Fundushoogte

16-10-2018 12:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Weten jullie bij hoeveel weken je fundushoogte 1/3 nx is? Of op hoeveel cm je baarmoeder dan zit? En dat bij 27 weken gangbaar is? Ik heb dat nu volgens de verloskundige namelijk en vraag mij af of de baby op schema groeit of langzamer/sneller.
Wat vond je verloskundige ervan? En ben je bezorgd over de groei?
Als de verloskundige dat gezegd heeft kan zij ook je vragen hieromtrent beantwoorden denk ik zo; je kunt daar toch gewoon naartoe bellen?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Als de verloskundige zorgen heeft zal ze dit uitspreken. Mijn fundus hoogte liep weken voor, maar een te kleine baby. Dus de fundus hoogte zegt niet alles! Mijn baarmoeder groeide hoog maar heel smal.
wat zegt je verloskundige?

of je kindje wel of niet groeit wordt niet alleen bepaald door de fundushoogte.

Hoogte hangt namelijk ook af hoe je baarmoeder ligt, normaal, naar voren gekanteld, hoeveelheid vruchtwater, hoe zwaar jij bent/buikvet (en of dat dit veranderd tijdens de zwangerschap) etc etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
gewoon even aan je verloskundige vragen! Hopelijk kan zij je zorgen snel wegnemen.

(Ik heb overigens tijdens hele zwangerschap nooit van fundushoogte gehoord :sarcastic: , weet nog steeds niet wat het is)
happiness = reality - expectations
Bij mij zegt de verloskundige steeds: "Je baarmoeder komt nu tot daar" en dat is het. Wat goed en gemiddeld is weet ik niet, maar ik zou op de verloskundige vertrouwen. Als het (te) afwijkend is dan zal ze dat echt wel zeggen en zorgen voor extra onderzoek.
Vraag het gewoon, op mijn zwangerschapskaart staan allerlei vage afkortingen waar ze steeds van alles bij invullen. Daar heb ik ook eens naar gevraagd, want ik moet dat ding wel steeds bij me hebben. Maar weet anders niet eens wat er staat.

Overigens had ik 1/3nx bij 28+2 weken.
Ik heb daar nooit verder iets over gehoord. Dus ga er dan gewoon vanuit dat dat goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven