Bruiloft en schoonzus

02-11-2018 14:57 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt vanwege herkenning.

Eind 2017 zijn broer van vriend en diens vriendin verloofd. Een half jaar later heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Wij hadden al langer hier over gepraat, dus we hadden al een beeld van hoe wij dingen wilden hebben. Ik wilde vooral niet te lang wachten aangezien ik het geweldig zou vinden als mijn opa en oma erbij konden zijn. Zij hebben mij grotendeels opgevoed en lopen nu toch al tegen de 90 aan. Een garantie heb je natuurlijk nooit, maar proberen kan altijd. Toen wij dus kenbaar maakten dat wij een precieze datum hadden gekozen voor onze bruiloft kregen wij te horen dat broer en vriendin óók in de zomer van 2019 wilden trouwen. Nog zonder specifieke datum. Zij hadden niks van tevoren hierover gezegd of kenbaar gemaakt, maar oké wij wilden wel inschikken. Wij hebben dus onze datum naar voren gehaald en besloten dit aan het begin van de lente te doen. Dan konden zij de hele zomer gebruiken om nog een datum te kiezen. Later hoorden wij via mijn schoonmoeder dat schoonzus toch wel erg boos was omdat wij ook in 2019 gaan trouwen. Wij zijn toen het gesprek aangegaan met ze en haar redenen waren vooral dat zij vond dat een bruiloft een hele lange aanloop heeft waar iedereen het over de bruiloft heeft en dat zij dat ziet als marketing en wij stelen nu haar shine. Ook wilde ze dan alles over onze bruiloft weten zodat helemaal niets hetzelfde was. Ze opperde ook nog dat wij het dan maar in de winter moesten doen. Dan zou er genoeg tijd tussen zitten in haar ogen. Of wij moesten een jaar later trouwen. Tevens kwam ook de opmerking "Maar dan krijgen we minder geld van familieleden als we zo kort na elkaar trouwen." Dit schoot mij en mijn vriend ontzettend verkeerd, want waarom trouw je? Niet voor het geld. Wij in ieder geval niet. Wij zijn blijven vasthouden aan onze datum begin lente en hebben gezegd dat wij dit niet meer gaan aanpassen en dat zij gerust mogen trouwen wanneer zij willen. Ik deel namelijk niet haar mening dat ik wil dat mensen het de hele tijd over mijn bruiloft hebben en dat het een marketingplan is die je goed moet uitvoeren etc. Haar alle details over mijn bruiloft vertellen vind ik wel vreemd, maar goed als zij hier gelukkig van wordt dan kan ik mij daar ook in aanpassen.

Uiteindelijk hebben zij besloten om in 2020 te gaan trouwen. We hebben toen nog een keer met ze gesproken om te checken of alles oké was. Het was niet geweldig voor ze, maar ze gaven zelf ook aan dat de enige oplossing was waarmee zij blij was dat er een jaar tussen onze huwelijken zit. En dat ging mij nou even te ver. Desondanks had ik het gevoel dat het nu oké was. Zij zou eerst ons huwelijk meemaken en kon daar precies zijn wat wij deden en dan kon ze het allemaal anders doen op haar eigen huwelijk.
Nu is het geval dat wij nu steeds dingen horen die hun niet bevallen over ons huwelijk. Bijvoorbeeld dat wij de uitnodiging niet persoonlijk hebben overhandigd. Dit waren wij van plan, maar ze waren niet thuis. Toen hebben we hem door de bus gedaan en wij zagen hier echt geen kwaad in. Ook hoor ik van mijn schoonmoeder dat ze er continu nog mee bezig is en aan haar allerlei dingen vraagt en over dingen zeurt.
Ik ben hier echt best wel boos over want als je ergens een probleem mee hebt, wees dan volwassen en kom naar ons zelf toe. Daarnaast vind ik het ook geen fijn idee dat ik straks iemand op onze bruiloft heb die daar alleen maar continu over heeft zitten zeiken.

Ik wil nu graag het gesprek aangaan, maar ben eigenlijk heel bang dat het escaleert en dat we een familieruzie ontketenen. Dat is het mij ook niet waard. Ik hoor graag jullie mening over deze situatie. In mijn omgeving hoor ik alleen maar 'ah joh laat toch praten' maar het begint mij nu zodanig dwars te zitten dat ik mij niet prettig voel in haar aanwezigheid. Ook vertel ik niks meer aan mijn schoonmoeder zodat zij niet tussen twee vuren hoeft te zitten. Ik zou wel graag dingen met haar willen delen want het is een schat van een mens.
Kan ik hier iets mee? Of is laten lullen wel de juiste optie?
Ik ben eerlijk....je hebt de aandacht bij je schoonzus weg gehaald. Niet chique. Maar ook niet onoverkomelijk. Schoonzus stelt zich wel aan.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 15:31
27.27% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
02-11-2018 15:28
Niet ineens en TO wist niet wanneer schoonzus wilde trouwen. Er was helemaal geen datum en jaar bekend. Als schoonzus in 2017 ten huwelijk is gevraagd had ze allang aan datum kunnen plannen. Daar kan TO toch helemaal geen rekening mee houden?
Als zij al hadden verteld wanneer zij gingen trouwen zou ik daar zeker rekening mee houden en dat heb ik ook gelijk gedaan toen zij de zomer 2019 wilden. Ik wilde eigenlijk in juli, maar heb het begin lente gedaan. Ook prima. Ik ben de moeilijkste niet. Maar een heel jaar ertussen daar heb ik niet aan toegegeven en dat is wat zij het liefst wilde.
Polsjef schreef:
02-11-2018 15:30
Ik ben eerlijk....je hebt de aandacht bij je schoonzus weg gehaald. Niet chique.
Hoe had ik dit anders kunnen aanpakken dan?
kindrebel schreef:
02-11-2018 15:26
Wat een rotstreek van jullie om een half jaar na hen ook ineens besluiten te gaan trouwen. Ik snap wel dat je schoonzus pissed is.

De argumenten zijn misschien wat op aan te merken, maar haar gevoel is prima te volgen.
Dit meen je niet :rofl: Alsof familie hun hele leven on hold moet gaan zetten voor hun, woehaha!
¡Apagando las luces!
Twilight1 schreef:
02-11-2018 15:20
Ik realiseer mij ook dat het niet had uitgemaakt wanneer wij het zouden doen, het was toch niet goed geweest. Met alle reacties hier wordt dat ook wel duidelijk

Nee ze hebben nog geen kinderen en ik ben ook ouder als zij dus de kans zit er in dat wij eerder aan kinderen beginnen.
En dan ben je haar al weer voor. Toch nog ellende
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
kindrebel schreef:
02-11-2018 15:26
Wat een rotstreek van jullie om een half jaar na hen ook ineens besluiten te gaan trouwen. Ik snap wel dat je schoonzus pissed is.

De argumenten zijn misschien wat op aan te merken, maar haar gevoel is prima te volgen.
Ben je nou echt serieus??! Dus als er iemand in de omgeving ten huwelijk is gevraagd moet de rest minimaal een jaar wachten tot na de bruiloft met het aanzoek?
Komt ze uit een zigeunerkamp? Ik hoop het niet want is een recept voor drama's
lilalinda schreef:
02-11-2018 15:29
heb je wat voorbeelden????
Behalve dat zij het zelf over haar marketingplan had heeft zij mij daarin geen details van verteld.
Of later....dat opa en oma 90 zijn weet je al heel lang...
VelvetVolvo schreef:
02-11-2018 15:32
Komt ze uit een zigeunerkamp? Ik hoop het niet want is een recept voor drama's
Nee dat niet. Ze heeft ook weinig contact met haar familie.
Polsjef schreef:
Ik ben eerlijk....je hebt de aandacht bij je schoonzus weg gehaald. Niet chique. Maar ook niet onoverkomelijk. Schoonzus stelt zich wel aan.
TO is ten huwelijk gevraagd, daar kan ze weinig aan doen, toch??
Polsjef schreef:

Die heeft haar eigen familie, ze hebben niet eens dezelfde familie en vriendenkring. Wat een idioterie dit.
Maar mijn toevoeging meen ik wel....schoonzus slaat wel door.
Polsjef schreef:
jij bent niet eerlijk, jij bent niet goed snik :)
Schoonzus heeft geen alleen recht op trouwen hoor
Oooo my big fat gypsy wedding 😍
Star² schreef:
02-11-2018 15:34
Die heeft haar eigen familie, ze hebben niet eens dezelfde familie en vriendenkring. Wat een idioterie dit.
Heerlijk dit :proud:
anoniem_69176b9c77370 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 15:36
2.94% gewijzigd
Twilight1 schreef:
02-11-2018 15:33
Behalve dat zij het zelf over haar marketingplan had heeft zij mij daarin geen details van verteld.
he jammer!
“Schatje, wil je met me trouwen?”

“Nee, dat kan niet. Dit jaar gaat Anneke nog trouwen, en volgend jaar is Lisa aan de beurt. Het jaar daarop hebben we al aan Amanda beloofd.”
¡Apagando las luces!
Ikigai schreef:
02-11-2018 15:34
TO is ten huwelijk gevraagd, daar kan ze weinig aan doen, toch??
Of haar kerel......maakt toch niet uit. Binnen sommige culturen zijn ze gewoon niet zo nuchter als ons.
SombraOnline schreef:
02-11-2018 15:36
“Schatje, wil je met me trouwen?”

“Nee, dat kan niet. Dit jaar gaat Anneke nog trouwen, en volgend jaar is Lisa aan de beurt. Het jaar daarop hebben we al aan Amanda beloofd.”
En Priscilla en Samantha hebben ook plannen.
Polsjef schreef:
Ik ben eerlijk....je hebt de aandacht bij je schoonzus weg gehaald. Niet chique.
Ja doei. Hoeveel maanden van tevoren zou schoonzus alle aandacht moeten krijgen, dan? De bruiloft vindt plaats op de dag van de bruiloft, over het jaar eromheen moet ze niet miepen.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Schoonmoeder springt ook veel voor haar in de bres door het op cultuur te gooien. En ik vermoed dat schoonmoeder zich erg verantwoordelijk voelt voor haar, omdat ze zelf haar familie amper spreekt en haar vriend (schoonmoeder's zoon) elk weekend zijn hobby aan het uitoefenen is.
Ik vind het oprecht jammer dat dit allemaal gebeurd is. Ik had graag ook een band met haar willen opbouwen want het klinkt ook wel allemaal sneu als ik het zo zeg.
Ik zou me verder niks van dat Oostblokmokkel aantrekken. Gewoon doen wat je zelf wilt!
Polsjef schreef:
Jij denkt dus oprecht dat als jij gaat trouwen dat andere mensen daar mee bezig zijn? Behalve jij en je verloofde is helemaal niemand bezig met je bruiloft. Alleen op de dag zelf.
Ikigai schreef:
02-11-2018 15:32
Ben je nou echt serieus??! Dus als er iemand in de omgeving ten huwelijk is gevraagd moet de rest minimaal een jaar wachten tot na de bruiloft met het aanzoek?
Het gaat hier om een broer, niet zomaar iemand in hun omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven