Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
dinsdag 6 november 2018 om 20:58
Duurde gisteren paar uur (ongeveer van 19.00 tot 22.00, toen sliep ik, en om 23.00 ergens nog wakker geworden van een wee. Daarna niks meer.) En vandaag af en toe licht het gevoel gehad, ene keer wel sterker dan andere keer.
Kan inderdaad wel het begin zijn! Als ze elke 5 minuten komen en een minuut aanhouden moet je verloskundige bellen (of al eerder als je je daar beter bij voelt!).
Kan inderdaad wel het begin zijn! Als ze elke 5 minuten komen en een minuut aanhouden moet je verloskundige bellen (of al eerder als je je daar beter bij voelt!).
dinsdag 6 november 2018 om 21:13
Denk het niet, vrij onregelmatig en doet ook niet vreselijk zeer, het valt best mee. Die baby zit me gewoon te pesten, en maakt me al sinds 11 uur vanochtend kramp en harde buik. Is denk ik een beetje het lot omdat ik zo hard gezeurd heb dat ik nog nooit een harde buik gehad had.Giraffe90 schreef: ↑06-11-2018 20:58Duurde gisteren paar uur (ongeveer van 19.00 tot 22.00, toen sliep ik, en om 23.00 ergens nog wakker geworden van een wee. Daarna niks meer.) En vandaag af en toe licht het gevoel gehad, ene keer wel sterker dan andere keer.
Zolang er geen regelmaat in zit of erger wordt zit ik het maar gewoon uit. Straks even douchen en kijken of slapen lukt.
dinsdag 6 november 2018 om 21:42
dinsdag 6 november 2018 om 21:52
Daar krijg je dan nog een klus aan...Giraffe90 schreef: ↑06-11-2018 21:42Sterkte!!
Douchen zal zeker wel even fijn zijn. Of een kruikje in bed straks!
Mijn buik trekt ook nog af en toe samen. En de kleine man geeft me lekkere trappen alle kanten op. Ach ja. Als hij net zo leuk is als zijn zus, mag hij nu even z'n gang gaan. Voed ik hem straks wel op![]()
dinsdag 6 november 2018 om 22:51
Oefenweeen horen weg te gaan bij een bad of een douch of inderdaad een kruik. Echte weeën die blijven! Ze duren hier een seconde of 40 en komen soms wel regelmatig. Ik heb ze soms uren achter elkaar maar sowieso wel elke dag sinds 32 weken zwangerschap. Als je buik constand hard blijft wel even bellen hoor. Je buik hoort wel weer te ontspannend.
Dankjewel Florence! Jij sterkte met die nare oefenweeen! Laten we het maar houden op het einde is in zicht..
Dankjewel Florence! Jij sterkte met die nare oefenweeen! Laten we het maar houden op het einde is in zicht..
woensdag 7 november 2018 om 09:49
Gaat vast wel goedkomen... ben ook opvoeder van beroep (alhoewel ik nu al ervaar dat een eigen kind wel anders is, kan ik toch bepaalde kennis meenemen).
Vandaag rustig dagje voor de boeg! Beetje opruimen, haken, kletsen met beste vriendin en misschien langs de IKEA om te klagen (ben na 1 week al door nieuwe stoel gezakt... zo zwaar ben ik nou ook weer niet!).
Toi toi toi lalameme! Hopelijk snel je kleine in je armen.
woensdag 7 november 2018 om 09:55
woensdag 7 november 2018 om 10:01
Oh ja, nog steeds niet echt klaar met die ziekenhuis tas...
Voornamelijk kleding voor mezelf vind ik wat lastig te kiezen. Heb nu wat pyjama's mee. Ik gooi er nog wel een rekbaar positiejurkje in ofzo en een jogging broek, dat zit in elk geval comfortabel...
Wel al een contactdoos ingepakt n.a.v. de tip van (volgens mij) Nijntje. En alles voor de baby is trouwens wel al lang paraat.
Wel al een contactdoos ingepakt n.a.v. de tip van (volgens mij) Nijntje. En alles voor de baby is trouwens wel al lang paraat.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 7 november 2018 om 10:17
Hoi Flipje! Dat gaat al opschieten zeg!
Ik heb in mijn ziekenhuistas een voedingsshirt en een joggingbroek. En ik geloof een nachthemd. Maar hoop dat ik er niet een nacht hoef te blijven!
Gisteren voedingsbeha besteld. Hopelijk past die want grotere maten hebben ze nergens. Die gaat dan ook mee (of trek ik zoals vorige keer al aan).
Bedenk nu dat een vest misschien ook wel fijn is! Zal nu natuurlijk kouder zijn dan met mijn dochter.
woensdag 7 november 2018 om 10:31
Slim een voedingstop inpakken, dat ga ik ook doen! Verder ook mog niet met de vluchttas voor mezelf bezig geweest maar wel een eerste pakje uitgezocht en voor dochter een tas om te logeren ingepakt.
Ik ga er vanuit dat ik nog even heb maar het kan natuurlijk ook ineens eerder zijn.
Sinds gister ben ik ineens ontzettend misselijk overdag... hoop dat dat snel over gaat.
Ik ga er vanuit dat ik nog even heb maar het kan natuurlijk ook ineens eerder zijn.
Sinds gister ben ik ineens ontzettend misselijk overdag... hoop dat dat snel over gaat.
woensdag 7 november 2018 om 11:40
Ik kan me soms ontzettend oncomfortabel voelen in strakke kleding, dus ik denk dat ik in een lang pyjamashirt ga bevallen. Mijn andere pyjama heeft een voedingstop dus die neem ik dan ook maar mee. En dan heb ik daar een dunne badjas bij om me even wat meer te 'kleden' als ik dat zou willen.Giraffe90 schreef: ↑07-11-2018 10:17Hoi Flipje! Dat gaat al opschieten zeg!
Ik heb in mijn ziekenhuistas een voedingsshirt en een joggingbroek. En ik geloof een nachthemd. Maar hoop dat ik er niet een nacht hoef te blijven!
Gisteren voedingsbeha besteld. Hopelijk past die want grotere maten hebben ze nergens. Die gaat dan ook mee (of trek ik zoals vorige keer al aan).
Bedenk nu dat een vest misschien ook wel fijn is! Zal nu natuurlijk kouder zijn dan met mijn dochter.
En voor na de bevalling... Ik heb nog wat gewone voedingsshirts besteld (had ik nog niet). Ook twee voedingsbeha's besteld, maar ik heb maar een B-cup en draag nu van die soft bra's (flexibele dunne stof, geen beugels etc), ik denk dat het daarmee ook gewoon moet lukken want die schuif ik zo opzij. Dus ik ga ze allemaal even passen en dan kijken wat ik fijn vind.
Misschien dan alleen nog een joggingbroek en een vest/trui, dan moet het wel genoeg zijn toch?
Verder het standaardpakket:
- muntgeld rolstoel
- schone boxer en zwembroek voor man (kan hij mij eventueel helpen/steunen onder de douche)
- wat toiletspullen voor mij en man
- pantoffels
- hittepit
- zoogcompressen
- flesje water
- dextro
- eReader (vast niet nodig...)
- papieren kraamzorg en verloskundige
Ik ga ervan uit dat kraamverband en luiers in het ziekenhuis beschikbaar zijn, of moet ik dat ook nog mee?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 7 november 2018 om 14:30
Ik heb ongeveer hetzelfde erin ja!
Wel kraamverband en 2 luiers. Als je niet medisch bevalt mag je niet van het ziekenhuis gebruiken is mij verteld. Vorige keer werd het wel een medische bevalling dus alles ging weer mee naar huis. Maar zou het er voor de zekerheid toch maar in doen. Geen idee hoe streng ze daarin zijn.
Ik bedenk nu ook dat paracetamol meenemen wel fijn is!
Waarin ik ga bevallen weet ik nog niet. Had vorige keer nog pyjama aan en na een douche had ik wel joggingbroek weer aan gedaan en een random zwangerschapsshirt. Uiteindelijke voornamelijk alleen in beha gezeten (had het zó warm!).
Wel kraamverband en 2 luiers. Als je niet medisch bevalt mag je niet van het ziekenhuis gebruiken is mij verteld. Vorige keer werd het wel een medische bevalling dus alles ging weer mee naar huis. Maar zou het er voor de zekerheid toch maar in doen. Geen idee hoe streng ze daarin zijn.
Ik bedenk nu ook dat paracetamol meenemen wel fijn is!
Waarin ik ga bevallen weet ik nog niet. Had vorige keer nog pyjama aan en na een douche had ik wel joggingbroek weer aan gedaan en een random zwangerschapsshirt. Uiteindelijke voornamelijk alleen in beha gezeten (had het zó warm!).
woensdag 7 november 2018 om 16:25
Ben benieuwd hoe het met Lalameme gaat! Ik kwam net iemand tegen van de workshop voorbereid bevallen met pasgeboren baby, zo schattig!
In mijn ziekenhuistas zit:
2 setjes kleertjes voor de baby
Wikkeldoek voor de baby
Voedingsbh
Groot t-shirt voor de bevalling
Pyjama
Joggingbroek + shirtje
2 (grote) onderbroeken
Warme trui
Warme sokken
Slippers
Shirt, sokken en onderbroek voor vriend
Toilettas
Stripboek waar ik altijd vrolijk van word (misschien helpt het
)
Fototoestel
Kleingeld
Sportdrank
Mueslirepen
Dextro
Papieren verloskundige
Lijstje met telefoonnummers
Luiers e.d. hoeft niet volgens de verloskundige.
In mijn ziekenhuistas zit:
2 setjes kleertjes voor de baby
Wikkeldoek voor de baby
Voedingsbh
Groot t-shirt voor de bevalling
Pyjama
Joggingbroek + shirtje
2 (grote) onderbroeken
Warme trui
Warme sokken
Slippers
Shirt, sokken en onderbroek voor vriend
Toilettas
Stripboek waar ik altijd vrolijk van word (misschien helpt het
Fototoestel
Kleingeld
Sportdrank
Mueslirepen
Dextro
Papieren verloskundige
Lijstje met telefoonnummers
Luiers e.d. hoeft niet volgens de verloskundige.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 8 november 2018 om 04:07
Dames, hier met 37 en een halve week een gezonde zoon!!!
Details zal ik jullie besparen maar in de tijd tussen woensdag ochtend en woensdag middag, zijn we met gillende sirenes naar het ziekenhuis gegaan, is zoon geboren en ben ik daarna met spoed geopereerd. Zoon gaat goed, ik voel me overrreden door een trein. Dit was echt niet zo leuk. Maar dat mag de pret van onze zoon niet drukken natuurlijk.
Details zal ik jullie besparen maar in de tijd tussen woensdag ochtend en woensdag middag, zijn we met gillende sirenes naar het ziekenhuis gegaan, is zoon geboren en ben ik daarna met spoed geopereerd. Zoon gaat goed, ik voel me overrreden door een trein. Dit was echt niet zo leuk. Maar dat mag de pret van onze zoon niet drukken natuurlijk.
donderdag 8 november 2018 om 07:56
donderdag 8 november 2018 om 08:23
Hoe lang we moeten blijven is nog onduidelijk. Maar het gaat dus om mij, baby doet het prima gelukkig.
Het was ook echt heel heftig, de gyn gaf dat net in gesprek ook aan, dat dit wel echt ongebruikelijk was.
Maar alles komt goed, dus even rust nemen en effe achteroverleunen. Moet echt effe bijkomen
Het was ook echt heel heftig, de gyn gaf dat net in gesprek ook aan, dat dit wel echt ongebruikelijk was.
Maar alles komt goed, dus even rust nemen en effe achteroverleunen. Moet echt effe bijkomen
donderdag 8 november 2018 om 08:29
Pfff klinkt heel naar... ben je wel op een natuurlijke manier bevallen of per keizersnede! Wel heel fijn dat jullie zoon het goed doet maar ik hoop dat jij je ook echt snel beter gaat voelen.
Ben je veel bloed verloren? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verdere verhaal maar snap het ook heel goed als je het liever niet wilt delen.
In elk geval heel veel sterkte en dat je maar snel en goed mag opknappen!
Ben je veel bloed verloren? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verdere verhaal maar snap het ook heel goed als je het liever niet wilt delen.
In elk geval heel veel sterkte en dat je maar snel en goed mag opknappen!