Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
michigan die momenten heb ik ook gehad. die hele bv kon me gestolen worden. de fles leek me zoveel makkelijker. dat geklloi de hele tijd en kloven en ellende. nu we een nieuw schema hebben en alles lekker loopt vind ik het eigenlijk wel fijn. meisje ligt nu ook lekker te drinken en ik typ met 1 hand. heel relaxed.

ik kolf om de dag na de ochtend voeding. dus meisje drinkt om 7 uur, dan kolf ik om 9 uur en om 11 uur drinkt ze weer. niet elke dag, want dan zou de productie snel toenemen. soms cluster ik mijn rechterkant. dus elk half uur een minuut of 5 kolven. mijn rechterkant blijft qua opbrengst nogal achter op links. daarmee begin ik dan al een uur na de eerste voeding. ik doe dit 's ochtends omdat ik dan de meeste melk heb. als ik bijvoorbeeld een middag wegga en mini krijgt een flesje dan kolf ik als ik thuiskom een voeding af. tis ook een kwestie van wennen aan de kolf en uitvinden wat voor jou het beste werkt. wil straks op mijn werk ook gaan kolven. dat zou dan 2x per dag zijn. ik hoop dat dat goed gaat.

jobje fijn dat je cadeau zo in de smaak viel

ann, ik hoop zo voor je dat het snel weer raak is en dat alles dan goed gaat. tis je gegund.

vera ga snel je verslag lezen op de mail

mimpje mooie dag om te bevallen hoor....
Michigan, ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik definitief geen bv mag geven. Er is nog niet genoeg onderzoek naar gedaan en het onderzoek dat er wel gedaan is is niet erg positief.

Ik ben inmiddels wel aan het idee gewend, maar als ik er wat dieper over nadenk word ik er soms toch wel verdrietig van.

Maar ja, ik lees oa bij jou dat bv ook niet altijd een pretje is...

Maar nu gaat het weer wat beter of niet?

Van die bijbelse kennis ben ik het ook mee eens. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed en vind het wel jammer dat ik de meeste bijbelse verhalen helemaal niet ken.

Maar als je hoort wat de paus zegt over condoomgebruik en homo's dan wil ik me daar ook liever niet mee identificeren...

Mimpje, wat naar dat vocht vasthouden. Helaas geen tips hier.
Oh ja, de cadeautjes voor Jobman zijn: een cd-kast voor 1008 cd's (samen met mijn ouders gekocht) en badschuim van de bodyshop (we hebben sinds ons nieuwe huis een bad) en een fluitketel voor inductie (inductie kookt zo snel dat een waterkoker niet meer nodig is en die was ook al heel oud).
Michigan bedankt voor je visite tip! Wij hebben er gelukkig al overnagedacht, de eerste 6 weken na de uitgerekende datum heeft mimpjeman 2 dagen per week vrij. De maandag en vrijdag. Van de vier vrije dagen achterelkaar (met het weekend ertussen) willen we er zeker eentje voor ons drieen houden. Even geen visite.

Er gaan namelijk best wel veel kaarten de deur uit, dus ik verwacht ook veel visite.

Ik hoop ook dat ik sterk genoeg ben om mensen naar huis te sturen als ik het zat ben, maar of ik dat ga doen....
Ik reageer weer later op iedereen, moet nu toch echt gaan douchen. Maar even snel aan Jobje: ook al geloof ik wel, ik ben het ook absoluut niet eens met de paus. Misschien daarom ook het vervelende gevoel bij het katholieke geloof. Ik ben absoluut niet tegen homo's en juist wel heel erg voor condoomgebruik.
En ik denk ook heel wat katholieken met mij...
Ja, dat dacht ik al Vera. Gelukkig maar dat heel veel katholieken niet zo denken, maar toch raar dat de paus dan wel de leider is van alle katholieken, terwijl het grootste gedeelte van zijn achterban heel anders denkt.

Maar geloven is op een bepaalde manier natuurlijk ook een prive aangelegenheid. Het gaat om jouw band met god en niet om wat de paus allemaal zegt of denkt. Dus ik respecteer het zeker hoor, als mensen wel geloven en/of hun kind laten dopen.
Hallo allemaal!

Mimpje, er is maar 1 gouden tip tegen het vocht: bevallen , maar het is wel zo. Je zult zien dat je dat vocht met een dag kwijt bent.

Missc, 45 euro voor die kolf vind ik niet echt duur. Ik heb 2 medela's liggen en van beide doet de adapter het niet echt goed meer. Hij doet het alleen als het snoertje op 1 manier ligt. Let daar wel even op als je hem gaat testen (nou ja, droogtesten bedoel ik dan ).

Jobje, leuk dat de babykamer wat meer vorm begint te krijgen. En toch jammer dat je geen bv mag geven, maar ik weet zeker dat het je een hoop ellende bespaart. Borstvoeding is echt niet altijd leuk, en soms erg onzeker, en ze worden ook groot van de fles! En die kun je ook met heel veel liefde geven.

Michigan, goed dat je de rem zet op het kraambezoek. Wij planden ook gewoon dagen zonder bezoek in. Het is best heel druk als je constant met de kraamvisite bezig bent (ook in je hoofd). Lekker tijd voor jezelf nemen hoor. En wat zijn die regeldagen erg he? Je denkt dat het noooooit meer goedkomt met de bv, maar na een paar dagen dan is het ook ineens weer zoals het "hoort". En dan denk je weleens: ik stop NU! Maar ja, je zult toch moeten afbouwen dus per direct stoppen kan niet. En dan denk je de volgende dag weer: ach, waar maak ik me toch ook druk om. Bv is echt weird .

Vera, ik ga zo even op de mail checken hoe het gister was! Balen dat je niet fit bent. Dan zou een nachtje doorslapen toch wel heel fijn zijn..... zucht.

Teddy, fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad zaterdag. En petje af dat je gewoon midden in de nacht je bed in komt rollen en dan voor dag en dauw er weer uit. Daar waag ik me niet aan!

Ann, ik kan me voorstellen dat je even geen vertrouwen hebt in je lichaam. Ik hoop echt dat het pure pech is geweest en dat de volgende zwangerschap goed gaat. Even een dikke voor jou.

Rossia, hoe is het met je? Druk aan het werk?

Maki, een stiekeme zwaar naar jou .
Haloho!!!

Hier ben ik ook even.

Mimpje, inderdaad het wordt tijd voor een baby. Ben heel benieuwd wanneer het zich allemaal gaat aandienen en volgens mij is bevallen inderdaad het enige middel tegen het vocht. Dus aan de ananas en flink sexytimen...

Missc, klinkt als een goede koop. Verder geen verstand van, sorry !

Jobje, een geslaagd cadeautjes weekend voor jou dus. Ben benieuwd naar de foto's van de babykamer. Balen van de bv! Ik ben zelf groot geworden met flesvoeding en er is niets raars met me, euh nou ja .... je begrijpt wel wat ik bedoel toch?

Michigan, wat goed dat je af en toe een dag voor jullie zelf plant. Dat is denk ik echt heel goed. Dus volhouden hoor.

Vera, ben ook benieuwd naar je verhaal. Lees het vanavond even.

Teddy, jij nachtbraker! Wat goed dat je het zo naar je zin hebt gehad. Klinkt als een groot feest. Vandaag een beetje bijslapen of niet?

Ann, dikke ! Ik hoop dat drie maal is scheepsrecht echt voor jou geldt! Op naar de marathon dagen!!

Maki, *zwaai zwaai* . Leuk dat je even komt buurten.

Ellein, weer 2 hardwerkende dagen voor jou. Woensdag weer mamadag!

Floortje, nog leuke kindjes op de wereld gezet vannacht?

