Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2018 17:56
Reden: off-topic
98.26% gewijzigd
Het topic "Suikerziekte? Ervaringen diagnose?" is verwijderd ivm vraag naar medisch advies/diagnose.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
19-10-2018 18:09
Het topic "Suikerziekte? Ervaringen diagnose?" is verwijderd ivm vraag naar medisch advies/diagnose.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Nee hoor.
What have we done....
nbk schreef:
19-10-2018 18:12
Nee hoor.
nu wel ;-)

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 17:52
Er is nog steeds geen uitleg gegeven over het op slot zetten van een topic dat nog actueel is waar tot een dag ervoor gewoon gepost werd.

Mods?
Hetvrijewoord schreef:
Er is nog steeds geen uitleg gegeven over het op slot zetten van een topic dat nog actueel is waar tot een dag ervoor gewoon gepost werd.

Mods?
We gaan het even overleggen/navragen binnen het modteam.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
19-10-2018 19:28
We gaan het even overleggen/navragen binnen het modteam.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Lees gewoon de laatste pagina’s van dat topic en je ziet meteen dat er een goede reden was om het topic te sluiten. Aan de andere kant: als er direct een vervolgtopic geopend wordt waar er op oude voet doorgegaan wordt, had het eerste ook niet gesloten hoeven worden.
De hoop dat Actueel nog eens een leuke pijler wordt waar je over actuele zaken kan discussiëren heb ik bijna opgegeven.
bethweeter schreef:
19-10-2018 19:35
Lees gewoon de laatste pagina’s van dat topic en je ziet meteen dat er een goede reden was om het topic te sluiten. Aan de andere kant: als er direct een vervolgtopic geopend wordt waar er op oude voet doorgegaan wordt, had het eerste ook niet gesloten hoeven worden.
De hoop dat Actueel nog eens een leuke pijler wordt waar je over actuele zaken kan discussiëren heb ik bijna opgegeven.
Je hoeft toch niet in dat topic mee te lezen. Sylvana wordt ook nergens uitgescholden, dus wat is jouw reden om het topic te sluiten?
bethweeter schreef:

Ik heb een paar dagen gelezen op napraat en ben snel gestopt.....nickhunten, valse beschuldigingen, en heel veel kwetsende berichten. En toch blijft dat topic open. Waarom vraag jij 's middags om een actueel topic te laten sluiten met de reden "want het is oud en er schrijft maar één iemand" maar waar 's morgens nog een nieuwsbericht werd geplaatst, terwijl jij niet deelneemt aan de discussie ?

PS:

Beste Community Manager VIVA,
Als ik een vraag heb waar u antwoord op kan geven, moet ik niet het antwoord op napraat zoeken.
Maar ik zou willen dat ik hier mag benoemen waarom ik mijn eerste ban sinds 15 maanden heb gekregen? (zonder waarschuwing vooraf) Ik zou willen dat ik mijn zegje kan doen omdat er erg nare dingen over mijn ban op napraat en op het CM worden geroepen, wat ik toch erg kwetsend vind. Ik zou hier graag willen laten zien dat het niet was wegens mijn laatste bericht met de vier quotes.
Maar omdat mijn vragen over een bepaalde bewering de waarheid van die bewering lieten wankelen, waardoor de discussie ontwrichte (niet mijn woorden).
Ik zou ook heel graag willen zeggen dat het toeval was dat de ban (die mij werd aangesmeerd) bijna gelijk viel met de TIJDELIJKE sluiting van het S.journaal-topic. Tijdelijk, want het mod.team wou het topic eerst nader bekijken, omdat ik u dat had gevraagd. Tijdelijk dus. Ik zou willen dat het duidelijk was dat de verwijdering van het topic pas een dag later gebeurde.

Mag ik na alle nare berichten die ik hier zag dit voor één keer gewoon noemen? Dat zou ik echt heel fijn vinden.
Was getekend, met vriendelijke groet, Fleurtje_5 :bigkiss:
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 12:58
Reden: ps toegevoegd
48.15% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
bethweeter schreef:

En wat was de 'goede reden' volgens jou en hoe verhoudt deze zich tot de huisregels?

Je had eerder aangegeven dat het je voornamelijk ging om de topictitel.
Inmiddels van gedachte veranderd?

Ik heb je weinig toe zien voegen in betreffende topic: verbeter de wereld begin bij jezelf.
CommunityManagerViva schreef:
19-10-2018 15:56
Beste nina1966,

Ik heb de meldingen doorgegeven en begrepen dat dit is aangepast.
Wanneer spelen de reclames precies geluid af? Sowieso wanneer je op de pagina waar de banner draait terechtkomt, of wanneer je eroverheen scrolt bijvoorbeeld?

En ik weet dat het voor jullie vervelend is, maar screenshots en url's helpen enorm om dit snel op te laten pakken. Dus als je die naar me zou willen mailen, zou dat super zijn.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Nu weer mailen? Er is A al gemaild door een ander en B de urls zo ver die er zijn staan al een paar keer vermeld.
Waarom dan ook nog eens mailen. Ik heb dit probleem al een paar keer aangekaart trouwens en daar kwam geen antwoord op.
En wanneer het gebeurt? nou als je scrolled. Ze staan pagina breed tussen de topics en reacties en zodra je met je pijltje er op komt tettert het je boxen stuk.
En scrollen moet je tot in den treure omdat als je wat post je meteen weer bovenaan de pagina komt, niet naar je eigen bericht, en je eerst weer op die verdomde "meer" knop moet klikken waarna je wéér moet scrollen.
Hetvrijewoord schreef:

Mods?
Beste Hetvrijewoord,

Gisterochtend is er antwoord gegeven op jouw vraag.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
19-10-2018 19:42
Beste Hetvrijewoord,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Nee hoor.
19-10-2018 16:32
Ik mail je hier even over.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Ik schrik hier wel van.
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 19:43
Nee hoor.
Er stond dat er provocerende reacties waren geschreven. Nu was er die dag slechts een post van Missie waarin werkelijk niets provocerends te lezen was, dus dan blijft de vraag waarom ineens het topic gesloten werd. Andere oude topics worden immers ook niet gesloten. Het is toch logisch dat mensen posten over iemand die telkens in het nieuws is?
Modereert het OM tegenwoordig ook op het VIVA-forum? Die willekeur is heel herkenbaar.
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 19:50
Er stond dat er provocerende reacties waren geschreven. Nu was er die dag slechts een post van Missie waarin werkelijk niets provocerends te lezen was, dus dan blijft de vraag waarom ineens het topic gesloten werd. Andere oude topics worden immers ook niet gesloten. Het is toch logisch dat mensen posten over iemand die telkens in het nieuws is?

Dat was dus inderdaad geen antwoord op mijn vraag.
Maar random iets roepen zonder het te controleren.
Fleurtje_5 schreef:
19-10-2018 19:46
Ik schrik hier wel van.

Hier ben ik verbaasd over.
nounou
CommunityManagerViva schreef: ↑19-10-2018 15:56
Beste nina1966,

Wanneer spelen de reclames precies geluid af? Sowieso wanneer je op de pagina waar de banner draait terechtkomt, of wanneer je eroverheen scrolt bijvoorbeeld?

En ik weet dat het voor jullie vervelend is, maar screenshots en url's helpen enorm om dit snel op te laten pakken. Dus als je die naar me zou willen mailen, zou dat super zijn.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Hieronder de al eerder geposte urls Mét behulp van quotes zodat je kan zien dat er gewoon genegeerd, niet goed gelezen of vergeten word.
En het is er ondertussen meer dan 1! Het zijn er zeker 4 nu.

nina1966 schreef:
05-10-2018 10:11
Ik heb er nog niemand over gehoord maar ik vind de harde muziek bij sommige reclame blokken enorm vervelend. Met scrollen ineens dat getetter in mijn oor. Kan dat niet uit??
nina1966 schreef:
11-10-2018 16:29
Hij is niet klikbaar. Er staat boven "gesponsord" en, nogmaals, het gaat om de reclame voor WE kleding.
Zazamaenade schreef:
09-10-2018 15:37
Ik zie ze ook hoor, af en toe. Ze geven alleen herrie wanneer je er met de cursor overheen scrollt, toevalligerwijze.
Je schrikt je wel wild want het geluidsniveau is raar hard, en ook helemaal niet gelijk aan de geluidsweergave op andere sites.
Ik heb er al eerder over geklaagd en dan gebeurt er even wat mee, maar het komt gewoon terug. Er zal wel goed voor betaald worden door de adverteerders.
Terwijl het dus voor sommigen averechts werkt (UIT met die teringherrie :thunder: ) en door anderen niet opgemerkt wordt.
Lekker productieve manier om je adverteerdersgeld aan uit te geven :nooo:
https://www.autoscout24.nl/?utm_source= ... deo-buying
nina1966 schreef:
11-10-2018 14:29
Op een screenshot hoor je geen geluid en ,nogmaals, welke url dan. Die van de pagina van het forum? Lijkt me onzinnig omdat de reclames rouleren. Url van WE? www.wefashion.nl Maar daar heb je ook niets aan.
Zazamaenade schreef:
11-10-2018 14:42
Mods, 'Visit Luxembourg' heeft ook een lawaaireclame, in verschillende topics.
Als ik eraan denk zal ik een screenshot maken, maar het lijkt me toch niet moeilijk voor de advertentie-afdeling van Sanoma om dit op te sporen en op te lossen.
Of die wil er is is natuurlijk een geheel andere kwestie ;)
ModeratorViva schreef:
11-10-2018 14:45
Klopt, maar dan kan de desbetreffende afdeling wel gerichter zoeken.
En we bedoelen de URL die achter de reclame zit, waar je dus op komt als je erop klikt.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
nina1966 schreef:
11-10-2018 16:29
Hij is niet klikbaar. Er staat boven "gesponsord" en, nogmaals, het gaat om de reclame voor WE kleding.
nina1966 schreef:
12-10-2018 12:41
En weer een lawaai ding. Deze keer mét een link
https://www.auping.com/nl/met-liefde?ut ... treamvideo
12-10-2018 13:11
Dank, ik ga het doorsturen!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 20:25
11.75% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
19-10-2018 19:42
Beste Hetvrijewoord,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Er is een non-antwoord gegeven. Met onzin argumenten. En ja, deze stelling is wél onderbouwd.
Maar kennelijk zijn wij geen serieus antwoord waard.
.
nina1966 schreef:
19-10-2018 20:20
CommunityManagerViva schreef: ↑19-10-2018 15:56
Beste nina1966,

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Hieronder de al eerder geposte urls Mét behulp van quotes zodat je kan zien dat er gewoon genegeerd, niet goed gelezen of vergeten word.
En het is er ondertussen meer dan 1! Het zijn er zeker 4 nu.

https://www.autoscout24.nl/?utm_source= ... deo-buying

Je vergeet deze nog, mét gevraagde url :)
(( Zazamaenade
zondag 14 oktober 2018 17:05
Mods, herrie-reclame voor Luxemburg in dit topic : relaties/oh-nee-mijn-kind-is-gay/list_m ... 4?start=90#
Dit is de url als ik er op klik https://www.visitluxembourg.com/nl?utm_ ... video_2018

ModeratorViva
zondag 14 oktober 2018 22:08
Zazamaenade schreef: ↑14-10-2018 17:05
.....
Dankjewel voor je melding, wordt morgen opgepakt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum ))

Ik kan me niet herinneren dat er na het 'wordt morgen opgepakt' nog iets zinvols over gemeld is door de moderators.
Vraag is : wie heeft het kluitje en waar is het riet ?
nounou
We hebben de berichten doorgegeven aan de CM.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
19-10-2018 21:00
We hebben de berichten doorgegeven aan de CM.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Alweer? Ben benieuwd want de laatste keren heeft dat doorgeven niets geholpen... of ís helemaal per ongeluk vergetenineendonkergatterechtgekomenachterhetbureauinhetkopieerhokentoenindeprullebak terecht gekomen, zomaar helemaal per ongeluk :)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2018 00:36
Reden: Off-topic
98.98% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2018 09:54
Reden: offtopic
99.71% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven