#BOOS DOCU: Terug naar je eige land

01-11-2018 19:33 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=v1tjz6l7TGQ
In deze docu volgen we 5 kinderen die gedreigd uitgezet te worden of al uitgezet zijn. Dit door een niet werkend Kinderpardon. En zo zijn er in Nederland nog 400 kinderen in dezelfde situatie. Dit zijn kinderen van migranten/ vluchtelingen die hier geboren zijn of langer dan vijf jaar wonen. Zij lopen bewezen psychologische schade op als zij uitgezet worden naar hun land van herkomst (of dat van hun ouders). Daarom: een Kinderpardon dat wél werkt.
Alle reacties Link kopieren
Links/rechts maakt niet uit.
Ouders en overheid maken fouten. Deze kinderen mogen daarvan niet de dupe worden.
Kinderen horen gewoon niet in een gevangenis te wachten op hun uitzetting. Ze horen niet 9 jaar in azc’s te zitten en dan op 8 verschillende plekken.
Wie zijn schuld het dan ook is: kinderen horen niet uitgezet te worden naar oorlogsgebied.
Een steeep onder deze kinderen. Omarm ze, geef ze een plek in deze samenleving en laat de volwassenen nou in vredesnaam eens hun puinzooi opruimen zodat we eens en voor altijd klaar zijn met deze wantoestanden!
Het-groepje schreef:
01-11-2018 21:12
Nu zal iedereen wel weer hihi en kunbaya roepen enzo maar ik zie het meer als een huis waarin 'wij' in een mooie kamer zitten, precies goed en op temperatuur. We hebben zoveel dat we boeken kopen om te ontspullen en hebben een probleem met een overvloed aan eten.
We weten dat er verderop in huis mensen niks hebben, af en toe laten we er wat binnen.
Maar o o wat zijn we bang dat we misschien met wat minder moeten doen.
Er is maar 1 aarde mensen, heden zij morgen wij. En karma is een bitch.
Maar ik begrijp echt niet waar om je het met minder zou willen doen. Europa staat tot op de kin in het bloed van alle oorlogen die hier zijn gevoerd. En elke keer wordt het op gebouwd. Laat anderen dat ook gewoon doen, en besef dat mensen zelf een verantwoordelijkheid hebben.

Hoe veel minder is voor jou te tolereren trouwens? En wie moeten er met minder doen?

Overigens is er in Armenië niks aan de hand, om maar even bij die twee kids te blijven uit Armenië.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 21:07
Ja en alle mensen die hier in de toekomst kinderen krijgen en illegaal zijn?
Volgens mij is het echt zinloos om te proberen dit uit te leggen. Het gaat er gewoon niet in dat het pardon op pardon is. Dit is gewoon niet houdbaar op de langere termijn.

En dan op dat belerende toontje een Wilders stemmer (denk ik) na proberen te doen over pensioenen. Wat los staat van het migratieprobleem.

Wat niet los staat zijn het woningentekort, totaal verpauperde wijken, belastingen die omhoog gaan en een onderbezette politiemacht op sommige plekken.
Manunui schreef:
01-11-2018 21:10
Het groepje gaf aan dat ze vindt dat we minderjarige kinderen niet uit mogen zetten. Dat zijn er wel even wat meer dan 400 op jaarbasis.

Edit; je laat dan neem ik aan niet alleen de kinderen hier om de ouders wel uit te zetten, dus dan komen er ook nog ouders bij. Volwassen broers/zussen, moeten die dan wel weg? Weet je hoeveel AMA's een valse ID hebben omdat ze dan meer kans maken op een status?
Dit dus. Waar houdt het op? Nederland is al veel te druk.
NoName1983 schreef:
01-11-2018 21:18
Volgens mij is het echt zinloos om te proberen dit uit te leggen. Het gaat er gewoon niet in dat het pardon op pardon is. Dit is gewoon niet houdbaar op de langere termijn.

En dan op dat belerende toontje een Wilders stemmer (denk ik) na proberen te doen over pensioenen. Wat los staat van het migratieprobleem.

Wat niet los staat zijn het woningentekort, totaal verpauperde wijken, belastingen die omhoog gaan en een onderbezette politiemacht op sommige plekken.
Inderdaad mensen willen het probleem niet zien, bagatelliseren alles en denken dat mensen die hier ILLEGAAL zijn recht hebben op een status (?)
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
01-11-2018 21:17
Links/rechts maakt niet uit.
Ouders en overheid maken fouten. Deze kinderen mogen daarvan niet de dupe worden.
Kinderen horen gewoon niet in een gevangenis te wachten op hun uitzetting. Ze horen niet 9 jaar in azc’s te zitten en dan op 8 verschillende plekken.
Wie zijn schuld het dan ook is: kinderen horen niet uitgezet te worden naar oorlogsgebied.
Een steeep onder deze kinderen. Omarm ze, geef ze een plek in deze samenleving en laat de volwassenen nou in vredesnaam eens hun puinzooi opruimen zodat we eens en voor altijd klaar zijn met deze wantoestanden!


Dit word een politieke deal omdat in de kamer geen meerderheid is voor een kinderpardon of misschien met heel veel vlieg en kunstwerk.

Rutte gaat dit nooit toestaan zonder er iets voor terug te krijgen dus een goede ruil zou zijn het kinderpardon ruilen voor strafbaar maken illegaal verblijf in Nederland want dat wilt de VVD al heel lang
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
redbulletje schreef:
01-11-2018 21:22
Dit dus. Waar houdt het op? Nederland is al veel te druk.

Dat is flauwekul.
redbulletje schreef:
01-11-2018 21:22
Dit dus. Waar houdt het op? Nederland is al veel te druk.
Het gaat hier nu even om 400 kinderen en familie, en om de noodzaak om procedures zo in te richten dat deze situatie niet meer voor kan komen.

Ik ervaar Nederland niet als druk.

Edit: overigens zou het voor scholen hier in de regio een uitkomst zijn als ze er wat kinderen bij zouden krijgen.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 21:34
15.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
01-11-2018 20:10
‘Gewoon terug’ terwijl die kinderen nog nooit in het betreffende land zijn geweest, niemand kennen en de taal niet spreken vind ik niet empatisch.
Dat doen de ouders toch echt zelf hé. Niemand die ze dwingt om tijdens het verlengen en het rekken zwanger te worden. Als de kinderen als klein hier zijn gekomen kun je als ouders ze ook prima de taal bijbrengen. Hoogstwaarschijnlijk spreken ze die ook gewoon. Ken geen ouders die hun kinderen niet hun moedertaal leren.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
01-11-2018 21:28
Dat is flauwekul.
Oja? Vraag het anders eens aan mensen die bij mij in de buurt wonen. In een klein appartementje, waar je de buurvrouw hoort kuchen en waar de meeste mensen niet meer wegkomen. Of hun inkomen is niet toereikend of de wachtlijsten zijn veel te lang.
Voordat je mensen eventueel laat blijven moet je eerst de asielprocedure reorganiseren zodat er geen nieuwe tijdrekkers meer van kunnen profiteren.
Alle reacties Link kopieren
ollieopviva schreef:
01-11-2018 21:28
Dit word een politieke deal omdat in de kamer geen meerderheid is voor een kinderpardon of misschien met heel veel vlieg en kunstwerk.

Rutte gaat dit nooit toestaan zonder er iets voor terug te krijgen dus een goede ruil zou zijn het kinderpardon ruilen voor strafbaar maken illegaal verblijf in Nederland want dat wilt de VVD al heel lang

Er zijn genoeg mogelijkheden om dit netjes te kunnen oplossen. Stap 1 voor degenen die iets willen doen is het tekenen van de petitie. Ik snap dat heel veel mensen dat niet gaan doen omdat ze inderdaad niet zo empatisch zijn, zich laten leiden door angst, bang zijn voor het in gevaar brengen van hun eigen, veilige leventje, vinden dat het de schuld van de ouders is (en dus niet mijn probleem), verwachten dat dit het begin van het einde is of wat voor kutreden je ook hebt om niet te tekenen maar hopelijk zijn er genoeg mensen die wel inzien dat deze 400 kinderen het niet verdienen om het land uitgezet te worden omdat de volwassenen er zo’n zootje van hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
01-11-2018 20:59
Als kinderen hier geworteld zijn, dan vind ik het inderdaad niet goed dat ze het land uit worden gegooid. Dat staat ook haaks op wat wij van nieuwkomers verwachten. Dan integreren ze wel goed en dan gooien wij die veelbelovende kinderen er uit.

Maar nogmaals: als jij niet gevoelig bent voor het standpunt van het kind, dan ben je gewoon niet empathisch. Het is geen belediging ofzo, het is een constatering. Hoef je niet zo emo over te doen hoor.
Mensen die gewoon terug kunnen volgens de zeer coulante beoordeling hier in Nederland hoeven hier niet te wortelen, die kunnen gewoon terug. Maar ja, wéér een procedure en nog een en nog een. En dat word ze niet opgedrongen hoor dat doen de ouders echt zelf.
Phineas schreef:
01-11-2018 21:33
Het gaat hier nu even om 400 kinderen en familie, en om de noodzaak om procedures zo in te richten dat deze situatie niet meer voor kan komen.

Ik ervaar Nederland niet als druk.

Edit: overigens zou het voor scholen hier in de regio een uitkomst zijn als ze er wat kinderen bij zouden krijgen.
Ik ervaar Nederland als extreem veel drukker geworden in de afgelopen 20 jaar. Bovendien zijn er voor de huidige bevolking al niet genoeg huurhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Binnen een jaar terugsturen..helaas hebben ambtenaren nooit zoveel haast.

Logisch dat een kind na 9 jaar niet meer terug wil en hier gewend is.
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
01-11-2018 21:18
Volgens mij is het echt zinloos om te proberen dit uit te leggen. Het gaat er gewoon niet in dat het pardon op pardon is. Dit is gewoon niet houdbaar op de langere termijn.
Stel je toch niet zo aan. Hoeveel pardonnen hebben we dan gehad? 400 kinderen, laat het 4000 of zelfs 40.000 zijn. Je hebt wel een heel slecht gevoel voor proporties als je denkt dat dat een probleem is.
Iedereen klaagt over de lange procedures, maar al deze mensen hebben al heel lang geleden te horen gekregen dat ze geen verblijfsvergunning krijgen. Ze weten zelf ook heel goed dat ze er geen recht op hebben. Toch blijven ze maar eindeloos door procederen daartoe aangespoord door o.a. asieladvocaten. Telkens wordt er weer iets nieuws aangevoerd en hup weer een rechtszaak. Je kunt het Nederland niet verwijten dat deze mensen het recht krijgen om zolang te procederen. Het zijn de gelukszoekers zelf die misbruik maken van onze gastvrijheid en ons rechtssysteem. Daarom denk ik dat als de eerste asielaanvraag is afgewezen, mensen in hun thuisland het hoger beroep zouden moeten afwachten. In ieder geval mag er geen tweede asielaanvraag worden gedaan tijdens een verblijf in Nederland.

Zolang het bovenstaande niet wordt uitgevoerd is het zoveelste kinderpardon totaal niet zinnig. Het is oneerlijk voor degenen die wel netjes zijn vertrokken en het heeft een aanzuigende werking. Steeds weer zullen er nieuwe gevallen zijn die dan ook weer een kinderpardon willen. Steeds meer gelukszoekers zullen kinderen gaan inzetten om hier een verblijfsstatus te verkrijgen. Als ze dat kind er speciaal voor moeten maken, zullen ze dat zeker niet nalaten.
Phineas schreef:
01-11-2018 21:33
Het gaat hier nu even om 400 kinderen en familie, en om de noodzaak om procedures zo in te richten dat deze situatie niet meer voor kan komen.

Ik ervaar Nederland niet als druk.

Edit: overigens zou het voor scholen hier in de regio een uitkomst zijn als ze er wat kinderen bij zouden krijgen.
Probleem is dat de meeste nieuwkomers zich in de dichtsbevolkte gebieden van het land vestigen. En hier is het helaas wel heel erg druk en er is geen woning te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
01-11-2018 21:33
Het gaat hier nu even om 400 kinderen en familie, en om de noodzaak om procedures zo in te richten dat deze situatie niet meer voor kan komen.

Ik ervaar Nederland niet als druk.

Edit: overigens zou het voor scholen hier in de regio een uitkomst zijn als ze er wat kinderen bij zouden krijgen.
Dat is heel fijn dat jij het niet als druk ervaart, de meeste immigranten hebben helemaal geen zin om in één of andere krimpgemeente te wonen maar willen over het algemeen naar de randstad, laat ik daar nu net wonen en ja dat is dus wel druk.
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:20
Het slaat gewoon nergens op, dat over elkaar heen buitelen met 'kijk mij eens nuchter doemscenario's als feiten brengen'.
Zeg dan gewoon: kinderen van een andere huidskleur kunnen van mij gewoon de tering krijgen. Inplaats van dat 'redelijk maar toch angstpsychose' gebrabbel wat velen hier opschrijven.
Huidskleur heeft er helemaal niets mee te maken, want volgens mij zijn Armeniers ook van het Kaukasisch (blank) ras.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
01-11-2018 21:12
Wat is dat nu voor onzinnige vergelijking? Ik heb al zelf weinig op met uitkeringstrekkers, daar niet van. Maar het is echt een simpele differentiaal vergelijking hoor, voor hoe veel influx een land aan kan voor dat het sociaal stelsel verzuipt.

Ik heb nooit een goed argument gehoord voor de onbegrensde instroom van exoten in een land met beperkte oppervlakte/inhoud. Nog los van de kosten zelfs. Of passen er 3 miljoen mensen in jouw huis? Je kunt toch wel logisch na denken?
Ik dacht al waar blijft ‘t maar geluk wordt het nu toch genoemd: “onbegrensde instroom”. Ja, daar is iedereen voor die deze groep kinderen een toekomst toewenst in het land waar ze geboren zijn en al negen jaar wonen. (Wat alleen maar kan omdat de procedures niet goed zijn)

Overigens je zei eerder in deze thread dat je zelf zo’n ‘exoot’ bent. Wat is dan de goede reden dat jij hier wel mag blijven en anderen niet? En dat is een oprechte vraag (ik vind dus niet dat jij maar het land uit moet of dat we ongelimiteerd mensen moeten toelaten).
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-11-2018 21:43
Toch blijven ze maar eindeloos door procederen
We zitten hier op het Viva-forum; sterke vrouwen, vaak ook sterke moeders die hun mannetje staan, die niet zomaar een nee aangeven, die vechten voor wat ze willen.

Maar dat mogen alleen Nederlandse Viva-vrouwen blijkbaar.

Ik lees wel eens in de kranten dat moeders jarenlang vechten voor een beter behandeling van hun zieke kind ook al wordt deze niet vergoed of aangeboden. Ik zie moeders die jarenlang vechten om voogdij ook al moet het kind van de wet naar de geweldadige partner. Ik zie moeders die jarenlang vechten voor de rechten van hun transgender kind.

Maar negen jaar lang vechten om je kind het leed te besparen om in een onveilig en uitzichtloos land te wonen is natuurlijk 'gelukzoeken' en we moeten het niet hebben dat iedereen maar het beste gaat willen voor zijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
01-11-2018 21:33
Het gaat hier nu even om 400 kinderen en familie, en om de noodzaak om procedures zo in te richten dat deze situatie niet meer voor kan komen.

Ik ervaar Nederland niet als druk.

Edit: overigens zou het voor scholen hier in de regio een uitkomst zijn als ze er wat kinderen bij zouden krijgen.
En daarom blijven kinderen tot dik in de twintig thuis wonen, omdat er zoveel huizen zijn die ze kunnen huren.

Btw het is niet alleen die kinderen hé. De ouders, tantes, oma, opa etc etc. Alles word langzamerhand deze kant op gehaald.
En waarom... er is in diverse landen gewoon niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
01-11-2018 21:36
Er zijn genoeg mogelijkheden om dit netjes te kunnen oplossen. Stap 1 voor degenen die iets willen doen is het tekenen van de petitie. Ik snap dat heel veel mensen dat niet gaan doen omdat ze inderdaad niet zo empatisch zijn, zich laten leiden door angst, bang zijn voor het in gevaar brengen van hun eigen, veilige leventje, vinden dat het de schuld van de ouders is (en dus niet mijn probleem), verwachten dat dit het begin van het einde is of wat voor kutreden je ook hebt om niet te tekenen maar hopelijk zijn er genoeg mensen die wel inzien dat deze 400 kinderen het niet verdienen om het land uitgezet te worden omdat de volwassenen er zo’n zootje van hebben gemaakt.
Wat is er mis met een ruil?
De 400 kinderen kunnen blijven en daarvoor in ruil word illegaal verblijf strafbaar en kunnen de burgemeesters overlast gevende illegalen legaal gaan vast zetten.

In de regeer akkoord staat duidelijk wat het kinderpardon niet verruimt gaat worden dus zal er politiek onderhandeld moeten worden.
Die partijen in de tweede kamer zitten er wel namens heel veel burgers die ook willen dat die kinderen naar hun thuisland gaan.
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
NoName1983 schreef:
01-11-2018 21:34
Oja? Vraag het anders eens aan mensen die bij mij in de buurt wonen. In een klein appartementje, waar je de buurvrouw hoort kuchen en waar de meeste mensen niet meer wegkomen. Of hun inkomen is niet toereikend of de wachtlijsten zijn veel te lang.

Dat je met elkaar op een kluitje gaat zitten moet je zelf weten. Dat hoeft natuurlijk niet als dat niet wil. Dat is gewoon een keuze. Als jij die keuze maakt moet je niet anderen kwalijk nemen dat ze dezelfde keuze maken. Als jij rustig wil wonen dan kan jij rustig wonen, ook in Nederland.

Het is volslagen onzin om te zeggen dat Nederland te vol is. En dat afwentelen op kinderen is helemaal gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven