Vakantie Egypte?

zaterdag 20 oktober 2018 om 19:41

Hoi allemaal, wij willen in de kerstvakantie een weekje naar de zon. Egypte heb ik al jaren op mijn verlanglijstje staan, wij duiken graag, maar wegens de omstandigheden in het land hebben we het nooit serieus overwogen. In 2016 was het toerisme daar immers totaal ingestort: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... ats-nu-een Volgens de laatste berichten, van wat ik vind op het internet, is het toerisme weer flink aangetrokken. Dus nu ben ik aan het twijfelen, zijn er hier misschien mensen die onlangs naar Egypte zijn geweest? Is het een aanrader of toch niet? Alvast bedankt voor jullie reacties.

maandag 22 oktober 2018 om 14:42

Deze ervaring had ik dus ook. Maar ik was niet in Hurghada. Ook in het resort vond ik dat het mannelijke personeel continu aan het kijken was. We werden echt gevolgd door hun blikken zeg maar. Ze hadden niet allemaal een vriendelijke houding en zeker niet allemaal een respectvolle houding. En nee, ik heb absoluut geen kapsones of grootheidswaan. En ik ben niet racistisch. Mannen kijken overal en dat geeft helemaal niks. Maar in Egypte was het naar ons idee toch anders. Wat grimmiger. Ik voelde me niet helemaal op mijn gemak.RogerPriddy schreef: ↑20-10-2018 22:53Ik ben in Hurghada geweest. Ik heb er echt een cultuurschok beleefd (voornamelijk door naïviteit van mijzelf waarschijnlijk). Ik was er in 2015, dat was politiek gezien ook wel een spannende tijd. Daar kon je wel over praten met mensen. Ik wist niet dat het zo’n arm en gespannen land was. Vrouwen dicht ingewikkeld in zwarte doeken. Ik voelde me erg bekeken, overal die donkere volgende ogen. De tuinman, klusjesman, mensen op straat. Mogelijk is het nu weer wat gezelliger. Ik zou er nooit als ‘ontspanning vakantie’ meer naar toe willen. In het resort zelf was het prima en in in het kustmatige stadje ook wel. Maar dat neppe gevoel maakte het eigenlijk nog enger. Creepy land.

maandag 22 oktober 2018 om 15:14

Echt waar? Ik vond het heel erg meevallen toen ik er woonde, hoogstens in het regenseizoen dat het vochtiger voelde. Ik vind juist dat de warmte er vrij droog is, vergelijkbaar als aan de middellandse zee. Ook bij hoge temperaturen is het te doen. Hoogstens dat ik de zeewind soms vies aan vind voelen in het noorden, zoutig. Maar inderdaad orkaanseizoen is niet zo tof als de wind niet waait.poeder schreef: ↑22-10-2018 12:45Afgelopen jaren ben ik meerdere keren naar Egypte geweest. In mei en oktober. Hurghada vond ik beide keren geen aanrader, vaak te maken met eb en vloed en dan lig je aan een droge zee. Mijn man is een duiker en moest met de boot om te gaan duiken. Meerdere maken mee gemaakt dat de boot niet voer omdat er zandstormen waren, alles werd ook donker alsof er heel zwaar weer kwam. Daarna zat alles onder het stof.
marsa alam was mooi maar hotel three corners fayrouz was echt oud en vervallen. Wel prima om te duiken.
Sharm el sheik vond ik het mooiste en dan vooral hotel sunrise reef oasis. Duiken vanaf de hotelpier. Alleen helaas wordt er ivm de dreiging regelmatig niet oo sharm gevlogen.
Ook ervaring met Bonaire: mooi eiland voor een week. All in bij van der valk is heel goed en ook het duiken daar. Je kunt op bonaire bijna overal duiken behalve aan de noordkant.
Het is er warm heel vochtig, maar bijna altijd bewolkt en er staat een harde wind. Behalve in het orkaanseizoen dan trekt deze de wind weg en is het er niet te harden door de hoge luchtvochtigheid.
Duiken aan de noordkust vond ik niet zo bijzonder, maar als je een driftduik doet (dus meer op zee) dat schijnt wel spectaculair te zijn. Heb ik nog niet gedaan ivm de kosten.
Three Corners Fayrouz was geloof ik net gerenoveerd toen ik ging, zag er best oké uit.
                                    Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 22 oktober 2018 om 15:26

Gaat over Bonaire.
                                    Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 22 oktober 2018 om 15:28

Gaat over Bonaire.
Aan de andere kant, Portugal en Groot-Brittanië/Ierland(?) hadden dit jaar volgens mij ook last van orkanen, dus wie weet in de toekomst.
                                    Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 22 oktober 2018 om 16:55

Dank je, het lijkt me er zeker prachtig. Maar ik twijfelde al en na het lezen van de reacties toch besloten om het niet te doen, misschien over een aantal jaar maar voor nu lijkt het me beter van niet.veensteker schreef: ↑22-10-2018 16:53Jammer, je mist een heerlijke plek om te duiken en vriendelijke mensen. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt met heerlijk weer en mooie duikplekken.