Jeugdliefde vergeten?

03-11-2018 02:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst heb ik hier een topic geopend over het wel of niet contact zoeken met mijn oude vlam. Velen hebben mij afgeraden om het te doen, omdat hij nu een relatie heeft. Anderen hebben mij weer aangeraden om het wel te doen, maar als vrienden. En uiteindelijk durf ik het dus gewoon helemaal niet aan. Echter denk ik nog steeds iedere dag aan hem. Hij blijft maar rondspoken. Wat moet je nu met zulke gevoelens?

P.S. ik heb serieuze relaties gehad na hem, een van die partners leek bijvoorbeeld op hem, qua innerlijk en uiterlijk. Het zit dus vrij diep.
Hij heeft een relatie, het leven is doorgegaan. En waarschijnlijk was de relatie destijds niet zo leuk als dat het nu in je geheugen zit . Waarop is het destijds stuk gelopen?
Het is nooit een echte relatie geworden. Ik heb bijvoorbeeld bij hem in bed geslapen, maar nooit seks met hem gehad. Het was vooral platonisch heel mooi, echt een gentleman voor zijn leeftijd die 10 km liep om me te zien, dat soort dingen. Toen het na een jaar nog niks serieus was verwaterde het contact. Hij vond het volgens mij moeilijk omdat hij meer had gewild.
Ik heb daarna serieuze relaties gehad, en dus ook met mannen met de kenmerken die hij ook had. Maar zij waren hem niet. En eerlijk gezegd mis ik de tijd van toen ook niet, ik zou juist willen dat ik hem een paar jaar later had ontmoet, toen ik er wel klaar voor was.
Echt waar zeg hoe oud ben je 12? die man is verder gegaan met zijn leven heeft een relatie en jij zit nog steeds aan je jeugdliefde te denken die allang niet meer de persoon is die jij in je herinnering hebt.
Laat die man met rust en ga hulp zoeken om verder te gaan.
Ik volg je niet helemaal. Je beschrijft hem als je droomprins, maar je hebt hem niet echt een kans gegeven verder. Wat wil je, waar ben je naar op zoek? Ben je blij met jezelf? Want om een goede relatie te beginnen moet je al blij zijn met jezelf.
Wat ik het liefst zou willen is uit mijn ideaalbeeld komen, maar dat kan alleen door hem te zien zoals hij nu is. Hij zal vast en zeker veranderd zijn, maar dat beeld heb ik dus niet. Ik heb hem geen kans gegeven omdat ik te jong was, ik nam toen wel aan dat hij niet zomaar zou verdwijnen.
Klinkt een beetje ziekelijk dit eigenlijk.
Laat die man en zijn vriendin met rust.
Hij blijft rondspoken in je hoofd.
Je moet een shift maken. Je moet zelf een knop omdraaien in jezelf en besluiten hem uit je hoofd te zetten. Want het kost enorm veel energie.
Het helpt je voor geen meter en dat moet je inzien.

En denk je aan hem of zie je ergens iets wat je aan hem doet denken, het zei zo.
Geen aandacht aan geven. Gewoon weer verder gaan met je leven. Next.......
Zoek m op op fb Twitter of Instagram. Google zijn naam en hou het daarbij.
Je bent blijkbaar nog steeds een onvolwassen kuiken. Niet bepaald aantrekkelijk.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
SuperWijf schreef:
03-11-2018 03:49
Zoek m op op fb Twitter of Instagram. Google zijn naam en hou het daarbij.
Dit inderdaad.

Je houdt je vast aan iets wat onbereikbaar is. En er zo mee bezig zijn is niet gezond.
susann123 schreef:
03-11-2018 03:03
Wat ik het liefst zou willen is uit mijn ideaalbeeld komen, maar dat kan alleen door hem te zien zoals hij nu is. Hij zal vast en zeker veranderd zijn, maar dat beeld heb ik dus niet. Ik heb hem geen kans gegeven omdat ik te jong was, ik nam toen wel aan dat hij niet zomaar zou verdwijnen.
Je kunt toch ook rationeel bedenken dat niemand aan een ideaalbeeld voldoet? Het leven is geen Disney-film.
Alweer???? Kan dit geclaim niet in je oude topic? Laat die arme vent met rust
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik denk dat deze man in je hoofd een vluchtpaadje is geworden. En hoe vaker je daar overheen loopt, hoe meer het een ingesleten gewoonte wordt.

Als je je niet helemaal goed voelt over jezelf of je huidige leven is het lekker dromen over “wat als..” en “kon ik maar..”.

Maar dit heeft niets met hem te maken. Probeer je leven zo leuk mogelijk te maken. Doe wat je altijd wilde doen, doe wat bij jou past. En elke keer dat je aan hem denkt corrigeeer je jezelf: nee, dit gaat niet over hem, dit is een teken dat ik juist hier en nu iets voor mezelf moet doen.

Door niet dat denkpaadje op te gaan kan je de gewoonte doorbreken.
Waarom twee topics? Ik denk dat je iets moet forceren om uit deze dwangmatige gedachte te komen, ik zou hem opzoeken,bellen.

En zegt hij misschien wel heel verbaasd hoe heette je ook alweer en dan vertel je van je obsessie.
Opengooien en oplossen daar stem ik voor.
Koffiekop1 schreef:
03-11-2018 07:16
Ik denk dat deze man in je hoofd een vluchtpaadje is geworden. En hoe vaker je daar overheen loopt, hoe meer het een ingesleten gewoonte wordt.

Als je je niet helemaal goed voelt over jezelf of je huidige leven is het lekker dromen over “wat als..” en “kon ik maar..”.

Maar dit heeft niets met hem te maken. Probeer je leven zo leuk mogelijk te maken. Doe wat je altijd wilde doen, doe wat bij jou past. En elke keer dat je aan hem denkt corrigeeer je jezelf: nee, dit gaat niet over hem, dit is een teken dat ik juist hier en nu iets voor mezelf moet doen.

Dit 👆
Ik vind het heel normaal om na jaren contact op te nemen met oude vrienden of vriendinnen. Ook met oude liefdes, mits er geen drama heeft gespeeld. Maar alléén als de insteek is dat je benieuwd bent hoe het nu met iemand gaat!

In jouw geval zou ik het dus niet doen!!!

Ik krijg het idee dat jij vooral contact wilt om hoe het met jouzelf gaat. Niet zozeer omdat je geïnteresseerd bent in hoe het met hem gaat. Je bent bezig met hoe jij je voelt zonder hem. Hoe jij fantaseert dat jullie iets blijvends hadden kunnen hebben. Hoe jij de relatie mist die er nooit is geweest.

De laatste waarmee je hierover moet praten, is hij. De kans is groot dat je een hele ongemakkelijke situatie creëert en/of dat je geen maat weet te houden àls je contact opneemt.

Het lijkt me verstandig om hulp te zoeken. Ga werken aan de achterliggende reden van deze ongezonde obsessie!
Koffiekop1 schreef:
03-11-2018 07:16

Prachtig omschreven.
Helemaal mee eens.
susann123 schreef:
03-11-2018 03:03

Even afgaande op wat je ook op een ander topic schrijft, is het volgens mij jou 'niet echt' te doen om van dat 'ideaalbeeld' af te komen.
Je wilt juist 'in beeld' komen.
Niet om gedachtes over hem te veranderen, maar om te toetsen of hij weer belangstelling naar jou zou kunnen krijgen en jij zijn vriendin zou kunnen overtreffen.
Je verraad jezelf nogal waar je schrijft dat je hem heus niet 'meteen' wilt afpakken.
Niet meteen? maar het liefst uiteindelijk wel?
Je intenties zijn niet eerlijk. Je hebt zijdelings gehoord dat het erg goed met hem gaat en hij gelukkig is met een vriendin. Laat het zo.
Waarom nu weer in zijn kop willen kruipen? omdat jij nu single bent? jouw eerdere relaties niet verder gelukt zijn en hij wel gesetteld is?
Je loert naar hem als een vos bij een konijnenhol.
Accepteer dat jij geen rol meer speelt in zijn leven. Je moet dit zelf niet eens willen, ook niet for good old times sake. Die tijd is voorbij.
Verzet jezelf tegen deze gevoelens en leer het loslaten. Ga deze man (en zijn vriendin) nou niet gebruiken/misbruiken om vooruit te kunnen in je leven. Het is niet erg eerlijk, en bovendien ook erg egoistisch.
Met alle sociale media van tegenwoordig is het zo makkelijk om iemand van afstand te volgen of er contact mee op te nemen.
Hij heeft nooit contact met jou opgenomen, als hij je had willen zien dan had hij daar wel voor gezorgd.
Ik zou heel boos worden als jij contact op zou nemen met mijn man met de intentie weer in beeld te komen en hem af te pakken!
Opzouten en je niet opdringen in andermans relatie. Bah, misselijke actie.
Vervelend voor je dat je hiermee zit, maar zoals eerder al is gezegd: het is inderdaad beter dat je geen contact met hem opneemt, omdat je kapot zou kunnen maken wat hij intussen heeft opgebouwd. Ook is het gewoon niet gezond voor je om vast te blijven hangen aan een man wiens band met jou na al die tijd verwaterd is. Goed dat je hem niet gaat contacteren.

Een vriend van mij was verloofd toen zijn vriendin ineens geen toekomst meer zag in hun relatie en er een punt achter zette. Hij is nu samen met iemand anders en is weer gelukkig. Ikzelf ben vroeger gekwetst geweest door iemand die ineens "niet klaar was voor een relatie", om toch gewoon verder te daten met iemand die nu al een tijd zijn vriendin is. Ook ik ben verdergegaan met mijn leven en heb nu een gelukkige relatie met iemand anders. Een vriendin van mij is ook geen relatie kunnen aangaan met iemand die ze erg leuk vond, maar woont nu lekker op zichzelf in een leuke woning en geniet van haar dieren en hobby. Er zijn veel mensen die vroegere liefdes hebben moeten achterlaten en dat kan inderdaad pijn doen, maar ook met een litteken kan je verdergaan en oprecht gelukkig zijn met hoe je leven uiteindelijk is gelopen.

Ga inderdaad niet te veel mijmeren over hoe het geweest zou kunnen zijn, daar zal je alleen maar meer van piekeren. Probeer het een plaats te geven. Schrijven en met een vriendin praten lucht voor mij altijd op als ik ergens mee zit. Zoek afleiding in waar je altijd gelukkig van wordt: misschien ga je graag iets doen met vriend(inn)en/familie, wil je reizen, een nieuwe hobby of sport beginnen, hou je van concerten, dieren en ga zo maar door. Als je merkt dat je het nog steeds niet van je kan afschudden, praat je misschien best met een psycholoog. Ik wens je veel innerlijke rust toe.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
[quote=Artricks post_id=29202450 time=1541237074 user_id=377695]
Vervelend voor je dat je hiermee zit, maar zoals eerder al is gezegd: het is inderdaad beter dat je geen contact met hem opneemt, omdat je kapot zou kunnen maken wat hij intussen heeft opgebouwd. Ook is het gewoon niet gezond voor je om vast te blijven hangen aan een man wiens band met jou na al die tijd verwaterd is.

Precies dit.
Hmmm....wat je aandacht geeft groeit.
Dit kan je heus wel loslaten, maar je wìlt het gewoon niet loslaten.
Je 'denkt' dat je iets met hem 'moet', maar dat maakt alleen JIJ jezelf wijs.
Waarschijnlijk staat hij niet meer open voor jou.
Ben zelf ook eens verliefd geweest, contact verwaterde, ik vond iemand anders....kregen we weer opnieuw contact.....voelde ik bijna niks meer voor die persoon.
Reden: ik was al voorzien.

Ik zou het loslaten als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven