Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lilli-Putter schreef:
19-10-2018 15:26
Bemoei je er niet mee

Nou, weet je wat het leuke van een forum is? Iedereen bemoeit zich met iedereen.
nina1966 schreef:
18-10-2018 18:36
Ik heb al een paar keer aangegeven dat de WE reclame die ineens heel hard geluid laat horen enorm stoort. URL's zijn gegeven, voor zover mogelijk en door een andere forummer is er een print screen gestuurd. Nu lijkt het dat er steeds méér reclames met geluid komen. Ik schreef het al eerder maar hoe zit dat. Hoe meer er over geklaagd word hoe meer van die kut reclames je door je boxen hoort tetteren? Soms 2 per pagina. Echt belachelijk.
Lilli-Putter schreef:
19-10-2018 15:11
Mods,

Ene patrick zit te hengelen via pb.
Beste Lilli-Putter,

Wij kunnen pb's niet inzien. Zou je ons willen mailen met om welke forummer het gaat en wat voor berichten er gestuurd worden? Dan gaan wij kijken wat we eraan kunnen doen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Lilli-Putter schreef:
19-10-2018 15:11
Mods,

Ene patrick zit te hengelen via pb.
Je mailbox heeft een prullenbak en er is ook een negeerknop.
Als iemand je irl probeer te versieren stap je dan ook naar de politie?
.
nina1966 schreef:
18-10-2018 18:36
Ik heb al een paar keer aangegeven dat de WE reclame die ineens heel hard geluid laat horen enorm stoort. URL's zijn gegeven, voor zover mogelijk en door een andere forummer is er een print screen gestuurd. Nu lijkt het dat er steeds méér reclames met geluid komen. Ik schreef het al eerder maar hoe zit dat. Hoe meer er over geklaagd word hoe meer van die kut reclames je door je boxen hoort tetteren? Soms 2 per pagina. Echt belachelijk.
Beste nina1966,

Ik heb de meldingen doorgegeven en begrepen dat dit is aangepast.
Wanneer spelen de reclames precies geluid af? Sowieso wanneer je op de pagina waar de banner draait terechtkomt, of wanneer je eroverheen scrolt bijvoorbeeld?

En ik weet dat het voor jullie vervelend is, maar screenshots en url's helpen enorm om dit snel op te laten pakken. Dus als je die naar me zou willen mailen, zou dat super zijn.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Hoe kan het dat iemand die al eerder een ban van 48 uur had, nu een ban van 24 uur heeft gekregen? Bij goed gedrag vervalt toch alleen de laatste ban? Of zijn de regels weer eens stilzwijgend veranderd?
CommunityManagerViva schreef:
19-10-2018 15:56
Beste nina1966,

Ik heb de meldingen doorgegeven en begrepen dat dit is aangepast.
Wanneer spelen de reclames precies geluid af? Sowieso wanneer je op de pagina waar de banner draait terechtkomt, of wanneer je eroverheen scrolt bijvoorbeeld?

En ik weet dat het voor jullie vervelend is, maar screenshots en url's helpen enorm om dit snel op te laten pakken. Dus als je die naar me zou willen mailen, zou dat super zijn.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Je vraagt het niet aan mij, maar ik heb hierover al eerder op dit topic geschreven. Vorige week, geloof ik. Lezen jullie dat niet ?
De herrie ontstaat wanneer je met de cursor over de reclame scrollt (en als je het geluid hebt aanstaan, soms zet ik geluid bewust uit als ik op dit forum zit vanwege die rotreclame-herrie O_o . Het staat echt heel luid, deze reclame, je schrikt je wild)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 19-10-2018 16:21
3.30% gewijzigd
nounou
Trotter schreef:
19-10-2018 16:07
Hoe kan het dat iemand die al eerder een ban van 48 uur had, nu een ban van 24 uur heeft gekregen? Bij goed gedrag vervalt toch alleen de laatste ban? Of zijn de regels weer eens stilzwijgend veranderd?
Hoi Trotter,

Na 3 maanden vervalt idd alleen de laatste ban.

We hebben je stafjes hierover gezien. We hebben de banhistorie daarom gecheckt en die klopt gewoon. De ban in maart, waar jij naar refereert, zien wij nergens terug. Bedankt voor je oplettendheid in ieder geval.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Ghostery samen met AdBlock. Nergens last van.
Het topic 'Vue Bios maatje Amersfoort' is verplaatst van Overig naar Contact.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
19-10-2018 16:20
De ban in maart, waar jij naar refereert, zien wij nergens terug.

Ik zie nu dat het 7 februari was, in plaats van maart, my bad. Zie overig/bantopic/list_messages/235701/68. Heel apart dat de CM dat bericht nét vanmiddag heeft bewerkt. Dus hoezo zien jullie het nergens terug?
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 16:21
Ghostery samen met AdBlock. Nergens last van.

Ja, dank je. Dat kan wel, maar ik vind dat ik niet vanalles zou moeten installeren om een beetje normaal dit forum te gebruiken.
Dat is zéér gebruiksonvriendelijk. Reclames, daar ben ik oostindisch-blind voor, inmiddels, maar die herrie is niet te doen, en ze horen dat aan te pakken. Excuse me for being stubborn ;)
nounou
Trotter schreef:
19-10-2018 16:24
Ik zie nu dat het 7 februari was, in plaats van maart, my bad. Zie overig/bantopic/list_messages/235701/68. Heel apart dat de CM dat bericht nét vanmiddag heeft bewerkt. Dus hoezo zien jullie het nergens terug?

Nou ja zeg, dat is wel heeel raar mod? Wat is hier aan de hand?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En dan nog zoiets inconsequents: in het nieuwe topic over Bij1 zijn vragen van forummers aan de TO weggehaald wegens off-topic. Dat kan, jullie zouden dat topic streng in de gaten houden. Wat ik dan niet snap is waarom er wel berichten blijven staan over Eva Jinek die een prijs heeft gewonnen met een interview. Dat heeft toch ook totaal niets met Bij1 of Sylvana Simons te maken? Behalve dan dat Sylvana Simons ooit in dezelfde partij zat als de geïnterviewde, maar daar gaat het topic toch helemaal niet over?
Trotter schreef:
19-10-2018 16:24
Ik mail je hier even over.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
19-10-2018 16:32

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Rare gang van zaken.
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk!
Het bantopic staat trouwens ook weer open.
¡Apagando las luces!
Zazamaenade schreef:
19-10-2018 16:19
Je vraagt het niet aan mij, maar ik heb hierover al eerder op dit topic geschreven. Vorige week, geloof ik. Lezen jullie dat niet ?
De herrie ontstaat wanneer je met de cursor over de reclame scrollt (en als je het geluid hebt aanstaan, soms zet ik geluid bewust uit als ik op dit forum zit vanwege die rotreclame-herrie O_o . Het staat echt heel luid, deze reclame, je schrikt je wild)
Het zou niet mogen dat wanneer je alleen over een reclame heen scrolt, deze geluid maakt. Dit mag alleen als je erop klikt.
Ik wil hier graag iets aan doen, maar dan heb ik echt een screenshot + url nodig, zodat ik per banner waar het misgaat, het goed door kan geven. Anders kan de desbetreffende afdeling er helaas weinig mee.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Bedankt voor je mail. Het lijkt me alleen beter om die uitleg ook gewoon hier te plaatsen, in het kader van transparantie en zo. Dat geheimzinnige gedoe werkt alleen maar de onvrede en achterkamertjespolitiek in de hand.
SombraOnline schreef:
19-10-2018 16:37
Het bantopic staat trouwens ook weer open.
Oeps, we hebben hem weer gesloten!

ModeratorViva schreef:
19-10-2018 16:43
Oeps, we hebben hem weer gesloten!
:yes:
¡Apagando las luces!
Trotter schreef:
19-10-2018 16:31
En dan nog zoiets inconsequents: in het nieuwe topic over Bij1 zijn vragen van forummers aan de TO weggehaald wegens off-topic. Dat kan, jullie zouden dat topic streng in de gaten houden. Wat ik dan niet snap is waarom er wel berichten blijven staan over Eva Jinek die een prijs heeft gewonnen met een interview. Dat heeft toch ook totaal niets met Bij1 of Sylvana Simons te maken? Behalve dan dat Sylvana Simons ooit in dezelfde partij zat als de geïnterviewde, maar daar gaat het topic toch helemaal niet over?

Maar je maakt je niet druk over het sluiten van topics?
Wat bijzonder selectief.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 16:53
0.67% gewijzigd
19-10-2018 16:39
Het zou niet mogen dat wanneer je alleen over een reclame heen scrolt, deze geluid maakt. Dit mag alleen als je erop klikt.
Ik wil hier graag iets aan doen, maar dan heb ik echt een screenshot + url nodig, zodat ik per banner waar het misgaat, het goed door kan geven. Anders kan de desbetreffende afdeling er helaas weinig mee.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

De url heb ik al gegeven, dat was die van de reclame voor Luxemburg. Nina heeft het over een andere reclame.
Screenshot denk ik vaak niet aan omdat ik me wild schrik (en nu heb ik dus het geluid uit staan terwijl ik op Viva zit).
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat er niet werkelijk iets mee gebeurt, onze feedback. Daar kan jij waarschijnlijk weinig aan verhelpen, maar zorgt wel voor een ijselijke berg frustratie van forummers die nog wel bereid zijn iets te melden of mee te denken.
Dat met die luidruchtige Luxemburg-reclame heb ik regelmatig meegemaakt, de laatste weken, ik snap niet dat zo'n melding niet genoeg is.
Maar goed, frustratie alom.
Stuurt 'de betreffende afdeling' jou niet met een kluitje in het riet om er vanaf te zijn ?
nounou
ModeratorViva schreef:
19-10-2018 16:20
Hoi Trotter,

Na 3 maanden vervalt idd alleen de laatste ban.

We hebben je stafjes hierover gezien. We hebben de banhistorie daarom gecheckt en die klopt gewoon. De ban in maart, waar jij naar refereert, zien wij nergens terug. Bedankt voor je oplettendheid in ieder geval.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Wat? Waarom schrijven jullie hier over de stafjes door Trotter?
Jullie mogen toch geen uitspraken doen over forummers? (Of de ene keer wel en de andere niet?)

Als Trotter al eerder in dit topic heeft aangegeven dat zij deze stafjes heeft gedaan, dan heb ik niets gezegd.

Ik ben er wel een voorstander van dat staffers bekend worden gemaakt, daar niet van :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven