De oma van mijn man

05-11-2018 21:22 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil even mijn hart luchten en misschien heeft er iemand advies voor mij.

De oma van mijn man is sinds enkele jaren alleen. De band was nooit zo dik maar toen hij nog thuis woonde kwam ze vaak langs en zag hij haar ook.
Sinds wij samen wonen is het altijd moeilijk moeilijk. Als we willen langs komen past het haar nooit, maar ze komt ook niet met een tegenvoorstel. Het is altijd lastig of moeilijk. Ter verduidelijking: ze heeft een auto, fietst met gemak 100 km per dag en is prima bij de tijd. Als we haar dan wel zien op een verjaardag bijvoorbeeld heeft ze bijna geen aandacht voor mijn man. Alleen als er iets negatiefs is dan wil ze daar wel over praten en het uitvergroten. Dat is ook als iemand iets heel goeds heeft gedaan, maar dan op zo'n manier van: goh piet is zo slim, en jij niet.
Nou zou je denken: prima, laat het contact gewoon zo en zie elkaar op verjaardagen. Maar: we horen nu wel via schoonouders dat ze klaagt dat we nooit aandacht voor haar hebben of langs komen.
Hoe dan? Ik irriteer me daar medogenloos aan. We wonen maar 20 minuten bij elkaar vandaan dus de afstand is het ook niet.
Is dit een oude mensen ding? Draait de wereld niet genoeg om haar of moet ik het gewoon laten gaan?

Ze is vorig jaar ook niet op zijn en mijn verjaardag geweest omdat er iets belangrijkers was met de kerk of iets. Is maanden later een keer geweest. Wij voelen ons dus ook totaal geen prioriteit.
Onze tijd is nu.
als ge zo'n negatief mens hebt laat het, ze komt niet elke dag langs, prijs u gelukkigen, wat anders dan hier waar ze elke dag langs komt en daarbij nog meerdere keren belt.
Ik zou dat probleempje lekker laten waar het hoort, bij je vriend.
laat het gewoon vallen en als ze nog eens langskomt op de grond liggen tot ze terug weg is :D :D
Een oud mens en dan met gemak 100 km per dag fietsen....... tuuuurlijk joh.
nina1966 schreef:
05-11-2018 23:22
Ik denk dat ze een elektrische fiets heeft.
nina1966 schreef:
TO is 24 dus misschien is oma pas 64 (of nog jonger als oma+moeder heel jong kinderen hebben gekregen).
Een onderdeel van volwassen worden is beseffen dat andere volwassenen niet altijd goed zijn of gelijk hebben. Ook oma's en opa's niet.

Als jullie oprecht je best doen, heb je niets op je lullig over te voelen. Je schoonouders moeten verstandig genoeg zijn om geen partij te kiezen, en een grotere afstand te scheppen.

En laat het los.
Those who don’t believe in magic will never find it
Wintertime16 schreef:
06-11-2018 06:24
TO is 24 dus misschien is oma pas 64 (of nog jonger als oma+moeder heel jong kinderen hebben gekregen).

Ik moet zeggen dat ik vanaf 0 al geen zin had in elke dag zulke afstanden fietsen. :roll:
nina1966 schreef:
Neem aan 'n typfoutje.
redbulletje schreef:
06-11-2018 23:14
Neem aan 'n typfoutje.
Mijn tante van 61 fietst zeker nog met gemak 150 km per dag. En met haar nog veel meer van die gekkies. Ook begin 70.
nina1966 schreef:
Ik heb een oom van achterin de 70 die 4 keer in de week minimaal 100 km fietst. Houdt hem fit zegt hij.
Ja ze heeft een elektrische fiets inderdaad, haha. Zelf zou ik het ook niet kunnen hoor, 100 km fietsen, maar zij doet het toch maar even.

Bedankt allemaal voor de reacties
Onze tijd is nu.
Als schoonouders weer beginnen over haar klaagzangen, dan zeg je kort hoe het zit:

"We probeerden af te spreken, maar ze nam niet op. Dan kan ik er verder ook niks aan doen."

En dan dat gesprek afkappen, anders blijven ze julie ermee lastig vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven