Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
he meiden

floortje fijn dat je ons op de hoogte houdt van ziggie.

mimpje wij hebben ook zo'n hamertje voor in de auto. Gekocht naar aanleiding van het boek van simone vd vlucht, blauw water. ken je dat? brrrr...rijdt ook iemand het water in. jakkes moet er niet aan denken. Heb ooit eens zo'n oefening gedaan in een zwembad met een auto te water. Werd er helemaal panisch van.

Maar je hebt ook een mooie wippert uitgezocht dus. Wat voor kleur? Eet smakelijk voor straks.

missc, ook al zo lekker geshopt.

Teddyman en ik zijn vanmorgen met mini naar de stad geweest. Als gezinnetje op pad...ooohh. Manlief voelt zich alweer een stuk beter.

Vanavond heb ik voor het eerst sinds lange tijd een avond met vriendinnen gepland. Teddyman heeft een verjaardag en neemt mini mee. Heb er erg veel zin in. Ben al vaker een uurtje weg geweest, maar nu een hele avond.

rossia gefeliciteerd met je broer.

ellein hoe was je middag?

Ann fijn van je te horen? alles goed met je?

jobje heb je een leuke dag gehad met je nichtje? nog geslaagd voor cadeau's?
oh ik vergeet michigan helemaal. Hoe is het? regeldagen al voorbij? Hoe gaat het nu met voeden?
Teddy, gezellig vanavond met de meiden op pad, veel plezier!!
Ha meiden, ben ik ook weer even. Drukke dagen achter de rug en morgen weer een drukke dag, dus ik ben bang dat ik er pas maandag weer ben. Mijn schoonmoeder heeft zich vrijwillig aangeboden (gesmeekt?) om vanavond op te passen dus we gaan even lekker wokken straks. De kleine ligt normaal rond die tijd toch te slapen, dus we missen niet veel. Vanochtend toch nog geslaagd voor iets nieuws! Joepie! Gisteren zijn we wezen wandelen in het duingebied en daarna nog even lekker op een terrasje gezeten. Welbestede dagen dus, al zeg ik het zelf !

Rossia, ik ben inderdaad ook in de kerk getrouwd. Weer even verder met aftellen: nog 8 dagen!! Het schiet al op!

Leuk dat het gezellig was bij Elleins schoonouders !

Ellein, hoeveel mg paracetamol bevatten die zetpillen? Ik heb ze namelijk gekocht, maar nu zag ik dat deze pas vanaf 3 maanden zijn. Moet ik dan een halve gebruiken? Ze bevatten trouwens 120 mg.

Wat een leuke avond en een (heeele!!) leuke middag heb jij gehad zeg. Is het bevallen vanmiddag? Lijkt me best apart!

Teddy, jouw vriend is dan wel anders dan andere mannen die ik ken. Die zouden niet op vrijdag weer naar hun werk gaan, ook als het iets beter gaat...

Maki, jij ook druk, druk, druk? Ik las je berichtje op de mail. Geniet gewoon lekker van de mannen thuis en kom hier gewoon langs als je even tijd hebt!

Leuk he Michigan, die regeldagen? Daar word je niet blij om... Gelukkig gaat het alweer beter!

Ik moest in mijn kraamweek om vier uur in de middag hals-over-kop een kolf aanschaffen. Ik heb me er dus niet in kunnen verdiepen en ben voor de Avent Uno (elektrisch) gegaan. Op zich een prima ding, maar ik weet niet of ik hem ook had gekocht als ik me er meer over ingelezen had. Ik weet niet hoe die andere kolven werken, maar deze zuigt niet eerst snel aan voordat hij lange halen maakt (zoals een kind wel doet). Daardoor is een TSR moeilijker te krijgen. Misschien doet de Medela dat wel? Verder heb ik dus een enkele, een dubbele is wel erg veel geld. Mocht het echt niet lukken op mijn werk dan overweeg ik om een dubbele via MP aan te schaffen.

Over het voeden, ik zit overdag nog steeds op 3 uur, ze kan gewoon niet langer zonder... In de avond zit er 4 uur tussen en in de nacht 8 uur. Maar als jouw uk niet vraagt kun je volgens mij gewoon iets verlengen.

O eh, Michigan... het boekenweekproject was naar aanleiding van de opmerking van Ellein. Dat we een heel verhaal geschreven hebben zeg maar...

Lees nu over kolven op het werk. Je hebt heel veel rechten als vrouw op dat gebied. Zo mag je een kwart(!) van je werktijd aan kolven besteden, ze moeten een afsluitbare ruimte voor je regelen met, indien mogelijk, stromend water en een koelkastje etc etc. Dus als ze moeilijk doen moet je je daar maar eens over inlezen.

Floor, je hebt nu al indruk gemaakt op je werk dus. You go girl!! Vind je het spannend zondag?

Ik ben gereformeerd (niet oud-gereformeerd, de lichte variant). In wat voor kerk ben jij getrouwd? Is er een reden (behalve gevoel) dat je je kindjes niet zou willen laten dopen? Wat is het verschil tussen zegening en doop? Een hoop vragen.. sorry!

O, het is trouwens in een gewone zondagse kerkdienst.

Gorgi, wat balen dat het medicijn niet heeft aangeslagen. Ik hoop dat de volgende echo positiever nieuws brengt!

OGG, mooie jurk op de mail! Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent! Waarom ben je niet voor jurk nummer 1 gegaan?

Ik kijk zo op tegen maandag, als ons meisje haar eerste prikken krijgt.... Ik hoop zo dat ze niet heel hard gaat huilen. Dan breekt mijn moederhart hoor...

Mimpje, alles rustig bij jou... Kan je straks toch weer aan de poets. Ik ken het hoor. Hopelijk gaat het niet net zo lang duren als bij mij! Dan moet je nog effe!!

Missc, leuk dat jullie een kamertje uitgezocht hebben. Het wordt nu allemaal wel heel erg echt he? Steeds een beetje echter.

Jobje, is Jobman alweer thuis? Ben je nog geslaagd voor de kadootjes?

Ann, succes deze ronde. Ik hoop echt voor je dat drie keer scheepsrecht is. Hoe is het met je?

Ik ga nu snel kolven want we moeten zo al weg!! Fijne avond allemaal!!
Joehoe??????? Iedereen nog ?

Vera, wat een lap tekst zeg! Ze hebben mij gezegd dat ze tot 3 maanden een halve kunnen hebben dus doorbreken en erin stoppen. Wat een joekels zijn het he? Ik schrok daar wel eerst van.

Teddy, leuk om met z'n drietjes te wandelen door de stad! Helemaal trots natuurlijk. En gelukkig geen klagende teddyman gehad gisteren.

Rossia, lekkere douche gehad gistermiddag dus . Maar ziet de tuin er weer strak uit? Ik heb vannacht heerlijk geslapen dus geen tijd gehad om jou te missen..... volgende keer weer?

Ann, goed om van je te horen. Ik zet straks je NOD in het schema, eerst even uk voederen.

Tot later meiden! Zet wel even een verslag van gisteren op de mail.
Hey meiden, even een teken van leven van mij! Gaat goed hier, maar druk!

Kus, knuffel en zwaai naar en voor iedereen!
Goedemorgen meiden hihi.

Ik heb schandalig uitgeslapen en kom net schoon gewassen onder de douche vandaan. Rossiaman is voetballen dus het rijk voor mij alleen!

Teddy, hoe was de meidenavond? Ik denk dat dat wel echt enorm leuk is om te doen na zo'n tijd. Boek van Simone van der Vlugt heb ik ook gelezen. Sindsdien ook een hamer in mijn auto. Heb je de nieuwe van haar ook al gelezen?

Ellein, tuin is een plaatje. Ik heb vannacht over Rossiaman gedroomd dus daar zat je inderdaad niet in. Was wel heel boos op Rossiaman in deze droom. Hij had een joint gerookt en dat is heel slecht voor zijn zaad en toen heb ik midden in een volle kroeg uitgehaald. Hoe verzin je het !!!

Hey Angel!!!

Vera, hoe was het vanmorgen? Neem aan dat het heel bijzonder was. Ben benieuwd naar je verslag.

Mimpje, pffffffffff pfffffffffffff

Verder heb ik weinig te melden. Gisteren gedaan de marathon is weer bijna ten einde. Volgende week zet ik mijn eerste prikje.... Aftellen gaat nu echt beginnen. Heb er zin in!
hoi meiden,

zo ben al even op de mail actief geweest, nog wat nieuws over Ziggie. Pff is toch wel heftig voor haar hoor.

Vera, ik ben katholiek. Niet heel streng en manlief heeft er de laatste tijd vrij weinig mee. We zijn beide katholiek, hij wat strenger opgevoed dan ik. Reden dat we niet willen laten dopen is dat dat in de katholieke kerk echt een keuze betekend, die keuze wil ik liever later bij kindje laten. Ik ben er ook niet over uit of de katholieke kerk het nou echt is. Teveel slechte dingen gebeuren er daar vind ik. Maar ja dat zijn natuurlijk wel de rotte appels. Met een zegening wil ik toch de zegen van God hebben zonder direct het kindje het stempel katholiek te geven. Is misschien meer een gevoel hoor. Manlief denkt er ook zo over, zijn ouders vinden het niet kunnen. Door in de kerk te trouwen hebben we een keuze gemaakt die ook voor onze kinderen moet gelden, zucht!

Rossia jeeh eerste prik alweer. Moet je in de wachtmaand ook spuiten of juist niet? Ik weet er eigenlijk vrij weinig vanaf.

Angel fijn om te horen dat het goed gaat met je.

Ann ook heel fijn om weer wat van jou te horen, ik gun het je zo meid. Vind dat we allemaal naar de middelste tabel moeten en dan een 8 maanden later naar de bovenste!

Gorgi, balen van die echo, weten ze hoe dit kan komen?

Teddy hoe was je avond? Heerlijk lijkt me dat weer hoor, even tijd voor jezelf. Hoe geweldig je dochter ook zal zijn toch is even mamavrij ook wel erg lekker denk ik?

Zo ik ben nog even aan het genieten van mijn vrije dag, vannacht weer werken, wel spannend hoor want voor het eerst alleen. Ik hoop eigenlijk op een mooie bevalling vannacht!

x Floortje
Meld!

Lekker uitgeslapen vanmorgen en toen kwamen mijn ouders op de thee. Ze hadden bijzonder nieuws maar dat zet ik wel even op de mail. Mijn oren klapperen nog een beetje na, dat zal ik wel vast verklappen.

Spannend tijd komt er aan Rossia! Ik kan me voorstellen dat je er zin in hebt, je leeft er zolang naar toe.

Ik ga even naar de mail!
he meiden

gisteravond was erg gezellig! Inderdaad fijn om even 'weg' te zijn. Maar heb wel veel aan haar gedacht tussendoor. Teddyman heeft goed voor haar gezorgd. Was om 2 uur thuis en meisje meldde zich al om half 6. Dat was dus een korte nacht. Daarna kwam ze alweer om kwart over 8. (???) Samen met Teddyman opgestaan en vanmorgen aan de klus geweest met onze trouwkaart, vanmiddag een verjaardag, dus nu ben ik wel erg moe. Was erg druk op de verjaardag en meisje is nogal van slag van al die drukte. Teddyman ligt lekker met haar op de bank. In bedje wilde ze niet, Zo maar voeden, dan slaapt ze vast wat sneller.

Rossia is haar nieuwe boek al uit dan? heerlijk, ga hem snel halen. Vind het leuke boeken. Net als esther verhoef en saskia noort.

ik ga even de mail bekijken. volgens mij is daar genoeg te lezen
goedemorgen

vera hoe was het gisteren? vandaag eerste prikjes he?

floortje hoe ging je eerste nacht alleen?

Ik denk dat mini in een sprongetje zit. Ze heeft zo'n moeite om in te slapen. wil vaker drinken en is erg onrustig. Heb het 'grote' boek er eens op nageslagen en rond 8 weken zou er weer een sprongetje zijn. Dat klopt dus wel ongeveer. Veel dingen herken ik wel. Ze wil bijvoorbeeld veel 'kletsen'. Ze komt niet verder dan uh, ah en ehh, maar ze vind het wel reuze intressant. Daarnaast wil ze steeds zitten.

Ga nu als ze lang huilt naast haar bedje zitten, zodat ze me kan zien. Dan praat ik zachtjes tegen 'r. Dan valt ze vaak wel in slaap. Ze heeft trouwens vanacht weer tot 7 uur geslapen, dus als ze eenmaal slaapt doet ze het goed.
Goedemorgen!

Ik kom even snel gedag zeggen, moet aan het werk.. Tot later en fijne dag!

X
Hoi meiden,

Even stiekem een hoi van mij.

Al nieuws van Ziggie, hoop dat het goed gaat meid!!

Fijne dag allemaal.

Kus
je hoeft niet stiekem hoi te zeggen hoor, gewoon hoi is ook prima!
hee meiden, bij mij in de buurt wordt op MP het volgende aangeboden voor 45 euro:

Medela Mini Electric Plus elektrische dubbelzijdige kolf.

Inclusief zwarte kolftas en extra set borstschelpen en flesjes.

Is dat een goede koop, of nog veels te vroeg om aan te schaffen?
Hee meiden,

Wat een lieve welkoms reacties, dank jullie wel!

Eerst even reageren op de anderen:

Floortje; Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk, hopelijk is dit een blijvertje!

Rossia; Spannende tijden voor jou komen er aan. Natuurlijk blijf ik duimen dat het gewoon deze ronde raak mag zijn en dat je de MMM helemaal niet nodig hebt!

Alle mama's:

Wat gaat de tijd toch snel en wat een leuke, lieve, mooie verhalen van jullie ukjes. Volgens mij zijn jullie allemaal hele lieve topmama's!

Michigan; Hoe bevalt het moederschap? Het zal nog wel even wennen zijn allemaal.

Missc, leuk om te lezen dat het met jou ook goed gaat. Je bent al flink inkopen aan het doen lees ik wel. Ook bij jou gaat het al zo snel!

Ziggie, heb je verhaal op de mail gelezen, wat schrikken zeg! Hopelijk komt het allemaal goed, ik duim voor je.

Hier gaat alles goed. Erg druk met school, werk en stage dus heb genoeg afleiding.

Af en toe heb ik er even een jankdag tussen zitten en ben ik heel onzeker over mezelf en mijn lijf. Gelukkig 'werkt' het allemaal nog en ben ik gewoon ongesteld geworden. Nu maar hopen dat het snel raak is en het allemaal goed gaat. Het vertrouwen hierin is nu wel weg, maar de hoop blijft dat het deze keer wel goed gaat.

Nieuwe ronde nieuwe kansen, daar gaan we voor!
Goedemorgen!! Ben ik eindelijk ook weer.

Ellein, ik heb het doosje nog niet opengemaakt. Ik hoop eigenlijk ook dat het niet nodig is. Lijkt me niks zo'n ding naar binnen duwen...

Angel en Maki, hoi hoi!!

Rossia, nog minder dan een week. Hoera! Nu gaat het echt snel.

Floortje, hoe ging het vannacht? Nog een mooie bevalling gehad?

Ik begrijp wat je bedoelt. De katholieke kerk trekt me ook niet heel erg, mede door dat soort verhalen. Maar die hoor je natuurlijk overal en het zijn inderdaad de rotte appels. Is het misschien een idee om het kindje eucomenisch (of hoe je dat ook schrijft) te laten dopen? Dan kan ze/hij zeker weten alle kanten nog op.

Mimpje, ik ben heel benieuwd naar het nieuws van je ouders. Ga zo even kijken.

Enne.... ehm... had jij geen bevalling gepland vandaag???

Jeetje Teddy, dat jij uberhaupt nog kan functioneren met zo'n korte nacht slaap! Ik ben gisteren om half 9 naar bed gegaan en ben om 10 uur opgestaan (met 2 voedingen tussendoor) en ik ben nog steeds kapot. Ben wel bang dat ik een lichte griep onder de leden heb, maar dat terzijde...

Ik begrijp trouwens volkomen dat je veel aan je uk gedacht hebt tijdens zo'n avond uit. Wij waren zaterdag uit eten met z'n 2en, maar telkens kwam het gespreksonderwerp weer op ons meisje uit. Heel erg, maar wel waar...

Oeh, rond 8 weken weer een sprongetje? Dan zit ik daar middenin... Moet wel zeggen dat ze erg huilerig en knuffelig is de laatste dagen. Dacht door alle drukte, misschien dus niet. En inderdaad, ze brabbelt heel erg veel!

Missc, ik zou hem gewoon aanschaffen. Geen geld. De kans is groter dat je hem wel nodig hebt dan dat je hem niet nodig hebt, dus ik zou het gewoon doen.

Ik ga even naar de mail, dan schrijf ik ook gelijk op hoe het gisteren was...
Goedemorgen allemaal!

Ben ik weer even na stilte van mij dit weekend, zaterdag was erg druk en zondag heb ik heerlijk wat bijgeslapen en met mini en Michman een rustig dagje gehad. Prima weekend al met al!

Dank allemaal voor jullie kolf-ervaringen! Ik heb nu een handkolf geleend van een vriendin van me, moet me er vandaag of morgen in gaan verdiepen hoe dat werkt. Dus tips welkom Hoe moet ik er bijvoorbeeld mee starten? Doe je het 1x per dag, of vaker, en elke dag, en moet het steeds op een vaste tijd en en en... goed, nog genoeg vraagtekens hier dus.

Qua aanschaf neig ik naar de Medela Swing. Maar eerst even zien hoe het allemaal gaat. Teddy, ben jij van plan om straks ook op je werk te gaan kolven?

Vrijdagavond had meisje nog erg veel last van de regeldag, en ik ook. Ik zat er echt even aardig doorheen en heb een flink potje op de bank zitten janken. Het deed echt pijn, ik ontwikkelde kloofjes, ze blééf komen en ik was zo zo moe... Mijn vriend vond het ook lastig, hij vindt het moeilijk om mij te stimuleren om door te zetten omdat hij geen last ondervindt en van zichzelf niet mag zeggen dat ik door moet gaan. En dus zei hij 'dan gaan we toch op de fles over' en dat moet hij niet te vaak gaan zeggen op momenten dat ik me zwak voel. Maar ik wil tegelijkertijd niet zomaar opgeven.... en gelukkig gaat het sinds zaterdag ook weer veel beter dus ik zie de BV-toekomst weer zonniger tegemoet. Ze komt nu echt om de 4 uur en is veel rustiger, en ik daardoor ook en zo versterken we elkaar volgens mij. Vannacht kwam ze zelfs pas om 5 uur weer, na een voeding om 22.00 uur.... heel erg luxe dus!!!

Goed, even posten, dan verder in reactie op de rest!
Hoi, daar ben ik weer.

Gisteren de babykamer opgeruimd, daar stonden nog allerlei dozen en andere rommel. Nu ziet het er al meer uit als een babykamer. Als ie verder af is zet ik wel een keer een foto op de mail.

Zaterdag verjaardag van mijn nichtje (van broer van Jobman) gehad. Zij werd 4 en ik had Dora slippers voor haar gekocht en nog wat andere dingen. Kreeg ik gisteren een mailtje van mijn schoonzus dat de slippers op 1 stonden van alle cadeautjes. Toch wel leuk om te horen, haha.

Verder ben ik blij dat Jobman weer thuis is. Nu mijn buik steeds groter is geworden aait hij ook veel meer over mijn buik en geeft er kusjes op. Dat vind ik echt schattig.

Nou, ik las het verhaal over Ziggie op de mail, dat is wel heftig zeg. Hoop dat ze toch redelijk snel herstelt.

En Mimpje, dat van jou is ook niet niks. Ik reageer nog wel op de mail.

Ann, leuk dat je weer met je NOD in het schema wil.

Gorgi, wat balen dat je nu weer een nieuwe echo moet...

Floortje, hoe ging het vannacht. Nog bevallingen gehad?

Teddy, wat lekker een avondje met vriendinnen uit!

Nou, voor de rest zit ik er nog niet helemaal in, maar hopelijk komt dat deze week wel weer. Ik ben nu in ieder geval fitter dan vorige week.
das niet duur missc! wel zou ik alle losse onderdelen zoals flesjes, slangetjes en schilden heel goed steriliseren of misschien zelfs nieuw kopen. je weet nooit hoe hygienisch die persoon er mee omgegaan is. zorg ook voor de gebruiksaanwijzing zodat je ook de motor kan steriliseren. hier kan ook melk in terecht gekomen zijn. verder vond ik dat type best veel geluid maken. als je dat niet uitmaakt is het een prima koop. je kunt er evt nog even mee wachten je weet immers niet hoe je bv loopt en of het uberhaubt loopt. maar je verkoopt hem misschien ook even snel weer door.
jeetje cross met ann, vera en jobje...
Meld!

Vera ik had inderdaad een bevalling gepland, maar helaas manlief moest werken dus stellen we het nog even uit. Misschien vanavond nog??

Jobje ben benieuwd naar je babykamer! Een gezellig weekend gehad dus.

Vera hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad, ga gelijk even lezen zo!

Missc geen idee, ik kan je hier niet bij helpen....geen kolf verstand.

Michigan hebben jullie het nog druk met kraamvisite? of heb je het meeste al gehad in je kraamweek?

Ann even een dikke het lijkt me ook erg moeilijk voor je. Ook ik duim voor je dat het snel raak is, en dat het deze keer ook blijft zitten waar het hoort.... en uiteindelijk in jullie armen ligt.

Ik ga even naar de mail!
Heeft er iemand misschien nog een tip tegen het vasthouden van vocht. Ik zie er niet uit, mijn handen zijn de hele dag dik, mijn voeten en onderbenen beginnen zo rond het middaguur op te zwellen.

Af en toe doet het zelfs pijn...met mijn benen omhoog wil niet echt helpen, en ik kan natuurlijk niet de hele dag zitten.
Gorgi, wat ontzettend jammer dat de medicijnen nog niet het juiste effect gehad hebben. Ik hoop op beter nieuws de 27e! !

OGG, gave jurk zag ik op de mail! Gefeliciteerd hoor, lekker gevoel dat die nu binnen is lijkt me.

MissC, leuke kamer! En ook goed geslaagd met positiekleding dus. 5 babywinkels afgestruind, mijn hemel, op 1 middagje?? Dan moet je wel aardig kapot zijn lijkt me zo! Heb je nog leuke babydingen gekocht? Kleertjes ofzo?

Jobje, is het gelukt met de cadeautjes voor Jobman? En voel je je alweer wat fitter? Ik hoop dat de dip tijdelijk was! Ik vroeg me trouwens nog af: weet je al meer over borstvoeden in combinatie met je medicijnen? Dat zou je arts toch nog voor je gaan uitzoeken, of had ik dat verkeerd onthouden?

Floortje, dank voor het doorgeven van het nieuws over Ziggie. Heb nog niet alle mail gelezen maar die wel even snel opgezocht. Dat klinkt heel heftig allemaal.... Is voor jou de marathon inmiddels weer gestart?

Ann, we gaan allemaal zo hard voor je duimen op 17 april... ik kan me enorm goed voorstellen dat het vertrouwen in je eigen lijf weg zal zijn. En dat je ook niet meer onbevangen tegenover een positieve zwangerschapstest zult staan. Ik hoop echt dat je straks toch genieten kunt en dat je goed begeleid wordt door je verloskundige(n). En wat lief dat je vraagt hoe het met mij gaat!! Het gaat erg goed hier, al is het daadwerkelijk ook best wennen en vind ik vooral de borstvoeding best lastig. Maar we genieten absoluut!!

Teddy, lekker hoor, zo'n avond met vriendinnen op stap! Ik heb blauw water ook gelezen. Men, wat kreeg ik de kriebels van dat boek! Echt een heel onprettig gevoel. Ik ben erg van dit soort boeken, heb een kast vol ermee, maar deze, ik weet het niet, ik werd er niet blij van... dus ook hier zo'n hamertje in de auto!

Vera, ik ben erg benieuwd naar je verslag over gisteren. En lekker wezen wokken zaterdag? Straks de prikjes, toch? Veel sterkte!!

Interessant om jullie verhalen te lezen over het dopen en al dan niet gelovig opvoeden etc. Wij zijn allebei niet kerkelijk/gelovig opgevoed. Op de middelbare school hadden wij levensbeschouwing lessen (ik zat op een katholieke school) en daar werd uitleg gegeven over allerlei verschillende godsdiensten aan de hand van thema's zoals liefde, dood, afscheid nemen etc. Ik wil mijn kind(eren) in elk geval wel bijbelse kennis meegeven, omdat ik vind dat ze zelf moet kunnen kiezen, maar ook omdat de geschiedenis, architectuur, literatuur etc. volgens mij niet begrepen kan worden zonder enige bijbelse kennis.

Mimpje, hoe voel je je nu? Lekker geslapen vannacht? Ga straks je mail lezen, ben benieuwd!

Ellein, met jou alles goed? Een erg prettig weekend gehad, zo te lezen? Volgens mij staat de mail bol van leuke verhalen, als ik dat zo hier op het forum zie!

Goed, zolang die kleine meid nog slaapt ga ik nu eerst even wat aan de was doen, dus de mail moet nog even wachten helaas Ben hier hopelijk vanmiddag ook nog even te vinden! Fijne dag allemaal!!
Mimpje, cross! Vervelend van dat vocht, ik heb helaas geen goede tips voor je.... We hebben regelmatig kraambezoek over de vloer. In de kraamweek eigenlijk alleen de directe familie gehad, nu barst het los met vrienden, kennissen en familie verder weg. Toevallig heb ik net gisteren met mijn vriend afgesproken dat we er even een rem op gaan gooien. We hebben nu elke dag tenminste 1 keer bezoek, ook mensen waar ik eigenlijk niet echt op zit te wachten, en het valt me nog best zwaar om het goed tussen de voedingen door te plannen. En het is juist zo heerlijk om met mijn meisje alleen te zijn! Dus ik ga voorlopig wat minderen en ook bezoek-vrije dagen inplannen.... als ik jou was zou ik er ook op voorhand alvast goed over nadenken hoor, je raakt gemakkelijk ondergesneeuwd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven