Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
dinsdag 6 november 2018 om 22:57
woensdag 7 november 2018 om 06:20
Momenteel liedjes over olifanten. Sowieso doen liedjes van minidisco het goed. Hij blijkt naast praten in zijn slaap zelfs te zingen in zijn slaapLavendel_12 schreef: ↑06-11-2018 21:59Hebben jullie dreumesen ook favoriete muziek? Misschien van bepaalde zanger(es) of thema of serie of kinderfiguur?
woensdag 7 november 2018 om 06:25
Ja hallo, dreumes regel nummer één is toch: niet fucken met z’n voedsel? Hier tenminste wel
Dus de banaan zal niet in stukken gebroken aangegeven worden. De banaan wordt ZELF gepeld vanaf een leeftijd dat ie dat nog net niet kan. En gij zult nooit een gedeelte van de banaan in mindering brengen, ook al is dat voor zijn eigen gezondheid
woensdag 7 november 2018 om 07:32
Even een vraagje of jullie dat ook hebben:
Wij hadden gisteravond een discussie ivm zorgen voor de kleine.
Vrouw sport twee doordeweeks in de avond en heeft in t weekend een wedstrijd. Ik heb natuurlijk een seizoenskaart en wielren met name in de zomer. Met basketbal op zondagavond bent ik gesport ook omdat ik 1 per week in de avond een vergadering heb. Baby gaat drie dagen naar opvang. Op vrijdag komt er vanaf januari een cursus van drie uur die vrouw geel leuk vind. Dus ik zeg dan neem we een ochtend kdv. Vrouw twijfelt omdat ik daar nog weleens op kan terugkomen onder het mom van voor wat hoort wat. Die neiging heb ik weleens inderdaad...maar was niet een hele fijne discussie die nog niet afgerond is. Lopen jullie ook weleens tegen dat soort zaken aan?
Vrouw sport twee doordeweeks in de avond en heeft in t weekend een wedstrijd. Ik heb natuurlijk een seizoenskaart en wielren met name in de zomer. Met basketbal op zondagavond bent ik gesport ook omdat ik 1 per week in de avond een vergadering heb. Baby gaat drie dagen naar opvang. Op vrijdag komt er vanaf januari een cursus van drie uur die vrouw geel leuk vind. Dus ik zeg dan neem we een ochtend kdv. Vrouw twijfelt omdat ik daar nog weleens op kan terugkomen onder het mom van voor wat hoort wat. Die neiging heb ik weleens inderdaad...maar was niet een hele fijne discussie die nog niet afgerond is. Lopen jullie ook weleens tegen dat soort zaken aan?
woensdag 7 november 2018 om 07:42
Maar waar gaat die voor-wat-hoort-wat dan over? Als dreumes (hij is inmiddels 1 toch?) het naar zijn zin heeft op het kdv en jij niks inlevert qua tijd dan is het een prima oplossing toch?
Of gaat het over geld? Dat het kdv geld kost en met een cursus nu nog geen extra centen tegenover die kdv-kosten staan? In dat geval snap ik je vrouw in haar twijfel. Want wat is die €30/€40 extra tegenover een goede cursus?
Een relatie is geven en nemen. Niet nemen omdat die ander eens wat meer neemt.
Of gaat het over geld? Dat het kdv geld kost en met een cursus nu nog geen extra centen tegenover die kdv-kosten staan? In dat geval snap ik je vrouw in haar twijfel. Want wat is die €30/€40 extra tegenover een goede cursus?
Een relatie is geven en nemen. Niet nemen omdat die ander eens wat meer neemt.
woensdag 7 november 2018 om 08:44
Ehm, flauw antwoord: maar nee, dat soort discussies heb ik niet
Gaat het er om dat jullie evenveel tijd voor jezelf willen hebben? Dat zou ik niet zo strikt nemen, over de loop van jaren maakt zo'n cursus niet uit. Wie weet wat jij volgend jaar wil doen. En met kdv lever jij geen eigen tijd in, maar vrouw tijd met otis. Aan haar om te kijken of de cursus dat waard is.
Gaat het er om dat jullie evenveel tijd voor jezelf willen hebben? Dat zou ik niet zo strikt nemen, over de loop van jaren maakt zo'n cursus niet uit. Wie weet wat jij volgend jaar wil doen. En met kdv lever jij geen eigen tijd in, maar vrouw tijd met otis. Aan haar om te kijken of de cursus dat waard is.
woensdag 7 november 2018 om 08:57
Nee daar lopen wij niet tegenaan maar wij hebben momenteel weinig energie meer naast werk, studie, huishouden en kind dus wij doen amper iets aan sporten, hobby etc.Westerpaviljoen schreef: ↑07-11-2018 07:32Even een vraagje of jullie dat ook hebben:
Wel naar voor je vrouw dat ze nu om die reden gaat twijfelen. Doe daar iets aan. Wat is overigens de andere optie dan kdv? En wat zou jij dan willen onder het mom van voor wat hoort wat?
woensdag 7 november 2018 om 09:09
Wij hebben ons leven trouwens snel opgegeven na de geboorte van kind. We kunnen wel willen sporten, borrelen of ‘nieuwe dingen doen’ maar in de praktijk zijn we al heel happy als we vers eten en in een schoon opgeruimd huis op de bank zitten met Netflix. Mijn man doet nog een poging met hobby in groepsverband maar dat is ook al 70% minder dan vóór kind.
We zijn gewoon te moe om er nog iets om te geven. En ook al is hij inmiddels een peuter, we blijven moe. Vorige week waren we moe omdat peuter een sprongetje had in zijn taal + kots in de nacht. Deze week zijn we moe omdat hij om 04.00 uur meld dat pindakaas lekker is of hij wil puzzelen. *Ga slapen! Nee ik wil puzzelen! Ga nu slapen! Neeeeee puzzelllll!*
Dit om alvast een hart onder de riem te steken van dreumesouders die denken dat het beter wordt als ze peuter worden
We zijn gewoon te moe om er nog iets om te geven. En ook al is hij inmiddels een peuter, we blijven moe. Vorige week waren we moe omdat peuter een sprongetje had in zijn taal + kots in de nacht. Deze week zijn we moe omdat hij om 04.00 uur meld dat pindakaas lekker is of hij wil puzzelen. *Ga slapen! Nee ik wil puzzelen! Ga nu slapen! Neeeeee puzzelllll!*
Dit om alvast een hart onder de riem te steken van dreumesouders die denken dat het beter wordt als ze peuter worden
woensdag 7 november 2018 om 09:12
Hahaha. Nou, het is iig fijn om te lezen dat we niet de enige lullo's zijn die niet verder komen dan werken en gezin.GlitterCupcake schreef: ↑07-11-2018 09:09Wij hebben ons leven trouwens snel opgegeven na de geboorte van kind. We kunnen wel willen sporten, borrelen of ‘nieuwe dingen doen’ maar in de praktijk zijn we al heel happy als we vers eten en in een schoon opgeruimd huis op de bank zitten met Netflix. Mijn man doet nog een poging met hobby in groepsverband maar dat is ook al 70% minder dan vóór kind.
Dit om alvast een hart onder de riem te steken van dreumesouders die denken dat het beter wordt als ze peuter worden![]()
woensdag 7 november 2018 om 09:29
Vriend sport 3x per week en ik 2x per week. Ik heb wel net iets vaker dan hij een afspraakje met vriend(inn)en. Dus wij gaan daarin wel aardig gelijk op.
Maar we doen die hobby’s wel zo veel mogelijk in ‘eigen tijd’ ipv familie tijd. Dus als je wil sporten, dan bij voorkeur na 19:30 als alle kinderen in bed liggen. En als ik een etentje heb (en die tijd dus niet red) leg ik meestal de dag er voor de kinderen in mijn eentje op bed, zodat vriend even kan relaxen. Dat compenseert dan voor de dag er op dat hij het alleen moet doen.
We doen dat niet zo nauwkeurig dat het altijd precies eerlijk is ofzo. Maar wel een beetje op gevoel zorgen dat de een niet meer wordt belast dan de ander.
Als je al zoveel hobby’s hebt, zou ik niet snel voor een extra dag kdv kiezen om nóg een nieuwe hobby (cursus) aan te gaan. Dan gaat het voor mijn gevoel te veel ten kosten van de tijd met je kind. En dat is een cursus mij niet waard, tenzij het iets werkgerelateerds is wat in de toekomst veel carriere mogelijkheden biedt ofzo. Ouder zijn betekent nou eenmaal eigen tijd (en dus evt ook hobby’s) inleveren, zeker de eerste jaren.
Maar we doen die hobby’s wel zo veel mogelijk in ‘eigen tijd’ ipv familie tijd. Dus als je wil sporten, dan bij voorkeur na 19:30 als alle kinderen in bed liggen. En als ik een etentje heb (en die tijd dus niet red) leg ik meestal de dag er voor de kinderen in mijn eentje op bed, zodat vriend even kan relaxen. Dat compenseert dan voor de dag er op dat hij het alleen moet doen.
We doen dat niet zo nauwkeurig dat het altijd precies eerlijk is ofzo. Maar wel een beetje op gevoel zorgen dat de een niet meer wordt belast dan de ander.
Als je al zoveel hobby’s hebt, zou ik niet snel voor een extra dag kdv kiezen om nóg een nieuwe hobby (cursus) aan te gaan. Dan gaat het voor mijn gevoel te veel ten kosten van de tijd met je kind. En dat is een cursus mij niet waard, tenzij het iets werkgerelateerds is wat in de toekomst veel carriere mogelijkheden biedt ofzo. Ouder zijn betekent nou eenmaal eigen tijd (en dus evt ook hobby’s) inleveren, zeker de eerste jaren.
woensdag 7 november 2018 om 10:10
Ik vind het een vreemde discussie en herken het dus ook niet westerpaviljoen. Maar welke voor wat hoort wat zou jij daaruit willen halen dan?
Ik snap het ook niet goed eerlijk gezegd dat er een discussie over moet volgen. Alsof het een 'straf' is om thuis te blijven en een 'recht' op privetijd waar je dan meer van geniet dan van thuis zijn? Ik zal wel een sentimentele doos zijn, maar ik vind t thuis heerlijk en kan prima tot rust komen door met de kinderen te kleien, of ze als ridder en prinses te schminken, of een superlange treinbaan te bouwen. Tuurlijk vind ik t fijn om afentoe mn vriendinnen te zien of een avondje met partner op stap te zijn. Maar als hij savonds werkt kan ik t prima af alleen met de kinderen. En als hij binnenkort een week op wintersport gaat met vrienden mag onze oudste dochter op zijn plekje slapen en dus kijkt iedereen uit naar die week. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om dan tegen man te zeggen: ja maar jij was op wintersport en ik ben pas 3x een avond met vriendinnen wezen stappen dus ik plan nog 4 dagen dat ik er niet ben. Heerlijk juist als iedereen dan weer thuis is, dus het weekend daarna plannen we juist als gezintijd!
Ik snap het ook niet goed eerlijk gezegd dat er een discussie over moet volgen. Alsof het een 'straf' is om thuis te blijven en een 'recht' op privetijd waar je dan meer van geniet dan van thuis zijn? Ik zal wel een sentimentele doos zijn, maar ik vind t thuis heerlijk en kan prima tot rust komen door met de kinderen te kleien, of ze als ridder en prinses te schminken, of een superlange treinbaan te bouwen. Tuurlijk vind ik t fijn om afentoe mn vriendinnen te zien of een avondje met partner op stap te zijn. Maar als hij savonds werkt kan ik t prima af alleen met de kinderen. En als hij binnenkort een week op wintersport gaat met vrienden mag onze oudste dochter op zijn plekje slapen en dus kijkt iedereen uit naar die week. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om dan tegen man te zeggen: ja maar jij was op wintersport en ik ben pas 3x een avond met vriendinnen wezen stappen dus ik plan nog 4 dagen dat ik er niet ben. Heerlijk juist als iedereen dan weer thuis is, dus het weekend daarna plannen we juist als gezintijd!
woensdag 7 november 2018 om 10:29
Nou ik schijn dus wel als een zeikerd over te komen die dan iets zegt in de trant van:
Oh...... jij hebt deze week twee keer getraind.....en je heb zaterdagmiddag een wedstrijd.....ik ben zaterdagochtend en zondagochtend twee uur met m gelopen: nu ben ik aan de beurt.
Das is niet zon mooie eigenschap uiteraard....
Oh...... jij hebt deze week twee keer getraind.....en je heb zaterdagmiddag een wedstrijd.....ik ben zaterdagochtend en zondagochtend twee uur met m gelopen: nu ben ik aan de beurt.
Das is niet zon mooie eigenschap uiteraard....
woensdag 7 november 2018 om 10:38
woensdag 7 november 2018 om 10:39
Ik herken me in glitter haar verhaal, de behoefte om andere dingen te doen is niet zo groot meer. Tuurlijk sport ik nog wel (nou ja nu niet ivm de verplichte rust) .
Verder doen wij dingen in overleg maar ik zou het wel vervelend vinden als man heel veel dingen buiten de deur zonder dreumes wil doen en ik daardoor nergens aan toe zou komen. Gelukkig gaan onze behoeftes gelijk op en gunnen wij elkaar veel.
Maar wat is nu het probleem wp? Vind je dat jullie te weinig tijd hebben met zn drie? Voor elkaar? Of moet de "me-time" perse gelijk zijn? Ik begrijp je verhaal niet.
Verder doen wij dingen in overleg maar ik zou het wel vervelend vinden als man heel veel dingen buiten de deur zonder dreumes wil doen en ik daardoor nergens aan toe zou komen. Gelukkig gaan onze behoeftes gelijk op en gunnen wij elkaar veel.
Maar wat is nu het probleem wp? Vind je dat jullie te weinig tijd hebben met zn drie? Voor elkaar? Of moet de "me-time" perse gelijk zijn? Ik begrijp je verhaal niet.
woensdag 7 november 2018 om 11:18
Nou ik vind me-time ook wel aanzienlijk anders dan family time. Van family time ben ik na een halve dag goed moe, terwijl me-time volledige ontspanning is.
Als er geen me-time zou zijn, of onvoldoende, zou ik het slecht trekken.
woensdag 7 november 2018 om 11:28
Doe dat. Want zo klinkt het wel een beetje ongezellig allemaal.Westerpaviljoen schreef: ↑07-11-2018 10:42Mmmmm aan jullie reacties te zien ben ik blijkbaar niet duidelijk.
Ik moet eens even onderzoeken in mezelf en me kwetsbaar opstellen over wat ik nu precies bedoel te zeggen....
woensdag 7 november 2018 om 11:38
Okay (en nu niet knetterhard oordelen aub...):
Ik merk dat ik soms bijvoorbeeld op mijn papadag het best een lange dag vind en blij ben als vrouw thuis is dat zo ook iets kan doen.
Daarbovenop: ik ben vroeger erg opgevoed met voor wat hoort wat door mijn moeder (als je van me houdt dan doe je dit voor me etc etc) stupide want liefde moet onbaatzuchtig en onvoorwaardelijk zijn.
Ik merk dat dat voorwathoortwat dat ik dat weleens naar mijn vrouw. Ik wil dat niet want je moet gewoon lekker je ding kunnen doen etc maar ik merk dat dat stemmetje wil in me zit. Vrouw vind dat stemmetje niet zo tof en daar kan ik ook inkomen.
Is dat al iets duidelijker?
woensdag 7 november 2018 om 11:46
Oh maar beste WP. Mijn man vindt de 2 dagen die hij met zoon heeft OOK lang, en is blij als ik thuis kom. En ik ben soms ook wel blij als hij thuis komt hoor na een dag met zoon. Even bijkomen zeg maar.
Dat voor wat hoort wat lijkt me lastig, maar vooral belangrijk om daar goed over te blijven praten samen.
Wat betreft jullie verdeling: ik zou eens goed samen aan tafel gaan zitten, jullie weekschema bekijken en kijken of dit überhaupt wel een goede verdeling voor alle gezinsleden is. Je zult de balans moeten zoeken, zodat het goed voor jullie EN kind is. En dat is soms best lastig...
Misschien kunnen jullie een soort van idee maken van hoe veel tijd voor eigen projecten acceptabel is, en dan kun je verder voor een groot deel zelf kijke hoe je die dan indeelt. Maar ga vooral niet minutenneuken.
Dat voor wat hoort wat lijkt me lastig, maar vooral belangrijk om daar goed over te blijven praten samen.
Wat betreft jullie verdeling: ik zou eens goed samen aan tafel gaan zitten, jullie weekschema bekijken en kijken of dit überhaupt wel een goede verdeling voor alle gezinsleden is. Je zult de balans moeten zoeken, zodat het goed voor jullie EN kind is. En dat is soms best lastig...
Misschien kunnen jullie een soort van idee maken van hoe veel tijd voor eigen projecten acceptabel is, en dan kun je verder voor een groot deel zelf kijke hoe je die dan indeelt. Maar ga vooral niet minutenneuken.
woensdag 7 november 2018 om 11:50
Hm, das lastig wp. Ik snap het wel, maar toch zou ik proberen om juist wat meer tijd met zn 3en in te plannen. Want allebei 3x per week sporten, in t weekend een wedstrijd en voor de ander ook 2 activiteiten en dan doordeweeks nog allebei een hobby.....is denk ik niet te doen als je ook nog een gezin hebt/bent. Dus misschien samen eens een gesprek over prioriteiten voeren en dan niet denken in aantal vrije uurtjes, maar over waar jullie met zn 3en gelukkig van worden.
woensdag 7 november 2018 om 11:56
woensdag 7 november 2018 om 11:59
Maakt niet uit toch? Dan sta jij nog steeds on-call. En hebben jullie nog wel tijd voor elkaar? Dat hebben wij namelijk al amperWesterpaviljoen schreef: ↑07-11-2018 11:52Even voor de duidelijkheid: vrouw sport in de avond en ik onder werktijd dus dat is t probleem niet. Bedankt voor de reacties.