Slecht gevoel uitwendig draaien.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:05
Heyhoi!
Vandaag heb ik de liggingsecho gehad (35+1)
Mn kleine knul ligt nog steeds in een onvolkomen stuitligging.
Mn verloskundige nam aan dat ik hem wel uitwendig wou draaien, toen ik aangaf dat ik in de omgeving veel negatieve ervaringen had gehoord en er toch een beetje bang voor was sloeg zn humeur om.
Hij werd heel jachterig en kortaf.
De hele echo is er niks gezegd en uiteindelijk heb ik zelf gevraagd of alles in orde was en wat de reden van de stuitligging was..
"Ja het is wel goed, zie geen reden"
Toen begon hij erover dat 40% van de baby's wel draait, en bij hem zelfs wel een groter precentage dus ik zou dom zijn om nee te zeggen.
Mijn moedergevoel zegt gewoon dat ik het niet moet doen. Hij ligt al zo lang in deze positie..
De vraag nog gesteld of de navelstreng niet om zn nek kon zitten maar dit was maar een domme vraag en of ik mij wel had ingelezen voor deze afspraak over t draaien.
Uiteindelijk naar huis gestuurd, was hij nog de uitdraai van de papieren vergeten en ik moest maar bellen voor maandag over wat ik nu wou.
Mijn stiefmoeder was mee en gaf aan dat hij ook zo bot had gereageerd toen zij de uitwendige versie niet wou..
Maar voel me er oprecht wel naar over..
Mijn gevoel zegt nee tegen draaien, ik weet inderdaad ook dat een keizwesnede veel risico's heeft en een lang herstel.. het is echt niet dat ik dat als makkelijk beschouw.
Ik zit een beetje met mn handen in het haar. Wat nu?
Vandaag heb ik de liggingsecho gehad (35+1)
Mn kleine knul ligt nog steeds in een onvolkomen stuitligging.
Mn verloskundige nam aan dat ik hem wel uitwendig wou draaien, toen ik aangaf dat ik in de omgeving veel negatieve ervaringen had gehoord en er toch een beetje bang voor was sloeg zn humeur om.
Hij werd heel jachterig en kortaf.
De hele echo is er niks gezegd en uiteindelijk heb ik zelf gevraagd of alles in orde was en wat de reden van de stuitligging was..
"Ja het is wel goed, zie geen reden"
Toen begon hij erover dat 40% van de baby's wel draait, en bij hem zelfs wel een groter precentage dus ik zou dom zijn om nee te zeggen.
Mijn moedergevoel zegt gewoon dat ik het niet moet doen. Hij ligt al zo lang in deze positie..
De vraag nog gesteld of de navelstreng niet om zn nek kon zitten maar dit was maar een domme vraag en of ik mij wel had ingelezen voor deze afspraak over t draaien.
Uiteindelijk naar huis gestuurd, was hij nog de uitdraai van de papieren vergeten en ik moest maar bellen voor maandag over wat ik nu wou.
Mijn stiefmoeder was mee en gaf aan dat hij ook zo bot had gereageerd toen zij de uitwendige versie niet wou..
Maar voel me er oprecht wel naar over..
Mijn gevoel zegt nee tegen draaien, ik weet inderdaad ook dat een keizwesnede veel risico's heeft en een lang herstel.. het is echt niet dat ik dat als makkelijk beschouw.
Ik zit een beetje met mn handen in het haar. Wat nu?
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:08
Je kan gewoon zeggen dat je een uitwendige versie alleen wil als er direct voor een echo gemaakt is. Zodat iedereen kan zien hoe de baby ligt en waar de navelstreng is.
Is normale vraag.
Ik heb er wel eentje gehad en hielp niks en werd toch een keizersnede. Die was niet fijn maar te doen. Herstel ook redelijk.
No way dat ik een stuitbevalling wilde.
2e keer geen versie laten doen ivm navelstreng en placenta die raar lag en weer een keizersnede. Die was wel kut en herstel vreselijk.
Maar ik leef nog en de kinderen zijn ongeschonden uit mijn buik gekomen. Daar gaat het om
Is normale vraag.
Ik heb er wel eentje gehad en hielp niks en werd toch een keizersnede. Die was niet fijn maar te doen. Herstel ook redelijk.
No way dat ik een stuitbevalling wilde.
2e keer geen versie laten doen ivm navelstreng en placenta die raar lag en weer een keizersnede. Die was wel kut en herstel vreselijk.
Maar ik leef nog en de kinderen zijn ongeschonden uit mijn buik gekomen. Daar gaat het om
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 17:10
51.48% gewijzigd
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:10
Die vent is duidelijk een eikel, daar zou ik zeker geen versie door laten doen!
Als je graag vaginaal wilt bevallen zou je de versie door een ander kunnen laten proberen. Is namelijk niet echt prettig en dan is t wel fijn als het wordt gedaan door iemand die je vertrouwt. Als het je niks uitmaakt of liever een keizersnee hebt zou ik het laten voor wat het is.
Als je graag vaginaal wilt bevallen zou je de versie door een ander kunnen laten proberen. Is namelijk niet echt prettig en dan is t wel fijn als het wordt gedaan door iemand die je vertrouwt. Als het je niks uitmaakt of liever een keizersnee hebt zou ik het laten voor wat het is.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:13
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:15
Het is gewoon een hork. Ik zou gewoon aan je 1e keuze houden. Laat je niet van de wijs brengen. Succes!Manamion1 schreef: ↑30-10-2018 17:13Hier zat ik dus ook mee in de maag..
Nu bij elk uitwendig onderzoek krijg ik harde buiken een veel last van mijn banden.
Voor deze echo stond ik 99,9% achter mn keuze voor een keizersnede.
Maar nu hij mij eigenlijk zo goed als "dom" heeft verklaard weet ik t allemaal niet meer.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:17
Nou inderdaad zeg. Straks draait kind alsnog uit zichzelf en dan moet dit figuur je bevalling begeleiden.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:18
Heb je gevraagd of er een echo plaatsvind voor de versie?Manamion1 schreef: ↑30-10-2018 17:13Hier zat ik dus ook mee in de maag..
Nu bij elk uitwendig onderzoek krijg ik harde buiken een veel last van mijn banden.
Voor deze echo stond ik 99,9% achter mn keuze voor een keizersnede.
Maar nu hij mij eigenlijk zo goed als "dom" heeft verklaard weet ik t allemaal niet meer.
En je kan van gyn wisselen hoor. Heb ik ook gedaan bij die 1e keer. Die man ging aan mijn man vragen of hij een keizersnede wel een goed vond. Hij moest het ook goedkeuren.
Mijn man dacht hij de vraag niet goed gehoord had.. blijkbaar leefde die gyn nog in de jaren 50 en dacht dat mijn man eenzijdig ( of uberhaupt) beslissingen kon nemen over mijn lichaam.
Gebeld en aangegeven dat ik de versie en de echo ervoor bij een ander wilde. En daarna werd die mijn nieuwe gyn.
Je moet je bij welke soort bevalling of behandeling en beslissing erover wel een beetje goed voelen bij de gyn.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:20
Dit ja!Lucifer2018 schreef: ↑30-10-2018 17:18
Je moet je bij welke soort bevalling of behandeling en beslissing erover wel een beetje goed voelen bij de gyn.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:23
Ow oke, maar inderdaad bij een gyn en met een echo van te voren. Anders zeker niet.Zonnebloem8850 schreef: ↑30-10-2018 17:22Volgens mij mogen sommige verloskundigen dit wel.
Mocht he daarvoor kiezen zou ik het sowieso door een gynaecoloog laten doen.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:26
@lucifer2018
Mijn verloskundige mag dit dus zelf wel doen.
Bij mij op de praktijk doet deze man alle medische dingen aan groeiecho's enzovoort.
En de andere 5 die er werken doen standaard de controle's en dan bevallingen.
Mijn vaste verloskundige (Vrouwelijk) gaf al wel aan dat hij graag de baby draait en hierop zou aandringen. Maar dit had ik dus niet verwacht.
Bij mij op de praktijk doet deze man alle medische dingen aan groeiecho's enzovoort.
Mijn vaste verloskundige (Vrouwelijk) gaf al wel aan dat hij graag de baby draait en hierop zou aandringen. Maar dit had ik dus niet verwacht.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:30
Toen ik 2x een 'stuitbaby' had en versie werd besproken werd ik naar de gyn doorverwezen.Manamion1 schreef: ↑30-10-2018 17:26@lucifer2018
Je hoeft dan verder ook niet meer naar de verloskundige. Zeker niet als de keizersnede een reeele optie is.
Je kan gewoon nee zeggen en per direct een doorverwijzing vragen.
Dan kan je bij de gyn alsnog beslissen of je die versie nog wil of niet.
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:32
Dat zou ik nooit laten doen door een verloskundige! Vooraf moeten er een echo en CTG gemaakt worden en achteraf weer een CTG. Wil de versie een goede kans van slagen hebben moet je medicijnen krijgen die de baarmoeder ontspannen. Je moet meteen een sectio kunnen uitvoeren als er iets misgaat (heel kleine kans, maar toch). Dat kan absoluut niet in een verloskundigenpraktijk!
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:35
Bedankt voor de reacties!
Fijn om toch even meningen erover te horen..
Ik ga morgen bellen dat ik kies voor de keizersnede en nog wel even aangeven dat ik dit als onprettig heb ervaren en niet meer naar hem toe wil.
Wel erg jammer want tijdens mijn 20 weken echo was hij zo spontaan en vriendelijk!
Teleurstellend..
Fijn om toch even meningen erover te horen..
Ik ga morgen bellen dat ik kies voor de keizersnede en nog wel even aangeven dat ik dit als onprettig heb ervaren en niet meer naar hem toe wil.
Wel erg jammer want tijdens mijn 20 weken echo was hij zo spontaan en vriendelijk!
Teleurstellend..
dinsdag 30 oktober 2018 om 17:53
Ik heb een versie laten doen. Bij mij werd alles heel goed in de gaten gehouden. Vooraf een echo, na de versie een echo, daarna een half uur liggen en opnieuw een echo. Geloof ook dat ze de hartslag steeds hebben gecheckt. Ik heb er erg weinig last van gehad en de versie lukte in 1 keer. Ik heb het als prima ervaren, mede door hoe de verloskundige het deed en alles vooraf en tijdens de versie heel goed uit kon leggen.
Ik kan me voorstellen dat als je zo’n botte verloskundige hebt er al niet zo’n vertrouwen in hebt. Kan iemand anders het wellicht uitvoeren?
Ik zou ook zeker melding maken van hoe er met jou om is gegaan. Dat is heel onprofessioneel!
Ik kan me voorstellen dat als je zo’n botte verloskundige hebt er al niet zo’n vertrouwen in hebt. Kan iemand anders het wellicht uitvoeren?
Ik zou ook zeker melding maken van hoe er met jou om is gegaan. Dat is heel onprofessioneel!
dinsdag 30 oktober 2018 om 18:32
Ik was hier ook heel stellig over, wilde het niet door alle negatieve verhalen.
Uiteindelijk (mijn zusje vond het zelf meevallen die heeft mij overgehaald) heb ik toch een poging gedaan.
Hij moest helemaal uit mn bekken geduwd worden en vervolgens kwamen ze erachter dat ie niet meer langs mn ribben kon (ze mogen de baby alleen een klein zetje geven en niet helemaal rond duwen).
Je kan ook ten alle tijden zeggen dat je wilt stoppen.
Ik vond het echt super meevallen, heb van tevoren weeën remmers gekregen omdat ik al vanaf 24 weken constant harde buiken had. Maar zou t bij een tweede zo weer doen.
Uiteindelijke wel een geplande keizersnede geworden omdat ik de stuit bevalling niet wilde (meer risico voor die kleine)
Als ik jou was zou ik het ziekenhuis bellen en vragen om een andere gynaecoloog zodat je een relaxed gesprek kan voeren en gewoon normaal al je vragen kan stellen. Domme vragen bestaan niet en al helemaal niet als het over de gezondheid van je kindje gaat
Uiteindelijk (mijn zusje vond het zelf meevallen die heeft mij overgehaald) heb ik toch een poging gedaan.
Hij moest helemaal uit mn bekken geduwd worden en vervolgens kwamen ze erachter dat ie niet meer langs mn ribben kon (ze mogen de baby alleen een klein zetje geven en niet helemaal rond duwen).
Je kan ook ten alle tijden zeggen dat je wilt stoppen.
Ik vond het echt super meevallen, heb van tevoren weeën remmers gekregen omdat ik al vanaf 24 weken constant harde buiken had. Maar zou t bij een tweede zo weer doen.
Uiteindelijke wel een geplande keizersnede geworden omdat ik de stuit bevalling niet wilde (meer risico voor die kleine)
Als ik jou was zou ik het ziekenhuis bellen en vragen om een andere gynaecoloog zodat je een relaxed gesprek kan voeren en gewoon normaal al je vragen kan stellen. Domme vragen bestaan niet en al helemaal niet als het over de gezondheid van je kindje gaat