Hier alles goed, vanavond de laatste in de rij der marathons. Dan is het aftellen naar zondag. Komt steeds dichterbij. Vanmorgen weer een uurtje extra gepakt, maar als het er nu naar uitziet, vallen een hoop ziekenhuis afspraken in het weekend. Dus dat scheelt weer.
Rossia ik wil wel graag bevallen, maar sexytime moet ik toch echt niet aan denken.......ik zou ook even niet weten hoe we dat voorelkaar moeten krijgen
Haha mimpje, nee sexytime is niet echt makkelijk meer zo die laatste weken. Gewoon normaal is best lastig...je zou het kunnen omkeren...?! (als je begrijpt wat ik bedoel... ) Overigens hebben wij voor de bevalling veel sexytime gehad omdat we hoopten dat het wat zou helpen, maar helaas.... Ik dronk trouwens wel framboosbladthee om de boel te helpen verweken, maar ik geloof dat de meningen daar nogal over verdeeld zijn...

Tegen het vocht heb ik ook niet echt een tip, behalve idd bevallen... En lekker met die voetjes omhoog hoor! Je bent hoogzwanger, dan mag je dat!

Verder ben ik even druk bezig met bruiloft-voorbereidingen en wat dingen voor mijn werk dus ik reageer later uitbegreider!
Zo, lunch achter mijn kiezen, even hier kletsen

Ziggie, hoe gaat t nu met je? Hoop dat je snel opknapt meid!

Mimpje, nog geen tekenen van een a.s. bevalling hè? Vervelend dat je zoveel vocht vasthoud.. op internet verder nog tips gevonden? Kan je er niet mee helpen helaas..

Ann, fijn dat je wat afleiding vindt en weer 'gewoon' ongesteld bent geworden. Al zal het inderdaad met bepaalde data niet makkelijk zijn en word je er weer aan herinnerd. Is niet gek toch, t is toch een soort rouwproces!

Vera, vervelend dat je dat gevoel van vermoeidheid houdt, ondanks je 'lange nachten'.. en dan weer zo'n sprongetje! Dat babbelen klinkt wel erg leuk zeg!

Michigan, t klinkt alsof je wel aardig wat doorzettingsvermogen moet hebben in het begin met die bv. Het is toch best een aanslag op je lijf en op je energiepeil! Knap hoor dat je het volhoudt en fijn dat je na zo'n slechte dag dan weer een lekkere dag (en nacht!) hebt!

Enne, over dat bezoek.. goed dat je de rem erop zet als je het zat bent! Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe het loopt straks en hoe ik me voel in de kraamtijd, maar weet nu al dat ik geen behoefte heb aan bezoek elke dag!

Jobje, kan me voorstellen dat je wel wat teleurgesteld bent dat je geen bv mag geven.. het is nooit prettig als de beslissing al voor je genomen wordt, ipv zelf een keuze maken. Los van wat je eigen keuze was geweest..

Leuke kado's heb je gekocht voor Jobman!

Ellein, je verslag van je zaterdagmiddag klonk echt goed zeg!! ben je nog aan het nagenieten?? Enne.. ruik je nog steeds naar ch***********?

Hi Rossia, weer de marathon bijna achter de rug! En over een paar dagen gaat t dan echt beginnen hè? Het klinkt alsof je intussen weel aardig wat extra uurtjes hebt opgebouwd!

OGG, leuk om met de bruiloft bezig te zijn! Pakken jullie het groots aan?

Hi Maki en Angel, alles goed met jullie en de ukkies??

Meiden, bedankt voor jullie reactie op de kolf. Ga er nog even een nachtje over slapen..

Heb afgelopen vrijdag geen spullen gekocht (was moeilijk, want zag leuke dingen!), alleen dus gekeken naar kamertjes. Maar wel wat ideeen opgedaan over aankleding van babykamertje wat kleuren betreft.

