Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nemaìn’ schreef:
15-10-2018 21:16
Ghe, dat mocht ik ook niet zeggen. Poepen vind ik eigenlijk al een heel raar woord en schijten echt mega-ordinair.
Wij drukten thuis. Krijg ik ook jeuk van.
Quaintrelle schreef:
15-10-2018 21:06
Lady Voldemort ik ben het helemaal met je eens qua acceptatie enzo. Maar ik heb een paar jaar geleden een discussie gehad met een lesbische vrouw, die zei dat zij de negatieve reactie van haar ouders best kon begrijpen. Dat je als ouder ook geweoon een beeld hebt bij je kind en dat je ze ook de tijd moet geven daaraan te wennen. Dan is dat niet zozeer homofoob oid maar ook een soort rouwproces voor de ouders. Dat heeft mij wel aan het denken gezet. Voor mij maakt het echt niet uit welke geaardheid mijn dochter heeft, maar ik kan inmiddels wel milder kijken naar ouders die dat in eerste instantie wellicht iets lastiger vinden. In het geval van dat topic had ik juist het idee dat zij wat meer steun zocht zodat zij juist haar zoon goed zou kunnen steunen/begeleiden bij alles.

Dat de topictitel wat verkeerd gekozen was , zag ze zelf ook in. Lijkt me de ideale basis om een goed gesprek te starten, het is niet dat ze blind was voor haar eigen gedrag.
Dit begrijp ik nooit zo. Wat voor beeld heb je dan? Huisje, boompje, beestje?
Ik hoop vooral dat hij een fijn mens blijft en een gelukkig leven heeft. Hoe dat er uit ziet houdt me helemaal niet bezig, ik heb er ook geen beeld bij en het maakt me ook niet uit of ik wel of geen kleinkinderen krijg, een schoonzoon een schoondochter of 3 schoondochters of mss wel helemaal geen schoon-.
Ik snap niet wat voor beeld je dan maakt dat je verschrikkelijk moet wennen dat het anders wordt.
Star² schreef:
15-10-2018 21:18
Wij ook :hihi:
En dat vond iedereen vroeger zo’n raar woord dat ik overgestapt ben op het gangbare poepen, maar blijf het een gek woord vinden.
Nemaìn’ schreef:
Ghe, dat mocht ik ook niet zeggen. Poepen vind ik eigenlijk al een heel raar woord en schijten echt mega-ordinair.

Ik zei het wel als kind mamma ik moet poepen. Nooit gehoord dat ik dat woord niet mocht gebruiken.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Star² schreef:
Oh ja, daar had mijn schoonmoeder het ook altijd over, dat mijn babydochter had gedrukt. In het begin had ik werkelijk geen flauw idee waar ze het over had :rofl:
Ik heb geen toekomstbeeld als ik naar mijn kinderen kijk eigenlijk. Of ja, toch wel, dat ze gelukkig worden. Heb verder geen droom ooit oma te worden of wat dan ook.
Star² schreef:
Wurmpjes zeker.
Lady*Voldemort schreef:
15-10-2018 21:25
Wurmpjes zeker.
Ik wist dat je het zou gaan zeggen :rofl:
Nemaìn’ schreef:
15-10-2018 21:19
En dat vond iedereen vroeger zo’n raar woord dat ik overgestapt ben op het gangbare poepen, maar blijf het een gek woord vinden.
Wij ook. Dat maakte zo'n indruk op andere mensen dat mensen er 20 jaar later nog lachend over begonnen.
MarindaH schreef:
15-10-2018 21:10
Wat flauw om steeds die woorden te herhalen, liefdevolle acceptatie.
Omdat die zogenaamde liefdevolle acceptatie mij ook ooit ten deel is gevallen, toen ik een vriendinnetje had. En toen ik daarna weer een vriendje kreeg werd het me helemaal duidelijk wat die liefdevolle acceptatie waard was: geen ene reet dus. God god god, wat waren ze blij dat ik een vriendje had, ze sprongen nog net geen gat in de lucht met zijn allen. Met hun liefdevolle acceptatie.
Star² schreef:
15-10-2018 20:47
Aangezien je een vraag stelt; mijne heeft ass, adhd en een vagina. Geen acceptatieproces.
Mijne heeft ASS, is hb, heeft een bril.
Heb ik allemaal geaccepteerd.
Hetero, daar werk ik nog aan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik hoop dat mijn kinderen gelukkig zijn en niet in de gevangenis belanden.
Nemaìn’ schreef:
Dit begrijp ik nooit zo. Wat voor beeld heb je dan? Huisje, boompje, beestje?
Ik hoop vooral dat hij een fijn mens blijft en een gelukkig leven heeft. Hoe dat er uit ziet houdt me helemaal niet bezig, ik heb er ook geen beeld bij en het maakt me ook niet uit of ik wel of geen kleinkinderen krijg, een schoonzoon een schoondochter of 3 schoondochters of mss wel helemaal geen schoon-.
Ik snap niet wat voor beeld je dan maakt dat je verschrikkelijk moet wennen dat het anders wordt.
Dit.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
15-10-2018 21:28
Omdat die zogenaamde liefdevolle acceptatie mij ook ooit ten deel is gevallen, toen ik een vriendinnetje had. En toen ik daarna weer een vriendje kreeg werd het me helemaal duidelijk wat die liefdevolle acceptatie waard was: geen ene reet dus. God god god, wat waren ze blij dat ik een vriendje had, ze sprongen nog net geen gat in de lucht met zijn allen. Met hun liefdevolle acceptatie.

Dus vanwege je eigen ervaring kleur je de woorden van TO in? Wat is daar dan zuiver aan?
Such fun!1
vrouwjagersma schreef:
15-10-2018 21:29
Mijn kinderen zijn allebei ongelukkig. Dat vind ik echt vreselijk.
Erfelijk belast enzo, dus ook nog mijn schuld.

David Dunning
MarindaH schreef:
15-10-2018 21:32
Dus vanwege je eigen ervaring kleur je de woorden van TO in? Wat is daar dan zuiver aan?
Dat doen we toch allemaal?
Jij kleurt ook in. Alleen gebruik jij andere kleuren.

David Dunning
vrouwjagersma schreef:
15-10-2018 21:29
Ik ben moe en las de niet niet. Dat was even heel gek.
MarindaH schreef:
15-10-2018 21:32
Tja, dat doen mensen nou eenmaal. En ik heb hier al twee keer eerder geschreven dat ik de mogelijkheid openhoud dat TO het allemaal niet zo rottig bedoelde, en dat ik daarom in dat topic niet heb gereageerd. Maar daar lees je gemakshalve maar overheen, over zuiver en vijandig en discussies overdoen gesproken.
Lady*Voldemort schreef:

Overigens ben ik wel met je eens dat het jammer is dat dat topic een voortijdige dood is gestorven, vooral voor de zoon van TO. Maar daar heeft TO zelf ook een aandeel in gehad door meteen in de verdediging te schieten.

Gek, ik las dat dus niet, dat ze meteen in de verdediging schoot. Ik zag nare reacties en die vond ze jammer, dat wel.

Anyway, ik vind het zinloos om het nog eens over te doen. Jullie kunnen blijven proberen om de schuld bij de TO neer te leggen, maar ik heb zelden zoveel hyena's bij elkaar gezien om een TO af te fakkelen. Ziekelijk gedrag.
Such fun!1
Lady*Voldemort schreef:
15-10-2018 21:35
Tja, dat doen mensen nou eenmaal. En ik heb hier al twee keer eerder geschreven dat ik de mogelijkheid openhoud dat TO het allemaal niet zo rottig bedoelde, en dat ik daarom in dat topic niet heb gereageerd. Maar daar lees je gemakshalve maar overheen, over zuiver en vijandig en discussies overdoen gesproken.

Ik lees er helemaal niet overheen. Ik reageerde nu op jou omdat je dat zegt. Iedereen kleurt in, maar wat je ermee doet, daar gaat het denk ik om.
Such fun!1
Nemaìn’ schreef:
15-10-2018 21:34
Ik ben moe en las de niet niet. Dat was even heel gek.
:proud:
Ik kom uit de enige tak van de familie zonder bajesklanten en dat wil ik graag zo houden, dus geen zorgen!
Solomio schreef:
15-10-2018 21:33
Ja, dat is echt heel verdrietig. Maar ik denk niet dat het jouw schuld is.
Ik heb in ieder geval een paar hele goede voorbeelden gelezen van redenen waarom ik niet op dit forum mijn angsten, twijfels en onzekerheden zou willen bespreken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nemaìn’ schreef:
15-10-2018 21:19
Wij ook lol. En stiekem vindt ik het nog steeds een beetje lastig om te zeggen, poepen. Maar ja. Dat is dan wel weer beter dan ‘kakken’, wat ik hier ook regelmatig hoor rondschreeuwen 🙈
Solomio schreef:
15-10-2018 21:33
Dat lijkt me ook vreselijk . Maar erfelijke belasting heeft niks met schuld te maken gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven