Oktober 2009 (met tabel)

15-03-2009 19:21 1110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw topic, waarin ik zelf de tabel kan bijhouden.

De link naar het vorige topic, voor wie nog dingen wil nalezen:

Oktober 2009

Hieronder de tabel. Willen jullie duidelijk in vetgedrukte letters de gegevens voor de tabel posten? Dan zie ik het (hopelijk) niet over het hoofd.

http://vivaoktober2009.hyves.nl/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Thanks Juultje!

Hallo weer iedereen! Is het een idee om telkens aan het einde van je berichtje te schrijven hoe lang je nu zwanger bent? Of denkt te zijn aangezien sommigen, net als ik, nog niet zeker weten wanneer ze uitgerekend zijn. Ik vind dit wel prettig, maar misschien ben ik hier de enige in? Haha, ach ja... ik doe het gewoon.

Fijne avond!

Groet Loeske 10,4 weken (volgens eigen berekening, morgenavond krijgen we de bevestiging)
Goed idee, Loeske!

Spannend, je echo morgen!

Ik denk te weten hoe lang ik zwanger ben, maar kan het mis hebben natuurlijk. Echo duurt nog 11 dagen... duurt zo lang, lijkt wel veel langer dan de vorige keer.

We zijn dit weekend samen in Groningen geweest, gecombineerd zakelijk en prive bezoek (we hebben een eigen bedrijf), dochter Lynn was lekker uit logeren bij mijn broer. Lekker uitgeslapen vanmorgen, kan ik er weer even tegen.

Heb je een bank gekocht redpepper? Kan me voorstellen dat je kapot was aan het eind van de dag. Ik ben ook veel emotioneler, kan om niks in tranen schieten.

9 weken
Kom me heel even melden, maar val om van slaap na weekendje visite uit Londen dus zwaai gelijk weer uit.

Ik weet niet of ik elke keer ga melden hoelang hoor, maar ben nu dus, denken we:

8wkn, 6dgn
Hoi Allemaal,

Echo gaf weinig duidelijkheid, was ook veel te pril. Ze kwam op 6 wk 2 dgn (ik zat op 6 wk, 5 dgn dus er niet veel naast) dan moet ik idd WEL naar november, als alles goed gaat. Er was wel hartactiviteit maar heel langzaam wat kan duiden op begin of einde hiervan. Verder nog vocht er bij wat bloed kan zijn en nog een bolletje wat vocht kan zijn of een tweede vruchtzakje. Kan allemaal van alles zijn en geeft niet meer of minder kans op een miskraam, nog steeds gewoon 50/50. Vreselijk die onzekerheid...het vloeien is weer minder, nu voor de derde keer. En voel van allerlei kleine krampjes en zo...

23e terugkomen voor echo.

Ik wou dat ik gezelliger nieuws had op dit forum....

groetjes

(DUS: vandaag 6 wk, 5 dgn-ben zelf 33 jaar-1e zwangerschap)
Hola Dames

Dat is even een tijdje geleden, maar was een beetje druk hier.

Juultje het schema ziet er super uit!!!!

Nou hier zijn alle opa's en oma's op de hoogte. Heb mijn eigen ouders via mijn zusje op champagne laten trakteren. Het is overal met veel enthousiasme ontvangen.

Ben zelf nog heeeeeeeeel erg moe en nog steeds beroerd. Hoop dat het net als bij de vorige bij 3 maanden anders gaat worden.

Mijn bezoek bij de gyn is uitgesteld. De resultaten van mijn bloedtest heb ik nog niet en gyn op vakantie. Kan pas de 23ste terecht. Lang hoor, want ik heb nog steeds geen hartje gehoord. Was nog te vroeg de vorige keer.

Ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen weer aan het werk.

8 weken en 2 dagen (denk ik)
He Biglove,

wat een onzekerheid allemaal. Sterkte meid.

Hier gaat het goed maar heb een enerverende week achter de rug. Heb opnieuw een echo gehad en alles zag er goed uit. Maar moest besluiten of ik aankomende week een vlokkentest wil ja of nee. Ze zouden dan al in een vroeg stadium een eventueel probleem op kunnen sporen, waardoor er, mocht dat zo zijn, nog gecureteerd kan worden en ik niet voor de tweede keer achter elkaar van een dood kindje moet bevallen. Maar ja, de kans op herhaling van wat er in nov is gebeurd is op papier in principe klein en een vlokkentest geeft wel een kleine kans op een miskraam natuurlijk...

De keuze was aan ons. Of aan mij liever gezegd want mijn man zit momenteel in het buitenland voor werk. Ik vond het lastig en stressvol om hier over na te denken. Ik vond het uberhaupt heel zwaar om weer in het ziekenhuis rond te lopen waar het de vorige keer zo fout is gegaan. Ik weet nog precies bij welke betonnen paal lief en ik heel hard samen stonden te huilen vanwege het slechte nieuws...

Maar goed, ik heb besloten toch geen vlokkentest te laten doen. Ik wil dit kindje alle, echt alle kans van leven geven en gewoon geen enkel risico nemen. Mocht het onverhoopt toch foute boel zij, dan weet ik dat ik zal moeten bevallen, die consequentie moet ik dan maar nemen.

In ieder geval krijg ik 1 april (what's in a date, haha) een uitgebreide echo waarbij er wordt gekeken naar eventuele onregelmatigheden. Ook wordt dan meteen de combinatietest gedaan.

Pffft, t is een heel verhaal al met al. Ik voel me tamelijk down deze week en heb ook nogal een kort lontje. Hopelijk zijn de zwangerschapshormonen nu op z'n hevigst en komt straks de blije periode waar mensen het altijd over hebben :-).

lfs

10 weken en 4 dagen
Watertje, wat een moeilijke afweging moet het zijn geweest.En dan ook nog terwijl je man in het buitenland zit.

Fijn dat de echo goed was!

Biglove, wat spannend is het bij jou. Ik duim dat je snel goed nieuws kunt brengen.

Zelf krijg ik pas aankomende dinsdag de eerste echo. Ik ben ontzettend benieuwd en vind het ook heel spannend. Ik voel me dan wel zwanger maar ik wil heel graag weten of het er allemaal goed uitziet...

Hier is het vooral veel misselijkheid wat de klok slaat.

Echt veel meer dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Word er af en toe helemaal gestoord van. De vermoeidheid is gelukkig weer wat minder aan het worden. Verder ben ik nog steeds weinig met de zwangerschap bezig! Dinsdag na de echo zal het waarschijnlijk allemaal een stuk concreter zijn.

Volgens eigen berekening ben ik nu:

9 weken en 2 dagen.

.
hoi meiden,

nieuw topic met tabel gevonden! Txs Juultje, ziet er goed uit.

Je mag er voor mij nog in zetten dat ik op 7 april weer een echo heb.

We hebben een hele mooie bank op het oog, zo'n loungebank waar we met z'n allen lekker languit op kunnen. Wat lekker dat jullie konden uitslapen. Altijd een traktatie!

Biglove, spannend en onzeker voor jullie. Hopelijk heb je over een week goed nieuws. Sterkte met de onzekerheid! En ik hoop hard mee dat het goed gaat.

Watertje, wat een pittige beslissing heb je moeten nemen.

Zo alleen en op een plek vol herinneringen. Fijn dat de echo goed nieuws gaf! De volgende keer weer samen met je man?

Zometeen met dochter naar ouder/peutergym. Wel pittig nu ik

me zo beroerd en moe voel. Dochter vindt het helemaal

te gek en van haar enthousiasme krijg ik veel energie. Dan

doe ik het vanmiddag maar lekker rustig aan.

fijne dag allemaal!

Redpepper (8w3d)
Hi meiden,

Heb nog niet bijgelezen, ben zo ziek geweest de afgelopen tijd, maar hier wel even snel een update. Na twee inwendige echo's zonder hartje, vorige week eindelijk eentje mét kloppend hartje!!! Was echt geweldig om te zien!! Ik bleek gewoon veel minder lang zwanger te zijn.. Dus ik moet eigenlijk verplaatsen naar november... ben nu krap aan 6 weken zwanger.Nu mogen we weer op 22 april VK voor echo

Verder ben ik erg beroerd, maar gelukkig zonder overgeven.. Binnenkort ga ik jullie allemaal even bijlezen.. Fijne dag iedereen!
Juultje, bedankt voor het nieuwe topic en de tabel. Netjes gedaan weer.

Jee watertje, dat is best heftig. Vervelend dat je man net in het buitenland zit voor werk. Ben je alleen naar het ziekenhuis geweest? Ik heb me deze zwangerschap echt voorgenomen om nooit alleen naar de controle van de gyn te gaan. Denk niet dta ik in m'n eentje een klap kan verwerken en dan ook nog alleen naar huis moet rijden, vandaar dat er bij mij gewoon altijd iemand mee gaat.

Redpepper, klinkt gezellig ouder/peutergym. Leuk en vast ook goed voor de band met je kind. Helaas voel je je niet zo lekker, hoop je je gauw beter gaat voelen.

Milagro, ook jij zo misselijk joh. Lijkt me echt heel erg vervelend. Hoop dat je snel opknapt.

Kroko, balen zeg dat je gyn bezoek uitgesteld is. Duurt het nog langer.

Biglove, jeetje wat vervelend je weet nu dus eigenlijk nog niks. Dikke knuffel voor jou!

Ja ik ga gauw even boodschappen doen.

Liefs Marjon

11 weken en 2 dagen
Ik ben alle cliche's vandaag. Moe misselijk en vreselijk labiel. Wordt gestoord van mezelf. Gelukkig een vrije dag genomen dus ik laat het maar even gaan maar ik ken mezelf even niet, drama om niks, vind die hormomen maar raar hoor!!!
Net echo gehad, heb een miskraam. Vorige week gestopt met groeien...
Knuffel Loeske
Oh nee Loeske, wat ontzettend naar voor jullie

Ik denk aan je... (f)
O nee, Loeske, wat erg voor jullie!
Jeetje Loeske, wat naar! Wat zijn er veel miskramen in deze groep .

Dikke knuffel en heel veel sterkte...
Ach Loeske, wat erg nou. Sterkte en een dikke knuffel...
Heel veel sterkte Loeske...

Dikke knuffel
Loes wat erg naar meissie, en dat na je scan potverdorie zeg. Het is wel buiten proportie hoeveel pech in deze groep.
Jeetje dat is schrikken. Loeske heel veel sterkte
Ach meis wat een triest bericht. Heel veel sterkte
Loeske wat verdrietig voor jullie...dikke knuf voor jou.

Wel raar om mijn verhaal te vertellen voelt een beetje vreemd nu, maar wil jullie het toch wel erg graag vertellen.

Vanmiddag termijnecho gehad en alles was goed! Het hartje klopte fier en het kindje lag goed op schema qua groei.

Ben morgen negen weken precies, 1 dag korter zwanger dan mijn eigen berekening.

Liefs Puck
Puck, fijn om een goed bericht te horen! Je hebt lekker vlot een echo gehad, ik moet nog anderhalve week wachten. Ik ben niet zo geduldig.

Gisteren en vandaag was dochter een draak, en dat is zwak uitgedrukt... niet zo'n goede combi met mijn hormonen...
Loeske, wat verdrietig allemaal. had zo gehoopt dat alles goed ging. Moet je nu gecurreteerd worden???

Ik vind trouwens idd dat deze groep wel heel veel miskramen bevat, niet normaal joh!

Puck, gelukkig zag bij jou alles er goed uit. Het is zeker nu er in de groep zoveel miskramen zijn altijd spannend om een echo te krijgen.

Juultje, dus jij hebt ook een draak van een dochter, zo fijn. Die van mij vertikt het 's avonds om te gaan slapen, en dus kan ik ook niet vroeg naar bed. En dat wil ik juist zo graag.

Liefs Marjon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven