#BOOS DOCU: Terug naar je eige land

01-11-2018 19:33 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=v1tjz6l7TGQ
In deze docu volgen we 5 kinderen die gedreigd uitgezet te worden of al uitgezet zijn. Dit door een niet werkend Kinderpardon. En zo zijn er in Nederland nog 400 kinderen in dezelfde situatie. Dit zijn kinderen van migranten/ vluchtelingen die hier geboren zijn of langer dan vijf jaar wonen. Zij lopen bewezen psychologische schade op als zij uitgezet worden naar hun land van herkomst (of dat van hun ouders). Daarom: een Kinderpardon dat wél werkt.
redbulletje schreef:
01-11-2018 20:18
Als Nederlanders met hun jonge kind emigreren naar 'n ander werelddeel haalt men daar toch ook de schouders over op? Ze zijn met hun ouders. Anders hebben immigranten een vrijbrief om gelijk 'n kind te produceren terwijl ze hun onterechte aanvraag jarenlang rekken. Beter sturen ze mensen gewoon binnen 6 maanden terug. Uiterlijk! Geen procedures mogelijk.
Dit kan je toch niet vergelijken met emigreren? Je emigreert toch niet naar Irak waar de kogels je om de oren vliegen?
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
01-11-2018 20:19
Om die kinderen gaat het ook niet. Bovendien was ik niet degene die jou niet-empatisch noemde. Maar bij dezen.
Probeer het eens op de inhoud.
LizPair schreef:
01-11-2018 20:10
Wel bizar dat in Amerika (vooralsnog) kinderen altijd Amerikaan zijn als ze daar geboren worden

Wij sluiten kinderen op en sturen ze naar semi-oorlogslanden waar ze zelf nog nooit zijn geweest.
Sowieso is het interessant om te zien wie om welke reden in Nederland mag blijven en/of Nederlander mag worden.
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:21
Probeer het eens op de inhoud.
Wat zit je nou te zeiken? Ik vind je mening niet empatisch. Ik heb nooit gezegd dat ik jou als persoon niet empatisch vind en dan begin je meteen over ‘op de man spelen’. Heb je poep in je ogen?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:20
Het slaat gewoon nergens op, dat over elkaar heen buitelen met 'kijk mij eens nuchter doemscenario's als feiten brengen'.
Zeg dan gewoon: kinderen van een andere huidskleur kunnen van mij gewoon de tering krijgen. Inplaats van dat 'redelijk maar toch angstpsychose' gebrabbel wat velen hier opschrijven.
Dit slaat echt werkelijk helemaal nergens op, ik snap echt niet waarom je huidskleur er ineens bijhaalt.
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:16
Als kinderen hier op oudere leeftijd naar toe komen is dat (taal niet kennen, nooit geweest, niemand kennen) allemaal opeens weer geen probleem. Emo-argumenten dus. Valse sentimenten om je punt te maken. En als mensen daar dan niet gevoelig voor zijn, dan maar op de man gaan spelen en wegzetten als niet-empatisch.
Hoezo op de man? Er staat een hele litanie onder elkaar. Kom op, als je kleine kinderen wil wegsturen en daar incasseringsvermogen van verwacht moet je toch wel tegen wat anoniem weerwoord op een forum kunnen! Helemaal als de argumenten zo onzinnig zijn als jij zegt (klopt, ik heb helemaal geen zin om argumenten op te schrijven. Je stuurt gewoon geen minderjarigen weg, punt) en juist vanuit empathie schrijft.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 20:27
8.25% gewijzigd
NoName1983 schreef:
01-11-2018 20:23
Dit slaat echt werkelijk helemaal nergens op, ik snap echt niet waarom je huidskleur er ineens bijhaalt.
Nou, dat siert je dan.
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:25
Hoezo op de man? Er staat een hele litanie onder elkaar. Kom op, als je kleine kinderen wil wegsturen en daar incasseringsvermogen van verwacht moet je toch wel tegen wat anoniem weerwoord op een forum kunnen! Helemaal als de argumenten zo onzinnig zijn en je juist vanuit empathie schrijft.
In welk opzicht is wat zij schrijft empatisch? Leg het me uit, want ik zie het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Als een kind niet met zijn ouders naar een ander land toe zou kunnen, dan moet "ik vertrek" ook verboden worden?
Evenals het naar elders laten verhuizen van werknemers met kinderen (zoals Shell).
gebruna wijzigde dit bericht op 01-11-2018 20:55
1.83% gewijzigd
nouveauvague schreef:
01-11-2018 20:27
In welk opzicht is wat zij schrijft empatisch? Leg het me uit, want ik zie het echt niet.
Ik zie het ook niet maar nessemeisje slaat nogal aan op dat niet-empatische, dus ik gok dat ze zichzelf enorm empathisch vindt.
Gebruna schreef:
01-11-2018 20:27
Als een kind niet met zijn naar een ander land toe zou kunnen, dan moet "ik vertrek" ook verboden worden?
Evenals het naar elders laten verhuizen van werknemers met kinderen (zoals Shell).
Ja dat is precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
01-11-2018 20:27
Als een kind niet met zijn naar een ander land toe zou kunnen, dan moet "ik vertrek" ook verboden worden?
Evenals het naar elders laten verhuizen van werknemers met kinderen (zoals Shell).
Goed vergelijk, is inderdaad precies hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:31
Ja dat is precies hetzelfde.
Haha je was me voor..
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:20
Het slaat gewoon nergens op, dat over elkaar heen buitelen met 'kijk mij eens nuchter doemscenario's als feiten brengen'.
Zeg dan gewoon: kinderen van een andere huidskleur kunnen van mij gewoon de tering krijgen. Inplaats van dat 'redelijk maar toch angstpsychose' gebrabbel wat velen hier opschrijven.
Whut? Hoe kom je nou weer bij een andere huidskleur? Lili en Howick zijn blank, maar daar vond ik het ook belachelijk dat ze alsnog mochten blijven. Het gaat helemaal niet om huidskleur.
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:29
Ik zie het ook niet maar nessemeisje slaat nogal aan op dat niet-empatische, dus ik gok dat ze zichzelf enorm empathisch vindt.
O ik dacht dat je haar post duidelijk vanuit haar empatisch vermogen geschreven vond :lol:
Gebruna schreef:
01-11-2018 20:27
Als een kind niet met zijn naar een ander land toe zou kunnen, dan moet "ik vertrek" ook verboden worden?
Evenals het naar elders laten verhuizen van werknemers met kinderen (zoals Shell).
Voor expats wordt van alles geregeld door de werkgever.
Mensen die zelf vertrekken, vertrekken over het algemeen niet naar Afghanistan, en bereiden hun vertrek uitgebreid voor. In het nieuwe land gaan kinderen naar Nederlandse of internationale scholen.
Een heel andere uitgangssituatie dus over het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
01-11-2018 20:22
Wat zit je nou te zeiken? Ik vind je mening niet empatisch. Ik heb nooit gezegd dat ik jou als persoon niet empatisch vind en dan begin je meteen over ‘op de man spelen’. Heb je poep in je ogen?
Poeh, gelukkig maar dat jij empatisch bent. Kun je je tenminste onbeschoft reageren.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat de Auvergne echt ernstig op Afghanistan lijkt. Echt. Gevaarlijk, warlords, constante aanwezigheid van buitenlandse legereenheden, je dochter onder politiebegeleiding naar school. Dra-ma. Ik snap die mensen bij Ik vertrek ook niet.
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
01-11-2018 20:20
Mislukte landen?

De landen waar die mensen naar uitgezet worden zijn gewoon veilig want anders worden zij niet uitgezet.
Yep. Dat dus.

Maar wat zijn mislukte landen?
Maar goed, voor de rest: alhoewel ik voorstander ben van een duidelijk asielbeleid, vormen kinderen een groep waarbij ik het lastig vind rechtlijnig te denken. Dat komt omdat kinderen nog gevormd moeten worden en omdat ik elk kind in principe een vreedzaam, veilig en gelukkig leven gun.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:38
Poeh, gelukkig maar dat jij empatisch bent. Kun je je tenminste onbeschoft reageren.
:rofl:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:38
Poeh, gelukkig maar dat jij empatisch bent. Kun je je tenminste onbeschoft reageren.
Waar staat dat ik mezelf empatisch vind?
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:20
Het slaat gewoon nergens op, dat over elkaar heen buitelen met 'kijk mij eens nuchter doemscenario's als feiten brengen'.
Zeg dan gewoon: kinderen van een andere huidskleur kunnen van mij gewoon de tering krijgen. Inplaats van dat 'redelijk maar toch angstpsychose' gebrabbel wat velen hier opschrijven.
Dat is onzin natuurlijk het groepje, er zijn ook mensen met een blanke huid die vluchten om immigreren.

Ik ben er zelf ook zo eentje. En ik kan mij het dus wel voor stellen dat mensen kritisch zijn en men moet kijken naar de gevolgen op lange termijn. Het is niet houdbaar om iedereen toe te laten. Er is beperkt plek. En dan zijn sommige nationaliteiten, zo als Somaliërs, die gewoon alleen maar heel erg veel geld kosten. Je ziet toch zelf wel in dat dat niet oneindig goed kan gaan?

Sorry maar het is te makkelijk om hier raciaal issue van te maken.
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 09:45
0.75% gewijzigd
Linkse mensen zijn zo verschrikkelijk naïef he. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meerdere, dat zien we nu met de hele vluchtelingencrisis, als we nu al die kinderen hier laten, zitten we nog jaren met de gevolgen maar dat snappen de naïevelingen niet. Ik vind iedereen die terug kan moet terug, want Nederland kan het niet aan.
Inderdaad, als we 400 kinderen met hun ouders toelaten, krijgen wij straks natuurlijk geen pensioen meer. Of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven