Werk & Studie alle pijlers

Emirates assessment day

06-10-2018 16:39 256 berichten
Even een snel vraagje aan de stewardessen onder jullie.

Volgende week vrijdag is er een assessment day in Keulen voor Emirates. Ik zou daar graag heen willen om mijn kans te wagen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft. Ik ben zelf belg en beheers het Engels zeer goed alsook Frans. Mijn Duits is echter beperkt tot "notie".

Zijn ze in Duitsland enkel op zoek naar Duits sprekende crew (naast het Engels)?

Eind november komen ze naar Brussel maar owv organisatorische redenen is de datum in Keulen praktischer.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
17-10-2018 23:09
En inderdaad wat Stampertje zegt. Het kan best zijn dat je slechts 6 dagen per maand "thuis" bent.

Het is dus verstandig om de koelkast niet vol te laden met spul dat snel bederft. :proud: Of je roommate moet het even voor je opeten.
Jee, best een heftig bestaan lijkt me. Daar moet je wel voor in de wieg gelegd zijn. Vind het dapper van je to!
Ik adviseer je een kat.
Calamitycat schreef:
17-10-2018 23:11
Ik weet echt helemaal niets over Dubai, dus alle info is nieuw voor mij. Maar erg leuk om er wat meer over te leren en lezen.

Maar nu het belangrijkste: hebben ze er bearnaisesaus? ;-D
Ik ben er bijna zeker van dat je daar bearnaise kan vinden. :proud: Omwille van de vele expats hebben de supermarkten een zeer uitgebreid en gevarieerd aanbod zodat elke nationaliteit zijn producten kan terugvinden. En anders kan je in de restaurants terecht. Je kan elke keuken terugvinden daar. Nog een reden waarom ik asap mijn koffers wil pakken!

Ik denk trouwens niet dat ik dapper ben. :-) Eerder avontuurlijk. Ik ben niet bang om nieuwe/onbekende dingen te ondernemen (hoe meer hoe liever!) maar laat me niet alleen in een donker steegje hoor! :P
Leuk TO, veel succes. Dubai is een avontuur, altijd leven in de brouwerij!
Op de assessmentday in Keulen heb ik telefoonnummers uitgewisseld met een andere kandidate.

Ze liet me vandaag weten dat ze eergisteren de golden call heeft gekregen! Haar startdatum is in januari.

Wat een fantastisch gevoel moet dat zijn zeg!

Ik heb nog steeds geen teken van leven gezien. Dus ook geen afwijzingsmail. Maar de moed zakt in mijn schoenen. Tegelijkertijd ben ik ook ontzettend zenuwachtig.

Ik hoop echt dat ik nu ook snel iets hoor maar het kan nog weken duren. Er zit geen lijn in.

Dit.is.verschrikkelijk. :frusty:
Bearnaise schreef:
18-10-2018 00:20
Ik ben er bijna zeker van dat je daar bearnaise kan vinden. :proud: Omwille van de vele expats hebben de supermarkten een zeer uitgebreid en gevarieerd aanbod zodat elke nationaliteit zijn producten kan terugvinden. En anders kan je in de restaurants terecht. Je kan elke keuken terugvinden daar. Nog een reden waarom ik asap mijn koffers wil pakken!

Ik denk trouwens niet dat ik dapper ben. :-) Eerder avontuurlijk. Ik ben niet bang om nieuwe/onbekende dingen te ondernemen (hoe meer hoe liever!) maar laat me niet alleen in een donker steegje hoor! :P
Bearnaise(saus) in Dubai, kan het nog goddelijker? :biggrin:
Ik zie je reactie op mijn berichtje trouwens nu pas, nu dit topic weer in mijn gereageerd lijst komt te staan. Wat is het toch een stom forum soms.

Avontuurlijk is denk ik inderdaad het goede woord, maar ik zou nooit durven wat jij doet dus vandaar dat ik de term dapper gebruikte :)

Ik blijf gewoon hard doorduimen net zo lang tot jij ook je golden call krijgt. Mooie term trouwens.
Ik adviseer je een kat.
Hey Bearnaise, wat leuk en spannend dat je al zover bent gekomen! Ik duim voor je Golden Call!

Ik heb een paar jaar geleden meegedaan aan een assesment day voor Etihad, en niet zo ver gekomen als jij :). Was voor een andere functie, maar toch.

Misschien vind je de reacties op dat topic interessant om te lezen, hier de link:

werk-studie/ervaringen-met-werken-voor- ... s/280909/6

Ik denk dat je het super goed gedaan hebt, door niet, zoals ik deed, het besluitvaardige alfa vrouwtje uit te hangen :P nogmaals ik hoop op een goede uitkomst voor je!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Leuk topic, succes Bearnaise, hopelijk voor jou ook snel de golden call!
Bearnaise schreef:
17-10-2018 22:48
Ik vind het zo mooi hoe de expats rekening houden met emirati tijdens de Ramadan door die maand achter doeken of schermen te eten als ze buitenshuis gaan eten.
Dit is wel een heel rooskleurig en naïef beeld van wat er daadwerkelijk tijdens de ramadan gebeurt in Dubai. Het is geen kwestie van zo lief van de expats om “rekening te houden met”, maar er is gewoon een keihard verbod op eten/drinken/roken in het openbaar. Doe je het toch, dan kun je daar dus ook voor bestraft worden. Alleen achter die schermen is er in beperktere mate dan normaal eten en drinken verkrijgbaar, en bij de schermen staat er over het algemeen bewaking om te checken dat alleen niet-moslims er naar binnen gaan. Als restaurants en koffietentjes niet goed afgeschermd kunnen worden, dan moeten ze tijdens de ramadan verplicht dicht, en dat geldt zelfs als die restaurants en koffietentjes in hotels zitten.
-Bladora- schreef:
03-11-2018 03:43
Hey Bearnaise, wat leuk en spannend dat je al zover bent gekomen! Ik duim voor je Golden Call!

Ik heb een paar jaar geleden meegedaan aan een assesment day voor Etihad, en niet zo ver gekomen als jij :). Was voor een andere functie, maar toch.

Misschien vind je de reacties op dat topic interessant om te lezen, hier de link:

werk-studie/ervaringen-met-werken-voor- ... s/280909/6

Ik denk dat je het super goed gedaan hebt, door niet, zoals ik deed, het besluitvaardige alfa vrouwtje uit te hangen :P nogmaals ik hoop op een goede uitkomst voor je!
Ik heb jouw topic al 2 keer gelezen! :proud: 1 keer voor de assessment en 1x erna. Ik vond het inderdaad zeer nuttig. Dat topic had ik die dag in mijn achterhoofd. Voornamelijk tijdens de groepsdiscussie. ;-)

Dus bij deze: bedankt! :kneel:
Nummer*Zoveel schreef:
03-11-2018 08:36
Dit is wel een heel rooskleurig en naïef beeld van wat er daadwerkelijk tijdens de ramadan gebeurt in Dubai. Het is geen kwestie van zo lief van de expats om “rekening te houden met”, maar er is gewoon een keihard verbod op eten/drinken/roken in het openbaar. Doe je het toch, dan kun je daar dus ook voor bestraft worden. Alleen achter die schermen is er in beperktere mate dan normaal eten en drinken verkrijgbaar, en bij de schermen staat er over het algemeen bewaking om te checken dat alleen niet-moslims er naar binnen gaan. Als restaurants en koffietentjes niet goed afgeschermd kunnen worden, dan moeten ze tijdens de ramadan verplicht dicht, en dat geldt zelfs als die restaurants en koffietentjes in hotels zitten.
Ondanks een hoop zwarte periodes in mijn verleden ben ik inderdaad nog steeds een naïef ding. Ik heb ook nog steeds een roze bril op en bekijk alles vanuit een hoek waarbij ik vooral de positieve dingen zie. Een beetje zoals de gemiddelde Disneyprinses :proud: Ik heb besloten dat ik dat helemaal prima vind. Dat werkt voor mij.

Je hebt uiteraard gelijk dat het er streng aan toe gaat tijdens ramadan. (Eigenlijk met alles) Maar ik kan me niet helemaal vinden in het stukje waar je zegt dat expats dus geen keuze hebben. Die hebben stuk voor stuk bewust gekozen om in Dubai te gaan wonen en zijn (hopelijk) goed op de hoogte van de regels alvorens ze in het vliegtuig stappen.

In die zin hebben die mensen er dus vrede mee en kiezen ze ervoor om rekening te houden met hun medemens tijdens de ramadan. Ik vind dat mooi.

Zo, en nu ga ik even zingend en dansend met mijn dierenvriendjes het huis opruimen voor de 7 dwergen thuis komen. ;-)
Sterkte met afwachten. Ik hoop op goed nieuws voor je!
Erg leuk topic, waren de voorbereidingen van al mijn kandidaten maar van jouw niveau! Spontaan aangeklikt, in een stuk doorgelezen! Jij gaat er linksom of rechtsom gewoon komen. Jouw karakter springt er gewoon uit! Over VAE, zolang je geen partner hebt is het daar goed toeven. De bekenden van mij die daar nu nog wonen of gewoond hebben melden allemaal deze “partner”opmerking.

Eenzaamheid zal bij jou niet continu meespelen, bij een partner vaak wel.

Heel veel succes en toitoitoi
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Bearnaise schreef:
03-11-2018 08:51
Ik heb jouw topic al 2 keer gelezen! :proud: 1 keer voor de assessment en 1x erna. Ik vond het inderdaad zeer nuttig. Dat topic had ik die dag in mijn achterhoofd. Voornamelijk tijdens de groepsdiscussie. ;-)

Dus bij deze: bedankt! :kneel:
Oh wat grappig! Leuk dat je het topic na al die tijd ook gevonden hebt :) en top dat je er dus wat aan gehad hebt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Oeh wat spannend TO!! Ik zal voor je duimen iig!! Altijd killing om zo lang te moeten wachten, ik kan daar ook heel slecht tegen haha!! Bij mij werkt afleiding zoeken altijd goed :)
Dankjewel Thedutchwiseguy! En al de rest om te duimen. Het weekend in Dubai is voorbij dus ze kunnen weer bellen of mailen.

Nog even in aanvulling van mijn naïeve Disneyprinsesinstelling. Vorige week stond hier een oudere dame voor de deur die appels verkocht. Ik heb gelijk 5 kilo gekocht van haar :blond: Ik ben de giftige appel nog niet tegen gekomen.
Even uit de meeleesrol; ik ben gewoon kei-zenuwachtig hier of je dé Golden Call krijgt of niet, ik duim voor je! :cheer2:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
kleineschnitzel schreef:
07-11-2018 11:27
Even uit de meeleesrol; ik ben gewoon kei-zenuwachtig hier of je dé Golden Call krijgt of niet, ik duim voor je! :cheer2:

Ik ook; ik zag een nieuw bericht in dit topic en ging meteen kijken maar er is nog geen nieuws zie ik....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Succes en ik duim mee. Erg leuk topic
ik duim voor je :cheer2:
eckano schreef:
07-11-2018 11:35
Ik ook; ik zag een nieuw bericht in dit topic en ging meteen kijken maar er is nog geen nieuws zie ik....
Nee :frusty: Mijn telefoon hou ik dagelijks angstvallig in de gaten van 06h tot 15h. (Het is 3h later in Dubai) Daarna kan ik weer ontspannen tot de volgende ochtend.

Bedankt voor het duimen allemaal! :cheer:
Nou, jammer. Dit bericht kwam naar boven op mijn startpagina en ik dacht dat je wat gehoord zou hebben.

Op hoe veel weken zit je nu? Binnen 6 weken zou je wat horen toch? Of kon het nog langer duren?
Ik vind dit een leuk topic. Ik duim mee voor een goede afloop!
hè shit, het topic staat ook bovenaan in mijn topiclijst en had ook gehoopt op goed nieuws. We blijven doorduimen!
ik duim voor je Bearnaise !

Even nieuwsgierig maar krijg je je salaris dan in euro's of hoe zit dat?
Is het een Nederlands modaal inkomen vergelijkbaar met KLM stewardessen?
tu1nhek schreef:
07-11-2018 12:58
Nou, jammer. Dit bericht kwam naar boven op mijn startpagina en ik dacht dat je wat gehoord zou hebben.

Op hoe veel weken zit je nu? Binnen 6 weken zou je wat horen toch? Of kon het nog langer duren?
We zitten nu net op 3 weken. Het is dus volstrekt normaal dat ik nog niks gehoord heb. Zelfs als ik over 3 maanden pas wat hoor is het nog volstrekt normaal. Er zit geen lijn in.
diamantje123 schreef:
07-11-2018 13:42
ik duim voor je Bearnaise !

Even nieuwsgierig maar krijg je je salaris dan in euro's of hoe zit dat?
Is het een Nederlands modaal inkomen vergelijkbaar met KLM stewardessen?
Je krijgt je loon in Dirham. Omgerekend zit je maandelijks rond de 2300 netto. Je loon is belastingvrij daar. Ik moet nog uitzoeken wat dat in de praktijk voor gevolgen heeft in mijn thuisland zodat ik daar rekening mee kan houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven