Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
07-11-2018 19:11
Ik had niet goed geluisterd: vrouwlief twijfelde al heel erg omdat ze vond dat ze t niet kon maken op haar mamadag (je kiest tenslotte voor je kind). Ik was alleen al in de oplossingmodus geschoten omdat ik zo lekker oplossingsgericht ben.

Hier ook een kwartiertje juf roos voor slapengaan met liedjes.
Mannen :facepalm:

Goed dat jullie erover gepraat hebben!
Ik heb nog nooit van juf roos gehoord...
Ik zie het probleem niet WP, waarom kan je zoon niet een ochtend extra naar kdv? Die cursus is niet oneindig neem ik aan?

Ik heb nu weer een parttimedag, maar net 4 weken ft gewerkt en dus gewoon een extra dag kdv afgenomen voor zoon. Tja, kwam handiger uit. Ik zie het probleem niet. En nee, man wil daar niks voor ‘terug’, die vond het zielig voor mij dat ik mijn dag met zoon niet had ;)

En ja, wij vinden allebei de dagen met zoon af en toe ook behoorlijk aanpoten, al wordt dat wel steeds minder, hij was als baby vrij moeilijk in de omgang, nu een stuk makkelijker. Dat lijkt me helemaal niet gek. En wij willen ook zéker me-time. Maar we strepen de me-time niet tegen elkaar af.

Ik denk dat de gunfactor wel belangrijk is in een gezin, anders wordt het wel snel ongezellig.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik ga trouwens ook rustig een paar uurtjes naar een museum in het weekend als ik dat wil, of man een middag erop uit. Vaak ga ik ook een dagje naar mijn moeder met zoon en heeft man even tijd alleen.

Ik zie het probleem niet en heb niet het idee dat zoon ook maar iets van aandacht te kort komt. Overigens had ik dat idee een tijdje wel, toen ik écht heel veel moest werken. Toen vond zoon het niet meer zo leuk, maar zolang hij blij is zie ik niet waarom we af en toe niet iets zonder hem kunnen ondernemen in het weekend.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Er is een topic geweest over kraamcadeaus waarin heel veel tips stonden. Beide opa's en oma's willen graag wat dingen geven voor baby en dreumes maar eigenlijk hebben we alles al. Ik kan het topic nergens meer vinden, wellicht iemand van jullie? Of hebben jullie nog een tip voor een leuk cadeau om te vragen?

Edit - topic gevonden!
envelop wijzigde dit bericht op 07-11-2018 22:29
3.74% gewijzigd
Een fotoshoot?
Maartje2016 schreef:
07-11-2018 22:15
Een fotoshoot?
Ja daar hoop ik heel erg op, lijkt me heel gaaf en ik vind het jammer dat we dat bij dochter niet gedaan hebben. Binnenkort wel even polsen bij mijn ouders of ze dat zouden willen geven, qua budget past het ook wel bij hun (ze willen wel iets duurs geven) maar ik wil wel graag voor de geboorte weten of ze het willen geven omdat ik anders zelf een newborn shoot ga regelen.
rosings schreef:
07-11-2018 20:03
Ik heb nog nooit van juf roos gehoord...

Ik ook niet, tot ze ineens mijn YouTube account overnam :wtf:

Agh ja ze zingt op een normale manier alle kinderliedjes :thumbsup:
Ik ken juf roos ook niet, eens kijken of ze ook op Spotify staat. Ben ook nog altijd blij met de Casper en Emma tip die ik hier ooit las.
Ik kende juf roos ook niet, tot het inderdaad verscheen in m'n YouTube feed. Ik vind het een welkome afwisseling met de kinder liedjes met disco muziek eronder geplakt...
Hoi, ik heb een zoontje van 1.5 en zou graag meeschrijven hier :) Kan af en toe wel wat tips gebruiken, best pittige leeftijd dit.

Heb ook meteen een vraagje over slapen. Mijn zoontje sliep tot 8 maanden door, daarna begon het gedoe 's nachts. Op een gegeven moment werd het zo erg dat hij met 14 maanden weer op 3 flessen per nacht zat. Met slaaptraining hebben we dit toen afgebouwd tot een ritme waarbij hij van 19 tot 7 sliep met om 5 uur een flesje. Dat was wel prima te doen vonden we. Maar nu verschuift die fles weer steeds meer naar voren, vaak tussen 3 en 4, en is hij tussen 5 en 6 weer wakker. Ik denk eraan om met slaaptraining weer die nachtfles af te bouwen, alleen wat is dan een redelijke tijd voor een ochtendfles, m.a.w. hoe bepaal je wanneer hij een fles 'mag' drinken? Want hij gaat de eerste nachten gerust door met huilen tot hij de fles krijgt, hij is vrij koppig.

Oja, ik geloof trouwens niet dat het honger kan zijn, hij eet heel goed. Avondfles hebben we al maanden geleden weggelaten omdat hij die niet meer goed dronk.
Wat lastig! Gelukkig geen herkenning hier maar wellicht helpt het om geen fles meer geven maar water aan te bieden en/of een banaan?
Welkom herfstblaadje. Ik heb geen tips voor je wbt de nachtfles.

Ik heb thuis ook zo'n driftkikker rondlopen als wat CHL over die van haar vertelde. Hij kan zó boos worden om niks (in mijn ogen).

Juf Roos ken ik ook niet. Hier staat BabyTV aan, vind zoon leuk om te kijken en bij liedjes gaat hij negen van de tien keer meedansen of 'zingen'.
Ik ben benieuwd wanneer zoon meer woordjes gaat zeggen. Nu is het papa of mama wanneer het hem uitkomt en ja/nee, hey en hallo.
Welkom!

Die van mij (ook 1.5) krijgt al 4 maanden helemaal geen fles (of in mijn geval: borst) meer, dat hebben ze ook niet meer per se nodig. Uiteindelijk gaven voedingen en speen allemaal gerommel en toen heb ik het eruit gegooid.

Hier zijn zoon en ik samen thuis (vrij vandaag) en allebei niet lekker. Zoon zit gebiologeerd naar Casper en Emma te kijken en ik hang duf op de bank :thumbsup: iemand een goed idee voor een kort uitje voor ons vanmiddag? Misschien maar ff naar de bieb ofzo.
Hebben jullie als je Casper en Emma kijkt ook altijd zo’n gevoel van ‘damn ik moet naat Zweden verhuizen!’?
Gisteravond was hij heel heel heel boos omdat hij niet mocht gaan slapen met zijn nieuwe regenlaarzen :facepalm:

En ik snap heel goed dat hij enorm trots was dat hij ze helemaal zelf heeft aangetrokken aan de goede voeten (voor het eerst!!) maar ze zijn toch echt niet om in te slapen. En dat begrijpt hij dan niet.
Hallo Herfstblaadje, welkom!

Flessen zijn er hier (16mnd) ook uit. Je vraagt hoe je bepaalt wanneer je kind de fles ‘mag’ ‘snachts.. wat mij betreft heel simpel: als jij dat oke vindt!

Bij ons thuis is (inmiddels) altijd de insteek: als we merken dat we over onze eigen grenzen heen stappen, grijpen we in. Dus bij ons bijvoorbeeld.. dochter mag best bij ons in bed slapen als ze dat een nachtje nodig heeft, maar als het te vaak achter elkaar wordt, zetten we weer even door met het eigen bed.

Werkt voor ons goed, we zijn echt niet zo vaak streng. Maar soms merk je dat je ipv een vinger langzaam je hele hand verliest en dat is niet oké!

Dus bepaal je grens, maak afspraken over de aanpak en houd je daar een aantal dagen aan. Meestal zien we na twee keer al resultaat met het doorzetten..

Het is geheel aan jou, maar hier nog even mijn mening over de fles in de nacht. Als het volgens jou geen honger is, zou ik hem niet meer geven. Gaat je een paar uurtjes slaap kosten, maar dan ben je er ook vanaf!

:) hoop dat je er wat mee kan!
Thanks voor de antwoorden al! Ik denk dat we dan maar gewoon de fles achterwege gaan laten. Water hebben we wel geprobeerd maar daar wordt hij erg boos van.
En duette, ik bedoelde meer wanneer hij 's ochtends mag. Want hoe bepaal je wanneer het een redelijke tijd is 's ochtends, is dat 5 uur, 6 uur, 7 uur?

Hier is juf roos trouwens ook echt een hit! Vind de liedjes ook wel leuk, erger me alleen dood aan Gijs haha.
Haha herfstblaadje ik heb dat ook met Gijs.

En wat betreft een acceptabele tijd 's morgens houden wij hier aan niet voor 6u uit bed. Misschien kun je daar langzaam naartoe werken door 't elke dag een 5 of 10 minuten te verschuiven? Ik weet niet hoe erge drama hij maakt natuurlijk..
Maar ga je dan niet gewoon ontbijten?
Hier mag hij er vanaf half 7 uit maar hij slaapt meestal tot 7-7:30. Van het weekend sliep hij ineens tot 9:30 :O
Ja als wij opstaan (gelukkig is dat sinds het nog donker is 's morgens en de grootste bouw werkzaamheden bij ons voor klaar zijn meestal niet meer voor 7u en soms wel half 9 in 't weekend) gaan we schone luier doen, aankleden (in weekend pyjama) naar beneden en ontbijten. Hij krijgt dan een bord pap. En daarna nog een broodje of plakje ontbijtkoek bijv.
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 10:28
Reden: Woorden vergeten
9.06% gewijzigd
Juf Roos is leuk ja! Heb het even opgezocht :)

We hebben nu elke dag een half uurtje tv tijd na het eten (baby gebaren met lotte en max) Telt een muziekding als juf roos ook als tv tijd? Het is denk ik meer achtergrond en mee dansen dan als een zombie kastje staren toch?

Ik moet even een opvoedkundige grens bedenken die ik prettig vind qua tv
Moeilijk he, met de tv! Hier is tik tak dé hit en dochter loopt dan ook naar de tv en zet m aan, ‘diedak!’.. afleiden lukt vaak wel, maar juist als ze moe is niet.

Ik probeer nu te begrenzen op max drie afleveringen na elkaar, max twee keer per dag :whistle:
Ik vind de grens zoeken en bewaken met tv kijken ook moeilijk, zeker op dagen dat ie niet zo lekker is en er niks op het programma staat (zoals vandaag). Ik probeer te begrenzen op 2 x 20 minuten per dag. Peppa pig en Tik Tak zijn hier favoriet. Juf Roos luisteren we op spotify.
Hier ook max 2x per dag tv aan. Bumba is de grote hit hier momenteel. Doe vaak 's morgens na ontbijt zodat ik huis aan kant kan doen en tijdens het koken 's avonds. Als hij boven even in z'n ledikant moet spelen (bijv omdat ik relaxt wil douchen) zet ik wel eens juf roos aan op de laptop. Dat is dan meer achtergrond. Hij heeft dan ook speelgoed in 't ledikant om mee te rommelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven