Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
maandag 5 november 2018 om 16:22
Ow en waarom ze niet op school zaten....waarschijnlijk een studiedag. Ongelofelijk hoeveel ze die hebben per jaar. Had ik me ook nooit gerealiseerd totdat ik ermee te maken kreeg.
Op hun grote mond werkt het in dat soort gevallen meestal wel om te zeggen: 'je kunt dan wel de stoerste hier zijn, maar dat wil niet zeggen dat de regels voor jou niet gelden'. Dan druipen ze wel af.
Op hun grote mond werkt het in dat soort gevallen meestal wel om te zeggen: 'je kunt dan wel de stoerste hier zijn, maar dat wil niet zeggen dat de regels voor jou niet gelden'. Dan druipen ze wel af.
maandag 5 november 2018 om 17:44
Op een grote mond helpt ook ‘Als je dat nog één keer zegt gaan we samen aan je moeder vragen of dat wel zo netjes is. Moet je wel mijn handje vasthouden als een klein kindje als we naar dr toe lopen. En nu als de sodeflikker uit die kleintjes speelkuil/zandbak/klimrups!’
Of gewoon bij het omver maaien van mijn kleintje ‘BEN JIJ VAN DE POT GERUKT! OPHOEPELEN UIT DEZE ZANDBAK/SPEELKUIL/KLIMRUPS!’
Of gewoon bij het omver maaien van mijn kleintje ‘BEN JIJ VAN DE POT GERUKT! OPHOEPELEN UIT DEZE ZANDBAK/SPEELKUIL/KLIMRUPS!’
maandag 5 november 2018 om 18:07
Glitter
ik moest me inhouden hoor haha. Vond 't vooral irritant dat andere dreumes mama's me het maar uit lieten vechten met die etters. Dacht echt hallo had ook jullie kind kunnen zijn. Dat die moeders van de etters er niet waren in de dreumes speeltuin snap ik. Ik hoop dat als zoon zo oud is ik ook niet meer mee hoef vd glijbaan of de ballenbak in. En dat er dan andere moeders zijn die hem aanspreken als ie stout is.
maandag 5 november 2018 om 18:52
Ja snap ik. Hier nog geen optie. Worden wel losse stappen gezet maar buiten beslist niet. Alleen op de loopfiets maar dat ook max 15 min. Dus in 't bos is wandelwagen en dat vindt meneer ook maar zo zo.
Zo ben echt helemaal uitgeteld en blij dat ik morgen weer mag werken. Drie dagen onafgebroken alleen met zoon. Ik heb 't gevoel dat de muren op me afkomen. En net als klap op de vuurpijl stront tot in z'n kraag. Terwijl ik heb aan de badrand uitkleedde om hem in bad af te spoelen (zo erg was het,met doekjes ging ik deze oorlog niet winnen) stootte hij keihard z'n neus of bovenlip aan de badrand en vanaf dat moment alleen maar brullen. Gelukkig kwam m'n vriend thuis en heb hem de brullende dreumes gegeven en ben zelf beneden koffie gaan drinken. Ik ben echt zo geen geschikt thuisblijfmoeder materiaal. Respect voor de vrouwen hier die daar van kunnen blijven genieten.
Zo ben echt helemaal uitgeteld en blij dat ik morgen weer mag werken. Drie dagen onafgebroken alleen met zoon. Ik heb 't gevoel dat de muren op me afkomen. En net als klap op de vuurpijl stront tot in z'n kraag. Terwijl ik heb aan de badrand uitkleedde om hem in bad af te spoelen (zo erg was het,met doekjes ging ik deze oorlog niet winnen) stootte hij keihard z'n neus of bovenlip aan de badrand en vanaf dat moment alleen maar brullen. Gelukkig kwam m'n vriend thuis en heb hem de brullende dreumes gegeven en ben zelf beneden koffie gaan drinken. Ik ben echt zo geen geschikt thuisblijfmoeder materiaal. Respect voor de vrouwen hier die daar van kunnen blijven genieten.
maandag 5 november 2018 om 19:23
dinsdag 6 november 2018 om 09:49
Ik ben thuisblijfmoeder en meestal vind ik het heerlijk, maar soms heb ik ook wel zo’n dag dat ik als man thuiskomt ff een flink stuk met de hond ga lopen om tot rust te komen hoor
Waar dreumes uiterlijk als 2 druppels water op zijn vader lijkt heeft hij toch echt mijn ongeduldige, eigengereide en ehm temperamentvolle karakter. Heel grappig, totdat hij ‘s morgens al een driftbui krijgt omdat hij een perzik wil (nergens meer te krijgen), absoluut niet verschoond wil worden (dus een heel gevecht waarbij hij zijn poepluier te pakken krijgt en ons beiden onder de poep smeert), zelluf zijn broek aan wil trekken maar dat niet kan, gaat planken als ik hem in het winkelwagentje wil stoppen en heel de winkel bij elkaar schreeuwt, thuis een zak chips uit de tas plukt, opentrekt en erop gaat dansen, zijn bord zo op de grond kiept omdat de inhoud hem niet aanstaat, yoghurt in zijn haren smeert en de lepel gebruikt als katapult waardoor de yoghurt in de gordijnen zit.
Dat zijn wel van die dagen waarop ik liever had gewerkt
Waar dreumes uiterlijk als 2 druppels water op zijn vader lijkt heeft hij toch echt mijn ongeduldige, eigengereide en ehm temperamentvolle karakter. Heel grappig, totdat hij ‘s morgens al een driftbui krijgt omdat hij een perzik wil (nergens meer te krijgen), absoluut niet verschoond wil worden (dus een heel gevecht waarbij hij zijn poepluier te pakken krijgt en ons beiden onder de poep smeert), zelluf zijn broek aan wil trekken maar dat niet kan, gaat planken als ik hem in het winkelwagentje wil stoppen en heel de winkel bij elkaar schreeuwt, thuis een zak chips uit de tas plukt, opentrekt en erop gaat dansen, zijn bord zo op de grond kiept omdat de inhoud hem niet aanstaat, yoghurt in zijn haren smeert en de lepel gebruikt als katapult waardoor de yoghurt in de gordijnen zit.
Dat zijn wel van die dagen waarop ik liever had gewerkt
dinsdag 6 november 2018 om 10:30
Allemaal op 1 dag CHL? Oh Wow. Dan is overdragen wel even fijn ja
Fijn om te lezen hoor, dat het andere ouders ook niet altijd soepeltjes afgaat. Ik merk dat ik dingen van Rozetje ga verwachten die ze nog helemaal niet kan. Ze lijkt al zo groot natuurlijk. En dan stoor ik me eraan dat ze niet luistert of begrijpt wat ik bedoel; dan moet ik echt even pas op de plaats maken en bedenken dat ze nog maar klein is en het niet express doet.
Fijn om te lezen hoor, dat het andere ouders ook niet altijd soepeltjes afgaat. Ik merk dat ik dingen van Rozetje ga verwachten die ze nog helemaal niet kan. Ze lijkt al zo groot natuurlijk. En dan stoor ik me eraan dat ze niet luistert of begrijpt wat ik bedoel; dan moet ik echt even pas op de plaats maken en bedenken dat ze nog maar klein is en het niet express doet.
dinsdag 6 november 2018 om 10:45
dinsdag 6 november 2018 om 11:21
Mijn familie noemt hem de kleine terrorist of Chuckie
Weet je, meestal is hij juist eigenlijk heel lief, maar hij is ook wel heel aanwezig en heel duidelijk. Hij juicht alsof Nederland het WK heeft gewonnen als we naar de speeltuin/zwembad/kinderboerderij oid gaan, roept Lekkah!! Lekkah!! (
) bij alles wat je hem voorschotelt, enz. Maar dat uitbundige werkt 2 kanten op, dus als hij iets niet leuk vindt is dat ook heel duidelijk en meteen een full-bloemen temper tantrum... en als hij dan eenmaal in een slechte bui is, dan is het ook niet snel meer goed.
Weet je, meestal is hij juist eigenlijk heel lief, maar hij is ook wel heel aanwezig en heel duidelijk. Hij juicht alsof Nederland het WK heeft gewonnen als we naar de speeltuin/zwembad/kinderboerderij oid gaan, roept Lekkah!! Lekkah!! (
dinsdag 6 november 2018 om 12:16
Hoe oud is die van jou CHL?
Ik heb er ook zo één thuis; echt veel temperamentvoller dan zijn broer. Hij heeft de driftbuien zoals ze in het boekje staan. Met zich ter aarde storten en alles bij elkaar krijsen, maar ook met heel gericht op de salontafel aflopen om daar alles wat hij ziet staan te pakken en boos kapot te smijten (als hij de kans krijgt).
Ik vind het geweldig om te zien overigens. Niet dat ik hem graag boos of verdrietig zie, maar zijn uitingsvorm is zo puur. Vind ik stukken prettiger dan hoe de oudste dat doet. Die zet het bij alles op een huilen of gillen.
Maar bij mijn dreumes is het wel stukken makkelijker geworden nu hij bijna twee jaar is. Hij heeft nu wel nog vaker in zijn hoofd hoe hij het wil, maar Je kan hem nu ook wat uitleggen. En bijvoorbeeld ook als..dan.. gebruiken. Vanmorgen heeft hij bijvoorbeeld een driftbui van een kwartier gehad omdat hij niet wilde aankleden. Super kwaad was hij. Dan laat ik hem in zijn sop gaar koken, want elke toenaderingspoging maakt het enkel erger. Maar ik benoem wel ‘ als je naar beneden wil, moet je eerst aankleden. Kom maar naar mama als je wil aankleden’.
En het duurt dan dus een kwartier, maar ja hoor, na een kwartier kwam hij op zijn manier (want hij praat nog niet echt) vertellen dat hij toch wilde aankleden.
Hopelijk voor jou zit jouw dreumes ook al aardig richting de 2
Ik heb er ook zo één thuis; echt veel temperamentvoller dan zijn broer. Hij heeft de driftbuien zoals ze in het boekje staan. Met zich ter aarde storten en alles bij elkaar krijsen, maar ook met heel gericht op de salontafel aflopen om daar alles wat hij ziet staan te pakken en boos kapot te smijten (als hij de kans krijgt).
Ik vind het geweldig om te zien overigens. Niet dat ik hem graag boos of verdrietig zie, maar zijn uitingsvorm is zo puur. Vind ik stukken prettiger dan hoe de oudste dat doet. Die zet het bij alles op een huilen of gillen.
Maar bij mijn dreumes is het wel stukken makkelijker geworden nu hij bijna twee jaar is. Hij heeft nu wel nog vaker in zijn hoofd hoe hij het wil, maar Je kan hem nu ook wat uitleggen. En bijvoorbeeld ook als..dan.. gebruiken. Vanmorgen heeft hij bijvoorbeeld een driftbui van een kwartier gehad omdat hij niet wilde aankleden. Super kwaad was hij. Dan laat ik hem in zijn sop gaar koken, want elke toenaderingspoging maakt het enkel erger. Maar ik benoem wel ‘ als je naar beneden wil, moet je eerst aankleden. Kom maar naar mama als je wil aankleden’.
En het duurt dan dus een kwartier, maar ja hoor, na een kwartier kwam hij op zijn manier (want hij praat nog niet echt) vertellen dat hij toch wilde aankleden.
Hopelijk voor jou zit jouw dreumes ook al aardig richting de 2
dinsdag 6 november 2018 om 13:44
Nijntje, echt precies ook wat je zegt met alles van de salontafel op de grond gooien, dat is hem helemaal! Van de week mocht hij geen slokje van mijn cola en gooide hij echt uit nijd mijn halfvolle glas zo over me heen
Hij gaat inderdaad richting de 2 nu en die driftbuien heeft hij echt al sinds hij een maand of 8 was. Maar het is verder echt een heerlijk mannetje hoor. Hij heeft bijvoorbeeld ook echt al de slappe lach (en ik dan met hem) !
Hij gaat inderdaad richting de 2 nu en die driftbuien heeft hij echt al sinds hij een maand of 8 was. Maar het is verder echt een heerlijk mannetje hoor. Hij heeft bijvoorbeeld ook echt al de slappe lach (en ik dan met hem) !
dinsdag 6 november 2018 om 14:55
Hier gaan de drama's over geen jas aan willen, sandalen ipv schoenen aan willen, boodschappen die hij wel wil en ik niet (6 zakken chips en 10 potten appelmoes), zn slaapknuffels die niet mee in de douche mogen, zn treinbaan die hij niet in elkaar krijgt enz. Enz. Enz.
Maar verschonen komt hij zelf zeggen: mama mama mama sjeetje nee poe ja (mama ik heb geen scheetje gelaten maar echt gepoept).
dinsdag 6 november 2018 om 14:57
Whahaha wat een verhalen. Staat me nog wat te wachten? Ze is nu 20 maanden en ze laat nog niet veel meer zien als bij het boos zijn heen en weer schudden als iets niet wil. Als ze klaar is met eten en ze duwt dr bord weg (het liefst naar de andere kant van de tafel waarbij ze jou bord dan ook over het randje drukt) en we zetten het weer terug dan wordt het een soort van heen en weer geslinger over tafel inclusief als je niet op tijd erbij bent een frisbee van tafel af. Maar verder valt het nog mee. Niet te hard zeggen....
Gister bij de fysio geweest. Blijkt dat mijn SI-gewricht vast zit. Schijnt nog van de zwangerschap of bevalling te kunnen komen. Hetzelfde gewricht als bij ischias. Nou ze heeft het 'gemasseerd' man man had dr vanochtend een blauwe plek van op mijn bil en kon dr haast niet op liggen of fatsoenlijk op mijn kont zitten.
Gister bij de fysio geweest. Blijkt dat mijn SI-gewricht vast zit. Schijnt nog van de zwangerschap of bevalling te kunnen komen. Hetzelfde gewricht als bij ischias. Nou ze heeft het 'gemasseerd' man man had dr vanochtend een blauwe plek van op mijn bil en kon dr haast niet op liggen of fatsoenlijk op mijn kont zitten.
dinsdag 6 november 2018 om 16:16
Nou is die van mij nog maar net 1 maar
Verschonen: is wegdraaien en huilen en schreeuwen. En sterk dat ie is....
Eten moet allemaal op de grond worden gegooid terwijl hij een wedstrijdje aankijken doet
Ik ben benieuwd waar dat gaat eindigen want zowel ik als vrouw zijn heel relaxed tenzij iets niet lukt wat we wel willen....
Verschonen: is wegdraaien en huilen en schreeuwen. En sterk dat ie is....
Eten moet allemaal op de grond worden gegooid terwijl hij een wedstrijdje aankijken doet
Ik ben benieuwd waar dat gaat eindigen want zowel ik als vrouw zijn heel relaxed tenzij iets niet lukt wat we wel willen....
dinsdag 6 november 2018 om 17:38
Nou als ik afga op wat Wp en chl zeggen, dan valt het bij ons nog mee. Herken wel wat Rosings zegt; dat ik meer van hem verwacht dan hij zou moeten kunnen, hem overschat en dan idd zelf pas op de plaats moet maken. Vandaag had vriend voor 't eerst sinds maanden weer z'n eerste part time dag. En naast dat 't heerlijk is dat ik nu niet hoef te racen van en naar kdv en van kdv naar trein etc krijg ik de hele tijd status updates. Ze hebben samen geklust en zoon at vervolgens 2,5 boterham waarvan 1 met smeerkaas en vruchtenhagel. Ik vermoed dat daar ook een kleine driftbui aan vooraf is gegaan
dinsdag 6 november 2018 om 19:11
Hier is het ook een groot drama met aankleden en verschonen.. Grote driftkikker, die zichzelf liever van de commode gooit, dan een schone luier wil. Ze stort zich ter aarde als we iets doen wat haar niet zint en ik ben heel blij dat we geen buren hebben
Die zullen anders vast Veilig Thuis bellen ivm het lawaai van dat krijsen en gillen erbij! Niet te zuinig.. Ik wacht nog altijd op een gehoorbeschadiging.
Vandaag ons eerste tienminutengesprek gehad op het KDV en daar werd ook bevestigd dat dochter over het algemeen een lief, makkelijk kind is, maar een kleine duivel kan worden als er iets gebeurd wat haar niet aan staat. Dramaqueen in hoofdletters.
Moet zeggen dat ik het wel kan waarderen, al haalt ze soms het bloed onder mijn nagels vandaan met dat idiote gedrag op de commode.. Maar goed, ze weet niet beter. Als we thuis zijn verschonen we haar vaak samen en we doen haar samen in bad. Vooral om het aankleden daarna, wat ook een mega drama is.
Hier kletst ze behoorlijk, ook al echt woordjes die we duidelijk herkennen en we kunnen heel veel aan haar vragen, wat ze lijkt te begrijpen. Pakt waar we om vragen, gaat naar de plek waar we graag willen dat ze naartoe gaat als we het vragen etc. En kan op commando boos kijken
Ik vind dit zo leuk, dat geklets en het feit dat ze dingen nu echt lijkt te begrijpen!
Vandaag ons eerste tienminutengesprek gehad op het KDV en daar werd ook bevestigd dat dochter over het algemeen een lief, makkelijk kind is, maar een kleine duivel kan worden als er iets gebeurd wat haar niet aan staat. Dramaqueen in hoofdletters.
Moet zeggen dat ik het wel kan waarderen, al haalt ze soms het bloed onder mijn nagels vandaan met dat idiote gedrag op de commode.. Maar goed, ze weet niet beter. Als we thuis zijn verschonen we haar vaak samen en we doen haar samen in bad. Vooral om het aankleden daarna, wat ook een mega drama is.
Hier kletst ze behoorlijk, ook al echt woordjes die we duidelijk herkennen en we kunnen heel veel aan haar vragen, wat ze lijkt te begrijpen. Pakt waar we om vragen, gaat naar de plek waar we graag willen dat ze naartoe gaat als we het vragen etc. En kan op commando boos kijken
dinsdag 6 november 2018 om 22:26
Lavendel_12 schreef: ↑06-11-2018 21:59Hebben jullie dreumesen ook favoriete muziek? Misschien van bepaalde zanger(es) of thema of serie of kinderfiguur?
Juffrouw Roos