Centraal Moderatortopic
woensdag 29 augustus 2018 om 10:30
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 17 oktober 2018 om 20:18
Mag ik jou/jullie er dan hier in jouw/jullie topic erop wijzen dat jij/jullie datgene wat jij hierboven schrijft NIET geschreven hebben in de door jou/jullie geplaatste openingspost van het bantopic? De openingspost van het bantopic, niet geschreven door de communitymanager maar door Moderator Viva zegt iets anders.ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 19:27Beste Impala,
Wij hanteren het bansysteem (wrs-24uurs ban- 48uurs ban- week ban- maandban). Bij twijfel of onduidelijkheden vindt er overleg plaats binnen het mod-team en zonodig ook met de community manager. Verdere vragen hierover kun je mailen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dus zou de Moderator Viva dat, na aangesproken te zijn hierover in het moderatortopic, zijn/haar/hun foutieve informatie in het bantopic willen wijzigen naar de juiste informatie? De informatie die jij in het bericht wat ik hierboven quote schrijft?
Of neem jij jezelf/jullie pas serieus in het verstrekken van de juiste informatie als we de cm gaan mailen?
Kafka....
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 17 oktober 2018 om 20:36
ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 19:16Beste Lady*Voldemort,
Wij begrijpen dat hier onduidelijkheid over is onder de forummers. Je kunt het beste deze vraag even mailen naar de community manager communitymanager@viva.nl
Zij kan dan mogelijk het één en ander wijzigen in de huisregels/bantopic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Hallo, jij bent hier de beheerder, geef het lekker zelf door aan je baas.
woensdag 17 oktober 2018 om 20:45
Ik waardeer je reactie.ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 19:12Beste Tijdschriftenverslindster,
Wij zijn van mening dat je moet kunnen praten over je gevoelens, maar er mag inderdaad geen aankondiging gedaan worden van zelfmoord. Dat wordt in dit topic naar onze mening niet gedaan. Mocht je toch een bericht zien waar dit wel wordt gedaan, willen we je vragen dit bericht te staffen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
woensdag 17 oktober 2018 om 22:00
nou de mail is wel aangekomen hoor, ik heb een hele vraag antwoord sessie gehad met de CM maar op dit soort vragen wordt gewoon geen antwoord gegeven. Dus ik ga niet opnieuw dit spelletje spelen.ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 20:06Beste S-Meds,
Wat vervelend dat je geen antwoord hebt gekregen, onze excuses daarvoor. Zou je alsnog de mail willen sturen? Zou je het naar beide e-mailadressen willen sturen, dan moet de mail wel binnenkomen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
woensdag 17 oktober 2018 om 22:33
ModeratorViva schreef: ↑17-10-2018 19:27Beste Impala,
Wij hanteren het bansysteem (wrs-24uurs ban- 48uurs ban- week ban- maandban). Bij twijfel of onduidelijkheden vindt er overleg plaats binnen het mod-team en zonodig ook met de community manager. verdere vragen hierover kun je mailen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Om vervolgens het standaardzinnertje ‘we doen geen uitspraken over het beleid’ terug te krijgen. Áls de mail al bij jullie aankomt.
Waarom blijven jullie het toch adviseren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 17 oktober 2018 om 22:43
ik kreeg geen standaardzinnetje. wel iets in de trant van; vervelend voor je, we doen ons best om zo eerlijk mogelijk te modereren. maar ja dat gaat gewoon volstrekt voorbij aan het feit dat het systeem niet deugt
woensdag 17 oktober 2018 om 22:47
Er zijn 3 zekerheden in dit leven;
1) je gaat dood;
2) je betaalt belasting;
3) email wordt bezorgd.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
woensdag 17 oktober 2018 om 22:48
Wilde het ook net vragen.
Het gaat daar vooralsnog niet over (al dan niet) zwarte Piet dus ik ben benieuwd.
woensdag 17 oktober 2018 om 23:05
Maar als je met de CM een mailwisseling hebt gehad dan is het toch niet gek dat de mods die mail niet hebben gelezen? Die hebben een eigen emailadres en kunnen niet in de mailbox van de CM...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
woensdag 17 oktober 2018 om 23:07
In welke wereld is de schrijver verantwoordelijk voor de interne communicatie van het bedrijf dat ze aanschrijven, in het bijzonder wanneer ze de leidinggevende aanschrijven?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
woensdag 17 oktober 2018 om 23:16
Uhm als jij mailt met de community manager dan ga jij er toch vanuit dat alleen de CM die mail leest? Dat heeft niks met interne communicatie te maken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
woensdag 17 oktober 2018 om 23:45
woensdag 17 oktober 2018 om 23:53
Dat zeg ik toch helemaal niet. Maar als je mailt naar de CM (communitymanager@viva.nl) is het logisch dat de mods het niet lezen, want specifiek de mail van de CM, waar de mods dus niet in kunnen. Als jij wilt dat de mods het ook lezen en beantwoorden dan moet je de mods (forum@viva.nl) zelf mailen.
woensdag 17 oktober 2018 om 23:58
Ik heb geen idee waarom jij die e-mailadressen zit te herhalen. Het is mij volstrekt duidelijk wie wie is. En dat je met geen van beide e-mailadressen ook maar ene sikkepit wijzer wordtKia•Ora schreef: ↑17-10-2018 23:53Dat zeg ik toch helemaal niet. Maar als je mailt naar de CM (communitymanager@viva.nl) is het logisch dat de mods het niet lezen, want specifiek de mail van de CM, waar de mods dus niet in kunnen. Als jij wilt dat de mods het ook lezen en beantwoorden dan moet je de mods (forum@viva.nl) zelf mailen.
donderdag 18 oktober 2018 om 07:19
In Meds geval is de mail aangekomen. Maar ik lees hier toch bijna wekelijks "die mail hebben we niet gezien, kun je hem nog eens sturen?".
En wat betreft de verschillende mailadressen, als mijn baas een mail krijgt waar ik wat mee moet, stuurt ze die door. Met evt aanvulling op wat er moet gebeuren.
En wat betreft de verschillende mailadressen, als mijn baas een mail krijgt waar ik wat mee moet, stuurt ze die door. Met evt aanvulling op wat er moet gebeuren.
donderdag 18 oktober 2018 om 08:18
Wauw. Jij blijft er mee bezig he?Kia•Ora schreef: ↑17-10-2018 23:53Dat zeg ik toch helemaal niet. Maar als je mailt naar de CM (communitymanager@viva.nl) is het logisch dat de mods het niet lezen, want specifiek de mail van de CM, waar de mods dus niet in kunnen. Als jij wilt dat de mods het ook lezen en beantwoorden dan moet je de mods (forum@viva.nl) zelf mailen.
donderdag 18 oktober 2018 om 08:23
Mail jij het anders allemaal ff door als jij denkt dat jij wel gelezen wordt en serieus genomen.Kia•Ora schreef: ↑17-10-2018 23:53Dat zeg ik toch helemaal niet. Maar als je mailt naar de CM (communitymanager@viva.nl) is het logisch dat de mods het niet lezen, want specifiek de mail van de CM, waar de mods dus niet in kunnen. Als jij wilt dat de mods het ook lezen en beantwoorden dan moet je de mods (forum@viva.nl) zelf mailen.
En zin hebt om dubbelop te communiceren. Dat gezeik over mailen altijd als de klacht hier al duidelijk beschreven is en opgepikt door een mod, is gekmakend.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:29
1.58% gewijzigd
.
donderdag 18 oktober 2018 om 08:27
+1Hetvrijewoord schreef: ↑17-10-2018 22:48Wilde het ook net vragen.
Het gaat daar vooralsnog niet over (al dan niet) zwarte Piet dus ik ben benieuwd.
Waarom wordt de reden ook nergens vermeld?
En was dit eigen initiatief of op aandringen van een forummer/staffer?
.
donderdag 18 oktober 2018 om 08:31
Het laatste. Twee pagina's terug. Blijkbaar kunnen slotjes nu ineens weer wel. Ik word ook niet vrolijk van het topic en van het gezeik over Sylvana dus ik snap de vraag wel overigens, maar modereer dan. Het is blijkbaar nu een trend om gewoon slotjes ergens op te mikken als het te moeilijk wordt om een discussie in goede banen te leiden. Andere topics die niet meer actueel zijn worden immers ook niet gesloten.
Tjezus, wat vals
donderdag 18 oktober 2018 om 08:40
Er zijn zoveel topics en reacties waar ik niet vrolijk van word. Maar het zou toch te gek zijn als ik ga vragen om die te verwijderen. Laat staan dat dat nog gebeurt ook. Het wordt steeds gekker.MevrouwJack schreef: ↑18-10-2018 08:31Het laatste. Twee pagina's terug. Blijkbaar kunnen slotjes nu ineens weer wel. Ik word ook niet vrolijk van het topic en van het gezeik over Sylvana dus ik snap de vraag wel overigens, maar modereer dan. Het is blijkbaar nu een trend om gewoon slotjes ergens op te mikken als het te moeilijk wordt om een discussie in goede banen te leiden. Andere topics die niet meer actueel zijn worden immers ook niet gesloten.
.
donderdag 18 oktober 2018 om 08:42
Dat bedoel ik, dan weet ik nog wel een paar andere topics ook die ik graag zou willen nomineren.
Tjezus, wat vals
donderdag 18 oktober 2018 om 09:15
bethweeter schreef: ↑17-10-2018 14:34Wanneer gooien jullie nou eens een slotje op het topic ‘Artikel 1” op Actueel? Artikel1 bestaat allang niet meer en het topic wordt vooral door één iemand gebruikt om elk wissewasje over Sylvana Simons te posten.
Topic staat nu ook weer bovenaan op Actueel.
(Ik ben er nog steeds voor om een topic op Actueel te sluiten als er een maand niet op gereageerd is. Daar voorkom veel van dit soort onzin mee. Als er echt nieuws te melden is, kan je altijd een nieuw topic openen. Bovenaan op Actueel staat ook een topic van elf (!) jaar oud omdat een of andere trol het leuk vond dit naar boven te halen)
Ah duidelijk!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2018 09:49
Reden: op de man
2.85% gewijzigd
donderdag 18 oktober 2018 om 09:18
het topic is in triest. Er is al veel langer over geklaagd. niet nodig om hier weer een op-de-mannetje te sneren
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2018 09:50
8.97% gewijzigd
donderdag 18 oktober 2018 om 09:21
Ook intrieste topics mogen er zijn. Behalve in de wereld waarin anderen bepalen wat goed voor ons is.
Eng gedachtegoed.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 09:22
0.33% gewijzigd