Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
15-10-2018 17:31
Tuurlijk wel, maar waarom zou ik mijn kinderen van tevoren al inlichten dat er wel eens mensen zouden kunnen zijn die eventueel zus of zo?
Dat is dan toch precies wat in zo'n topic aan de orde kan komen? In hoeverre je je kind in bescherming wil nemen ( en of dat nodig is of niet) bijvoorbeeld?
Voornu schreef:
15-10-2018 19:21
Dat is dan toch precies wat in zo'n topic aan de orde kan komen? In hoeverre je je kind in bescherming wil nemen ( en of dat nodig is of niet) bijvoorbeeld?

Ja, maar zoals ik in dat topic ook al zei, het hoeft niet per se anders te zijn voor een homokind.
Star² schreef:
15-10-2018 19:23
Ja, maar zoals ik in dat topic ook al zei, het hoeft niet per se anders te zijn voor een homokind.
Er zijn wel specifieke dingen waar die kinderen tegenaan kúnnen lopen. Wat niks zegt over 'verder niets' of 'de andere dingen niet.
Er specifieke dingen waar je als ouder vragen over hebt, of tegenaan kunt lopen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik moet plots denken aan de keer dat mijn GBF me mee vroeg naar een gala in het Concertgebouw. Hij had vantevoren bedacht welke jurk ik aan moest e.d. (Pik ik echt alleen van hem en hij heeft goede smaak). Toen hij achter me aan naar mijn voordeur liep gilde hij plots : ' BLOND, dit kan niet! Je moet een andere slip aan onder die jurk hoor!'. :rofl:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
RikM schreef:
15-10-2018 15:58
Het ging niet alleen om de titel, ook om de (ietwat) homofobe toon van de OP. Daar reageren mensen op. Wil je dat niet, dan moet je de OP zorgvuldiger schrijven. Vind ik dan.

Ik vond er niets homofoobs aan, echt helemaal niets. Hoe kan het dat jij dat erin leest en ik niet? En zelfs als je dat leest, dan ga je toch even bij jezelf te rade voordat je een topic gaat lopen verzieken? Een beetje fatsoen kan toch geen kwaad, for pete's sake.
Such fun!1
charlottew88 schreef:
15-10-2018 16:22
Ja ze vind zichzelf nogal geweldig en als er forummers zijn die er een ander mening op na houden vervalt zij in calimerogedrag.

Echt, wat een onzin. Ik heb totaal geen calimerogedrag gelezen, ze bleef uiterst beheerst en rationeel.
Such fun!1
MarindaH schreef:
15-10-2018 19:31
Echt, wat een onzin. Ik heb totaal geen calimerogedrag gelezen, ze bleef uiterst beheerst en rationeel.
Blijkbaar zijn de meningen daarover verdeeld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nou, ik weet het niet. Ook zonder vooroordelen te hebben over homoseksualiteit (althans, niet bewust), meen ik wel te weten dat er genoeg mensen zijn die wél vooroordelen hebben. Of ik mijn kind nu gelijk al zou opzadelen met de horrorscenario's, nee, dat niet. En mijn insteek zou positief zijn. Maar van heel dichtbij ken ik genoeg rottige verhalen en aangezien ik het niet fijn vind als mijn kind verdrietig is, vind ik het ook niet fijn als mijn kind verdrietig is omdat het gediscrimineerd wordt door haar geaardheid.
vrouwjagersma schreef:
15-10-2018 20:10
Nou, ik weet het niet. Ook zonder vooroordelen te hebben over homoseksualiteit (althans, niet bewust), meen ik wel te weten dat er genoeg mensen zijn die wél vooroordelen hebben. Of ik mijn kind nu gelijk al zou opzadelen met de horrorscenario's, nee, dat niet. En mijn insteek zou positief zijn. Maar van heel dichtbij ken ik genoeg rottige verhalen en aangezien ik het niet fijn vind als mijn kind verdrietig is, vind ik het ook niet fijn als mijn kind verdrietig is omdat het gediscrimineerd wordt door haar geaardheid.
Ja dat snap ik. Maar ik word er ook verdrietig van als mijn kind niet geaccepteerd wordt door zijn ADHD of door haar scheve tanden, en het zou toch een beetje raar wezen als ik in het geval van ADHD of scheve tanden ineens gewag ging maken van 'liefdevolle acceptatie' he.
Lady*Voldemort schreef:
15-10-2018 20:23
Ja dat snap ik. Maar ik word er ook verdrietig van als mijn kind niet geaccepteerd wordt door zijn ADHD of door haar scheve tanden, en het zou toch een beetje raar wezen als ik in het geval van ADHD of scheve tanden ineens gewag ging maken van 'liefdevolle acceptatie' he.
Maar zou het niet gewoon indekken kunnen zijn, of onhandig geformuleerd? Ik vind het ook op meestentijds ruk voor haar dat mijn kind hb is, bijvoorbeeld en ik denk dat er ouders zijn die dat heel erg ongepast van me vinden.
Lady*Voldemort schreef:
15-10-2018 20:23
Nu zijn scheve tanden vrij makkelijk op te lossen met een beugeltje. Bij ADHD kan ik me wel voorstellen dat daar bij ouders een acceptatieproces aan vastkleeft?
*Labalade* schreef:
15-10-2018 20:32
Nu zijn scheve tanden vrij makkelijk op te lossen met een beugeltje. Bij ADHD kan ik me wel voorstellen dat daar bij ouders een acceptatieproces aan vastkleeft?

Aangezien je een vraag stelt; mijne heeft ass, adhd en een vagina. Geen acceptatieproces.
Die van mij een penis en gedraagt zich af en toe als een kutje. Lastig te accepteren.
Dat is een moeilijke ja.
Nemaìn’ schreef:
15-10-2018 20:49
Die van mij een penis en gedraagt zich af en toe als een kutje. Lastig te accepteren.
Die van mij gebruikt het woord "kut" als scheldwoord, sinds een paar dagen. Vind ik echt heel erg vervelend en het is ook geen gezicht, zo'n jong kind met zo'n grove snuit.
vrouwjagersma schreef:
15-10-2018 20:56
Die van mij gebruikt het woord "kut" als scheldwoord, sinds een paar dagen. Vind ik echt heel erg vervelend en het is ook geen gezicht, zo'n jong kind met zo'n grove snuit.
Heftig. Die van mij zegt steeds schijten ipv poepen of ik moet naar de wc. En natuurlijk moet ik er elke keer wat van zeggen en moet hij zich zo nodig als een puber gedragen en het blijven zeggen (6)
*Labalade* schreef:
15-10-2018 20:32
Bij ADHD kan ik me wel voorstellen dat daar bij ouders een acceptatieproces aan vastkleeft?
Bij mij niet hoor.
Nemaìn’ schreef:
15-10-2018 20:57
Heftig. Die van mij zegt steeds schijten ipv poepen of ik moet naar de wc. En natuurlijk moet ik er elke keer wat van zeggen en moet hij zich zo nodig als een puber gedragen en het blijven zeggen (6)
Ja, dat zou ik ook naar vinden. Ik mocht vroeger niet eens poepen zeggen, maar goed, dat is wellicht al te extreem. Ik vond het fijner toen ze dacht dat "stommerd" nog Heel Erg was.
Nemaìn’ schreef:
15-10-2018 20:57

Oh dat doet die van mij ook. Meestal helpt het wel als ik hem laat merken dat ik nog veel meer termen ken voor die lichamelijke verrichting dan hij ooit bij elkaar zal kunnen verzinnen.
vrouwjagersma schreef:
15-10-2018 20:31
Maar zou het niet gewoon indekken kunnen zijn, of onhandig geformuleerd?
Die mogelijkheid hou ik inderdaad open, vandaar dat ik niet meteen op mijn achterste benen ben gaan staan in dat topic.
Lady Voldemort ik ben het helemaal met je eens qua acceptatie enzo. Maar ik heb een paar jaar geleden een discussie gehad met een lesbische vrouw, die zei dat zij de negatieve reactie van haar ouders best kon begrijpen. Dat je als ouder ook geweoon een beeld hebt bij je kind en dat je ze ook de tijd moet geven daaraan te wennen. Dan is dat niet zozeer homofoob oid maar ook een soort rouwproces voor de ouders. Dat heeft mij wel aan het denken gezet. Voor mij maakt het echt niet uit welke geaardheid mijn dochter heeft, maar ik kan inmiddels wel milder kijken naar ouders die dat in eerste instantie wellicht iets lastiger vinden. In het geval van dat topic had ik juist het idee dat zij wat meer steun zocht zodat zij juist haar zoon goed zou kunnen steunen/begeleiden bij alles.

Dat de topictitel wat verkeerd gekozen was , zag ze zelf ook in. Lijkt me de ideale basis om een goed gesprek te starten, het is niet dat ze blind was voor haar eigen gedrag.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Wat flauw om steeds die woorden te herhalen, liefdevolle acceptatie. Je kan op je klompen aanvoelen wat TO daarmee bedoelt, er is totaal geen noodzaak om daar rottig over te (blijven) doen. En om die zinloze, vijandige discussie hier nog eens over te doen.
Such fun!1
vrouwjagersma schreef:
15-10-2018 20:58
Ja, dat zou ik ook naar vinden. Ik mocht vroeger niet eens poepen zeggen, maar goed, dat is wellicht al te extreem. Ik vond het fijner toen ze dacht dat "stommerd" nog Heel Erg was.
Ghe, dat mocht ik ook niet zeggen. Poepen vind ik eigenlijk al een heel raar woord en schijten echt mega-ordinair.
Quaintrelle schreef:
15-10-2018 21:06
Lady Voldemort ik ben het helemaal met je eens qua acceptatie enzo. Maar ik heb een paar jaar geleden een discussie gehad met een lesbische vrouw, die zei dat zij de negatieve reactie van haar ouders best kon begrijpen. Dat je als ouder ook geweoon een beeld hebt bij je kind en dat je ze ook de tijd moet geven daaraan te wennen. Dan is dat niet zozeer homofoob oid maar ook een soort rouwproces voor de ouders. Dat heeft mij wel aan het denken gezet. Voor mij maakt het echt niet uit welke geaardheid mijn dochter heeft, maar ik kan inmiddels wel milder kijken naar ouders die dat in eerste instantie wellicht iets lastiger vinden. In het geval van dat topic had ik juist het idee dat zij wat meer steun zocht zodat zij juist haar zoon goed zou kunnen steunen/begeleiden bij alles.

Dat de topictitel wat verkeerd gekozen was , zag ze zelf ook in. Lijkt me de ideale basis om een goed gesprek te starten, het is niet dat ze blind was voor haar eigen gedrag.
Een rouwproces? Brrr. Net of je kind voorzeker een zonnige toekomst tegemoet zal gaan als ie per ongeluk hetero is. Oh en ik ken ze hoor, de mededelingen van oma's en tantes van 'oh ik ben zo blij dat je nu eindelijk met een vriendje thuis komt want we waren met zijn allemaal ontzettend bang dat je lesbisch was'. Alsof het nu allemaal goed zou komen met mij omdat ik gelukkig toch zo verstandig was geweest om een piemelhoudende partner te kiezen, bah bah bah.

Overigens ben ik wel met je eens dat het jammer is dat dat topic een voortijdige dood is gestorven, vooral voor de zoon van TO. Maar daar heeft TO zelf ook een aandeel in gehad door meteen in de verdediging te schieten.
MarindaH schreef:
15-10-2018 21:10
Wat flauw om steeds die woorden te herhalen, liefdevolle acceptatie. Je kan op je klompen aanvoelen wat TO daarmee bedoelt, er is totaal geen noodzaak om daar rottig over te (blijven) doen. En om die zinloze, vijandige discussie hier nog eens over te doen.
Ik ervaar deze discussie niet als vijandig en het is ook niet mijn bedoeling vijandig over te komen. Ik lees dat ook niet zo bij anderen eigenlijk.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven