Vasectomie partner
zondag 21 oktober 2018 om 03:24
Hoi,
Ik wil graag even mijn hart luchten.
Sinds 2 jaar heb ik een fantastisch leuke relatie.
Mijn vriend is 38 en ik 30.
Hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk van 9 & 7.
Deze wonen 24 dagen per maand fulltime bij ons.
Het legt enigszins druk op mijn vriend omdat hij een lichte vorm van autisme heeft.
Ik wil nog heel graag een kindje en droom er al heel lang van om moeder te worden.
Ook al voelen die andere 2 ook wel als eigen er is toch nooit een Moederdag en ik mag niet bij oudergesprekken etc zijn.
Nu heeft hij besloten een vasectomie te willen omdat hij 2 druk genoeg vind.
Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?,kan ik dit accepteren nooit een eigen kind?
Stel je voor hij gaat over 10 jaar bij me weg dan kan ik geen kinderen meer krijgen en is de kans verkeken...
Het voeld als falen
Ik wil niet bij hem weg..
Maar ik heb het echt zwaar...
Ik dacht ook echt na de operatie verwacht je dat ik je help?? Crepeer maar.
Hoe kan ik hier mee omgaan en word dit nog beter?
Ik wil graag even mijn hart luchten.
Sinds 2 jaar heb ik een fantastisch leuke relatie.
Mijn vriend is 38 en ik 30.
Hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk van 9 & 7.
Deze wonen 24 dagen per maand fulltime bij ons.
Het legt enigszins druk op mijn vriend omdat hij een lichte vorm van autisme heeft.
Ik wil nog heel graag een kindje en droom er al heel lang van om moeder te worden.
Ook al voelen die andere 2 ook wel als eigen er is toch nooit een Moederdag en ik mag niet bij oudergesprekken etc zijn.
Nu heeft hij besloten een vasectomie te willen omdat hij 2 druk genoeg vind.
Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?,kan ik dit accepteren nooit een eigen kind?
Stel je voor hij gaat over 10 jaar bij me weg dan kan ik geen kinderen meer krijgen en is de kans verkeken...
Het voeld als falen
Ik wil niet bij hem weg..
Maar ik heb het echt zwaar...
Ik dacht ook echt na de operatie verwacht je dat ik je help?? Crepeer maar.
Hoe kan ik hier mee omgaan en word dit nog beter?
zondag 21 oktober 2018 om 10:29
zondag 21 oktober 2018 om 10:30
Ja, of TO dacht hem nog wel even te overtuigen, zo lopen er ook genoeg vrouwen rond.
Het is toch de verantwoordelijkheid van hun beiden om dit optijd uit te klaren.
zondag 21 oktober 2018 om 10:33
Hij heeft al twee kinderen, had die ook al toen hun relatie begon. Heel gek vind ik het niet dat hij niet nog een kind wil, niet iedereen wil namelijk een elftal aan koters (bij verschillende partners).Bearnaise schreef: ↑21-10-2018 10:16Nee dat zeg ik niet. Stel je voor. Dan zit je met een vader die een ongewenst kind heeft.
Maar ik vind het wel bijzonder dat zo'n mannen dan gaan voor een jong ding en dan na een paar jaar besluiten dat ze geen kinderen meer willen. Nou dat maak je dan maar duidelijk aan het begin van de relatie. Als je nagenoeg 40 bent dan ben je daar wel uit denk ik zo.
Als dit nu een jonge snaak zou zijn die besluit dat kinderen überhaupt niks voor hem zijn dan is het iets anders.
Je weet overigens niet of hij eerder wel heeft gezegd nog meer kinderen te willen of dat TO er vanuit is gegaan dat hij dat wel zou willen omdat hij al kinderen heeft
zondag 21 oktober 2018 om 10:35
Dat klopt. Ik kan me echter voorstellen dat TO daar geen rekening mee had gehouden. Naïef wellicht, maar menselijk. In de toekomst gaat ze dit echt wel checken denk ik zo.TardisBlue schreef: ↑21-10-2018 10:30Ja, of TO dacht hem nog wel even te overtuigen, zo lopen er ook genoeg vrouwen rond.
Het is toch de verantwoordelijkheid van hun beiden om dit optijd uit te klaren.
zondag 21 oktober 2018 om 10:36
Daniella88 schreef: ↑21-10-2018 03:24Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?
Je betrekt het op jezelf. Het heeft er alleen niet zoveel mee te maken of jij wel of niet goed genoeg bent. Hij vindt twee kinderen genoeg, en dat is zijn goed recht.
Goh, dat klinkt echt liefdevol. Volgens mij is de relatie al over als je zo harteloos over je vriend schrijft.Crepeer maar.
zondag 21 oktober 2018 om 10:36
zondag 21 oktober 2018 om 10:39
Nee het had geen verrassing hoeven zijn inderdaad. Verder is mijn eerdere reactie hier ook van toepassing op.Framberry schreef: ↑21-10-2018 10:33Hij heeft al twee kinderen, had die ook al toen hun relatie begon. Heel gek vind ik het niet dat hij niet nog een kind wil, niet iedereen wil namelijk een elftal aan koters (bij verschillende partners).
Je weet overigens niet of hij eerder wel heeft gezegd nog meer kinderen te willen of dat TO er vanuit is gegaan dat hij dat wel zou willen omdat hij al kinderen heeft
Ik ben wel benieuwd of hier eerder over is gesproken want ik ga er zomaar vanuit dat TO geen idee had maar als dat wel zo is dan ligt het helemaal anders natuurlijk.
Voor het verdere verloop maakt het echter niets uit: blijven en geen kind of gaan met kans op kind.
zondag 21 oktober 2018 om 10:40
Ik las al zoiets jaBearnaise schreef: ↑21-10-2018 10:39Nee het had geen verrassing hoeven zijn inderdaad. Verder is mijn eerdere reactie hier ook van toepassing op.![]()
Ik ben wel benieuwd of hier eerder over is gesproken want ik ga er zomaar vanuit dat TO geen idee had maar als dat wel zo is dan ligt het helemaal anders natuurlijk.
Voor het verdere verloop maakt het echter niets uit: blijven en geen kind of gaan met kans op kind.
zondag 21 oktober 2018 om 10:47
dat zeg ik niet. to wil graag een kind van een man die dat niet wil en aankan waarbij de kans ook nog eens aanzienlijk is dat het kind dezelfde handicap krijgt
zondag 21 oktober 2018 om 11:04
zondag 21 oktober 2018 om 11:08
zondag 21 oktober 2018 om 12:30
Hij zal het wel zwaar gaan krijgen die 24 dagen per week dat hij niet meer samen met jou voor zijn kinderen kan zorgen.
Ik zou in deze situatie mijzelf kiezen. Je bent nog jong en hebt tijd genoeg om een fijne man te vinden om een gezin mee te krijgen. Hij zal ook moeten begrijpen dat zijn gebrek aan een kinderwens en jouw sterke wens tot een kind niet binnen dezelfde relatie passen. Hetgeen betekend dat als hij zich laat helpen dat ook de per direct het einde van de relatie is.
Ik zou in deze situatie mijzelf kiezen. Je bent nog jong en hebt tijd genoeg om een fijne man te vinden om een gezin mee te krijgen. Hij zal ook moeten begrijpen dat zijn gebrek aan een kinderwens en jouw sterke wens tot een kind niet binnen dezelfde relatie passen. Hetgeen betekend dat als hij zich laat helpen dat ook de per direct het einde van de relatie is.