Oktober 2009 (met tabel)

15-03-2009 19:21 1110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw topic, waarin ik zelf de tabel kan bijhouden.

De link naar het vorige topic, voor wie nog dingen wil nalezen:

Oktober 2009

Hieronder de tabel. Willen jullie duidelijk in vetgedrukte letters de gegevens voor de tabel posten? Dan zie ik het (hopelijk) niet over het hoofd.

http://vivaoktober2009.hyves.nl/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi allemaal,

Van mij ook nog een laatste berichtje, ik kijk af en toe nog omdat ik graag wil weten of het met jullie allemaal nog goed gaat. Biglove, ik schrok echt van jou berichtje, wat vreselijk zeg.

Bij mij is het nu anderhalve week geleden dat ik begon te bloeden en afgelopen maandag was ik in het ziekenhuis omdat ik zo'n pijn had en er spontaan geen vruchtzakje uitkwam.

Afgesproken om het met medicatie op te wekken en maandagavond nam ik de eerste pil. 36 uur later moest ik naar het ziekenhuis om daar om de 3 uur medicatie te krijgen, totdat het er uit zou komen... Maar een klein beetje geluk in deze nare periode, het is er dinsdag vanzelf uitgekomen dankzij die ene pil van maandag. Even was ik helemaal blij en opgelucht en hebben mijn vriend en ik er een "leuke dag" van gemaakt woensdag.

Vandaag voor het eerst geen buikpijn meer en krijg weer zin om gewone dingen te gaan doen.

Biglove, ik hoop echt dat het met jou ook snel wat beter zal gaan. Mijn vriend en ik hebben een mooie doos gekocht en daar wat spulletjes die voor deze baby waren ingedaan en de echo en testen. Dat helpt echt bij de verwerking.

Nu maar weer wat positiever voor alle dames bij wie het gelukkig wel goed gaat, ik wens jullie allemaal veel geluk en een mooie tijd toe en probeer echt te genieten!

Zelf willen wij graag weer zwanger worden, als dat zover is, kom ik nog eens terug op dit forum om dit te vertellen.

Groetjes Bubbelbuikje
*Breekt even in*

Hey Watertje, heel veel succes volgende week! Spannend, maar deze keer is het vast allemaal goed.

Jetje, hopelijk gaat het bij jou ook allemaal naar wens?

Ik wens alle dames hier alle goeds!

* ... en is weer weg...*
Alles goed met iedereen hier?

Wij hebben gisteren aan onze dochter verteld dat ze een broertje of zusje krijgt, ze begon helemaal te stralen. Vanmorgen vroeg ze: wanneer komt mijn broertje of zusje? Zal wel lang duren voor haar, maar wil haar er wel bij betrekken, ook als we spulletjes gaan kopen voor de baby.
Hier ook alles goed! Ben wel weer misselijk nu, dus even een boterham en dan naar bed.

Onze dochter weet het ook al. Ze komt af en toe even naar mijn buik kijken of ie al gegroeit is. Ze zegt steeds dat ze hoopt dat het een meisjesbaby wordt, want die huilen minder volgens haar... Zo schattig!

Ze is ook een echte 'poppenmoeder', altijd aan het sjouwen fkesjes, poppen en de poppenwagen, dus een baby in huis vindt ze vast prachtig!
Hier ook op zich alles ok.

Vriend is sinds zaterdag voor een volle week weg naar het buitenland voor zijn werk. Wel pittig nu ik me niet fit voel. Maar ervaring leert dat een week voorbij vliegt. Gisteren een hele leuke afspraak met 2 vriendinnen die ook zwanger zijn. Dochter was bij een vriendje spelen en had de tijd van d'r leven.

Maar aan het einde van de dag was ik helemaal op. Dus vandaag maar weer een rustig dagje. Dochter gaat dinsdag voor 2 nachtjes bij haar opa en oma logeren en heb ik wat tijd voor mezelf.

Oh, en het allerleukste nieuws is dat ons neefje afgelopen woensdag is geboren ! We hebben hem ondertussen al bewonderd en oohhhh... zo lief en zo klein! Alles gaat goed met hem en ook met de ouders. Apetrots zijn ze en terecht!

Wat leuk Juultje en Barbera dat jullie dochters zo lief en enthousiast reageren op het babynieuws!

Ok, meiden. Ik ga nu eerst de gymles afbellen (geen puf en we waren ook te laat wakker...lopen nog in de pyama).

Fijne dag. Geniet van de zon en de lente die eindelijk gaat beginnen.

Redpepper
Met mij redelijk, nou ja.... Met zwangerschap goed, maar heb spit en dat is gwoon zwaar klote want ik kan er niet zoveel tegen nemen nu. Dus heb pijn, daardoor ook slecht geslapen, nu nog steeds pijn plus moe en ook misselijk. Heb wel eens betere dagen gehad dus.. !
Hola

Ja nu zijn jullie aan de beurt. Het is hier maar 10 graden en het regent al 3 dagen. Het ziet er dan gelijk zo treurig uit. Maar goed na de regen komt er vast wel weer een beetje zon.

We zijn allemaal nog steeds een beetje aan het kwakkelen hè. Wel heel fijn dat er wat goeie echo´s zijn geweest. Toch een hele geruststelling.

Hier is ook eindelijk iedereen op de hoogte. Is wel een stuk makkelijker als ik weer als een groen en geel kasplantje achter mijn buro zit. ik heb van het weekend iets gedaan wat ik in al die jaren dat ik hier woon nog niet gedaan heb. Ik was het zo zat met het "spaanse" eten dat ik allemaal nederlandse producten heb bestelt. Veel te duur natuurlijk, maar heb al een week zin in vlokken en smeerkaas van goudkuipje. Om maar te zwijgen over een patatje met en een kaassouffle.

Heb afgelopen week 2 dagen ziek in bed gelegen. Keelpijn en algehele malaise. Kon niks eten en had ook nergens zin in. Behalve boerenkool met worst! Het zal wel weer een keer overgaan toch?

Merk wel dat het even rusten nu echt niet meer gaat met mijn mannetje om me heen. Slapen doen we ´s nachts. Hij loopt nog niet (bijna 16 maanden), maar is zo snel dat ik de hele dag aan het rennen ben. Wat heeft dat kind een energie!

Ik ga weer wat doen.

Un beso
Hoi meiden,

Ik heb me net ingeschreven voor kraamzorg, hebben jullie dat al gedaan?

Verder eigenlijk geen nieuws, we genieten lekker van het mooie weer (wij wel, haha, is het eens een keer andersom! Regen en 10 graden in Spanje... Ik kan me er niets bij voorstellen!), dochter heeft de hele ochtend in de tuin gespeeld en ligt nu lekker te tukken. Nu even snel stofzuigen want ze heeft de halve zandbak mee naar binnen genomen en dan toch maar even plat op da bank want heb ineens weer een vermoeidheidsdipje.
Ook hier is alles goed. Ik heb alleen last van mijn darmen en daardoor weleens buikpijn waar ik dan toch weer onzeker van word.

Gelukkig veel goede echo' s voor velen hier, echt fijn.

Vrijdag heeft de huisarts de kleine heel goed bekeken en alles zat er op en er aan, wat er nu zou moeten zijn. Hij kon zelfs al bloed in de navelstreng zien, zelf weet ik eerlijk gezegd niet zeker of ik dat wel gezien heb, denk het niet. Wel fijn hoor zo'n pretecho. Hij wil graag nog een keer oefenen, jullie zullen begrijpen dat ik dat aanbod niet heb afgeslagen. Nog een keer twintig minuten in alle rust naar de kleine kijken vind ik echt een feestje.

De uitgerekende datum is wel weer veranderd. Het gaat steeds meer naar de datum die we vooraf berekend hadden, het is nu 18 oktober geworden.

Doubledutch; sterkte, van pijn zonder dat je medicatie mag hebben weet ik alles. Ik denk dan elke keer maar zo dat het voor een heel goed doel is.

Barbara: kraamzorg is hier ook al geregeld, ook al bezig met kinderdagverblijf.

Red pepper: gefeliciteerd met je neefje.

Geniet van het lekkere weer, tot snel
Hier ook alles goed. Het moet nog steeds tot me doordringen dat ik echt wel zwanger ben. Heb gelukkig geen last van misselijkheid of zo. Mijn humeur is inmiddels ook iets beter geworden, wat wel fijn is voor mijn man!

Ik ben nog steeds lekker aan het sporten al heb ik dan 's avonds wel rond half 8 een dipje.

Vorige week voor de eerste keer bij de verloskundige geweest. Een andere praktijk dan bij mijn vorige zwangerschap omdat we inmiddels verhuisd zijn. Zeer uitgebreid gesprek gehad, eerste indruk: heel positief. De enige domper was dat ik ook nog een afspraak moet maken in het zh bij de gyn vanwege een trombosebeen dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap heb gehad. Het kan dus ook nog zo zijn dat de gyn straks zegt dat ik daar onder behandeling moet blijven ipv bij de verloskundige. Hmmm, daar had ik nou niet echt op gerekend. Ik weet dat ik sowieso in het zh moet bevallen, maar ik vind het iets persoonlijker als ik gewoon bij de vk kan blijven komen voor de controles. We zien wel...

Volgende week heb ik dan ook eindelijk een echo op 7 april. Lijkt wel of iedereen hier al aan de beurt is geweest, maar ja, ik ben dan ook eind okt pas uitgerekend...

En kraamzorg en opvang... goeie! Ga ik komende week ook maar regelen!
Hallo allemaal,

Druk en moe geweest de afgelopen weken, maar nu weer helemaal bijgelezen. Fijn dat het met de meesten van ons nu goed gaat, na alle verdrietige berichten. Je merkt toch wel dat je daar iets van mee krijgt...

Hier gaat alles goed. Volgende week hebben we weer een echo; we zijn benieuwd. Het blijft toch spannend.

Deze week nog even op jacht voor positiespul; want hoewel ik mijn eigen kleren nog pas, lijkt dat binnenkort toch onafwendbaar, haha. Het buikje begint te komen...

groetjes,

Zeetje
hoi allemaal,

DoubleDoutch; hoe gaat het me de spit? Hopelijk knap je snel wat op. Vervelend dat je niks kunt nemen tegen de pijn. Sterkte!

Is het alweer wat zonniger in het Spaanse, Kroko? Grappig dat je zo snakt naar Nederlands eten. Maar je mag jezelf toch best trakteren?

Ik heb me zojuist aangemeld voor kraamzorg. Dus dat kan weer van het to-do lijstje af. Moest nog even aangeven of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. De vorige keer wilde ik dolgraag thuis maar mocht niet omdat dochter met 36 wkn besloot om te komen.

Heb in ieder geval nog tijd genoeg om het beslissen.

Vanochtend bij de verloskundige geweest en ik heb het hartje gehoord! Ze zei nog dat het mogelijk was dat het nog niet

te horen zou zijn maar ze wilde het wel proberen. En bij de 3e poging was het raak. Echt superleuk en ook weer een geruststelling. Helaas voel ik me lichamelijk nog steeds niet goed.

Boven op de zwangerschapskwalen ook nog 's een fikse

verkoudheid. Bleghhhh.

Zeetje, herkenbaar van het passen van de eigen kleding.

Echt zo'n tussenfase. Want die broeken met die enorme buikbanden, dat slaat bij mij echt nergens op. Maar mijn huidige broeken knellen ook alweer.

Ok, ladies. Ik ga even het huis rechttrekken en dan plof ik op de bank! Dochterlief is heerlijk uit logeren dus heb alle tijd aan mezelf.

Fijne avond.

groetjes,

Redpepper
Pfeeeeeew!

Dag dames, even een zucht van verlichting van mij.

Heb zojuist een echo gehad en alles ziet er goed uit. Baby beweegt veel, ligt er goed bij, ik heb genoeg vruchtwater (hij/zij nam zelfs kleine hapjes vruchtwater zoals we konden zien), kortom: in niets lijkt het op de afwijking die Liv had. De nekplooi is ook gemeten. We komen op 2 mm, wat keurig gemiddeld schijnt te zijn. Binnen een week zijn ook de bloeduitslagen binnen en krijgen we de volledige uitslag van de combinatietest. Dat is spannend dus, maar voor nu zijn we heel opgelucht!
*breekt even in*

Watertje, wat een fijn nieuws, hartstikke goed zeg.

Nog even spannend voor de bloeduitslagen, maar we blijven voor je duimen!

*en breekt weer uit*
Watertje, ik heb nog aan je gedacht vandaag, wat een goed nieuws zeg!!

(Ik pas de tabel morgen weer aan.)
Watertje, Gefeliciteerd!!!
Watertje, wat heerlijk! Gefeliciteerd met het goede nieuws!
Watertje, wat een geweldig nieuws. Nu kun je lekker gaan proberen te genieten (al zal het niet altijd meevallen!).

Redpepper wat fijn dat je het hartje gehoord hebt, stelt je toch weer wat meer gerust. Wel vervelend dat je zo verkouden bent en dan ook nog eens last hebt van de kwaaltjes. Hoop dat je je gauw beter voelt.

Zeetje, hier word al ruim drie weken positie kleding gedragen. Had met 6 weken al dat ik mijn spijkerbroeken niet meer aankon. Heb ook echt al een buik, zelfs mijn dochter (die we nog niks verteld hebben ) valt het op, hahaha!

Sintje vervelend dat je naar de gyn moet, maar je mag vast wel bij de verloskundige blijven lopen tot het eind. Maar op zich loop ik ook op het ziekenhuis, maar altijd bij de zelfde, haar had ik bij mijn vorige zwangerschap ook en mij bevalt dat ook best hoor, maar ik loop al mijn zwangerschappen al op het ziekenhuis, dus ben ook niet anders gewend.

Delicious, lekker zeg dat je uitgerekende datum steeds meer naar voren komt, ben je in eens weer verder zwanger, hahaha.

Barbera, ik heb me een week of drie terug al in geschreven bij de kraamhulp. Bij ons komt er in september oktober echt een babygolf aan dus we moeten er vroeg bij zijn. Nou weet ik niet of ik kraamhulp krijg, want beide andere keren heb ik dat ook niet gehad omdat Kayleigh en Yasmine* de kraamdagen in het ziekenhuis heeft gelegen en dan krijg je niets hier!

Nou hier gaat alles z'n gangetje. Ben wel aan het eind van de dag hele afgedraaid, maar dat komt ook omdat ik gewoon de hele dag te veel doet. Het weekend gaan we lekker een weekendje weg ff lekker bijtanken. Met de weersvoorspellingen komt het ook wel goed, dus het zal vast heerlijk zijn!

8 april weer een echo en ik vind het zo spannend, ben benieuwd wat we dan weer te zien krijgen!

Liefs Marjon

13 weken en 5 dagen
Wat een fijn nieuws allemaal, ect leuk om te lezen dat we wat geruster worden ja we mogen het echt wel gaan geloven nu!

Met mij gaat het ook goed, stuk minder last van rug do braaf mijn oefeningen en blijf in beweging dat helpt. Vanmorgen ook weer naar het werk gefietst, is een half uur fietsen het was me de latste paar weken net even teveel. Devk dat ik wel bus terug neem en het een beetje opbouw weer, maar ben iets energieker geloof ik haha. Zal ook wel door het heeeerlijk zonnetje komen daar wordt je toch ook gewoon blij van!

Ben gisterochtend bloed wezen prikken, volgende week donderdag hebben we de volgende echo waarbij de nekplooitjes gemeten worden. Ik zit er niet heel erg over in is meer het zekere voor het onzeker nemen én krijgen we frummel weer even te zien dat is wel heel fijn natuurlijk.

Heb vandaag voor het eerst mijn positiebroek aan en hij zit heeeeeeerlijk. Niet het meeste sexy kledingstuk maar een fijn broekje en heerlijk stofje dat aanvoelt als een joggingsbroek maar er gewoon netjes uitziet. Bij LongTallSally uit ngeland besteld want kon hier echt geen lengtemaat 36" vinden in postitiebroeken.

Hoop het verder met rokjes en jurkes wel te redden want grootste gedeelte van zwangerschap is immers in de zomer. Broek staat dus nog nu nog op klein maatje, kan met elastiek via knoopjes in beide zijden nog heel stuk groter dus kan nog een hele buik bij. Maar je begint toch echt een bolletje te zien nu!

Heb inschrijving voor ziekenhuisbevalling en kraamhulp ook opgestuurd en alvast een beetje geinformeerd op het kinderdagverblijf bij me op het werk. Ga ook eens bedenken wat ik wil aan zwangerschapsgym, denk haptonomie (en zwemmen), ook binnenkort maar voor inschrijven dan.

Oh ja, en werk doen we er ook nog even bij opeens zo lekker niet belangrijk?? Maar ja betaalt wel de bills dus ik ga maar even weer aan de slag!

Fijna dag verder lieve allemaal
Goedemorgen ,

Doubledutch: Wat fijn dat het al wat beter gaat met je rug. Heb zelf ook al positiebroeken aangehad.Het groeien van de buik gaat bij de tweede wel veel sneller merk ik. En zo'n broek trekt de buik ook wat gladder. Want als ik me nu in mijn normale kleren pers. Weet je niet wat je ziet. Knap er dan gewoon uit.

Vlindermama: alvast lekker weekend he. Altijd fijn om er even tussenuit te zijn.

Watertje: gefeliciteerd met de goede uitslag. Is vast een hele opluchting. Geniet ervan.

Redpepper: Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord.

Kraamzorg is hier ook al geregeld. alleen opvang nog. Verder gaat alles zijn gangetje. Al ben ik 's-ochtends nog wel erg misselijk. Moet ook echt wat eten voordat ik opsta. Ook merk ik dat ik wat minder moe ben. Energie wordt wat meer en het opblijven 's-avonds lukt al wat beter. Slaap nu rond 22:00 ipv 21:00. Goed he... Ook op het werk gaat het wat beter. Was de afgelopen weken zo moe dat er niet veel werk van mijn handen kwam. Verder mogen wij over 2 weken op 16 april nog een keer voor een echo. De vorige keer was het nog moeilijk precies op te meten. Dus mogen we nog een keertje om het termijn wat preciezer vast te kunnen stellen. Heb zo al veel foto's van de kleine. Bijna elke fase van de zwangerschap tot nu toe in beeld.

Fijne dag verder.

India

Als het goed is 10 weken precies
Dames, heb meer goed nieuws. Kreeg zojuist de uitslagbrief van het ziekenhuis binnen. De kans op een kindje met het Downsyndroom is 1 op 920. Dat is een normale uitslag, geen verhoogd risico. Pfeeeew, dat lucht ook weer op! Gaan jullie eigenlijk de combinatietest doen?
Watertje wat een goed nieuws. Weer een zorg van het lijstje! Wat is precies een combinatietest. Noemen ze hier vast anders. Ik moet in ieder geval nog een afspraak maken voor de nekplooimeting.

India en DoubleDutch hier ook de elastieken broeken weer aangetrokken. Zit gewoon veel lekkerder. Zeker als je de hele dag achter de compu moet zitten.

Ook hier gaat het langzaam aan wat beter met de misselijkheid en ook ik ben ´s avonds wat gezelliger. Heb ook meer trek al ben ik nog aan het wachten op mijn bestelling Nederlandse producten.

Voor de rest vanmorgen prik gaan halen met mijn mannetje. Zo zielig zo´n grote naald in een klein mannetje. Al had ik er meer last van dan hijzelf geloof ik. Hij trekt nogal de aandacht in een spaanse wachtkamer met zijn hoogblonde koppie. Weet hij goed te gebruiken trouwens.

Nou geniet lekker van de zon, want hier regent het nog steeds.

Allemaal fijn weekend!!

Un beso
De combinatietest is een combinatie van de nekplooimeting en bloedonderzoek van de moeder. Daar komt een kans uit, gecombineerd ook met je leeftijd (hoe ouder je bent hoe meer risico). Als jij de nekplooimeting krijgt, zullen ze je bloed ook wel onderzoeken denk ik, dus dat is dan de combinatietest.

Hij is geheel vrijwillig, lang niet alle vrouwen doen het, maar wij wilden graag weten waar we aan toe waren. Ik wil geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie omdat die een kleine kans op een miskraam hebben. De combinatietest is helemaal veilig voor zowel moeder als kind.
Thanks voor de uitleg. Ik heb al een groot bloedonderzoek gehad. Denk dat ze het hier in 2 delen doen. Die uitslag was overigens helemaal goed. Ze houden me hier wel extra in de gaten gezien mijn leeftijd. Ze zijn er in spanje wat vroeger bij.

Grappig dat jullie al druk bezig (moeten) zijn met kraamhulp. Dat kennen ze hier niet. Je krijgt hem gewoon mee naar huis en succes er mee!. Je moet hier wel in het ziekenhuis bevallen en daar moet je ook 2 dagen blijven. Was wel raar hoor. Sta je dan met dat kleine hoopje en geen ouders in de buurt. Ach we hebben het toen ook overleefd!
Ik denk ook niet dat ik vlokken of punctie test wil watertje, hangt er vanaf wat eruit de combitest voor risico scahtting komt, maar ga ervanuit dat alles goed is en de ceho gewoon een extra kansje is om naar de frummel te mogen kijken. Volgende week donderdag dus, fijn!

Ik heb gisteravond nog wat positiekleding aangeschaft, staat leuk hoor, trost mini-bolletje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven