#BOOS DOCU: Terug naar je eige land

01-11-2018 19:33 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=v1tjz6l7TGQ
In deze docu volgen we 5 kinderen die gedreigd uitgezet te worden of al uitgezet zijn. Dit door een niet werkend Kinderpardon. En zo zijn er in Nederland nog 400 kinderen in dezelfde situatie. Dit zijn kinderen van migranten/ vluchtelingen die hier geboren zijn of langer dan vijf jaar wonen. Zij lopen bewezen psychologische schade op als zij uitgezet worden naar hun land van herkomst (of dat van hun ouders). Daarom: een Kinderpardon dat wél werkt.
Phineas schreef:
01-11-2018 20:57
Inderdaad, als we 400 kinderen met hun ouders toelaten, krijgen wij straks natuurlijk geen pensioen meer. Of zo.
Ga je nu lekker sarcastisch doen, lucht het op?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:16
Als kinderen hier op oudere leeftijd naar toe komen is dat (taal niet kennen, nooit geweest, niemand kennen) allemaal opeens weer geen probleem. Emo-argumenten dus. Valse sentimenten om je punt te maken. En als mensen daar dan niet gevoelig voor zijn, dan maar op de man gaan spelen en wegzetten als niet-empatisch.
Als kinderen hier geworteld zijn, dan vind ik het inderdaad niet goed dat ze het land uit worden gegooid. Dat staat ook haaks op wat wij van nieuwkomers verwachten. Dan integreren ze wel goed en dan gooien wij die veelbelovende kinderen er uit.

Maar nogmaals: als jij niet gevoelig bent voor het standpunt van het kind, dan ben je gewoon niet empathisch. Het is geen belediging ofzo, het is een constatering. Hoef je niet zo emo over te doen hoor.
Phineas schreef:
01-11-2018 20:57
Inderdaad, als we 400 kinderen met hun ouders toelaten, krijgen wij straks natuurlijk geen pensioen meer. Of zo.
Heb je wel eens nagedacht over hoe veel geld dat kost? En dat geld niet uit niets is te scheppen?

Je kunt wel sarcastisch doen, maar het aantal netto betalers slinkt met het jaar. En als je het op micro niveau terugbrengt als voorbeeld: is jouw huis een plaats die onbeperkt gevuld kan worden met mensen en hun onderhoud, of is er een grens?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:25
. Je stuurt gewoon geen minderjarigen weg, punt)
Dan zou dus iedereen met kinderen hier mogen blijven, maar dat kàn toch niet in een land zo klein als het onze? Waar moeten we al die mensen dan van gaan onderhouden, waar laat je ze wonen? Hoe zorg je dat je dan niet nog meer instroom krijgt van mensen die hier best zouden mogen immigreren maar die in plaats daarvan asiel aanvragen.
En ja, gevoelsmatig denk ik "ach dat kind" als ik een verdrietig/angstig/onzeker kind zie. Maar zijn de ouders daar ook niet verantwoordelijk voor?
Alleen met je hart denken is niet reëel, dat is als je naar de lange termijn kijkt net zo gevaarlijk als mensen die alleen met hun xenofobische onderbuik denken.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:25
Hoezo op de man? Er staat een hele litanie onder elkaar. Kom op, als je kleine kinderen wil wegsturen en daar incasseringsvermogen van verwacht moet je toch wel tegen wat anoniem weerwoord op een forum kunnen! Helemaal als de argumenten zo onzinnig zijn als jij zegt (klopt, ik heb helemaal geen zin om argumenten op te schrijven. Je stuurt gewoon geen minderjarigen weg, punt) en juist vanuit empathie schrijft.
+1

(echt mensen, doe eens ff normaal)
LizPair schreef:
01-11-2018 20:59
Als kinderen hier geworteld zijn, dan vind ik het inderdaad niet goed dat ze het land uit worden gegooid. Dat staat ook haaks op wat wij van nieuwkomers verwachten. Dan integreren ze wel goed en dan gooien wij die veelbelovende kinderen er uit.

Maar nogmaals: als jij niet gevoelig bent voor het standpunt van het kind, dan ben je gewoon niet empathisch. Het is geen belediging ofzo, het is een constatering. Hoef je niet zo emo over te doen hoor.
Dat is objectief onzin. Je kunt namelijk net zo valide stellen dat jij niet empathisch bent tov de kinderen die al in NL zijn, en straks nog minder kans hebben op een huurwoning, nog meer belasting moeten betalen etc.

Dat nog even los van het feit dat empathie geen land draaiende houdt.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 20:59
Ga je nu lekker sarcastisch doen, lucht het op?
Hoe haal jij het in je hoofd om hier nu geïrriteerd over te doen?

1) het is waar

2) vergelijk jouw irritatie eens met de angst en wanhoop van die ouders en kinderen die naar Irak moeten.
Echt typisch links om je programma dan terug naar je "eige" land te noemen, om even te benadrukken hoe erg je deugt en mensen die er anders over denken niet.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
01-11-2018 21:00
Heb je wel eens nagedacht over hoe veel geld dat kost?
Net zoveel als Nederlandse kinderen die hier vanaf hun geboorte wonen. Die Hovick en zijn zus gaan gewoon de Nederlandse scholen doorlopen, krijgen een baan en betalen belasting.

Of ben jij dan ook van mening dat we Nederlandse uitkeringstrekkers dan maar het land uit moeten zetten? En hun kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Manunui schreef:
01-11-2018 21:01
Dan zou dus iedereen met kinderen hier mogen blijven, maar dat kàn toch niet in een land zo klein als het onze?
400 kinderen kunnen we prima aan.
Alle reacties Link kopieren
Aan een kinderpardon heb je niet veel dan beloon je ook de procedurestapelaars en onderduikers die 2 jaar verdwijnen om vervolgens weer een nieuwe aanvraag te doen.
De staatsecretaris heeft een discretionaire bevoegdheid en die kan hij inzetten als een gezin buiten eigen schuld veel te lang in een procedure heeft gezeten.

Als je kinderen automatisch asiel gaat toekennen na 5 jaar gaan de advocaten dit zien als een procedure stip aan de horizon.
Zoals ik in mijn voorsteltopic schreef heb ik in een AZC gewerkt en mijn ervaring is dat migranten rekenen , waar is mijn kans op asiel het grootst? waar zijn de procedures snel? waar kan ik mijn gezin snel laten overkomen? noem maar op die 5 jaar komt wel vol met behulp van die advocaat.

of je zou het een keer moeten doen en dan meteen snellere procedures invoeren.
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 21:03
Echt typisch links om je programma dan terug naar je "eige" land te noemen, om even te benadrukken hoe erg je deugt en mensen die er anders over denken niet.
Die links-rechts-riedel is een beetje vermoeiend.
LizPair schreef:
01-11-2018 21:06
400 kinderen kunnen we prima aan.
Ja en alle mensen die hier in de toekomst kinderen krijgen en illegaal zijn?
vrouwjagersma schreef:
01-11-2018 21:06
Die links-rechts-riedel is een beetje vermoeiend.
Die linkse deugkneuterigheid is vermoeiend.
strikjemetstippels schreef:
01-11-2018 21:00
Heb je wel eens nagedacht over hoe veel geld dat kost? En dat geld niet uit niets is te scheppen?
Of ik heb nagedacht hoeveel die 400 kinderen met hun ouders kosten? Ja hoor, dat is uiteindelijk een relatief klein bedrag.
Waarbij het ook maar zeer de vraag is of zij altijd netto ontvangers zullen blijven.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
01-11-2018 21:02
Dat is objectief onzin. Je kunt namelijk net zo valide stellen dat jij niet empathisch bent tov de kinderen die al in NL zijn, en straks nog minder kans hebben op een huurwoning, nog meer belasting moeten betalen etc.

Dat nog even los van het feit dat empathie geen land draaiende houdt.
ALs ik dit bezie vanuit eht oogpunt van een Nederlands kind, dan zie ik er nog steeds geen probleem in. Die 400 concurrenten kunnen er prima bij. We hebben nu sowieso al veel minder 9 tot 13-jarigen dan 20/30/40/50 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
01-11-2018 21:06
400 kinderen kunnen we prima aan.
Het groepje gaf aan dat ze vindt dat we minderjarige kinderen niet uit mogen zetten. Dat zijn er wel even wat meer dan 400 op jaarbasis.

Edit; je laat dan neem ik aan niet alleen de kinderen hier om de ouders wel uit te zetten, dus dan komen er ook nog ouders bij. Volwassen broers/zussen, moeten die dan wel weg? Weet je hoeveel AMA's een valse ID hebben omdat ze dan meer kans maken op een status?
manunui wijzigde dit bericht op 01-11-2018 21:12
Reden: Toevoeging
35.20% gewijzigd
Wageningen1985 schreef:
01-11-2018 21:03
Echt typisch links om je programma dan terug naar je "eige" land te noemen, om even te benadrukken hoe erg je deugt en mensen die er anders over denken niet.
Denk jij erg in hokjes?
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:09
Ze hoeven ook vaak geen negen jaar te wachten. Het wordt alleen wel negen jaar gerekt door alle mogelijke beroepsprocedures.

Ja ze 'mogen' ook na twee weken weer terug bedoel je? Je kan ze het niet helemaal niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn. Als ze er 9 jaar over doen dan wordt dat veroorzaakt door de regels en mogelijkheden die we hier in NL bedacht hebben, dat komt niet door regels die ze zelf meegenomen hebben. Als wij blijkbaar dus een stomme regelgeving bedacht hebben die 9 jaar mag duren, dan moeten wij daar ook de verantwoordelijkheid bij nemen. Als wij stomme dingen bedenken die kinderen schade berokken moeten we ons schamen, het zo goed mogelijk voor die kinderen oplossen en daarna pas gaan kijken hoe wij zelf onze zelf bedacht regels kunnen verbeteren.
nouveauvague schreef:
01-11-2018 21:10
Denk jij erg in hokjes?
Hoezo? het valt toch op of niet dan. Mij wel in ieder geval. Linkse mensen zijn goed en mensen die er anders over denken zijn dom, dat willen ze benadrukken.
strikjemetstippels schreef:
01-11-2018 21:00
Heb je wel eens nagedacht over hoe veel geld dat kost? En dat geld niet uit niets is te scheppen?

Je kunt wel sarcastisch doen, maar het aantal netto betalers slinkt met het jaar. En als je het op micro niveau terugbrengt als voorbeeld: is jouw huis een plaats die onbeperkt gevuld kan worden met mensen en hun onderhoud, of is er een grens?
Nu zal iedereen wel weer hihi en kunbaya roepen enzo maar ik zie het meer als een huis waarin 'wij' in een mooie kamer zitten, precies goed en op temperatuur. We hebben zoveel dat we boeken kopen om te ontspullen en hebben een probleem met een overvloed aan eten.
We weten dat er verderop in huis mensen niks hebben, af en toe laten we er wat binnen.
Maar o o wat zijn we bang dat we misschien met wat minder moeten doen.
Er is maar 1 aarde mensen, heden zij morgen wij. En karma is een bitch.
LizPair schreef:
01-11-2018 21:04
Net zoveel als Nederlandse kinderen die hier vanaf hun geboorte wonen. Die Hovick en zijn zus gaan gewoon de Nederlandse scholen doorlopen, krijgen een baan en betalen belasting.

Of ben jij dan ook van mening dat we Nederlandse uitkeringstrekkers dan maar het land uit moeten zetten? En hun kinderen?
Wat is dat nu voor onzinnige vergelijking? Ik heb al zelf weinig op met uitkeringstrekkers, daar niet van. Maar het is echt een simpele differentiaal vergelijking hoor, voor hoe veel influx een land aan kan voor dat het sociaal stelsel verzuipt.

Ik heb nooit een goed argument gehoord voor de onbegrensde instroom van exoten in een land met beperkte oppervlakte/inhoud. Nog los van de kosten zelfs. Of passen er 3 miljoen mensen in jouw huis? Je kunt toch wel logisch na denken?
shifty schreef:
01-11-2018 21:11
Ja ze 'mogen' ook na twee weken weer terug bedoel je? Je kan ze het niet helemaal niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn. Als ze er 9 jaar over doen dan wordt dat veroorzaakt door de regels en mogelijkheden die we hier in NL bedacht hebben, dat komt niet door regels die ze zelf meegenomen hebben. Als wij blijkbaar dus een stomme regelgeving bedacht hebben die 9 jaar mag duren, dan moeten wij daar ook de verantwoordelijkheid bij nemen. Als wij stomme dingen bedenken die kinderen schade berokken moeten we ons schamen, het zo goed mogelijk voor die kinderen oplossen en daarna pas gaan kijken hoe wij zelf onze zelf bedacht regels kunnen verbeteren.
Dit dus. Helemaal mee eens
LizPair schreef:
01-11-2018 21:08
ALs ik dit bezie vanuit eht oogpunt van een Nederlands kind, dan zie ik er nog steeds geen probleem in. Die 400 concurrenten kunnen er prima bij. We hebben nu sowieso al veel minder 9 tot 13-jarigen dan 20/30/40/50 jaar geleden.
Je doet net als of dit uniek en eenmalig is. Dit komt om de zo veel tijd voor bij, met exact de zelfde argumenten, en exact de zelfde blindheid voor het feit dat dit helemaal niet eenmalig is.
Nog los van het feit dat deze kinderen gewoon meer Nederlands zijn dan wat anders en gewoon een hele waardevolle bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving. Alleen al door een brug te slaan tussen verschillende culturen. Juist deze kinderen moeten we omarmen, juist omdat ze van heel veel waarde zijn. Als je dan even sec naar de praktische kant kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven