Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Envelop, dat herken ik. Ik voel ook altijd pas achteraf hoe stressvol iets is geweest. Fijn dat hij het nu wel serieus neemt. Mijn netwerk woont ook niet heel dichtbij! Behalve mijn zus dan, zij is op reis morgen , maar zwager past op ;-) .

Ninaatje! Welkom! Ik ga ook bevallen van de derde. Hoe oud zijn jouw jongens?
O leuk Dajka! Ze zijn 8 en 5 dus al wat ouder.Dat maakt wel dat ik het overdag redelijk rustig heb omdat ze op school zitten. Hoe oud zijn jouw kids? Ik vind het wel heel leuk om deze zwangerschap zo samen met hen te beleven. Ze kunnen ook echt niet wachten ( vooral omdat daarna sinterklaas snel komt haha)
Hi ninaatje! Die van mij zijn ook ‘al’ 7 en 5 dus vergelijkbare situatie. Ik heb eerst heel lang getwijfeld, hahaha. Ze kijken er erg naar uit, alhoewel ze de impact natuurlijk niet kunnen overzien. Ben benieuwd hoe het gaat straks.

Morgen is DE dag voor mij. Eerst vliezen breken door de vk, en als de weeen niet doorzetten naar het zkh voor inleiden. Maar in elk geval een baby. Ik kijk er enorm naar uit, maar aan de andere kant vind ik het ook zo onwerkelijk.
Even een snel berichtje!

Heel veel succes morgen dajka! Ik hoop dat die vliezen breken her laatste zetje is voor je! Op naar een prachtige baby!
Daar sluit ik me bij aan! Heel veel succes vandaag!
Veel succes dajka!
Ook last met slapen Florence? Dat vind ik wel zo'n stom zwangerschapskwaaltje.... gelukkig kan ik er wel van genieten dat dochter lekker slaapt en er nog geen baby is waar ik van alles mee moet maar gewoon lekker lui in mn bed kan blijven liggen.
Envelop schreef:
05-11-2018 05:05
Ook last met slapen Florence? Dat vind ik wel zo'n stom zwangerschapskwaaltje.... gelukkig kan ik er wel van genieten dat dochter lekker slaapt en er nog geen baby is waar ik van alles mee moet maar gewoon lekker lui in mn bed kan blijven liggen.
Ik vind het eigenlijk niet zo erg, zit lekker boek te lezen. Ben nooit een goede slaper geweest en nu ik met verlof ben kan ik ook gewoon smiddags een dutje doen. Enige irritante is dat ik niet lekker kan liggen. En dat man echt heerlijk ligt te slapen.....
Dajka: toi toi toi! Zet hem op!
Succes Dajka!
Hopelijk snel een prachtige baby in je armen!
Succes Dajka
Dank jullie wel allemaal! Vliezen zijn net gebroken. En nu wachten...haha
Veel succes Dajka!
Dajka schreef:
05-11-2018 09:02
Dank jullie wel allemaal! Vliezen zijn net gebroken. En nu wachten...haha
Spannend!! Hopelijk gebeurt er wat.

Ik droom echt al weken dat mijn vliezen breken. Meestal op de onhandigste momenten (in de trein, op schoolreis in het zwembad ...). Hoop toch dat de bevalling weer begint met weeën zoals vorige keer.
Hopelijk heb je nu je baby al in je armen Dajka! Ben benieuwd hoe het is gegaan!

En wat een heftige verhalen over bekkenpijn hier zeg! Zelfs een rolstoel nodig hebben, wat vervelend zeg! Dan ben ik wel heel blij met mijn vrijwel pijnloze zwangerschap tot nu toe, erger dan een paar dagen lang een beurs schaambeen en wat indalingssteken is het niet geweest, heb ook nog geen enkele harde buik gehad. Ik slaap ook gewoon nog goed, ik word 1 keer wakker om te plassen en verder niet. Ik hoop niet dat dat betekent dat ik een horrorbevalling krijg ;-D
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
gioia82 schreef:
05-11-2018 22:12
Hopelijk heb je nu je baby al in je armen Dajka! Ben benieuwd hoe het is gegaan!

En wat een heftige verhalen over bekkenpijn hier zeg! Zelfs een rolstoel nodig hebben, wat vervelend zeg! Dan ben ik wel heel blij met mijn vrijwel pijnloze zwangerschap tot nu toe, erger dan een paar dagen lang een beurs schaambeen en wat indalingssteken is het niet geweest, heb ook nog geen enkele harde buik gehad. Ik slaap ook gewoon nog goed, ik word 1 keer wakker om te plassen en verder niet. Ik hoop niet dat dat betekent dat ik een horrorbevalling krijg ;-D
Gewoon blij zijn met alles wat je niet hebt in dit geval. Hier trouwens ook geen enkele harde buik. Baby is wel helemaal ingedaald volgens vlos.
Zo! Ik dacht gisteravond even dat hij er vandaag al zou zijn. Na het avondeten kreeg ik een zeurende pijn onderin mijn buik. Eerst bleef dit maar aanhouden, wat ik wel eerder heb gehad maar dan niet zo lang. En op een gegeven moment werd het steeds meer lijkend op een wee. Moest er echt doorheen ademen en voelde ze opkomen en wegzakken. Niet echt in een ritme en ook niet zo pijnlijk als ik herkende van vorige keer. Maar zeker geen pretje.
Rond 9 uur zakte het wel weer wat weg. Ben met kruikje naar bed gegaan met het idee we zien wel of het gaat doorzetten. Ben rond 11 uur wakker geworden van weer kramp maar de rest van de nacht 'gewoon' geslapen (wel regelmatig wakker maar geen krampen oid). Dus hij zit nu nog gewoon waar hij nog even mag blijven van mij! Vanmiddag wel even met de vk bespreken.
Gewoon lekker doorgenieten hoor gioia! En zullen we gaan voor een hele fijne mooie bevalling gevolg door een hele mooie gezonde baby. Dan is het plaatje compleet.

Trek je het nog een beetje Florence?

Ik hoop ook dat dajka heerlijk aan het genieten is!

Spannend giraffe! Vervelend he, dat denken dat het gaat gebeuren. Ik herken dat wel! En dan een soort van teleurgesteld zijn dat t stopt haha. Inderdaad even vragen wat de verloskundige ervan vind.

Jeetje wat zijn laatste loodjes pittig. Lopen kan ik ondertussen ook echt niet meer, heel blij dat wij ons morgen mogen melden. Maar jeetje wat vind ik het spannend. Altijd wel een beetje snel nerveus voor dingen, maar dit slaat echt alles. Nooit bang geweest voor de bevalling, maar zie er ook wel een beetje tegenop nu. Al kan ik niet wachten tot ook wij onze baby hopelijk veilig en gezond in onze armen kunnen sluiten, ook dat stukje levert voornamelijk die spanning wel op.

Hoe ver is iedereen ondertussen? Hier morgen precies 39 weken.
lalameme wijzigde dit bericht op 06-11-2018 09:02
0.10% gewijzigd
Morgen al lala: spannend!!!

Voor de rest: schiet eens op, het begint een beetje stil te worden op dit topic!
Haha, hij mag nog even blijven zitten bij mij hoor! Ik ben nu 35+3.

@Giraffe, spannend. Ik heb dat de vorige zwangerschap ook twee keer gehad en ben toen pas een paar weken later daadwerkelijk bevallen....

@Gioia, heerlijk toch dat het zo relaxt gaat! Gewoon lekker van genieten, zo hoort het eigenlijk ook.

Wat doen jullie vooral op je verlofdagen? Ik merk dat ik nog van alles in huis wil doen (keuken net verbouwd en die moet nog logisch ingericht worden, commode inrichten, oude kleding opruimen, eten maken voor de vriezer etc etc) maar door mijn verplichte rust ben ik ook "gedwongen" aan het lezen, lekker aan het lunchen, kijk ik series in bed en ben ik gisteren met een vriendin naar de sauna geweest.

Vandaag ga ik zo eerst ergens wat ophalen voor mp, dan wat dozen uitzoeken voor de keuken, wasje draaien, lekker lunchen voor de tv, een vent binnenlaten die de verwarming gaat fixen en daarna komen man en dochter weer thuis van werk/kdv en zorg ik dat het eten klaar staat. De AH komt vanavond weer bezorgen dus dat is ideaal.
Ff een ego oost, bijleren doe ik later!

Jaaa onze dochter is gisteren geboren rond een uur of 6. De weeen kwamen wel opgang maar zetten niet heel goed door. Om een uurtje of vier toch een infuus, en toen was ze er binnen no time. Het gaat helemaal goed met ons! Tis een prachtig meisje, ben weer helemaal verlieft :heart:
Gefeliciteerd djajka!
Wat fijn Dajka!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter :love:

Voel je je verder (naar omstandigheden) goed?
Gefeliciteerd Dajka!
Gefeliciteerd met je prachtige meisje Dajka! :heart: Hoe voel je je nu (behalve helemaal verliefd)?

Haha Florence, als iedereen nou ineens gaat bevallen wordt het nóg stiller op dit topic!

Ik kan me goed voorstellen dat je het heel erg spannend vindt Lalameme! Het is zo moeilijk om je voor te stellen hoe het zal gaan, iedere vrouw heeft ook weer een andere ervaring. Maar in ieder geval weet je wel zeker dat je snel je meisje in je armen hebt!

Bij mij begint de verveling ook een beetje Envelop. Alles is gewassen, kraamtas is gepakt, nog wat laatste dingen voor werk zijn gedaan en alles is in huis. Dus ik ben klaar voor de baby, maar de baby volgens mij nog niet voor mij! Gisteren beneden flink opgeruimd en schoongemaakt (het "voordeel" van een klushuis, altijd iets schoon te maken), vandaag ga ik maar eens onze slaapkamer een grote schoonmaakbeurt geven, en even naar de stad om een molton te kopen want die matrasbeschermer ligt niet lekker. En vanavond lekker sporten. Morgen komen mijn schoonzusjes op bezoek dus dan vermaak ik me ook wel. Ik ga ook elke dag even een uurtje wandelen. En wij hebben ook nog genoeg klusjes te doen, afgelopen weekend heb ik staan schuren en elektriciteitsdraden aangelegd, maar zonder mijn vriend in huis begin ik toch minder snel aan dat soort klussen. De meeste dingen zijn ook gewoon te zwaar nu, we hebben nog 50 m2 plafond wat geschuurd en geschilderd moet worden, maar dat is nu echt even te veel.

En gek van die krampen Giraffe! Ik hoor dat ook wel van andere vrouwen, lijkt me maar irritant! Dan wil je liever dat het gewoon doorzet lijkt me.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven