Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
dinsdag 6 november 2018 om 11:09
goed punt gioia, waarschijnlijk omdat het mezelf niet lukt om de baby streng toe te spreken dat hij echt wel mag komen, ga ik jullie gewoon haasten. Maar dat lijkt ook niet te werken, en een leeg topic wil ik natuurlijk ook niet.
Bedoel je dat die matrasbeschermer uit het kraam pakket vervelend ligt? Hier ook ,maar heb bij ikea een matrasbeschermer gekocht (het ding heet matrasbeschermer maar is het niet) voor 7 euro (met mijn maat bed) en ik voel die plastic beschermer dus niet meer. Dus: matras, daarboven op dat plastic ding vast plakken met ducttape, dan ikea matras beschermer erover. Omdat dat ikea ding geen plastic heeft, zweet het niet zo.
Bedoel je dat die matrasbeschermer uit het kraam pakket vervelend ligt? Hier ook ,maar heb bij ikea een matrasbeschermer gekocht (het ding heet matrasbeschermer maar is het niet) voor 7 euro (met mijn maat bed) en ik voel die plastic beschermer dus niet meer. Dus: matras, daarboven op dat plastic ding vast plakken met ducttape, dan ikea matras beschermer erover. Omdat dat ikea ding geen plastic heeft, zweet het niet zo.
dinsdag 6 november 2018 om 11:16
Jaa gefeliciteerd dajka! Met jullie mooie meisje, nu lekker genieten! ♡
Florence je hebt echt goede tips, ook deze had ik eerder moeten weten haha!
Gioia, knap dat je nog zoveel doet hoor! Heb er echt respect voor haha.
Ik vind mn bed echt bizar hoog. Ik moet er echt zonder te overdrijven opklimmen. Fijn ook met je bekken! Vinden andere dit ook? Zo gigantisch klein ben ik nou ook weer niet. 167 cm.
Ik vind mn bed echt bizar hoog. Ik moet er echt zonder te overdrijven opklimmen. Fijn ook met je bekken! Vinden andere dit ook? Zo gigantisch klein ben ik nou ook weer niet. 167 cm.
dinsdag 6 november 2018 om 11:19
echt, ik heb een ladder nodig! Ik ben flink kleiner dan jij, en ik moet echt drie treden klimmen wat ik natuurlijk niet kan. Maar man krijgt me erop getild. Wij hebben een extra bed geleend want het is echt niet te doen om elke nacht me vier keer uit dat bed te laten tillen om naar het toilet te gaan (man wil ook slapen), dus ik heb nu een hoog bed en een normaal bed.Lalameme schreef: ↑06-11-2018 11:16Jaa gefeliciteerd dajka! Met jullie mooie meisje, nu lekker genieten! ♡
dinsdag 6 november 2018 om 12:03
Bij mijn oudste had ik dat ook! Bij de andere twee kwam ik er achter dat er meerdere maten klossen zijn.. dus nu een maatje lager en dan is het bed alsnog hoog genoeg voor de kraam. Tip!
Want nu denk je nog vooral over hoe het is om met je zwangere buik er op te komen. Maar straks, als je bevallen bent, moet je dus ook met je beurse onderkant (en met een beetje pech met je hechtingen) op dat bed zien te schuiven. En dan is het echt niet fijn als het veel te hoog is, omdat je dan des te meer moet schuiven op je billen..
Dus voor wie de klossen nog moet halen, informeer eens of er verschillende maten beschikbaar zijn!
Want nu denk je nog vooral over hoe het is om met je zwangere buik er op te komen. Maar straks, als je bevallen bent, moet je dus ook met je beurse onderkant (en met een beetje pech met je hechtingen) op dat bed zien te schuiven. En dan is het echt niet fijn als het veel te hoog is, omdat je dan des te meer moet schuiven op je billen..
Dus voor wie de klossen nog moet halen, informeer eens of er verschillende maten beschikbaar zijn!
dinsdag 6 november 2018 om 12:40
Gefeliciteerd Dajka!!!
Zeer vervelend ja dat het niet doorzet
Vooral omdat het soms best pittig was. Maar ergens ook wel blij. Ben nu 37+2 dus nog wel wat vroeg (vorige keer met 41 weken bevallen).
Spannend lalameme!!! Veel succes alvast. Geloof in je zelf en je lichaam. You can do this!
Vorige keer moest ik inderdaad flink schuiven om lekker te zitten voor de voeding op bed. Heb toen voor einde van de kraamweek de klossen er al onder vandaan gehaald. Nu staan ze er ook nog niet (en niet eens besteld, foei! Ga ik nu maar gauw doen..)
Net op kraambezoek geweest bij een vriendin. Zooooo klein nog. Raar om te beseffen dat ik over een paar weken ook zo'n kleintje weer heb. Ben nu zo gewend aan mijn kleine, grote peuter. Die was ook ooit zo ieniemienie.
Mijn verlofdagen vul ik met babykamer opruimen, huishouden en liefst zoveel mogelijk niks. Vervelen? Nee. Geniet van de 3 dagen rust! Overige dagen is dochter er, dus best druk dan. Ben gisteren begonnen met dekentje haken en lekker kerstfilms kijken
Zeer vervelend ja dat het niet doorzet
Vooral omdat het soms best pittig was. Maar ergens ook wel blij. Ben nu 37+2 dus nog wel wat vroeg (vorige keer met 41 weken bevallen).
Spannend lalameme!!! Veel succes alvast. Geloof in je zelf en je lichaam. You can do this!
Vorige keer moest ik inderdaad flink schuiven om lekker te zitten voor de voeding op bed. Heb toen voor einde van de kraamweek de klossen er al onder vandaan gehaald. Nu staan ze er ook nog niet (en niet eens besteld, foei! Ga ik nu maar gauw doen..)
Net op kraambezoek geweest bij een vriendin. Zooooo klein nog. Raar om te beseffen dat ik over een paar weken ook zo'n kleintje weer heb. Ben nu zo gewend aan mijn kleine, grote peuter. Die was ook ooit zo ieniemienie.
Mijn verlofdagen vul ik met babykamer opruimen, huishouden en liefst zoveel mogelijk niks. Vervelen? Nee. Geniet van de 3 dagen rust! Overige dagen is dochter er, dus best druk dan. Ben gisteren begonnen met dekentje haken en lekker kerstfilms kijken
dinsdag 6 november 2018 om 12:55
Nee, voorweeen zijn echt golven van pijn. Het komt langzaam op, bereikt een hoogte punt en zakt weer af. Vind het wel degelijk anders dan krampen of pijnlijke harde buiken, die overigens ook heel vervelend kunnen zijn.florence13 schreef: ↑06-11-2018 12:51Pfff, degenen van jullie die voorweeen hebben gehad: voelde dat als menstruatie kramp? En had je dat in het midden of ook aan de zijkant van je onderbuik?
Het moge duidelijk zijn dat ik kramp heb dus...
dinsdag 6 november 2018 om 12:59
Oh ok, ik had me laten vertellen dat het voelde als menstruatie kramp. Maar niet dus. Nou dan heb ik dat niet, maar dus wel menstruatie kramp. Ook niet fijn natuurlijk, maar lijkt me onwasrschijnlijk dat ik ongesteld wordt.... Lol
Gaat vast wel over, dus ga maar effe wat anders doen.
dinsdag 6 november 2018 om 13:10
Ja dat van die matrasbeschermer was inderdaad mijn plan, een dikkere laag eroverheen zodat je dat plastic niet meer voelt.
Ik heb trouwens ook de lage klossen genomen (moet ze nog ophalen), dan is ons bed net geen 80 cm hoog maar ik vind het wel best. In het ergste geval wil de kraamverzorgster ons bed niet verschonen, dan doet mijn vriend dat gewoon. Ik ga ze er ook nog niet onder doen, dat doet mijn vriend wel als de bevalling begint.
Ik heb trouwens ook de lage klossen genomen (moet ze nog ophalen), dan is ons bed net geen 80 cm hoog maar ik vind het wel best. In het ergste geval wil de kraamverzorgster ons bed niet verschonen, dan doet mijn vriend dat gewoon. Ik ga ze er ook nog niet onder doen, dat doet mijn vriend wel als de bevalling begint.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 6 november 2018 om 13:28
Gefeliciteerd Dajka! Als je weer een beetje hersteld bent ben je van harte welkom in het vervolg topic
.
Leuk dat hier nog zo actief doorgeschreven wordt. Wel gek ook dat jullie nog allemaal een bevalling te wachten staat (inclusief spanning: wanneer begint het) en bij ons het gewone leven alweer begonnen is.
Die klossen hadden wij dit keer ook de lage variant, kon ik tenminste enigszins in bed komen. Was ook iets lager dan 80cm maar er heeft niemand met een meetlint naast het bed gestaan gelukkig haha.
Leuk dat hier nog zo actief doorgeschreven wordt. Wel gek ook dat jullie nog allemaal een bevalling te wachten staat (inclusief spanning: wanneer begint het) en bij ons het gewone leven alweer begonnen is.
Die klossen hadden wij dit keer ook de lage variant, kon ik tenminste enigszins in bed komen. Was ook iets lager dan 80cm maar er heeft niemand met een meetlint naast het bed gestaan gelukkig haha.
dinsdag 6 november 2018 om 13:34
Het begon gisteren wel als een aanhoudende menstruatie achtige kramp. Maar dat ging over in de eerder genoemde golven van pijn. Lastig zo te beschrijven maar je voelt het echt aankomen, dan een piek waar je echt doorheen moet ademen (ben niet zo van het puffen haha maar wel goede ademhalingsoefeningen gehad bij yoga) en dan zakt het weer af tot het weg is. Voelde het gisteren ook in mijn hele buik. Merkte duidelijk dat de kleine eroo reageerde. Bovenkant werd ook hard en voelde hem even heftiger bewegen.florence13 schreef: ↑06-11-2018 12:51Pfff, degenen van jullie die voorweeen hebben gehad: voelde dat als menstruatie kramp? En had je dat in het midden of ook aan de zijkant van je onderbuik?
Het moge duidelijk zijn dat ik kramp heb dus...
Heb de hele dag al wel een wat zeurderig gevoel in mijn buik. Maar geen weeën meer (weet nog steeds niet of ik dat nou jammer vind of toch wel prettig als hij nog even wacht...)
dinsdag 6 november 2018 om 13:38
ja dat heb ik dus, een kramp die opbouwt en weer weg gaat en een kei harde buik, ook bovenin (hele buik is gevuld met cement lijkt het) en het geeft een rottig trekkend gevoel. Baby wiebelt een beetje mee, voel hem goed dus maak me niet druk. Maar dit is de eerste keer dat ik zoiets heb. Om de een of andere reden heb ik het ook ontzettend warm.Giraffe90 schreef: ↑06-11-2018 13:34Het begon gisteren wel als een aanhoudende menstruatie achtige kramp. Maar dat ging over in de eerder genoemde golven van pijn. Lastig zo te beschrijven maar je voelt het echt aankomen, dan een piek waar je echt doorheen moet ademen (ben niet zo van het puffen haha maar wel goede ademhalingsoefeningen gehad bij yoga) en dan zakt het weer af tot het weg is. Voelde het gisteren ook in mijn hele buik. Merkte duidelijk dat de kleine eroo reageerde. Bovenkant werd ook hard en voelde hem even heftiger bewegen.
Heb de hele dag al wel een wat zeurderig gevoel in mijn buik. Maar geen weeën meer (weet nog steeds niet of ik dat nou jammer vind of toch wel prettig als hij nog even wacht...)
Allemaal niet erg en geen drama, dus ik ga maar eens wat anders zoeken om te doen dan te bedenken wat ik heb.
dinsdag 6 november 2018 om 14:00
Dan zouden het wellicht oefen weeën kunnen zijn!florence13 schreef: ↑06-11-2018 13:38ja dat heb ik dus, een kramp die opbouwt en weer weg gaat en een kei harde buik, ook bovenin (hele buik is gevuld met cement lijkt het) en het geeft een rottig trekkend gevoel. Baby wiebelt een beetje mee, voel hem goed dus maak me niet druk. Maar dit is de eerste keer dat ik zoiets heb. Om de een of andere reden heb ik het ook ontzettend warm.
Allemaal niet erg en geen drama, dus ik ga maar eens wat anders zoeken om te doen dan te bedenken wat ik heb.
Afleiding helpt dan wel wat ja haha.
Ik had het gisteren juist heel koud. Nou had mijn vriend dat ook, dus zal wel aan het huis hebben gelegen. Met kruikje tegen mijn buik naar bed, dat gaf wel wat ontspanning voor mijn buik en lekker warm!
Succes! Hoe ver ben je nu? (Of heb ik daar ergens overheen gelezen?)
dinsdag 6 november 2018 om 14:02
Giraffe90 schreef: ↑06-11-2018 14:00Dan zouden het wellicht oefen weeën kunnen zijn!
Afleiding helpt dan wel wat ja haha.
Ik had het gisteren juist heel koud. Nou had mijn vriend dat ook, dus zal wel aan het huis hebben gelegen. Met kruikje tegen mijn buik naar bed, dat gaf wel wat ontspanning voor mijn buik en lekker warm!
Succes! Hoe ver ben je nu? (Of heb ik daar ergens overheen gelezen?)
Nu op 37+4, dus is nog een beetje vroeg. Maar oefenwee klinkt opzich niet onlogisch.
dinsdag 6 november 2018 om 14:23
2 dagen verder dan ik, dus op zich niet gek als ik ze ook heb!florence13 schreef: ↑06-11-2018 14:02Nu op 37+4, dus is nog een beetje vroeg. Maar oefenwee klinkt opzich niet onlogisch.
Kan me van vorige zwangerschap herinneren dat ik bij mn zus aan het afwassen was en opeens een wee kreeg. Probeerde het niet te laten merken en er doorheen te praten. Maar kon op hoogtepunt echt niet meer praten. Was wel de enige toen. Het was geloof ik ook zo rond de 37 weken... en ze kwam pas met 41 weken. Zegt dus helaas ook nog helemaal niks.
dinsdag 6 november 2018 om 14:41
1000% zeker oefenweeen. Ik heb de vanaf 32 weken en al hele zwangerschap harde buiken.
Die opbouwende menstruatiekramp (ik moet hem wegzuchten) gecombineerd met een harde buik (dat cement gevoel) echt heel herkenbaar! Zolang ze niet regelmatig komen zijn het oefenweeen als ze regelmatig komen zijn het echte weeën! Je was je slijmprop ook verloten toch! Spanneeend! Wie weet zet het gewoon al door. En anders doet je lichaam iniedergeval al wel vast wat welkom voorwerk!
Hahaha oké dan ligt het niet aan mij. Ze staan er hier pas sinds dit weekend onder want het leek me al onhandig hoog! Dat is het dus ook. Opstapje zoeken dan Maar voor na de bevalling.
Bedankt voor jullie lieve succes wensen!
Die opbouwende menstruatiekramp (ik moet hem wegzuchten) gecombineerd met een harde buik (dat cement gevoel) echt heel herkenbaar! Zolang ze niet regelmatig komen zijn het oefenweeen als ze regelmatig komen zijn het echte weeën! Je was je slijmprop ook verloten toch! Spanneeend! Wie weet zet het gewoon al door. En anders doet je lichaam iniedergeval al wel vast wat welkom voorwerk!
Hahaha oké dan ligt het niet aan mij. Ze staan er hier pas sinds dit weekend onder want het leek me al onhandig hoog! Dat is het dus ook. Opstapje zoeken dan Maar voor na de bevalling.
Bedankt voor jullie lieve succes wensen!
dinsdag 6 november 2018 om 16:08
Verloskundige zei inderdaad oefen weeën. Al kunnen ze bij een tweede wel al voor wat ontsluiting of verweking zorgen. Maar ik moest uitgaan van ergens tussen 25 nov. en 2 dec. (40 en 41 weken) omdat eerste met 41 weken kwam. We gaan het zien!
Poeh lalameme, al vanaf week 32! Dat is wel vermoeiend dan zeg. Vooral omdat het dan steeds toch net niks is, maar wel pijnlijk en vervelend. Maar je doet er niks aan. Al is het voorwerk inderdaad wel welkom, als het bij de echte bevalling help!
Poeh lalameme, al vanaf week 32! Dat is wel vermoeiend dan zeg. Vooral omdat het dan steeds toch net niks is, maar wel pijnlijk en vervelend. Maar je doet er niks aan. Al is het voorwerk inderdaad wel welkom, als het bij de echte bevalling help!
dinsdag 6 november 2018 om 16:19
dinsdag 6 november 2018 om 17:27
Dank jullie wel dames! Ik weet niet wie het vroeg maar ik was 41w2.
De eerste nacht/dag ging heel relaxed. Waarschijnlijk is mevrouw nog aan het bijkomen vd bevalling, dus die slaapt lekker veel. Borstvoeding wel wat pijnlijk, toch weer wennen denk ik.
Ik ben benieuwd wie de volgende is! Ik ga nog wel meelezen hoor!
De eerste nacht/dag ging heel relaxed. Waarschijnlijk is mevrouw nog aan het bijkomen vd bevalling, dus die slaapt lekker veel. Borstvoeding wel wat pijnlijk, toch weer wennen denk ik.
Ik ben benieuwd wie de volgende is! Ik ga nog wel meelezen hoor!
dinsdag 6 november 2018 om 18:39
Wat fijn Dajka! Wat betreft het hebben van symptomen, bij mijn eerste heb ik geen enkel symptoom gehad voordat de bevalling begon en ben ik met 39 weken bevallen. Bij mijn tweede kind voorweeen, veel harde buiken en pas bij 41 weken bevallen. Zegt dus lang niet alles, in ieder geval niet bij mij. Succes voor iedereen die snel hun kindje in handen gaan hebben. Je kunt het!