Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ana_Isabel** schreef:
15-10-2018 17:08
Ik las je post. Je hebt gelijk wat mij betreft. Zo normaal is het niet die acceptatie.

Moeten we dan daar maar naar leven? In sommige landen zijn meisjes ook minder / mogen niet eens over straat /etc., moet ik mijn kinderen maar naar die maatstaven opvoeden? Ik peins er niet over.
Star² schreef:
15-10-2018 17:15
Moeten we dan daar maar naar leven? In sommige landen zijn meisjes ook minder / mogen niet eens over straat /etc., moet ik mijn kinderen maar naar die maatstaven opvoeden? Ik peins er niet over.
Dat zegt toch niemand? Maar de wetenschap dat er mensen zijn die er anders over denken lijkt mij heel gezond om te bespreken met je kinderen of derden. Ongeacht hun geaardheid.
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 17:18
1.14% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
15-10-2018 17:10
Er wordt een hoop drama gemaakt over 1 woord.

Drama? Gewoon een normale discussie.
Ik vind het bizar om te vallen over het woord accepteren.

Ik heb namelijk heel veel van mijn kinderen moeten accepteren.
En dat heb ik liefdevol gedaan.
En sommige dingen heb ik geaccepteerd met verdriet en tegenzin en bijbehorende zorgen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
15-10-2018 16:52
Maar dat is eigenlijk wat ik ook zeg: je maakt je bij tijd en wijlen zorgen om je kinderen. Om allerlei redenen. En ik begrijp best dat je je zorgen kunt maken over het gebrek aan tolerantie t.o.v. homo's.
Maar als je eerst vermeldt dat je zelf zijn geaardheid geaccepteerd hebt, liefdevol nog wel, sla je wat mij betreft de plank mis.
Ik zie dat sommigen dat begrijpen, anderen niet, het zij zo.
Geaardheid en accepteren passen wat mij betreft niet bij elkaar. Dat is net zoiets als dat je accepteert dat je kind bruin haar heeft.
Bij tijd en wijle.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
15-10-2018 17:19
Bij tijd en wijle.
Uiteraard. :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
Maar dat is eigenlijk wat ik ook zeg: je maakt je bij tijd en wijlen zorgen om je kinderen. Om allerlei redenen. En ik begrijp best dat je je zorgen kunt maken over het gebrek aan tolerantie t.o.v. homo's.
Maar als je eerst vermeldt dat je zelf zijn geaardheid geaccepteerd hebt, liefdevol nog wel, sla je wat mij betreft de plank mis.
Geaardheid en accepteren passen wat mij betreft niet bij elkaar. Dat is net zoiets als dat je accepteert dat je kind bruin haar heeft.
Ik las het meer als info.
Het zou zo moeten zijn zoals jij scbrijft, het is helaas niet zo in ieder gezin.
To legt haar onderwerp voor aan een groep met vreemden en wil gelijk laten zien hoe zij erin staat.
Omdat dat ook heel goed anders kan. Mijn vriend is door zijn vader in elkaar geslagen toen hij ervoor uitkwam.
Een familielid doet weer net alsof ze de hoofdprijs heeft gewonnen qua leuk exotisch en kan alleen nog maar de 'moeder van de gay'uithangen.
Inclusief nieuw gevonden schaterlach, heel sociaal leven opgebouwd rond de scene, ook lekker bijdehant doen en erg met uiterlijk want herman doet haar wenkbrauwen en ali gaat met haar mee naar de sportschool, en rick heeft de helft van haar kleding weggegooid en STOND erop met haar te gaan winkelen.
Dus ik ben wel blij dat to een toelichting geeft.
Star² schreef:
15-10-2018 17:17
Drama? Gewoon een normale discussie.
Cynisme\sarcasme van sommigen vind ik geen onderdeel van een normale discussie.
feow schreef:
15-10-2018 17:18

Ik heb namelijk heel veel van mijn kinderen moeten accepteren.
En dat heb ik liefdevol gedaan.
En sommige dingen heb ik geaccepteerd met verdriet en tegenzin en bijbehorende zorgen.
Mooi gezegd en helemaal waar.
Ana_Isabel** schreef:
Dat zegt toch niemand? Maar de wetenschap dat er mensen zijn die er anders over denken lijkt mij heel gezond om te bespreken met je kinderen of derden. Ongeacht hun geaardheid.

Daar denken we dan anders over.
Ana_Isabel** schreef:
15-10-2018 17:21
Cynisme\sarcasme van sommigen vind ik geen onderdeel van een normale discussie.
Lees jij dat hier? We hebben het nu toch over de discussie in dit topic? Of hebben we het allebei over iets anders?
Het-groepje schreef:
15-10-2018 17:21
Ik las het meer als info.
Het zou zo moeten zijn zoals jij scbrijft, het is helaas niet zo in ieder gezin.
To legt haar onderwerp voor aan een groep met vreemden en wil gelijk laten zien hoe zij erin staat.
Omdat dat ook heel goed anders kan. Mijn vriend is door zijn vader in elkaar geslagen toen hij ervoor uitkwam.
Een familielid doet weer net alsof ze de hoofdprijs heeft gewonnen qua leuk exotisch en kan alleen nog maar de 'moeder van de gay'uithangen.
Inclusief nieuw gevonden schaterlach, heel sociaal leven opgebouwd rond de scene, ook lekker bijdehant doen en erg met uiterlijk want herman doet haar wenkbrauwen en ali gaat met haar mee naar de sportschool, en rick heeft de helft van haar kleding weggegooid en STOND erop met haar te gaan winkelen.
Dus ik ben wel blij dat to een toelichting geeft.
Nou over vooroordelen gesproken .
Star² schreef:
15-10-2018 17:22
Daar denken we dan anders over.
Dus bestaat het voor jou niet of hoe zie jij dat?
Ana_Isabel** schreef:
Ow, dat is hier aan de orde van de dag: dat er mensen zijn met een andere politieke mening, dat er mensen zijn die in god geloven, dat er mensen zijn die homo's vies/stom/whatever vinden, dat er mensen zijn die vinden dat vrouwen achter het aanrecht horen, dat er mensen zijn die vinden dat een kind een vader en een moeder moeten hebben...... enz. enz.
Als je dat alleen bespreekt n.a.v. je homo-zoon heb je wat mij betreft al een hoop overgeslagen onderweg.

David Dunning
@ solo,
Wat bedoel jij nu eigenlijk?

Dat die moeder zelf vooroordelen heeft ten opzichte van homo's?
Of
Dat die moeder vooroordelen heeft ten opzichte van de vooroordelen waar haar zoon eventueel last van zou kunnen krijgen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ana_Isabel** schreef:
15-10-2018 17:28
Dus bestaat het voor jou niet of hoe zie jij dat?

Tuurlijk wel, maar waarom zou ik mijn kinderen van tevoren al inlichten dat er wel eens mensen zouden kunnen zijn die eventueel zus of zo?
Star² schreef:
15-10-2018 17:31
Tuurlijk wel, maar waarom zou ik mijn kinderen van tevoren al inlichten dat er wel eens mensen zouden kunnen zijn die eventueel zus of zo?
Nee, zo zie ik het zelf ook niet.
Maar wel bijvoorbeeld als er speelt in de media erover of als kind zelf met vragen zit of een film heeft gezien.
Hoewel een kind niet compleet naïef is natuurlijk, ze zien en horen genoeg om te leren hoe de wereld in elkaar zit.
feow schreef:
15-10-2018 17:30
@ solo,
Wat bedoel jij nu eigenlijk?

Dat die moeder zelf vooroordelen heeft ten opzichte van homo's?
Of
Dat die moeder vooroordelen heeft ten opzichte van de vooroordelen waar haar zoon eventueel last van zou kunnen krijgen?
Allebei.

David Dunning
Solomio schreef:
Je vindt jezelf dus heel openminded, maar bent totaal niet openminded dat het voor sommige ouders misschien wat lastiger of anders is. Geaardheid en accepteren past perfect bij elkaar, genoeg jongeren die zelf eerst hun geaardheid moeten accepteren. Iedereen is nou eenmaal het liefst " normaal" zeker in de puberteit.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Yildizlar schreef:
15-10-2018 17:26
Nou over vooroordelen gesproken .
Van die moeder ja.
Quaintrelle schreef:
15-10-2018 17:48
Je vindt jezelf dus heel openminded, maar bent totaal niet openminded dat het voor sommige ouders misschien wat lastiger of anders is. Geaardheid en accepteren past perfect bij elkaar, genoeg jongeren die zelf eerst hun geaardheid moeten accepteren. Iedereen is nou eenmaal het liefst " normaal" zeker in de puberteit.
Ik zeg nergens dat ik openminded ben.
Wel m.b.t. geaardheid, niet m.b.t. heel veel andere zaken.

David Dunning
Ik heb er ook moeite mee hoor, met 'liefdevol accepteren' als het over de geaardheid van je kind gaat. Net of het iets is wat je eigenlijk liever niet had willen accepteren maar ja het is je kind he, of zo. En ik heb er ook moeite mee dat de geaardheid van je kind iets zou moeten zijn waar je mekaar als ouders in moet steunen, alsof het toch een soort van vloek is.

Maar ik hou nog altijd de mogelijkheid open dat de TO van dat topic het allemaal best goed bedoelde, maar dat het gewoon een beetje rottig haar strot uit kwam allemaal.
feow schreef:
15-10-2018 17:18
Ja dat. Bizar inderdaad, en daar dan over blijven doordrammen. Je kan zo alles problematiseren, en structureel weigeren je te verplaatsen in het perspectief van een ander. Jammer dat daar 2 topics door verziekt worden.
Ik denk ook dat die TO het goed bedoelde maar de OP niet goed formuleerde. Ze wilde in de OP duidelijk maken dat zij en hun familie er geen probleem mee hebben maar zet dat een beetje ' hooghartig' neer.

En ja er is zeker nog steeds discriminatie van gay's. En onbegrip en veel vooroordelen. Maar dat wil niet zeggen dat je - als je kind uit de kast komt - meteen de hele mogelijk negativiteit van mensen op zijn bord moet leggen. Tijd genoeg om het daar met je kind over te hebben als hij of zij er tegenaan loopt en het daarin te ondersteunen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
15-10-2018 19:18
Ik denk ook dat die TO het goed bedoelde maar de OP niet goed formuleerde. Ze wilde in de OP duidelijk maken dat zij en hun familie er geen probleem mee hebben maar zet dat een beetje ' hooghartig' neer.

En ja er is zeker nog steeds discriminatie van gay's. En onbegrip en veel vooroordelen. Maar dat wil niet zeggen dat je - als je kind uit de kast komt - meteen de hele mogelijk negativiteit van mensen op zijn bord moet leggen. Tijd genoeg om het daar met je kind over te hebben als hij of zij er tegenaan loopt en het daarin te ondersteunen.

Precies helemaal dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven