Wat te doen?

03-11-2018 09:42 25 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2018 16:14
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.66% gewijzigd
Niet meer reageren of appen dat je niet op zijn appjes zit te wachten
Alle reacties Link kopieren
Neem hem even apart, en vertel hem wat de regels zijn van deze groepsapp.

Waarschijnlijk heeft hij andere ervaringen met groepsapppen

En dat jij geen behoefte hebt aan prive app berichten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom reageer je?
Waarom subtiel? Gewoon 'Kees, ik wil dat je me niet meer privé appt'.
Gatekeeper* schreef:
03-11-2018 09:44
Waarom reageer je?
Wilde niet bot overkomen, maar nu blijft hij appen. Heb echt verkeerd gehandeld:((
Star² schreef:
03-11-2018 09:47
Waarom subtiel? Gewoon 'Kees, ik wil dat je me niet meer privé appt'.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 03-11-2018 15:17
22.67% gewijzigd
Delimore schreef:
03-11-2018 09:49
Dat zal ik niet zo snel zeggen. Dus misschien beter om heel laat en kortaf te reageren
Dan hou je het nog in stand.
Delimore schreef:
Wilde niet bot overkomen, maar nu blijft hij appen. Heb echt verkeerd gehandeld:((
Het is nooit te laat om te stoppen met reageren.

O en waarom hij zoveel appt is wel duidelijk toch? Doe niet of je gek bent. Bij mannen moet je recht in de microfoon praten. Een subtiele hint dat hij je type niet is echt te onduidelijk, zeker als je meegaat in zijn appgedrag.

Mocht je echt te schijterig zijn om duidelijk te zijn, kan je altijd zeggen dat je een vriend hebt, of iemand hebt ontmoet waarmee je aan het daten bent.
Gewoon niet meer reageren, dan snapt hij het wel.
Ik zou hem blokkeren op je app nadat je hem gezegd hebt niet van die appjes van hem gediend te zijn. Ik heb sowieso een schurfthekel aan groepsapps.
Delimore schreef:
Dat zal ik niet zo snel zeggen. Dus misschien beter om heel laat en kortaf te reageren. Hij wilde ook per se weten wie ik leuk vind op werk. Blééf doordrammen. Had het hem nog gezegd ook. Best dom :') ik ben momenteel best kwetsbaar zeg maar. Niet helemaal op mijn best
Hij kan jou gedachten niet lezen. Wees gewoon eerlijk en zeg dat je niet op prive berichtjes zit te wachten. Dit is geen verwijt, je wilt geen discussie, je vertelt hem heel duidelijk wat jij wel of niet doet.

Het is echt heel belangrijk dat jij wel zegt wat je dwarszit of wanneer je het ergens niet mee eens bent. Doe je dit niet, dan kan dit op langer termijn problemen opleveren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Steeds minder snel reageren? Eerst reageer je na een uur, dan pas na een dag, na twee dagen. Als je zo langzaam reageert gaat de lol er vast wel snel vanaf.

Ja, ik weet het. Het is niet de beste aanpak. Maar vind negeren niet netjes, en om bot te zeggen dat je niet met hem wil appen vind ik zelf te lastig. Dus dan probeer ik het zo maar, tot het gesprek stil valt (aan jouw kant).
Star² schreef:
03-11-2018 09:50
Dan hou je het nog in stand.
100% eens met Star. Sommige mensen hebben genoeg aan een subtiele hint, andere niet. Duidelijkheid is de enige oplossing. Hij neemt elke minuscule ruimte die jij biedt, zonder aan te voelen dat jij dat niet wil. Dat weet je nu. Waarom wil je dan persé subtiel blijven? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Begin hem te vertellen dat je er niet van gediend bent.

Lukt dit niet dan maak je melding bij je meerdere op het werk.

Heeft ook dat geen zin dan doe je aangifte vanwege stalking. Zorg wel dat je een beetje aan dossieropbouw doet tot die tijd.
Niet geschoten is altijd mis
Beginnen met om je blauwe vinkjes uit te zetten. Dan steeds trager reageren en heel kort. Dan moet hij wel een bord voor zn kop hebben als hij het dan niet snapt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Gewoon niet meer reageren.
Of nog één keer met de mededeling dat je het zakelijk wil houden.
Nooit nee durven zeggen omdat het onbeleefd is eindigt ermee dat je voor het altaar staat. Waar je weer ja zegt omdat nee onbeleefd is :-)

Elke keer keer dat je ja zegt tegen iemand omdat je geen nee durft te zeggen en een ander loopt te pleasen betekent ook dat je tegelijkertijd nee tegen jezelf zegt, tegen wat je zelf wel of niet wilt.
Hoi Wim, ik app liever niet meer prive, dus ik stop met reageren. Groetjes, Delimore'.

Dan krijg je vast de vraag over het waarom en of hij iets verkeerds heeft gedaan en dan zeg je 'nee hoor, ik vind het gewoon niet prettig'. En daarna reageer je echt nooit meer. Geen verantwoording verder afleggen, ook niet in een gewoon gesprek. Gewoon dat je het niet prettig vindt.
Beter een half motto....
Delimore schreef:
Dat zal ik niet zo snel zeggen. Dus misschien beter om heel laat en kortaf te reageren. Hij wilde ook per se weten wie ik leuk vind op werk. Blééf doordrammen. Had het hem nog gezegd ook. Best dom :') ik ben momenteel best kwetsbaar zeg maar. Niet helemaal op mijn best
:facepalm: Dit ging toch over werk? Iets wat volwassenen doen, zeg maar? Wat je nu schrijft is basisschoolniveau.
eva-luna schreef:
03-11-2018 11:20
:facepalm: Dit ging toch over werk? Iets wat volwassenen doen, zeg maar? Wat je nu schrijft is basisschoolniveau.
Ik weet het
Wees gewoon eerlijk maar beleefd.
Iets als 'ik wil het liever gewoon bij de groeps-app laten, het is niet de gewoonte dat we met collega's privé gaan appen. Fijne dag nog.'
Hallo collega,
Zou je mij niet meer prive willen appen maar alleen zakelijk via de groepsapp.
Ik hou werk en prive graag gescheiden. Fijn weekend/prettige dag nog.
Delimore schreef:
Dit vind ik toch bijzonder! Hij gaat over jouw grenzen heen, maar jij vindt dat je verkeerd gehandeld hebt O_o
Zeg hem eerlijk dat je liever niet gspamt wilt worden. Hij is overduidelijk je proberen te fixen.

wees eerlijk over wat je vind, Als hij dat niet accepteerd gewoon blokeren. Wel eerst eerlijk zijn, anders zit jij juist fout!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven