Oktober 2009 (met tabel)

15-03-2009 19:21 1110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw topic, waarin ik zelf de tabel kan bijhouden.

De link naar het vorige topic, voor wie nog dingen wil nalezen:

Oktober 2009

Hieronder de tabel. Willen jullie duidelijk in vetgedrukte letters de gegevens voor de tabel posten? Dan zie ik het (hopelijk) niet over het hoofd.

http://vivaoktober2009.hyves.nl/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi meiden,

Watertje, wat goed dta je weer goed nieuws hebt gekregen!

Hier even een ego berichtje:

ik was voorheen de hele dag door misselijk, dat werd 's avonds erger maar was wel de hele dag aanwezig.

Sinds eergisteren is die misselijkheid helemaal weg. Ook zijn mijn borsten minder gevoelig.

Ik maak me nu best zorgen, ben heel erg bang dat het mis is...

Woensdag hebben we de 12 weken echo, dus ik hoef niet zo heel lang meer te wachten op bevestiging, maar mèn, wat is dit zuur, ik heb er echt last van...

Een zwangerschapstest doen heeft geen zin toch? Dat HCG zit zowiezo in mijn bloed hè?

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen... Sorry voor het zeikberichtje! Groetjes Barb
Ben ik weer!

Ik dacht, ik ga me niet het hele weekend zenuwachtig maken, dus ik heb de verloskundige gebeld, ik ken haar nog van mijn vorige zwangerschap (nu loop ik bij de gyn) en heb haar mijn verhaal verteld.

Ze is meteen gekomen om naar het hartje te luisteren, zooo lief van haar. En we hebben het hartje gehoord, ik lag meteen te huilen!

Niets aan de hand dus.

Fijn weekend allemaal, liefs Barb
Hallo allemaal!

Watertje, super voor jullie, wat een opluchting moet dat zijn!

Kroko, goed van je hoor, dat je de verloskundige hebt gebeld, anders had je hele weekend onzeker gevoeld!

Ik ben nog wel steeds onzeker! Ben vandaag 10 weken zwanger en heb nog steeds verloskundige niet gebeld, durf gewoon niet omdat ik bang ben voor de echo. Maar maandag ga ik bellen! (hoezo struisvogel). Heb afgelopen week hele week op bed gelegen, hield helemaal niets binnen. Nu gaat t wel weer.

Fijn weekend allemaal!
Hallo lieve meiden..

Zo een tijdje niet geweest tijd om weer even bij te kletsen..!

Barbera wat ontzettend lief van je vk zeg! Heb je het hartje kunnen horen heerlijk..

Jet; kan me voorstellen dat je je kop in het zand steekt maar als de echo goed is kun je beginnen met genietn; kan me voorstellen dat het nu wat moeilijker gaat...ik denk aan je hoor!

Met mij gaat verder eigenlijks alles goed, ben as dindag 12 weken joepie!!! Moet dan 's middags ook naar de vk en hopelijk kan ze dan het hartje horen.

Zit zelf helemaal in de baby's....zus moet nog 4 weken en 2 vriendinnen zijn net bevallen, leuk hoor.

Heb het al wel verteld aan vrienden en collega's met 11 weken, begon toch al wel een buikje te krijgen, wat ik ook mede te danken heb aan het stoppen met roken denk ik haha

Heb ook positiebroek aan zit net even wat lekkerder allemaal en dan voor op mijn werk...moet veel tillen, bukken en lopen en dan is zo'n brfoek errug lekker.

As zaterdag jarig, hoef ze nu niet te vertellen wat ik graag wil hebben, cadeaubonnen etc heb ik maar gevraagd voor de baby altijd leuk toch?

Gr Puck
Watertje! Goed nieuws, wat fijn! Ben erg blij voor jullie.

Wij hebben niet gekozen voor een combinatietest. Ik vind het lastig om het op te schrijven omdat het best om een genuanceerde uitleg vraagt. Maar in het kort komt het erop neer dat een kansberekening ons niet zo heel veel zegt. Immers, de kans is er sowieso wel. Niet alleen Down maar niemand heeft de garantie op een perfect gezond kind. Daar weet jij helaas alles

van af. Niet dat we uitgaan van een slecht scenario, maar we zijn realistisch. En mocht er met de 20wkn echo iets naar boven komen, dan zien we het dan wel.

Fijn DoubleDutch dat je minder last hebt van je rug! Hopelijk krijg je er niet nog een keer last van.

Wat een lieve verloskundige heb jij Barbera! Dat ze zomaar thuis komt om je gerust te stellen. Super!

En jij Jet, heb jij de verloskundige al gebeld? Even je hoofd uit het zand halen meid!

Met mij gaat het sinds zaterdag stukken beter. Veel meer

energie. Het lamlendige gevoel is zo goed als voorbij. Ik ben zo blij. Soms nog kokhalsen wanneer ik net iets te lang wacht met eten. De afgelopen dagen ook niet meer de behoefte aan een middagslaapje. Hopelijk zet deze koers zich voort.

Morgenochtend weer een echo om de kleine uk goed op te

kunnen meten. Ben al om 9:15 aan de beurt!

Fijne middag nog.

groetjes,

Redpepper
Snap ik helemala Redpepper, ben ik het ook wel mee eens. Maar manlief heeft een meer wetenschappelijk manier van denken terwijl ik meer een gevoelsmens ben. Hij vindt het fijn om geruststelling te krijgen uit cijfertjes. Ik ook wel een beetje, maar dat mijn gevoel me zegt dat het wel goed zit zegt me veel meer.

Dus ik zie het mar lekker als een extra echo en zo hebben we toch samen besloten het wel te doen. Dus lekker donderdag weer frummel kijken en ben wel blij met een man die alles wil weten dat is ook wel weer schattig*

Zo zal iedereen daar als stel wel samen een manier in hebben om te besluiten en moet iedereen het vooral voor zichzelf besluiten.

*Nou zouden het hormen kunnen zijn, of het feit dat hij een bezorgde lieve trotse pappa is waar ik heel blij mee ben, maar ik wordt de laatste tijd soms gewoon helemaal week als hem zie, vind mijn echt man zoooo geweldig en lief, echt vlindertjes af en toe, haha wel heerlijk hoor!

Fijn dat je je weer wat lekkerder voelt! Veel plezier bij de echo morgen :-)

(11 wkn, 5 dgn)
Hoi Redpepper,

ik snap wat je bedoelt en een kansberekening is ook absoluut geen garantie. Maar voor mij geldt: als ik de vorige keer geen nekplooimeting had laten doen, dan waren ze er pas veel later achter gekomen dat Liv iets mankeerde. Ze konden namelijk haar nekplooi niet meten omdat ze helemaal opgerold als een balletje lag. Dat gegeven in combinatie met het feit dat ik weinig vruchtwater had, deed de alarmbellen rinkelen. Hoe gruwelijk het was, ik ben toch blij dat ze er niet pas bij 20 weken achter zijn gekomen en 'al' bij 16 weken. Vandaar ook dat ik zo vroeg mogelijk zo veel mogelijk wil weten. Mijn voorgevoel vertrouw ik in dit opzicht niet. Ik had bij Liv geen enkel slecht voorgevoel...

Maar goed, iedereen moet helemaal zelf weten wat ie doet hoor. Ik kan me ook voorstellen dat mensen niet zo'n zin hebben in al dat onderzoek enzo.
Pff watertje heftig hoor, ben ik des te blijer voor je dat je nu een mooi resultaat had, klopt het toch wel een beetje dat "meten is weten"... garanties heb je niet misschien maar ik zou het ook liever zo vroeg mogelijk weten

Maar goed, deze keer een blijvertje Watertje! Ik weet nog dat ik toen ik mijn miskraam had (na 10 week kwamen we er achter dat vruchtje bij 6,5 week gestopt was met groeien) ergens iets las in de trant van het zieltje blijft bij je totdat het een lichaampje kan behuizen dat compleet is. Ik ben niet erg zweverig maar vond het wel een mooie gedachte, ik hoop dat er iets van jullie Liz in dit kindje terecht komt en hij of zij nu een comleet kindje gaat worden in een gezond lichaampje.

Op naar nog veel mooie echo's met zijn allen meiden. Liefs, DDx
Nou meiden, ik zie dat een paar meiden vandaag een echo hebben!! Hoop dat alles goed is!!

Ik heb gister ook de verloskundige gebeld! De assistente vond dat ik erg laat belde (klopt ook wel), maar ik heb uitgelegd dat t 2x na 13/14 weken is foutgegaan en dat een echo mij nu toch niet zou geruststellen....in oktober had ik ook een goede echo met 9 weken en 4 weken later stopte ineens t hartje.

Maar nu heb ik afspraak voor volgende week woensdag! Spanennd!!

Ben zo supermisselijk, moet continue overgeven...bleeeeeeeeehh!!!

Fijne dag allemaal!
Nou meiden, ik zie dat een paar meiden vandaag een echo hebben!! Hoop dat alles goed is!!

Ik heb gister ook de verloskundige gebeld! De assistente vond dat ik erg laat belde (klopt ook wel), maar ik heb uitgelegd dat t 2x na 13/14 weken is foutgegaan en dat een echo mij nu toch niet zou geruststellen....in oktober had ik ook een goede echo met 9 weken en 4 weken later stopte ineens t hartje.

Maar nu heb ik afspraak voor volgende week woensdag! Spanennd!!

Ben zo supermisselijk, moet continue overgeven...bleeeeeeeeehh!!!

Fijne dag allemaal!
*breekt ff in voor watertje:

ben blij voor je dat de uitslagen en echo helemaal okay zijn!!!!

kan je hopelijk helemaal genieten van de mini in je buikkie!

x chicaa

*breekt uit*
Ha allen,

Watertje, fijn dat alles goed lijkt te zijn! Jet, succes en sterkte met je misselijkheid.

Wij zijn net naar de vk geweest. Weer een echo gehad. Hartje gezien, bewegende armpjes en beentjes en zelfs hersentjes...super! Vorige keer was er een cyste te zien, vandaar de tweede echo, maar die was nu verdwenen. Dus niks staat meer in de weg om te gaan genieten!

groetjes,

Zeetje

12 weken, 6 dagen
Hoi meiden,

Af en toe kijk ik nog even hier, jeetje wat schrik ik van de lijst met zoveel miskramen.

Alle meiden heel veel sterkte.

Watertje heel veel succes en sterkte, het zal ook wel pittig voor je zijn allemaal.

Ik moet vrijdag naar de gyn om te kijken of ik een goed groeiend ei heb. Misschien dat ik dan nog een keer in de paasdagen terug moet komen. Omdat op het moment dat het ei springt ik nu progestoron krijg, om een vroege miskraam te proberen te voorkomen.

Voor de rest gaat het wel goed met me, maar ja nu om je heen zie je plotseling iedereen ongeveer zwanger is. De jas uit en alle buiken waar je het nog niet van wist komen te voor schijn.

En dat is best pijnlijk omdat je zelf ook zo graag wilt.

Alle meiden heel veel succes en voorspoedige zwangerschap allemaal.

Lieve groetjes Ana
Ana heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Gelukkig ook weer goede berichten hier.

Ik heb zelf eigenlijk weinig te melden. Het gaat stukje bij beetje wat beter. Val nog steeds in een coma rond 8 uur ´s avonds, maar het eten gaat weer smaken.

Oh ja. Mijn bestelling Hollands eten is aangekomen. Dit weekend dus een paasontbijt met vruchtenhagel, smeerkaas, vlokken en ontbijtkoek. Denk dat ik vanavond maar eens aan de erwtensoep ga

Nou ik ga nog snel even wat doen.

Un beso
Gisteren de echo gehad...voor mijn gevoel zo lang op moeten wachten. Maar alles is goed. Op de normale manier de echo doen was heel onduidelijk. Mijn baarmoeder lag naar achteren en mijn darmen zaten in de weg. Toen inwendige echo gehad en WOW, meteen een heel duidelijk, helder beeld van onze smurf! Zij gaf aan dat het vruchtje pas 10 weken was, terwijl we zelf 11 weken dachten. Ik ben dus volgens de echo op 3 nov uitgerekend. Maare dat ga ik niemand zeggen, kan ik ook een week eerder met verlof haha!

Heb het vandaag aan de kinderen in mijn klas verteld in de vorm van een verhaaltje. Er was eens een man en een vrouw die heel graag een kindje wilden....Oh dat verhaal ken ik riepen er al een paar! Uiteindelijk vertelde ik de namen van de man en de vrouw en bleek dat ik dat was... vol verwondering reageerde ze, echt heel schattig.

Wij hebben verder ook niet gekozen voor een combinatietest. eigenlijk vanwege dezelfde reden als Redpepper. Zo''n kansberekening zegt ons niet zo veel, maar als ik jouw verhaal lees Watertje, dan snap ik dat ook heel goed hoor. Zo moet ieder stel het idd voor zichzelf weten.

Goed gedaan Jet! Dat je toch gebeld hebt. Hoop dat je zorgen een beetje weggaan nu. En dat in coma vallen om 20 uur is ook heel herkenbaar. Ik hoef echt geen serie meer te volgen op tv want het eerste reclameblok haal ik niet eens, laat staan hoe het afloopt!

Mijn volgende afspraak is 20 april bij de gyn in het ZH.
Hoi meiden,

Ok hier vandaag een goede echo.

Volgens de groei van het kindje zitten we op 12 weken en 1 dag, dan zouden we dus wat verder zijn dan we dachten.

Wij houden maar gewoon 22 oktober aan.

Alles zag er goed uit, ook wij wilden geen combinatietest, toch zei de gyn even dat de nekplooi er mooi 'klein' uit zag. Dat was wel weer even fijn om te horen.

Ons frummeltje was vandaag van kruin tot kontje 12 cm...

En het was een enorm verschil met de echo van 3 weken geleden.

Op 1 mei mogen we weer...

Sintje, wat leuk hoe je het aan je klas hebt verteld!

Met de vermoeidheid gaat het bij mij weer stukken beter, ik ben vaak 's middags wel even moe, maar redt het wel tot een uur of 10 's avonds.

Het scheelt wel dat ik niet werk overdag, anders zou het wel anders geweest zijn denk ik.
Sintje en Barbera, fijn dat juliie echo's goed waren!

Sintje, voor je verlof moet je een verklaring van de vk inleveren, daar staat je uitgerekende datum op.

Ik zal morgen of overmorgen de tabel weer even bijwerken met de echo's die geweest zijn.

De vermoeidheid lijkt bij mij ook minder te worden, toch heb ik me vandaag ziek gemeld. Ik voelde me vanmorgen echt niet goed, nu gaat het weer beter, dus morgen weer aan het werk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ook hier gisteren een goede echo. Ruggegraat was mooi regelmatig, twee armpjes en twee beentjes, voetjes lagen naast elkaar en de onderbeentjes hadden twee botjes. Bij Yasmine* was dit allemaal niet het geval dus voor nu zijn we wel wat gerustgesteld. Maar pas na de uitgebreide echo 18 mei zullen we wat meer rust hebben denk ik.

Ze heeft het niet opgemeten, maar het was volgens mij nog geen 12cm hoor van kruin tot kont, wel met de benen erbij volgens mij, maar weet het eigenlijk niet.

Gisteren ook Kayleigh het nieuws verteld en ze was helemaal door eht dolle heen. Helemaal gelukkig dat ze weer grote zus werd en ze ging gelijk haar papa bellen want die wist het vast nog niet, hahaha. Nou die speelde het spelletje wel mooi mee, dus dat was wel heel erg lachen, hahaha.

Ja ga Kayleigh even naar school brengen en dan duik ik mijn bed weer in, moet vanacht en morgen nacht werken, dus even voorslapen!

Liefs Marjon

14 weken en 5 dagen
Vorige week combinatietest gehad. De echo zag er prachtig uit.

De nekplooi was helemaal in orde. Ze konden de blaas en maag zien. De hersenen zagen er goed uit. En het belangrijkste het hartje klopte mooi. Afgelopen maandag heb ik de uitslag van de bloedtest gehad. De kans is 1 op 600. Dat is een hele mooie uitslag gezien mijn leeftijd.

Vanochtend bij de VK geweest. Niets aangekomen deze keer. Ik denk dat ik nu zo'n 2 kg zwaarder ben. Maar dat komt volgens mij meer omdat ik nauwlijks nog sport. Voorheen was dat 3 a 4 keer per week. Nu net 1 keer. Alles was in orde. De overige uitslagen van het bloed waren ook helemaal goed. Weer het hartje gehoord. Was helemaal prachtig. Gelijk een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Deze krijgen we op 25 mei. Mijn zoon mag dan mee. Dat zal hij vast helemaal geweldig vinden.

Ik voel me helemaal top. De klachten zijn zo goed als verdwenen. Ik ben nu 13 weken en 5 dagen.

Groetjes, Sandra
Hoi Meiden,

Wat een goede berichten allemaal!! Allemaal goede echo's gefeliciteerd daar mee..

Ben dinsdag naar de vk geweest, bloedonderzoeken waren goed!

Het hartje weer gehoord dus dat is weer een hele geruststelling dacht ik zo.

Mijn klachten zijn eigenlijk ook zo goed al verdwenen, de moeheid is er wel maar dan vaak na een drukke dag, niet zoals in het begin.

Op het werk vind ik het soms wat zwaar, maar ben nu lekker weer 4 dagen vrij, ben zaterdag jarig en het wordt super mooi weer volgens de berichten!

Ben nu 12 weken en 2 dagen.

Gr Puck
Gisteren de 12 weken echo gehad waarbij het nekplooitje ook werd gemeten (1,4 mm), in combinatie met de bloedtest een uitstekende kansberekening van 1 : 9706.

Het lag te stuiteren alsof het de gootste lol had daarbinnen, blijkbaar is zo'n baarmoederwand ook een leuke trampoline voor zo'n frummel. Echt heel schattig om te zien!

Het is nu 61.8 mm groot van kop tot billen dat is ook helemaal zo als het moet zijn nu. Ze keek nog even naar het maagje en de blaas, ruggegraatje, handjes, voetjes, hersentjes, oogkassen, kaakbeen, neusbotje... het is echt fantastaisch wat voor detail je allemaal kan zien.

We weten zelfs of het waarschijnlijk een meisje of jongentje gaat worden maar dat houden we lekker als verassing voor want er lezen wel mensen mee hier, wel leuk zo'n geheimpje met zijn tweetjes.

De placenta ontwikkelt zich aan de achterkant, dat is wel fijn voor als de baby wat meer gaat groeien dan voel ik het al sneller bewegen straks.

Dus we zijn helemaal supertots en blij het gaat gewoon hardstikke goed daar binnen, en van buiten komt er ook al een beetje meer buik bij!
Ha allen,

Wat leuk om zoveel enthousiaste verhalen te horen!

Barbera, 12 cm? Dat is heel groot, toch? Hier haalden we de 7 cm nog niet bij de 13 weken... Maar ik begrijp uit de boekjes dat het de komende tijd erg hard gaat. Dat is het buikje ook wel aan te zien (of zijn dat toch nog de darmen?)..

groetjes,

Zeetje

13 weken, 3 dagen
Oktober babies zijn leuk!!!
Hoi meiden,

Het klopt hoor, van die 12 cm, dat is veel te groot! Ik ben nogal blond... en op de echofoto stond onderdaan 12 cm. Nu zag ik vanmiddag dat dat op de 9 weken echo ook onderaan de foto stond. Zal wel een soort instelling van het apparaat zijn ofzo.

Nu weet ik dus niet hoe groot ons kindje is, ergens rond de 6,5 cm denk ik dan, want dat is normaal voor deze termijn.

Groetjes Barb
Goedemiddag,

Ben even een tijd niet op het forum geweest. Was de afgelopen weken gewoon echt veel te moe. Maar ik heb vertrouwen dat dat niet meer lang duurt. De 3 maanden grens komt langzaam aan steeds dichterbij. Mijn buik groeit al als kool. Ben vanochtend voor controle bij de verloskundige geweest. En zij zei ook dat de kleine frummel goed groeit. Schijnt bij een tweede ook veel sneller te gaan. De baarmoeder kanteld dan wat meer naar voren waardoor je eerder een buikje ziet. As donderdag 16 april krijg ik nog een echo. Dit keer om wat exacter de termijn te bepalen. Verder probeerde ze het hartje te luisteren met de doptone. Maar dat lukte niet. De kans dat het lukt voor 12 weken is niet zo groot. Het lukt soms wel maar vaak ook niet. Geen reden tot bezorgdheid in iedere geval. Vooral met mijn buikgroei. Ben blij als ik donderdag het nieuws op mijn werk kan vertellen. Heb nu idd het gevoel dat er flink over mijn buikomvang geroddeld wordt.

Verder lees ik dat er veel goed echo's zijn geweest Gefeliciteerd met deze echo's.

Nou ik ga zo even was opvouwen en waarschijnlijk een klein tukkie doen voordat zoonlief wakker wordt.

Liefs

India

11 weken en 4 dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven