Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje, we zijn ook net 's nachts aan maat 5 begonnen terwijl maat 4 of 4+ nog prima past. Hier ook ineens afgelopen week iedere nacht doorlekken... met maat 5 tot dusverre niet meer!

Wasgel: iets van La Roche Posay (gekregen bij lipikar creme), speciaal voor gevoelige , eczeem-achtige huidjes. Ging prima. Nu net aan neutral shampoo begonnen.
happiness = reality - expectations
@wasgel: Gebruiken wij niet. Met water krijg ik zoon prima schoon. Alleen af en toe wat conditioner in zijn krullen.

@slaan en lachen: Die was na maand of 2 over.
@wasgel: wij gebruiken van alles door elkaar, maar wel allemaal baby-spul. Dus Zwitsal, Natusan zonder geur, huismerk drogist.. Maar we gebruiken sowieso 50% van de tijd niets, dan wordt dochter met alleen water gewassen.

@slaan: hier is het in de wangen knijpen en kijken wat de reactie is. Ik laat haar zien wat ze wel mag doen: aaien. En zeg dat knijpen pijn doet en niet lief is. Soms krijg ik dan een knuffel, soms gaat ze door. Bij doorgaan gaat ze meteen op de grond. Hoop dat ze op die manier leert..
Wij zitten ook al een tijd op mt 5 qua luier.

Zwitsal ed is niet aan te raden voor een gevoelige huid, op deze leeftijd is alleen water nog prima. Wij gebruiken balneum in haar badje, dat zorgt voor een extra vettig laagje. Naïf ed rade onze dermatoloog ook af maar wellicht dat dat wel prima kan als zn huid niet zo gevoelig is.
Dat je ergens mee bezig bent en dreumes zo bij je komt zitten (lees: halverwege je buik, half op je gezicht, op je arm, enz) dat je niet meer verder kunt en je het maar met liefde ondergaat omdat het ook wel supercute is! :love:
Heerlijk is dat hè :)
Envelop schreef:
04-11-2018 13:13
Wij zitten ook al een tijd op mt 5 qua luier.

Zwitsal ed is niet aan te raden voor een gevoelige huid, op deze leeftijd is alleen water nog prima. Wij gebruiken balneum in haar badje, dat zorgt voor een extra vettig laagje. Naïf ed rade onze dermatoloog ook af maar wellicht dat dat wel prima kan als zn huid niet zo gevoelig is.
Goh echt? Waarom? Ik bedoel, ik heb het niet, maar hoor juist altijd dat het heel natuurlijk is en geschikt voor gevoelige babyhuidjes. Wij wassen zoon af en toe met zeep, als we er zin in hebben of hij heeeel vies is. Ik heb op dat soort gebieden niet zoveel overtuigingen en een kind met een makkelijke huid dus neem gewoon wat voorhanden is. Momenteel is een Rituals Baby nog wat open.

Hier wilde dreumes een week lang geen avondeten en nu is hij ziek en eet hij weer :confused:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Sorry verder reageer ik niet zo uitgebreid ben telkens te druk.

@Teckel: hier is zoon nog te licht voor maat 5 maar het past al prima.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
04-11-2018 18:28
Goh echt? Waarom? Ik bedoel, ik heb het niet, maar hoor juist altijd dat het heel natuurlijk is en geschikt voor gevoelige babyhuidjes. Wij wassen zoon af en toe met zeep, als we er zin in hebben of hij heeeel vies is. Ik heb op dat soort gebieden niet zoveel overtuigingen en een kind met een makkelijke huid dus neem gewoon wat voorhanden is. Momenteel is een Rituals Baby nog wat open.

Hier wilde dreumes een week lang geen avondeten en nu is hij ziek en eet hij weer :confused:
Ik moet wel eerlijk bij zeggen dat het in de periode was dat ze veel open eczeem had met wondvocht. Het uitgangspunt was om het zoveel mogelijk met rust te laten en alleen met water/vet/hormoon te behandelen en dat alle extra dingen zoals oa naïf alleen maar voor extra irritaties kunnen zorgen. Wellicht dat het advies nu ook anders zou zijn nu het beter gaat maar wij houden het bij de dingen die we kennen, ook voor de baby straks (al duim ik voor een hele makkelijke huid waarbij het niet uitmaakt)
Lavendel_12 schreef:
04-11-2018 17:21
Dat je ergens mee bezig bent en dreumes zo bij je komt zitten (lees: halverwege je buik, half op je gezicht, op je arm, enz) dat je niet meer verder kunt en je het maar met liefde ondergaat omdat het ook wel supercute is! :love:
Oh heerlijk he, Elsa heeft soms haar knuffel en kusmomenten. Dan krijg ik overal kusjes op mn gezicht en op mn buik voor de baby. Zo ontzettend lief :love:
Envelop schreef:
04-11-2018 18:49
Ik moet wel eerlijk bij zeggen dat het in de periode was dat ze veel open eczeem had met wondvocht. Het uitgangspunt was om het zoveel mogelijk met rust te laten en alleen met water/vet/hormoon te behandelen en dat alle extra dingen zoals oa naïf alleen maar voor extra irritaties kunnen zorgen. Wellicht dat het advies nu ook anders zou zijn nu het beter gaat maar wij houden het bij de dingen die we kennen, ook voor de baby straks (al duim ik voor een hele makkelijke huid waarbij het niet uitmaakt)
Ah ok, vandaar.
Als je naar de inhoud van Naif kijkt dan is het op sommige gebieden een stuk beter dan huismerk/Zwitsal.

Maar wij gebruiken Naif omdat het in het ziekenhuis gebruikt werd en we daar wel even bleven dus baby er mee gewassen was. Ik had thuis Neutral klaar staan maar na het eerste badje thuis rook baby niet meer naar baby (Naif dus :-$ hallo hormonen) en sindsdien gebruiken we Naif. Ook is Naif het enige waar zijn huid niet nog droger en vlekkiger van werd.

Maar 80% van de badjes gebruiken we niks. Dat is alleen nodig als hij weer tegen bomen heeft staan schurken of klei in zijn haar/oren heeft gesmeerd. Haartjes wassen we 1/6 van de badjes met Cantu krullenshampoo.
@glitter

Krullen :flirting:
@Glitter, doen jullie verder nog iets met de krullen? Onze dochter heeft knalrood krulhaar en naast één of twee keer per week spoelen met water doen we er niks mee. Het krulde altijd wel prima maar nu het een stuk langer wordt zitten er soms wat plukken tussen die minder mooi krullen. Eerder was haar hoofdhuid veel kapot waardoor we er niks mee deden maar nu het zo goed gaat kunnen we best borstelen of eens proberen iets er in te smeren. Maar wat dan? Zelf hebben we beiden superstijl haar dus ik heb echt geen idee...
@Envelop dan kan ik de Cantu spullen zeker aanraden en eigenlijk niet borstelen. Ik ga er als het nog zeiknat is (alleen deppen met de handdoek) met een brede tanden kam doorheen en kneed er een krul in met mijn hand de lucht doet de rest. Als het plat zit door een muts, haal ik die tandenkam er nog eens doorheen en dan weer mijn hand.

Ik heb de shampoo, conditioner (doe ik soms) en de styling custard. Die laatste kneed ik droog er soms in als peuter er netjes uit moet zien. Fotodag, op bezoek bij overgroot oma of feestje.

Het is eigenlijk voor donkere kindjes maar onze blonde krullenbol krijgt er echt hele mooie gedefinieerde krullen van :heart:

Ik kocht het hier: https://www.pakshop.nl/merken/cantu/cantu-care-for-kids Daar hadden ze ook de kam. Ik vond cantu ook erg zacht. Zachter dan Naif.

Ik heb het wel eens op mijzelf gebruikt en ik ging van een nette lange bob (na föhnen met borstel) naar een volledige afro :lol:
-Dudette- schreef:
05-11-2018 09:07
@glitter

Krullen :flirting:

Jaa tis heerlijk :love:
Zo we hebben het logeren weer overleefd => zie ander topic.

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!
Hier ook maat 5 luiers bij jongste van 11kg..wil na de nacht weleens nat zijn maar dat komt volgens mij omdat ze altijd op haar buik slaapt.

Hier elke dag in het grote bad met grote zus.. En met zwitsal badschuim. Ongeveer 3x in de week haren wassen met babyshampoo. Ben ik de enige met een kind waarbij savonds echt vanalles in haar haar hangt/plakt? ;-)

Jongste vindt 't nog steeds nodig om elke nacht wakker te worden en de dag zo tegen 5.30u te beginnen.. Overdag nog een slaapje van 5 kwartier en dan vind ze het wel weer mooi geweest. Wij eigenlijk niet maar goed, ze laat zich niet dwingen ;-)

Ze lijkt overigens ook chronisch snotverkouden.. Je kunt haar zo uittekenen met een groene snottebel aan haar neus.. Zouden jullie daarmee naar de dokter gaan? Speelt echt al wel een week of 8...lijkt er overigens verder geen last van te hebben.
Rozetje is ook chronisch verkouden. Ik gok tot maart ongeveer, dat was vorig jaar iig zo. Zolang ze niet benauwd is ga ik er niet mee naar de dokter.

Was het logeren leuk WP?
Zo, weer een paar pagina's moeten bijlezen, sorry als ik niet op alles reageer...

@douchen: ik was zoon met Zwitsal, hij heeft gelukkig geen gevoelige huid en kan Zwitsal prima hebben. Ik gebruik de wasgel en bodylotion. Ik was zijn haar overigens ook met de wasgel. Zoon smeert ook van alles in zijn haar Obelix!

@sinterklaas: wij slaan dit jaar sinterklaas nog even over, zoon snapt het toch nog niet en we zijn dan net verhuisd. Ik heb wel een boek en een puzzel voor in zijn schoentje. Kan dat dan toch niet laten, haha.

@kusjes en knuffels: gister lag ik even op de bank toen zoon aan het spelen was, kwam hij een paar keer naar me toe om mij een dikke kus te geven en speelde hij weer verder :heart: dan smelt ik helemaal.

@luiers: wij gebruiken 's nachts ook een maat grotere luiers dan dat we overdag gebruiken. Zoon plast heel veel 's nachts en anders lekt hij ook door.
rosings schreef:
05-11-2018 11:49
Rozetje is ook chronisch verkouden. Ik gok tot maart ongeveer, dat was vorig jaar iig zo. Zolang ze niet benauwd is ga ik er niet mee naar de dokter.

Was het logeren leuk WP?
Jahoor, heb er zelfs een topic over geopend:-)

Ja was leuk, ja het blijft bij 1 kind alleen zaterdagavond van 7 tot 9 was crisis want mijn baby begon te huilen in bed en de twee logees moesten verhaaltje en toen weer poepen en toen weer drinken en toen klagen over de ander terwijl elke keer NET mijn zoon sliep en weer wakker werd.
@obelix wat een zware nachten en lange dagen dan. Overigens hier ook elke avond/na elk eetmoment van alles in 't haar maar dat doe ik met een washand. Elke dag in bad trekt z'n huidje niet. Overigens hier sinds begin. September verkouden. Paar weken nare hoest gehad en wilde daar bijna mee naar de ha, tot het plots beter werd. De snottebellen zijn afwissing groen of doorzichtig. Zolang hij geen koorts heeft of benauwd is ga ik niet naar de dokter hoor. Die sturen me toch weer naar huis...

Wij zijn vanmorgen bij monkey town geweest. Dat was best een succes, maar irritant grote kinderen in de peuter hoek. Toen ik daar wat van zei (zijn jullie niet een beetje groot voor hier) kreeg ik een grote mond terug. Dreumes hebben ze omver gegleden. Ik werd er echt pissig van.

Vannacht maat 5 en vanmorgen droog. Het is idd door het buik slapen want alleen de voorkant is verzadigd. Maar dan kan dus een maat groter beduidend meer plas aan.
Teckeltje88 schreef:
05-11-2018 12:43
@obelix wat een zware nachten en lange dagen dan. Overigens hier ook elke avond/na elk eetmoment van alles in 't haar maar dat doe ik met een washand. Elke dag in bad trekt z'n huidje niet. Overigens hier sinds begin. September verkouden. Paar weken nare hoest gehad en wilde daar bijna mee naar de ha, tot het plots beter werd. De snottebellen zijn afwissing groen of doorzichtig. Zolang hij geen koorts heeft of benauwd is ga ik niet naar de dokter hoor. Die sturen me toch weer naar huis...

Wij zijn vanmorgen bij monkey town geweest. Dat was best een succes, maar irritant grote kinderen in de peuter hoek. Toen ik daar wat van zei (zijn jullie niet een beetje groot voor hier) kreeg ik een grote mond terug. Dreumes hebben ze omver gegleden. Ik werd er echt pissig van.

Vannacht maat 5 en vanmorgen droog. Het is idd door het buik slapen want alleen de voorkant is verzadigd. Maar dan kan dus een maat groter beduidend meer plas aan.
Ik heb ook weleens de tip gelezen om de luier dan achterstevoren aan te doen bij buikslapers. Maar ik heb wasbare luiers en er verder geen verstand van.

Irritant zeg bij de monkeytown, werken daar geen mensen die er iets van zeggen?
Kennelijk niet. De andere ouders vd dreumesen en peuters zaten daar ook maar een beetje te kijken en zich te irriteren. Maar deden vervolgens niks. Ook irritant. Zat me net af te vragen waarom die kinderen eigenlijk niet op school zaten, waren zeker jaar of 8/9. Herfstvakantie is alweer klaar toch?
Oudere kindjes spreek ik ook aan! Wel altijd rustig, maar duidelijk. Al is het begrip bij mij wel meegegroeid met mijn oudste. Op een gegeven moment ben je er als ouder nou eenmaal niet meer altijd bij (daar snapte ik niks van toen oudste nog een dreumes was). Maar als mijn dochter zich misdraagt, met buiten spelen, of in een binnenspeeltuin of waar dan ook, hoop ik dat andere volwassenen haar aanspreken op haar gedrag als ik er niet ben/het niet zie.
It takes a village to raise a child.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven