Centraal Moderatortopic
woensdag 29 augustus 2018 om 10:30
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 17 oktober 2018 om 09:35
Ik vind onderwerp-censuur geen lichte beslissing. Misschien wel de meest kwalijke en onverantwoorde beslissing die ik voorbij heb zien komen. En dan ook nog begeleid door een stasi-achtige mededeling dat je over die beslissing geen mening mag hebben.
Jullie moeten gewoon de discussie de discussie laten en niet zo in een stuip schieten als iemand komt lopen piepen. En gewoon op de persoon corrigeren als er iemand uit de bocht vliegt. En als er een persoon tussen zit die overal een negatief effect heeft op de manier waarop een discussie gevoerd wordt dan mag je gewoon die persoon aanspreken of verwijderen om voor anderen een normale (en veilige) omgeving te bieden.
Als ik morgen een topic wil openen over Stalin, nazi's, racisme, genocide, Geert Wilders of Trump dan is dat prima. Maar oh wee als het over zwarte Piet moet gaan? Lijkt me leuk punt van aandacht voor de verkiezing van website van het jaar?
Jullie moeten gewoon de discussie de discussie laten en niet zo in een stuip schieten als iemand komt lopen piepen. En gewoon op de persoon corrigeren als er iemand uit de bocht vliegt. En als er een persoon tussen zit die overal een negatief effect heeft op de manier waarop een discussie gevoerd wordt dan mag je gewoon die persoon aanspreken of verwijderen om voor anderen een normale (en veilige) omgeving te bieden.
Als ik morgen een topic wil openen over Stalin, nazi's, racisme, genocide, Geert Wilders of Trump dan is dat prima. Maar oh wee als het over zwarte Piet moet gaan? Lijkt me leuk punt van aandacht voor de verkiezing van website van het jaar?
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 10:40
0.05% gewijzigd
woensdag 17 oktober 2018 om 09:40
We screenen - naast op taal - ook op andere zaken zoals hengelen, onderzoekjes, troll etc. Dat is juist een voordeel van het nieuwe systeem, dat we dat soort berichten ook al buiten de deur kunnen houden.
In het specifieke geval waar jullie het vanochtend over hebben, is het niet vanwege het systeem, maar heeft TO gewoonweg niet meer gereageerd.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 17 oktober 2018 om 09:45
Snap het nog steeds niet. Zo worden nieuwe leden toch ontmoedigd om te forummen? En bestaande forummers om te reageren?ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 09:40We screenen - naast op taal - ook op andere zaken zoals hengelen, onderzoekjes, troll etc. Dat is juist een voordeel van het nieuwe systeem, dat we dat soort berichten ook al buiten de deur kunnen houden.
In het specifieke geval waar jullie het vanochtend over hebben, is het niet vanwege het systeem, maar heeft TO gewoonweg niet meer gereageerd.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Hoe vaak komen er na een goedgekeurde OP nou opeens spam reacties? En daar is het stafje toch voor??
Maar goed, ik snap er sowieso steeds minder van hier. En ontmoedigen lijkt wel beleid te zijn geworden.
.
woensdag 17 oktober 2018 om 09:47
Dit topic gaat in principe om de rechtszaak die is begonnen. Daarom hebben wij besloten deze te laten staan.Zazamaenade schreef: ↑16-10-2018 23:17Mods, ik herhaal mijn vraag nog maar even, voor het geval dat jullie het over het hoofd hebben gezien.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
woensdag 17 oktober 2018 om 09:50
Om deze reden zijn wij ook nog steeds aan het testen met het aantal berichten dat moet worden goedgekeurd. We gaan niet prijsgeven hoeveel dit er zijn omdat we bang zijn dat spammers etc. er dan alsnog doorheen komen. Maar het zijn er echt niet te veel, dat zou inderdaad ontmoedigend zijn voor nieuwe forummers - en heel veel werk voor ons.impala schreef: ↑17-10-2018 09:45Snap het nog steeds niet. Zo worden nieuwe leden toch ontmoedigd om te forummen? En bestaande forummers om te reageren?
Hoe vaak komen er na een goedgekeurde OP nou opeens spam reacties? En daar is het stafje toch voor??
Maar goed, ik snap er sowieso steeds minder van hier. En ontmoedigen lijkt wel beleid te zijn geworden.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
woensdag 17 oktober 2018 om 09:53
Er worden zelfs meerdere berichten in de wacht gezet?ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 09:50Om deze reden zijn wij ook nog steeds aan het testen met het aantal berichten dat moet worden goedgekeurd. We gaan niet prijsgeven hoeveel dit er zijn omdat we bang zijn dat spammers etc. er dan alsnog doorheen komen. Maar het zijn er echt niet te veel, dat zou inderdaad ontmoedigend zijn voor nieuwe forummers - en heel veel werk voor ons.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
.
woensdag 17 oktober 2018 om 09:54
Er is voor gekozen om meer dan 1 reacties te moeten keuren, om het spammers zo lastig mogelijk te maken. Het heeft een vervelende bijwerking voor accounts die wel ok zijn, dat ben ik met je eens. Als ik een topic goedkeur, probeer ik volgende reacties zo snel mogelijk ook goed te keuren, maar ik ben niet 24 uur per dag online en de mod van dienst heeft ook andere taken dan alleen kijken of er reacties gekeurd moeten worden.
woensdag 17 oktober 2018 om 09:55
Ik beoordeel berichten zeker wel op inhoud en ik ga er vanuit dat mijn collega's dat ook doen. Gaat dat altijd vlekkeloos? Nee, er wordt soms echt wel een verkeerde inschatting gemaakt. Het blijft mensenwerk.
woensdag 17 oktober 2018 om 09:59
ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 09:40We screenen - naast op taal - ook op andere zaken zoals hengelen, onderzoekjes, troll etc.
