Gezondheid alle pijlers

Nooit hoofdpijn?

03-11-2018 22:30 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het weer eens zo ver, na al 4 dagen een waas van hoofdpijn klapte mijn hoofd vanmorgen bijna uit elkaar. Omdat ik uiteindelijk bijna over mijn nek moest van de koppijn ben ik uiteindelijk terug naar bed gegaan.

Toen ik een tijd later weer beneden kwam, gelukkig met minder hoofdpijn maar wel een hoofd vol watten en een beetje daas was mijn zwager er. Hij zei: “ hoe erg kan het nou helemaal zijn? Ik heb nooit hoofdpijn dus ik kan me er niks bij voorstellen.”

Ik kan me dat dus niet voorstellen, gewoon nooit hoofdpijn hebben. Ik ken het allemaal, van migraine, tot spanningshoofdpijn en noem maar op. Vandaag was extreem, het was geen migraine maar de hele dag heb ik een soort van aanwezige roes.

Ik ben benieuwd hoe het hier is, nooit hoofdpijn? Veel en vaak hoofdpijn? Herken je de verschillende soorten hoofdpijn? Wat doe je eraan? Wat neem je in en wat werkt voor jou het beste? Het is niet de bedoeling om elkaar medisch advies te geven, maar meer steun bij elkaar vinden ofzoiets.. soms is het echt heel naar. Scheel of groen zien van de koppijn, gevoed door wat dan ook. (Niet de kater hoofdpijn, want ja dat doe je dus echt wel zelf).
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Arkouda schreef:
04-11-2018 10:08
Ik heb letterlijk 1 keer in mijn leven hoofdpijn gehad, lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat. Heel raar was dat.

Ik weet nog dat het vroeg in de avond was (rond een uur of 7/8) en ik was gewoon thuis op mijn kamer. Plots kreeg ik vanuit het niets giga hoofdpijn. Van ellende ben ik in bed gekropen en in een diepe slaap gevallen.

Toen ik weer wakker werd was de hoofdpijn verdwenen en voelde ik me topfit en helemaal uitgeslapen. Ik dacht de hele nacht geslapen te hebben maar het bleek nog maar 10 uur 's avonds te zijn :O
De rest van de nacht was ik klaarwakker & heb ik maar wat zitten lezen & muziek luisteren tot het weer ochtend was.
Daarna nooit meer hoofdpijn gehad niks nada.

Ook nooit een kater gehad terwijl ik toch best stevig gefeest heb in het verleden...
Wauw.... dat ‘t bestaat...

Ik kan me daar echt weinig bij voorstellen.

Ik heb als puber zoveel hoofdpijn gehad dat ik echt niet meer wilde leven. Ik zie mezelf nog mijn hoofd tegen de muur aan slaan, omdat ik gewoon niet meer wist wat ik ermee moest.
Mijn arme, arme moeder wist zich uiteraard ook geen raad meer.
Ik ben er uiteindelijk overheen gegroeid... haleluja!
Ik heb af en toe echt nog wel hoofdpijn, maar nooit meer zoals toen.
CleopatraVII schreef:
04-11-2018 12:49
Ik heb ook nog nooit een brainfreeze gehad, ook geen idee. Ik kan gewoon ijs eten, milkshakes drinken zonder ergens last van te hebben in mijn hoofd.
Brainfreeze voelt eigenlijk gewoon lekker vergeleken met echte hoofdpijn.
Je voelt het even in je voorhoofd en zakt dan snel weer weg. Brainfreeze is geen pijn.
south schreef:
04-11-2018 08:22
Ik heb het in de pubertijd heel extreem gehad en dat gapen had ik ook altijd.
Ik merk nu dat ik het wel eens heb wanneer ik niet genoeg voeding of vocht binnen heb. Ook dan begint het met gapen. Gek... ik was me er nooit zo van bewust,
Iedereen heeft zo weer andere aanwijzingen dat er allicht een aanval aankomt. Mijn vriendin die krijgt juist een soort verlamming in één arm en vlekken voor de ogen.
Nee ik heb ook nooit hoofdpijn. Misschien 1-2 keer in mijn leven gehad waardoor ik ongeveer weet hoe het voelt, maar verder nooit. Wel vaak voorhoofdsholteontstekingen, dat is ook pijnlijk maar wat mij betreft geen 'echte' hoofdpijn
Oudewijzeuil schreef:
04-11-2018 19:04
Wat ontzettend vervelend joh! Dit heeft hij ook echt inderdaad..
Pittig! Helpt het nog om je levensstijl aan te passen, mijn man krijgt van te veel koffie snel hoofdpijn, maar ook van chocolade/alcohol en ik heb zelf het idee dat smaakversterkers ook funest zijn.
Koffie beperk ik enorm, thee drink ik alleen kruidenthee’en. Alcohol drink ik niet meer... veel frisse lucht scheelt bij mij. Drukke dagen op kantoor en dan weinig buiten werkt niet mee. Dus dat probeer ik er dan wel in te bouwen. Al is het maar even lopend naar de supermarkt. Ik loop liever in de kou een rondje dan warm op de bank na een kantoor dag.

Hormonen doen ook een hoop en voldoende nachtrust is echt een must.

Het is niet van dusdanige invloed dat het alles on hold zet maar ik hou er altijd rekening mee
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven