De oma van mijn man
maandag 5 november 2018 om 21:22
Hallo allemaal,
Ik wil even mijn hart luchten en misschien heeft er iemand advies voor mij.
De oma van mijn man is sinds enkele jaren alleen. De band was nooit zo dik maar toen hij nog thuis woonde kwam ze vaak langs en zag hij haar ook.
Sinds wij samen wonen is het altijd moeilijk moeilijk. Als we willen langs komen past het haar nooit, maar ze komt ook niet met een tegenvoorstel. Het is altijd lastig of moeilijk. Ter verduidelijking: ze heeft een auto, fietst met gemak 100 km per dag en is prima bij de tijd. Als we haar dan wel zien op een verjaardag bijvoorbeeld heeft ze bijna geen aandacht voor mijn man. Alleen als er iets negatiefs is dan wil ze daar wel over praten en het uitvergroten. Dat is ook als iemand iets heel goeds heeft gedaan, maar dan op zo'n manier van: goh piet is zo slim, en jij niet.
Nou zou je denken: prima, laat het contact gewoon zo en zie elkaar op verjaardagen. Maar: we horen nu wel via schoonouders dat ze klaagt dat we nooit aandacht voor haar hebben of langs komen.
Hoe dan? Ik irriteer me daar medogenloos aan. We wonen maar 20 minuten bij elkaar vandaan dus de afstand is het ook niet.
Is dit een oude mensen ding? Draait de wereld niet genoeg om haar of moet ik het gewoon laten gaan?
Ze is vorig jaar ook niet op zijn en mijn verjaardag geweest omdat er iets belangrijkers was met de kerk of iets. Is maanden later een keer geweest. Wij voelen ons dus ook totaal geen prioriteit.
Ik wil even mijn hart luchten en misschien heeft er iemand advies voor mij.
De oma van mijn man is sinds enkele jaren alleen. De band was nooit zo dik maar toen hij nog thuis woonde kwam ze vaak langs en zag hij haar ook.
Sinds wij samen wonen is het altijd moeilijk moeilijk. Als we willen langs komen past het haar nooit, maar ze komt ook niet met een tegenvoorstel. Het is altijd lastig of moeilijk. Ter verduidelijking: ze heeft een auto, fietst met gemak 100 km per dag en is prima bij de tijd. Als we haar dan wel zien op een verjaardag bijvoorbeeld heeft ze bijna geen aandacht voor mijn man. Alleen als er iets negatiefs is dan wil ze daar wel over praten en het uitvergroten. Dat is ook als iemand iets heel goeds heeft gedaan, maar dan op zo'n manier van: goh piet is zo slim, en jij niet.
Nou zou je denken: prima, laat het contact gewoon zo en zie elkaar op verjaardagen. Maar: we horen nu wel via schoonouders dat ze klaagt dat we nooit aandacht voor haar hebben of langs komen.
Hoe dan? Ik irriteer me daar medogenloos aan. We wonen maar 20 minuten bij elkaar vandaan dus de afstand is het ook niet.
Is dit een oude mensen ding? Draait de wereld niet genoeg om haar of moet ik het gewoon laten gaan?
Ze is vorig jaar ook niet op zijn en mijn verjaardag geweest omdat er iets belangrijkers was met de kerk of iets. Is maanden later een keer geweest. Wij voelen ons dus ook totaal geen prioriteit.
Onze tijd is nu.
maandag 5 november 2018 om 21:28
Dat is een goeie, kan ik mijn handen er van af trekken.redbulletje schreef: ↑05-11-2018 21:25Waarom maak jij je daar druk over? Als je man behoefte heeft aan zn oma dan gaat ie zelf maar langs.
Helaas heb ik wel de eigenschap dat ik het graag goed wil doen voor iedereen.
Onze tijd is nu.
maandag 5 november 2018 om 21:30
Dit.redbulletje schreef: ↑05-11-2018 21:25Waarom maak jij je daar druk over? Als je man behoefte heeft aan zn oma dan gaat ie zelf maar langs.
maandag 5 november 2018 om 21:32
Dit . Ik merk het aan mijn schoonouders, tenminste mijn schoonvader. Niks flexibels meer aan en alles moet op zijn manier.apestaartje30 schreef: ↑05-11-2018 21:30Voor sommige ouderen is dat wel een ding. Hun wereld wordt kleiner en hun houding wordt star.
maandag 5 november 2018 om 21:47
maandag 5 november 2018 om 21:50
Wij werken beide en hebben dus niet altijd de tijd. Zijn wel flexibel tot op zekere hoogte. Als in avonden, weekenden en vrije dagen. Ze wou eerst altijd dat we kwamen eten door de weeks maar dat word ook steeds afgeslagen. Na een tijdje voelen wij ons bezwaard om het nog te vragen. En gebeurd er dus niet zo veel.blijfgewoonbianca schreef: ↑05-11-2018 21:32“ welke zondag deze maand ben je thuis, oma ? “
Misschien kun je het combineren : als oma bij je schoonouders is komen jullie daar ook heen. .
Onze tijd is nu.
maandag 5 november 2018 om 21:54
Zeg je : Dat is gek, we hebben het al zo vaak gevraagd en ze heeft nooit tijd voor ons.
Is ze een beetje dementerend?
En dan verder laten lullen en overgaan op een ander onderwerp.
Zeg je : Dat is gek, we hebben het al zo vaak gevraagd en ze heeft nooit tijd voor ons.
Is ze een beetje dementerend?
En dan verder laten lullen en overgaan op een ander onderwerp.
maandag 5 november 2018 om 21:55
Boeiend. Zeg tegen je schoonouders dat zij zelf nooit kan, en laat het verder aan je vriend over.
En dat ze niet op je verjaardag komt zou ik me al helemaal niet druk om maken. Ik ben al 10 jaar samen met mijn man en ik heb zijn oma hooguit 5 keer gezien. Als de band er niet is hoef je die niet krampachtig proberen af te dwingen.
En dat ze niet op je verjaardag komt zou ik me al helemaal niet druk om maken. Ik ben al 10 jaar samen met mijn man en ik heb zijn oma hooguit 5 keer gezien. Als de band er niet is hoef je die niet krampachtig proberen af te dwingen.
maandag 5 november 2018 om 22:13
Jij moet nog wel heel erg piepjong zijn om je met de oma van je vriend bezig te houden.
De ouders van je vriend zijn nog wel van belang, maar zijn grootmoeder?? Kan jou het nou schelen wat ze vindt? Je bepaalt eenmalig je gedrag t.o.v. haar, bijvoorbeeld twee keer per jaar op bezoek en verder denk je er niet meer over na.
De ouders van je vriend zijn nog wel van belang, maar zijn grootmoeder?? Kan jou het nou schelen wat ze vindt? Je bepaalt eenmalig je gedrag t.o.v. haar, bijvoorbeeld twee keer per jaar op bezoek en verder denk je er niet meer over na.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 5 november 2018 om 22:27
"Verkeerd van goeiïgheid" zegt mijn oma daarover
Ik zou het bemoeien van jou stikirritant vinden. Je bent toch niet de moeder van je vriend?
Als ie langs wil, dan kan hij zelf ook langs gaan, en vice versa.
maandag 5 november 2018 om 23:02
Dan is dat laatste zinnetje dus het probleem en niet de oma van je vriend. De oplossing ga je dus ook niet vinden als je alleen aan het oma-probleem werkt.