Ik moet toegeven dat ik tegenwoordig geen onderzoekjes meer zie. Maar er slippen nog veel te veel trol-, hengel-, bedel- en medischadviestopics doorheen, die dan weer worden verwijderd als ze gestaft worden.
woensdag 17 oktober 2018 om 10:02
Oh? Dat lees ik toch echt anders. De titel laat al zien dat het niet over de rechtszaak gaat.ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 09:47Dit topic gaat in principe om de rechtszaak die is begonnen. Daarom hebben wij besloten deze te laten staan.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
woensdag 17 oktober 2018 om 10:06
En dan nu zelfs 2 x dat lawaaiige WE filmpje op één pagina. Een kwestie van zeg maar nee dan krijg je er twee ofzo?
En nee er staat geen url achter en er staat gesponsord boven. Waarom moet dat toch met zo veel geluid Echt super irritant.
Er staat ad factor onder en als je daar op klikt kom je bij https://www.adfactor.nl/
En nee er staat geen url achter en er staat gesponsord boven. Waarom moet dat toch met zo veel geluid Echt super irritant.
Er staat ad factor onder en als je daar op klikt kom je bij https://www.adfactor.nl/
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 10:13
15.09% gewijzigd
woensdag 17 oktober 2018 om 10:15
Maar het kan zo ontzettend veel simpeler. Gewoon een x aantal reacties plaatsen voordat je zelf een bericht mag openen.ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 09:50Om deze reden zijn wij ook nog steeds aan het testen met het aantal berichten dat moet worden goedgekeurd. We gaan niet prijsgeven hoeveel dit er zijn omdat we bang zijn dat spammers etc. er dan alsnog doorheen komen. Maar het zijn er echt niet te veel, dat zou inderdaad ontmoedigend zijn voor nieuwe forummers - en heel veel werk voor ons.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Echt zo simpel kan het zijn en dat werkt echt.
woensdag 17 oktober 2018 om 10:16
Dan worden de spamberichten gewoon in bestaande topics geplaatst, zoals ook al eerder is gebeurd.
woensdag 17 oktober 2018 om 10:27
Juist! Dit dus.shifty schreef: ↑17-10-2018 09:35Ik vind onderwerp-censuur geen lichte beslissing. Misschien wel de meest kwalijke en onverantwoorde beslissing die ik voorbij heb zien komen. En dan ook nog begeleid door een stasi-achtige mededeling dat je over die beslissing geen mening mag hebben.
![]()
Het is onbegrijpelijk dat er kennelijk bepaalde zaken ernstig genoeg zijn om een onderwerp te willen verbieden maar vervolgens de betreffende forummers er niet op worden aangesproken?
Dat is de omgekeerde wereld.
Er zijn hier over de jaren heen al meerdere malen enorme rellen geweest over oa racisme en problemen op de pijler actueel. Daar is ook met een hele groep forummers constructief over mee gedacht.
Waarom wordt daar niks mee gedaan? De overgrote meerderheid wil gewoon een leuke omgeving, waar best pittig gediscussieerd kan worden.
Dat bereik je niet met censuur maar wel door het kleine groepje uit-de-bocht-vliegers gewoon consequent aan te pakken.
Deze post van shifty is ook gewoon constructief. Ik hoop dat jullie hier serieus over nadenken.
woensdag 17 oktober 2018 om 10:35
glijdende schaal nu al ingezetModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 09:47Dit topic gaat in principe om de rechtszaak die is begonnen. Daarom hebben wij besloten deze te laten staan.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
woensdag 17 oktober 2018 om 10:38
Het antwoord is waarschijnlijk dat serieus modereren tijd en dus geld kost. Censureren is gratis.Positivevibes schreef: ↑17-10-2018 10:27Juist! Dit dus.
Het is onbegrijpelijk dat er kennelijk bepaalde zaken ernstig genoeg zijn om een onderwerp te willen verbieden maar vervolgens de betreffende forummers er niet op worden aangesproken?
Dat is de omgekeerde wereld.
Er zijn hier over de jaren heen al meerdere malen enorme rellen geweest over oa racisme en problemen op de pijler actueel. Daar is ook met een hele groep forummers constructief over mee gedacht.
Waarom wordt daar niks mee gedaan? De overgrote meerderheid wil gewoon een leuke omgeving, waar best pittig gediscussieerd kan worden.
Dat bereik je niet met censuur maar wel door het kleine groepje uit-de-bocht-vliegers gewoon consequent aan te pakken.
Deze post van shifty is ook gewoon constructief. Ik hoop dat jullie hier serieus over nadenken.
Beschamende vertoning.