Ben nu ook nog even op mp aan het rondkijken naar n leuke box (willen graag een witte, ronde) en mooie positiekleding. Zo kwam ik dus ook op die kolf uit en had jullie er al over gehoord. Ik merk dat ik ontzettend veel zin heb om alles op orde te maken nu ik me weer zo goed voel, dus daar maak ik maar gebruik van!
mimpje sex met een dikke buik is wel erg hilarisch hoor. Dus leuk is het wel. Het heeft bij mij ook geen bevalling opgeleverd, maar wel een hoop humor.

gisteravond ben ik al om half 10 naar bed gegaan, om 11 uur even wakker voor een voeding en toen weer geslapen tot 7 uur. dus ben weer uitgerust.
missc wat heerlijk dat je je zo goed voelt. Vond het ook erg leuk om vanalles uit te zoeken te te bekijken. Te dromen over hoe het allemaal zal zijn met de spulletjes in huis. Leuk een ronde box. Vera heeft ook een ronde toch?? welke kleuren heb je nu in je hoofd voor het kamertje?
Teddy, ik zag bij de Baby Max zo'n leuk kleed op het aankleedkussen: het was wit met donkerturquoise en rood. Zo fris en vrolijk! Ze hadden er ook een badcape van.. echt zo leuk!

Ik had al eerder bedacht dat turquoise een leuke kleur was om iets mee te doen, maar er moest nog een kleur bij. Rood (en wit) dus!

Mijn ouders hebben nog een mooie witte rieten stoel, die ik krijg voor op de babykamer en dan kan ik in diezelfde kleuren kussens gaan maken. Zie het al helemaal voor me hahaha
oh ja dat had je al gezegd ja. mooie kleur turquoise. En rood natuurlijk ook. bijzondere combi, maar denk wel erg fris.
Ja, had die combi nooit zelf bedacht hoor (ben uberhaupt niet zo crea ) maar ik zag het en was direct verkocht!
Missc, de kleurencombi klinkt leuk hoor. Vaak moet je dat zien om te zien dat het een leuke combi is.

Teddy, fijn dat je weer hebt kunnen bijslapen

Rossia, weer een uurtje gesprokkeld . Kan het spuiten geen kwaad voor een eventuele zwangerschap?

Mimpje, bij ons heeft sexytime ook niet geholpen de bevalling op te wekken. Echt eenvoudig is het niet, maar met een beetje goede wil is er nog wel iets van te maken .

OGG, veel plezier met de bruiloftvoorbereidingen!

Ik heb net toch zoiets bijzonders meegemaakt (althans voor mij dan). Ik had een afspraak bij mensen thuis en toen ik daar aankwam kon de afspraak niet doorgaan omdat de kat lag te bevallen! Er was al 1 mini uit en er moeten er nog 6 volgen. Zo lief . Ze was aan het persen voor nummer 2 en ondertussen likte ze nummer 1 schoon en die ging op zoek naar melk . We hebben de afspraak verplaatst naar morgenmiddag. Dan mag ik dus alle mini's aanschouwen (en dat terwijl ik helemaal geen fan ben van katten).
Toch nog de hormonen denk ik en ik kreeg direct flashbacks van mijn bevalling. Ik bedacht me meteen hoe blij ik was dat er bij mij geen onverwachts bezoek was en dat ik er na 1 niet nog 6 hoefde uit te persen
quote:Ellein schreef op 16 maart 2009 @ 15:13:

Toch nog de hormonen denk ik en ik kreeg direct flashbacks van mijn bevalling. Ik bedacht me meteen hoe blij ik was dat er bij mij geen onverwachts bezoek was en dat ik er na 1 niet nog 6 hoefde uit te persen

Wij werden een paar jaar geleden ook opeens gebeld door broer van vriend: mijn kat is jongen aan het werpen! Wij direct op de fiets en hebben nr. 3, 4 en 5 ook geboren zien worden. Was geweldig!!
Missc, ik had ook eigenlijk geen idee dat ze zo ontzettend klein geboren worden! Wel logisch eigenlijk, maar nooit zo bij stil gestaan. Wat een dingetjes zeg......
Meiden, ik heb geen fut meer om bij te lezen, sorry. Ben toch bang dat ik een beetje ziek ben ofzo. Ik ben echt doodop en misselijk (nee, niet zwanger!!). Ik ga dus heel even liggen want de kleine moet nog in bad en we hebben moeten naar een verjaardag vanavond.

De kleine heeft net haar eerste prikken gehad. Zo hard heeft ze nog nooit gehuild. Nu lekker gevoed en nu is ze weer rustig. Mijn moederhart brak echt.... zielig!!
Ach, arme uk Vera! Enne, niet ziek worden hoor!! Anders vanavond maar lekker thuisblijven? Klinkt veel beter, gezien hoe je je voelt.. sterkte!!

Ik ga er snel vandoor, want naar yoga.

Fijne avond!!
hoi meiden,

zooo pfff Floortje is weer d'r bed uit hoor (om 15.30) hele nacht niet geslapen. 2 bevallingen gehad en nog wat andere zaken.

Maar oh wat was het een mooie nacht! Wat voel ik weer hoe mooi mijn vak is, wat een ongelofelijke eer het is om hierbij te mogen zijn. Het gevoel is weer zo sterk terug daarin! Zet op de mail nog wel even wat ivm de privacy.

Vera, ik ben ook niet van de paus en condooms (en alle andere vormen van anticonceptie) graag! (niet teveel natuurlijk wil wel werk houden hihi) nee even serieus, dat is idd wat mij tegenstaat in de katholieke kerk, Daarnaast is er wel weer heel veel mooie symboliek en geloof ik wel echt in een god. Bepaalde dingen sta ik wel echt achter (zoals een de betekenis van een katholiek huwelijk ed) maar sommige dingen ook niet. Ik/Wij zoeken daarin een beetje onze eigen weg. Een oecumenische dienst heb ik nooit zo over nagedacht. Zal ik tzt mezelf eens in verdiepen.

Mimpje balen van dat vocht. Bijtijds je benen omhoog, steunkniekousen dragen (hema oid) veeeeeeel drinken, selderij eten ed. Meer dan dat kan ik je ook niet echt adviseren. Regelmatig sex hebben schijnt trouwens wel echt nut te hebben, is geloof ik wetenschappelijk bewezen. Maar goed je moet wel zin hebben.

Ellein ohhhh geweldig van die kat, lijkt me echt super. En idd gelukkig hoef jij er geen 5-6 uit te werken met onverwacht bezoek hihi

Ann fijn wat van je te horen, ik snap dat je weinig vertrouwen in je lijf hebt. Lijkt me ook heel moeilijk. Ik hoop zo voor je dat het nu wel gewoon goed gaat.

Missc kleurencombi klinkt leuk. Ik heb ook zin om de babykamer hier in te richten hihi. Eerst maar "even"zwanger worden!

OGG spannend he die voobereidingen. Wel veel werk vond ik, ik had me echt vergist in wat er allemaal bij en bruiloft komt kijken.

Zo vanavond kookt manlief, ik ga zo eens douchen en dan voel ik me hopelijk wat minder duf.

Volgende week gaat het weer wat spannender worden hier. ik ben benieuwd. Positieve gevoel blijft in ieder geval dus wie weet.

x Floortje
Vera, wat zielig dat ze zo moest huilen. Gelukkig was het daarna over. Je kunt niet ziek worden hoor! Daar hebben mama's geen tijd voor.

Floor, wat een supernacht zeg! Ik kan me voorstellen dat je dan een voldaan gevoel hebt. En wat goed dat je zo positief bent. Ik hoop zo op een positieve test voor jullie! Goed dat je floorman aan het koken hebt gezet! Girl power!

Missc, yogaze.

Ik ga zo naar huis, knuffelen met uk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven