Bruiloft en schoonzus

02-11-2018 14:57 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt vanwege herkenning.

Eind 2017 zijn broer van vriend en diens vriendin verloofd. Een half jaar later heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Wij hadden al langer hier over gepraat, dus we hadden al een beeld van hoe wij dingen wilden hebben. Ik wilde vooral niet te lang wachten aangezien ik het geweldig zou vinden als mijn opa en oma erbij konden zijn. Zij hebben mij grotendeels opgevoed en lopen nu toch al tegen de 90 aan. Een garantie heb je natuurlijk nooit, maar proberen kan altijd. Toen wij dus kenbaar maakten dat wij een precieze datum hadden gekozen voor onze bruiloft kregen wij te horen dat broer en vriendin óók in de zomer van 2019 wilden trouwen. Nog zonder specifieke datum. Zij hadden niks van tevoren hierover gezegd of kenbaar gemaakt, maar oké wij wilden wel inschikken. Wij hebben dus onze datum naar voren gehaald en besloten dit aan het begin van de lente te doen. Dan konden zij de hele zomer gebruiken om nog een datum te kiezen. Later hoorden wij via mijn schoonmoeder dat schoonzus toch wel erg boos was omdat wij ook in 2019 gaan trouwen. Wij zijn toen het gesprek aangegaan met ze en haar redenen waren vooral dat zij vond dat een bruiloft een hele lange aanloop heeft waar iedereen het over de bruiloft heeft en dat zij dat ziet als marketing en wij stelen nu haar shine. Ook wilde ze dan alles over onze bruiloft weten zodat helemaal niets hetzelfde was. Ze opperde ook nog dat wij het dan maar in de winter moesten doen. Dan zou er genoeg tijd tussen zitten in haar ogen. Of wij moesten een jaar later trouwen. Tevens kwam ook de opmerking "Maar dan krijgen we minder geld van familieleden als we zo kort na elkaar trouwen." Dit schoot mij en mijn vriend ontzettend verkeerd, want waarom trouw je? Niet voor het geld. Wij in ieder geval niet. Wij zijn blijven vasthouden aan onze datum begin lente en hebben gezegd dat wij dit niet meer gaan aanpassen en dat zij gerust mogen trouwen wanneer zij willen. Ik deel namelijk niet haar mening dat ik wil dat mensen het de hele tijd over mijn bruiloft hebben en dat het een marketingplan is die je goed moet uitvoeren etc. Haar alle details over mijn bruiloft vertellen vind ik wel vreemd, maar goed als zij hier gelukkig van wordt dan kan ik mij daar ook in aanpassen.

Uiteindelijk hebben zij besloten om in 2020 te gaan trouwen. We hebben toen nog een keer met ze gesproken om te checken of alles oké was. Het was niet geweldig voor ze, maar ze gaven zelf ook aan dat de enige oplossing was waarmee zij blij was dat er een jaar tussen onze huwelijken zit. En dat ging mij nou even te ver. Desondanks had ik het gevoel dat het nu oké was. Zij zou eerst ons huwelijk meemaken en kon daar precies zijn wat wij deden en dan kon ze het allemaal anders doen op haar eigen huwelijk.
Nu is het geval dat wij nu steeds dingen horen die hun niet bevallen over ons huwelijk. Bijvoorbeeld dat wij de uitnodiging niet persoonlijk hebben overhandigd. Dit waren wij van plan, maar ze waren niet thuis. Toen hebben we hem door de bus gedaan en wij zagen hier echt geen kwaad in. Ook hoor ik van mijn schoonmoeder dat ze er continu nog mee bezig is en aan haar allerlei dingen vraagt en over dingen zeurt.
Ik ben hier echt best wel boos over want als je ergens een probleem mee hebt, wees dan volwassen en kom naar ons zelf toe. Daarnaast vind ik het ook geen fijn idee dat ik straks iemand op onze bruiloft heb die daar alleen maar continu over heeft zitten zeiken.

Ik wil nu graag het gesprek aangaan, maar ben eigenlijk heel bang dat het escaleert en dat we een familieruzie ontketenen. Dat is het mij ook niet waard. Ik hoor graag jullie mening over deze situatie. In mijn omgeving hoor ik alleen maar 'ah joh laat toch praten' maar het begint mij nu zodanig dwars te zitten dat ik mij niet prettig voel in haar aanwezigheid. Ook vertel ik niks meer aan mijn schoonmoeder zodat zij niet tussen twee vuren hoeft te zitten. Ik zou wel graag dingen met haar willen delen want het is een schat van een mens.
Kan ik hier iets mee? Of is laten lullen wel de juiste optie?
Hahaha hier hebben ze toch een liedje voor: ‘Laat het looos, laat het gaaaan’ (Frozen, overal goed voor, volgens mijn 2-jarige).

Maar goed, ik heb wel eens meegemaakt dat een vriendin een week na de andere vriendin ging trouwen (in dezelfde vriendinnengroep). Dat vond ik niet zo chic, omdat de vriendin die als eerst trouwde dus nog VOOR haar eigen bruiloft naar het vrijgezellenfeest van de ander moest en haar huwelijksreis heeft uitgesteld om op de bruiloft van die andere vriendin te zijn. Maar goed, daar werd geen heel ding van gemaakt, dus ik zou me er zeker geen zorgen om maken als iemand in hetzelfde JAAR trouwt :bonk:

In jouw geval zou ik het lekker negeren en gewoon doen waar je zin in hebt. Dus ook met schoonmoeder delen wat je wil en geen rekening meer met schoonzus houden.
lilalinda schreef:
02-11-2018 15:34
jij bent niet eerlijk, jij bent niet goed snik :)
Schoonzus heeft geen alleen recht op trouwen hoor
🤣 dat weet ik en toch was dat het eerste wat in mij op kwam.
Star² schreef:
02-11-2018 15:48
Zo te lezen is het vooral Sletlana die uit haar plaat gaat.
:HA:
Houd je ons op de hoogte? Hier zit een realityserie in...jouw bruiloft, mijn bruiloft.....lekker loslaten hoor en geniet van je eigen voorbereidingen!
Star² schreef:
02-11-2018 15:52
Zie jij ook Anfisa voor je? :proud:

Yes!
OMG wat een drama maakt die schoonzus, ik zou er zelf zo om moeten lachen mocht ik in to's schoenen staan.
Mijn schoonzus was vroeger ook een beetje zo, maar gelukkig hartstikke leuk opgedroogd.
Sjonge jonge zeg... wat een onzin, inderdaad lekker van je af laten glijden hoor! Ik ken twee zussen die in hetzelfde jaar trouwden en zelfs dezelfde trouwambtenaar en fotograaf inhuurden. Was alleen maar leuk.
Dahlia74 schreef:
02-11-2018 15:45
En dan ook gelijk afspreken wie wanneer zwanger is en mag bevallen.....
Ik bleek 2 jaar geleden nog geen maand na mijn zusje uitgerekend en ben ook nog eens minder dan een maand na haar getrouwd. Dat trouwen vond ze niet zo’n probleem, vooral omdat wij zonder poespas trouwden met alleen een etentje voor de familie. Maar ze wilde echt absoluut niet dat ik eerder zou bevallen.

En nu zijn we weer samen zwanger. Tsja, het leven loopt zoals het loopt.
-jolijn- schreef:
02-11-2018 15:50
Wat een rare schoonzus.
Straks mag je voor alles in de wachtlijst: samenwonen, huis kopen, kind krijgen, tweede zwangerschap, etc. Allemaal netjes op volgorde graag en zíj mogen eerst.

En doe jezelf een groot plezier en zet het uit je hoofd dat je schoonzus dat soort idiote ideeën maar rechtstreeks met jou moet bespreken. Krijg jij dat gezeik aan je hoofd! Nee hoor, als ze het kwijt wil bij mensen zoekt ze daar maar een gepast publiek voor.

En nee, mensen zijn niet maanden bezig in hun hoofd met de bruiloft die eraan zit te komen. Ja, het bruidspaar en degenen die het organiseren en financieren - maar de rest niet.
Dat dus. Probeer het van je af te laten glijden want ik denk echt dat het hier niet bij blijft.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik heb er nog even over nagedacht en bij nader inzien lijkt het me grappig als je hun gedrag spiegelt.
Dus ik zou in de familie en tegen hen vast aangeven dat je ergens de komende jaren, op een nader te bepalen moment, graag zwanger wil raken en een huis wil kopen en dat je verwacht dat zij daar dus mee wachten tot minimaal een jaar daarna, want ander stelen ze jouw shine.
Flomo schreef:
02-11-2018 15:54

Maar goed, ik heb wel eens meegemaakt dat een vriendin een week na de andere vriendin ging trouwen (in dezelfde vriendinnengroep). Dat vond ik niet zo chic, omdat de vriendin die als eerst trouwde dus nog VOOR haar eigen bruiloft naar het vrijgezellenfeest van de ander moest en haar huwelijksreis heeft uitgesteld om op de bruiloft van die andere vriendin te zijn. Maar goed, daar werd geen heel ding van gemaakt, dus ik zou me er zeker geen zorgen om maken als iemand in hetzelfde JAAR trouwt :bonk:
wij hadden een zomer (tigjaar terug) met ieder weekend een bruiloft
en een jaar later bijna evenveel kraambezoekjes. Mensen denken dat ze uniek zijn, maar het gros volgt allemaal hetzelfde pad
Dus trouwt enkele jaren na afstuderen en dan gaat de pil de deur uit.
Tja
twilight.

ik wil even héééél duidelijk hebben dat jij nu wel begrijpt dat dit topic niet zonder wekelijkse update kan he?

oh en je bent het nu minimaal aan ons verplicht om met een dikke toeterbuik op haar bruiloft te arriveren, dus plan je dat meteen even in?

dank je!
En doooooor!
Mijn schoonmoeder is destijds bevallen op de trouwdag van haar zus
niet om je op ideeen te brengen hoor
MMXVIII schreef:
02-11-2018 16:15
Mijn schoonmoeder is destijds bevallen op de trouwdag van haar zus
niet om je op ideeen te brengen hoor
:high5: die is nog beter dan mijn idee!
En doooooor!
broadway schreef:
02-11-2018 16:13
twilight.

ik wil even héééél duidelijk hebben dat jij nu wel begrijpt dat dit topic niet zonder wekelijkse update kan he?

oh en je bent het nu minimaal aan ons verplicht om met een dikke toeterbuik op haar bruiloft te arriveren, dus plan je dat meteen even in?

dank je!
Hopelijk geen wekelijkse update dat zou wel erg dramatisch worden dan, maar ik zal zeker nog wel wat gaan meemaken met haar gok ik zomaar.

Helaas vind ik mijzelf wel iets te jong nog om in 2020 zwanger op hun bruiloft te verschijnen, maar ik zie de lol er wel van in. Maar om nou een kind te krijgen omdat ik de lol er van in zie gaat wel ver :bonk:
Tragisch zeg.
In het jaar dat ik met mijn man trouwde zijn 2 van zijn zussen ook getrouwd. Ging allemaal prima.
Wat een onzin zeg. Ik heb in hetzelfde jaar getrouwd als mijn broer, mijn neef, een nicht en een beste vriendin. :high5:

Alsof gasten daar maanden of weken mee bezig zijn zeg. Toch leuk, samen in hetzelfde jaar trouwen.
Ze mag blij zijn dat ze geen Duggar is. :rofl:
Negeer ze lekker, wat een dramaqueen.
Mijn mening? Lekker laten gaan en schoonmoeder vragen/duidelijk maken dat je via haar ook niets wil horen van de dramaqueen.
Star² schreef:
02-11-2018 15:46
Ja en twee broers in een jaar die trouwen is heus niet zo uitzonderlijk.
Bij ons zat er twee weken tussen.

Ik vind het wel handig, we zijn exact op de hoogte van elkaars jubilea.

En voor de rest... OMG :HA: :rofl:
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
-jolijn- schreef:
02-11-2018 16:10
Ik heb er nog even over nagedacht en bij nader inzien lijkt het me grappig als je hun gedrag spiegelt.
Dus ik zou in de familie en tegen hen vast aangeven dat je ergens de komende jaren, op een nader te bepalen moment, graag zwanger wil raken en een huis wil kopen en dat je verwacht dat zij daar dus mee wachten tot minimaal een jaar daarna, want ander stelen ze jouw shine.
Ja dit! Zal dr leren....
Twilight1 schreef:
02-11-2018 16:18
Hopelijk geen wekelijkse update dat zou wel erg dramatisch worden dan, maar ik zal zeker nog wel wat gaan meemaken met haar gok ik zomaar.

Helaas vind ik mijzelf wel iets te jong nog om in 2020 zwanger op hun bruiloft te verschijnen, maar ik zie de lol er wel van in. Maar om nou een kind te krijgen omdat ik de lol er van in zie gaat wel ver :bonk:
Kunt toch doen alsof :rofl: :rofl: :rofl:
Twilight1 schreef:
02-11-2018 16:18

Nou ja je kan straks eens tussen neus en lippen laten vallen dat je over tijd bent. Een half jaartje voor hun bruiloft of zo :biggrin:
Cafetière schreef:
02-11-2018 15:48
Ja en enige realiteitszin mag ook wel van een volwassene verwacht worden.
Ik zeg alleen maar dat ik snap dat schoonzus pissed is. Niet dat het bridezillagedrag goedkeur.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 02-11-2018 17:19
5.77% gewijzigd
Polsjef schreef:
02-11-2018 15:30
Ik ben eerlijk....je hebt de aandacht bij je schoonzus weg gehaald. Niet chique. Maar ook niet onoverkomelijk. Schoonzus stelt zich wel aan.
Meen je dit nou? Is aandacht krijgen echt waar het om draait? En tenzij de ene bruiloft een dag na de andere is, zie ik niet hoe de trouwerijen elkaar beinvloeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven