Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
impala schreef:
18-10-2018 12:16
En het zou ook fijn en nuttig zijn als de discussie hier straks niet simpelweg verwijderd wordt, maar serieus gelezen door de CM.
Wees blij dat jullie (nog) betrokken forummers hebben.
Het gummen is al begonnen... Weer een zwaktebod.
.
vrouwjagersma schreef:
18-10-2018 12:29
Stellen dat het vooral aan mensen met een ander standpunt dan het gangbare ligt dat er maar één soort standpunt in bepaalde topics op actueel voorbij komt, is ook een beetje flauw. Zat mensen die het geprobeerd hebben, maar keer op keer geciteerd worden met alleen een of andere smiley eronder, achtervolgd worden op andere topics en op de man afgebrand worden alleen omdat je anders denkt, ik vond het niet al te jofel. Ik kom hier voor mijn vermaak, niet om te lijden voor de vrijheid van meningsuiting.

Eens ! En dat laatste : zeer, zeer eens.
Daarom kom ik alleen af en aan op dat soort topics.
nounou
Beste forummers,

Bij deze wil ik jullie ook verzoeken deze discussie op Napraat voort te zetten. Zoals jullie weten is dit topic bedoeld voor verzoekjes voor de moderators.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 13:10
Onze posts hebben elkaar net gekruist, want ik had de mijne net nog aangepast.

Hoe de moderator daarbij komt weet ik niet.
Het is ook al door iemand gevraagd, zonder antwoord te krijgen, dacht ik.
nounou
impala schreef:
18-10-2018 13:12
Het gummen is al begonnen... Weer een zwaktebod.
VIVA denkt blijkbaar heel vooruitstrevend te zijn door de meest ranzige sexdetails overal op de website en in het tijdschrift rond te strooien, maar een schurend maatschappelijk debat is dan weer te hoog gegrepen. Dan schiet het moderatorteam zo’n beetje in een stuip. Klaarblijkelijk zijn niet alle taboes er om doorbroken te worden.
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 13:20
7.78% gewijzigd
CommunityManagerViva schreef:
18-10-2018 13:17
Beste forummers,

Bij deze wil ik jullie ook verzoeken deze discussie op Napraat voort te zetten. Zoals jullie weten is dit topic bedoeld voor verzoekjes voor de moderators.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Beste CM,

Bij deze verzoek ik je dan een feedback topic te openen. Het lijkt me duidelijk dat de forummers het nodige te zeggen hebben en zij zijn nu eenmaal een wezenlijk onderdeel van dit forum en dus van jouw baan.

Vriendelijke groet etc.
impala schreef:
18-10-2018 13:09
Dat (mensen uitmaken voor racist) gebeurt niet alleen op topics zelf, maar vooral ook op napraat. Lekker schijnheilig en uit het zicht van de beschuldigde.

Klopt helemaal. En aangezien je niet mag quoten vanuit andere topics kan je daar gewoon onwaarheden verkondigen, kraait geen haan naar.
CommunityManagerViva schreef:
18-10-2018 13:17
Beste forummers,

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Als ik een tip mag geven: verplaats al deze berichten naar Napraat. Dan gaat de discussie vanzelf daar verder en is dit topic weer opgeschoond.
impala schreef:
18-10-2018 13:09
Dat (mensen uitmaken voor racist) gebeurt niet alleen op topics zelf, maar vooral ook op napraar. Lekker schijnheilig en uit het zicht van de beschuldigde.
Ik kom zo goed als nooit op napraat dus dat zou ik niet weten. En ik forum altijd met open vizier: als ik iemand een racist vind, spreek ik diegene zelf aan en zeg tegen diegene zelf dat ik hem een racist vind.

Daar krijg je overigens op dit forum een ban voor. Voor mij racistisch uitschelden, me toewensen dat ik moet oprotten naar Afrika of mijn eigen land, me allerlei benamingen eindigend op "Piet" geven of mij racist noemen krijg je dan weer geen ban op dit forum.
Am Yisrael Chai!
Het topic 'Vriendinnen gezocht In het gooi.' is verplaatst van Relaties naar Contact.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

JuniorModeratorViva schreef:
18-10-2018 12:17
Komt het uiteindelijk wel bij gereageerd te staan of helemaal niet? Ik heb wel al eerdere berichten daar over gelezen, geloof ik.
Nee, het komt er helemaal niet in te staan. Ook niet als ik meerdere keren in 1 topic reageer
Het topic 'Kookclubje oprichten? Het gooi.' is verplaatst van Eten naar Contact.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

RikM schreef:
18-10-2018 13:47
Als ik een tip mag geven: verplaats al deze berichten naar Napraat. Dan gaat de discussie vanzelf daar verder en is dit topic weer opgeschoond.
Ik wil niet op napraat discussieren. Mijn posts zijn bedoeld voor de beheerders van dit forum.

En nee, ik ga niet mailen. Reden: zie gewiste posts.
.
impala schreef:
18-10-2018 13:56
Ik wil niet op napraat discussieren. Mijn posts zijn bedoeld voor de beheerders van dit forum.

En nee, ik ga niet mailen. Reden: zie gewiste posts.

Maar die doen daar niets mee, dus why bother?
RikM schreef:
18-10-2018 13:58
Maar die doen daar niets mee, dus why bother?
Tja, je blijft hopen he.. Jij ook volgens mij.
.
Ik ga me trouwens ook meer eens van dat stafje bedienen. Niet omdat ik daar zo voor ben maar als experiment: eens kijken hoe de logica van 'de mod' in elkaar zit.
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 16:46
Ik ga me trouwens ook meer eens van dat stafje bedienen. Niet omdat ik daar zo voor ben maar als experiment: eens kijken hoe de logica van 'de mod' in elkaar zit.

Goed plan, nog meer spelletjes. :thumbsup:
RikM schreef:
18-10-2018 16:56
Goed plan, nog meer spelletjes. :thumbsup:

Geen spelletjes, gewoon eens voor mijzelf zien hoe goed die spelregels nu eigenlijk worden geïmplementeerd.
Kan heel verhelderend zijn.
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 17:13
Geen spelletjes, gewoon eens voor mijzelf zien hoe goed die spelregels nu eigenlijk worden geïmplementeerd.
Kan heel verhelderend zijn.

Als je het moderator-topic een beetje gevolgd hebt zou je kunnen weten dat er amper consequent gemodereerd wordt, dus ik vind het een slap excuus van je.
Vanmorgen blies je nog hoog van de toren over anderen die staffen.
nounou
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 17:19
Als je het moderator-topic een beetje gevolgd hebt zou je kunnen weten dat er amper consequent gemodereerd wordt, dus ik vind het een slap excuus van je.
Vanmorgen blies je nog hoog van de toren over anderen die staffen.

Dat kun je vinden.
Ach, wie hou ik ook voor de gek; ben eigenlijk ook gewoon veel te lui voor voor dat gestaf. :nooo:

Ik werd net nog wel voor reller uitgemaakt omdat ik een nieuw topic had aangemaakt en geen antwoord geef op een duidelijk dubieuze vraagstelling. Door n.b. iemand die mij heeft geblokkeerd (je vraagt je af van het nut daarvan dan is)
Nou deze actie, dat je gaat staffen alleen omdat het kan, past precies bij je andere actie, dat je een dubieus topic opent alleen omdat het kan. Misschien moet je wat meer gewoon je hart volgen in plaats van kijken tot hoever je op het randje kunt lopen voor een ander.

En over nut gesproken, wat is het nut van een stafexperiment? Behalve dat je anderen gaat irriteren? Pfffttt...
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 17:30
Dat kun je vinden.
Ach, wie hou ik ook voor de gek; ben eigenlijk ook gewoon veel te lui voor voor dat gestaf. :nooo:

Ik werd net nog wel voor reller uitgemaakt omdat ik een nieuw topic had aangemaakt en geen antwoord geef op een duidelijk dubieuze vraagstelling. Door n.b. iemand die mij heeft geblokkeerd (je vraagt je af van het nut daarvan dan is)
Dan kun jij die persoon niet meer loepen en dus ook bijna niet meer met zijn eigen shit om de oren slaan. Of uitpluizen wie het is (na een nickchange).
.
impala schreef:
18-10-2018 17:38
Dan kun jij die persoon niet meer loepen en dus ook bijna niet meer met zijn eigen shit om de oren slaan. Of uitpluizen wie het is (na een nickchange).

Of die persoon heeft die poster geblokkeerd omdat hij/zij niet graag zijn/haar posts leest. Niet om kinderachtig te zijn en zelf niet loepbaar te zijn. Als je iemand blokkeert, kun je zelf die persoon ook niet loepen en dus ook niet "om de oren slaan met oude shit".
edit: verplaatst naar Napraat
..
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 18:04
99.09% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven