Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:58
En die grenzen van de wet zijn een heel stuk ruimer dan die van de mods. En die van veel forummers.vrouwjagersma schreef: ↑19-10-2018 18:55Een burger van de Lidl, uit de exclusieve lijn nog wel, waar kaas in had moeten zitten, maar niets daarvan. Teleurstelling alom.
Mijn citaat was meer in de lijn van de post van LV. Het vrije woord geldt voor iedereen, binnen de grenzen van de wet.
Zouden ze die grenzen maar eens hanteren.
.

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:03
Ja goed, maar ik heb hier wel eens gelezen dat een forummer van plan was een jachtgeweer te kopen om al die bootjes met vluchtelingen en al hoogstpersoonlijk lek te schieten. Zal ze hoogstwaarschijnlijk niet van plan zijn geweest dat idee daadwerkelijk uit te voeren, maar ik vraag me toch af hoe zo'n gedachte bijdraagt aan wat voor discussie dan ook, en tot wat voor nieuwe inzichten een dergelijke gedachte bij anderen zou moeten leiden. Behalve dan het inzicht dat vrijheid van meningsuiting niet hetzelfde is als het recht om de inhoud van je onderbuik vrijelijk in het rond te sproeien.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:04
Ah. Gelukkig is hij terug op de til geraakt!Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2018 18:57Had geen nut. Er was toch niemand die hem per kerende post kon ophalen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dat recht heb je wel degelijk. Volgens de wet dan. En dat is maar goed ook.Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2018 19:03Ja goed, maar ik heb hier wel eens gelezen dat een forummer van plan was een jachtgeweer te kopen om al die bootjes met vluchtelingen en al hoogstpersoonlijk lek te schieten. Zal ze hoogstwaarschijnlijk niet van plan zijn geweest dat idee daadwerkelijk uit te voeren, maar ik vraag me toch af hoe zo'n gedachte bijdraagt aan wat voor discussie dan ook, en tot wat voor nieuwe inzichten een dergelijke gedachte bij anderen zou moeten leiden. Behalve dan het inzicht dat vrijheid van meningsuiting niet hetzelfde is als het recht om de inhoud van je onderbuik vrijelijk in het rond te sproeien.
.
Maar wat zat er dan wel in?!vrouwjagersma schreef: ↑19-10-2018 18:55Een burger van de Lidl, uit de exclusieve lijn nog wel, waar kaas in had moeten zitten, maar niets daarvan. Teleurstelling alom.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:06
eens en ook voor gieren zijn er regels.Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2018 19:03. Behalve dan het inzicht dat vrijheid van meningsuiting niet hetzelfde is als het recht om de inhoud van je onderbuik vrijelijk in het rond te sproeien.

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:16
Zo werkt het niet helemaal. Als ik mijn baas een teringlijer vind en ik zet dat met koeienletters op facebook kijkt niemand er raar van op als ik de zak krijg. Iets met fatsoen en zo. En dat een groot aantal mensen vindt dat je dat fatsoen niet op hoeft te brengen als het over vluchtelingen gaat, of moslims, of tegenstanders van Zwarte Piet, vind ik zorgelijk. Heel zorgelijk. En wat ik ook zorgelijk vind is dat die mensen mij wel uit mogen maken voor gutmensch, fatsoensmens of deugdrammer (en nee, dat is niet vriendelijk bedoeld), want dat is vrijheid van meningsuiting, maar als zo'n fatsoensmens hen dan uitmaakt voor racist staan ze met zijn allen op hun achterste benen te huilen in het modtopic.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:20
We hadden het over de wet. Niet over wat jij fatsoenlijk vindt. Gelukkig maak jij de wet niet. Op het forum komen fatsoensrakkers en moraalridders helaas wel een heel end, met het opleggen van hun normen aan anderen. Hier gelden de wetten van de gedachtenpolitie.Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2018 19:16Zo werkt het niet helemaal. Als ik mijn baas een teringlijer vind en ik zet dat met koeienletters op facebook kijkt niemand er raar van op als ik de zak krijg. Iets met fatsoen en zo. En dat een groot aantal mensen vindt dat je dat fatsoen niet op hoeft te brengen als het over vluchtelingen gaat, of moslims, of tegenstanders van Zwarte Piet, vind ik zorgelijk. Heel zorgelijk. En wat ik ook zorgelijk vind is dat die mensen mij wel uit mogen maken voor gutmensch, fatsoensmens of deugdrammer (en nee, dat is niet vriendelijk bedoeld), want dat is vrijheid van meningsuiting, maar als zo'n fatsoensmens hen dan uitmaakt voor racist staan ze met zijn allen op hun achterste benen te huilen in het modtopic.
En zijn de mods geen rechters maar opsporingsambtenaren.
impala wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:25
4.93% gewijzigd
.

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:22
De wet kent wel degelijk beperkingen wat betreft de vrijheid van meningsuiting.
Daarbij heeft ieder huis zijn regels, dus ook het Viva forum

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:24
Niet aan het uiten van meningen. De grenzen betreffen handelingen. Oproepen tot geweld. Daadwerkelijk discrimineren, in de praktijk dus.bethweeter schreef: ↑19-10-2018 19:22De wet kent wel degelijk beperkingen wat betreft de vrijheid van meningsuiting
.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:27
Dan lees jij echt een heel ander forum dan ik.impala schreef: ↑19-10-2018 19:20We hadden het over de wet. Niet over wat jij fatsoenlijk vindt. Gelukkig maak jij de wet niet. Op het forum komen fatsoensrakkers en moraalridders helaas wel een heel end, met het opleggen van hun normen aan anderen. Hier gelden de wetten van de gedachtenpolitie.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:28
Ja dat klopt dat viva eigen regels mag maken. En die liggen mijlenver verwijderd van de wettelijke regels. Eenduidig zijn ze ook niet, om maar te zwijgen over een consequente toepassing. Hier passen ze zelfs vandaag regels toe die ze morgen misschien willen gaan invoeren. Kan allemaal.bethweeter schreef: ↑19-10-2018 19:22De wet kent wel degelijk beperkingen wat betreft de vrijheid van meningsuiting.
Daarbij heeft ieder huis zijn regels, dus ook het Viva forum
impala wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:29
1.60% gewijzigd
.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:29
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:32
Dan ken je de wet toch niet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:33
impala schreef: ↑19-10-2018 19:20We hadden het over de wet. Niet over wat jij fatsoenlijk vindt. Gelukkig maak jij de wet niet. Op het forum komen fatsoensrakkers en moraalridders helaas wel een heel end, met het opleggen van hun normen aan anderen. Hier gelden de wetten van de gedachtenpolitie.
Was het maar waar, dan hadden een flink aantal mensen nu een permaban gehad. Maar nee.

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:40
impala schreef: ↑19-10-2018 19:28Ja dat klopt dat viva eigen regels mag maken. En die liggen mijlenver verwijderd van de wettelijke regels. Eenduidig zijn ze ook niet, om maar te zwijgen over een consequente toepassing. Hier passen ze zelfs vandaag regels toe die ze morgen misschien willen gaan invoeren. Kan allemaal.
Toch zeggen ze dit in de huisregels:
a. Het plaatsen van berichten die in strijd zijn met de wet.
Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is voor een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderszins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:41
Ja iedereen wil maar steeds dat die ánderen geband worden. Wat mij betreft kappen we daar eens helemaal mee. Heeft niemand meer wat te zeiken, voelt niemand zich meer genaaid of benadeeld.
.

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:48
Ik zou zelfs willen voorstellen om de moderators eens een maand of drie op vakantie te sturen. Kijken wat er gebeurt.

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:50
bethweeter schreef: ↑19-10-2018 19:38Inderdaad. En dan hadden we een leuke Actueel-pijler gehad waar je normaal kon discussiëren over de actualiteit
Lees: onder mijn voorwaarden.

vrijdag 19 oktober 2018 om 20:07
Ik weet vrij zeker dat dat van de wet niet mag

vrijdag 19 oktober 2018 om 20:13
En hiermee is alles gezegd.Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2018 19:16Zo werkt het niet helemaal. Als ik mijn baas een teringlijer vind en ik zet dat met koeienletters op facebook kijkt niemand er raar van op als ik de zak krijg. Iets met fatsoen en zo. En dat een groot aantal mensen vindt dat je dat fatsoen niet op hoeft te brengen als het over vluchtelingen gaat, of moslims, of tegenstanders van Zwarte Piet, vind ik zorgelijk. Heel zorgelijk. En wat ik ook zorgelijk vind is dat die mensen mij wel uit mogen maken voor gutmensch, fatsoensmens of deugdrammer (en nee, dat is niet vriendelijk bedoeld), want dat is vrijheid van meningsuiting, maar als zo'n fatsoensmens hen dan uitmaakt voor racist staan ze met zijn allen op hun achterste benen te huilen in het modtopic.