Slecht gevoel uitwendig draaien.

30-10-2018 17:05 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhoi!

Vandaag heb ik de liggingsecho gehad (35+1)
Mn kleine knul ligt nog steeds in een onvolkomen stuitligging.
Mn verloskundige nam aan dat ik hem wel uitwendig wou draaien, toen ik aangaf dat ik in de omgeving veel negatieve ervaringen had gehoord en er toch een beetje bang voor was sloeg zn humeur om.
Hij werd heel jachterig en kortaf.
De hele echo is er niks gezegd en uiteindelijk heb ik zelf gevraagd of alles in orde was en wat de reden van de stuitligging was..
"Ja het is wel goed, zie geen reden"
Toen begon hij erover dat 40% van de baby's wel draait, en bij hem zelfs wel een groter precentage dus ik zou dom zijn om nee te zeggen.

Mijn moedergevoel zegt gewoon dat ik het niet moet doen. Hij ligt al zo lang in deze positie..

De vraag nog gesteld of de navelstreng niet om zn nek kon zitten maar dit was maar een domme vraag en of ik mij wel had ingelezen voor deze afspraak over t draaien.

Uiteindelijk naar huis gestuurd, was hij nog de uitdraai van de papieren vergeten en ik moest maar bellen voor maandag over wat ik nu wou.

Mijn stiefmoeder was mee en gaf aan dat hij ook zo bot had gereageerd toen zij de uitwendige versie niet wou..

Maar voel me er oprecht wel naar over..
Mijn gevoel zegt nee tegen draaien, ik weet inderdaad ook dat een keizwesnede veel risico's heeft en een lang herstel.. het is echt niet dat ik dat als makkelijk beschouw.

Ik zit een beetje met mn handen in het haar. Wat nu?
Apgar score was hier ook helemaal prima na de keizersnede.. dat is echt onzin. Het kan zijn dat ie iets lager is (dan is het een 8 of 9 ipv 10) maar dat is vaak binnen uur weer goed. Dit is vaak alleen omdat de baby snel geboren wordt (lees meteen uit de buik gehaald).
Meerdere gynaecologen (heb er 3 gezien in die paar weken) en mijn verloskundige hebben mij allemaal verteld: keizersnede is het veiligst voor de baby, maar heeft meer risico en een langer herstel voor jou.
Ik ben niet alles terug gelezen.
Maar ten eerste vind ik de houding van de verloskundige verschrikkelijk.
Je hebt recht op een normale behandeling en uitleg en zeker over zoiets.
Ik heb al heel erg veel versies mee begeleid. Ik weet de cijfers medisch gezien, maar toch zou ik zelf ook twijfelen.
Daarnaast zou ik een versie echt alleen in een ziekenhuis laten uitvoeren, onbegrijpelijk dat dit ook buiten het ziekenhuis gebeurd, dat wist ik niet.
De kans op complicaties is klein, maar als die er wel is dan moet je meteen kunnen handelen!

Succes met je keuze maken!
ik heb ook een keer zo'n ervaring gehad. Ik ging naar de gyn. omdat ik een inleiding wilde (ander verhaal) en ik was 38 weken. De uk draaide nog elke dag. Hij wilde nog even checken hoe de uk nu lag en ik zat op zo'n stoel half onderuit en hij maakt die echo en pakte in een splitsecond mijn buik en ging duwen en trekken. Het voelde als van dat prikkeldraad wat kinderen doen op een hele harde buik. Zweet stond overal en ik was helemaal verstijfd. Ik voelde me helemaal naar worden en zat in tranen. Toen stopte hij en was hij ook een soort van beledigd dat dit mijn reactie was. Ik wist niet eens dat hij dit ging doen.
Uiteindelijk erover nagedacht en besloten voor een versie, maar dan zoals het hoort. Ik heb me ingelezen en het hoort een stuk relaxter en gecontroleerder te gaan. En daarna zou de afspraak voor de inleiding gemaakt worden. Wij kwamen op afspraak, bleek die smurf weer goed te liggen.
Toen was ik er klaar mee (het was een heftige zwangerschap). Gelukkig besloten ze na overleg dat ik gelijk ingeleid zou worden en die nacht is hij geboren via de natuurlijke weg in de goede positie.

Je kan best veel filmpjes vinden op internet hoe zo'n versie in z'n werk gaat en dat stelde mij best wel gerust. Ook dat je elk moment kan stoppen vond ik een prettig idee. Maar als deze persoon hem moet doen zou ik gewoon om een ander vragen en aangeven dat je je niet op je gemak voelt om die en die reden. Houd het wel bij jezelf en dan kunnen ze alleen maar kijken wat de mogelijkheden zijn en hopelijk begrip hebben voor je. Het heeft voor hen ook geen zin om een gestreste vrouw daar te hebben liggen, dan lijkt me de slagingskans ook kleiner.
NM1717 schreef:
03-11-2018 11:16
Apgar score was hier ook helemaal prima na de keizersnede.. dat is echt onzin. Het kan zijn dat ie iets lager is (dan is het een 8 of 9 ipv 10) maar dat is vaak binnen uur weer goed. Dit is vaak alleen omdat de baby snel geboren wordt (lees meteen uit de buik gehaald).
Meerdere gynaecologen (heb er 3 gezien in die paar weken) en mijn verloskundige hebben mij allemaal verteld: keizersnede is het veiligst voor de baby, maar heeft meer risico en een langer herstel voor jou.
In de linkjes die gepost zijn staat hetzelfde. Keizersnede bij stuitligging heeft minder risico's voor de baby dan vaginaal bevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven