Wanneer begin jij met de kerstversiering?

11-11-2018 09:03 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten

Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
Zo snel mogelijk <3
:rofl:
Het wordt steeds gekker. Een lichtgevend hert met slee dinges nú al buiten zetten, seriously? Dat er tegenwoordig niet meer gewacht wordt tot na 5 december, daar ben ik nu wel aan gewend. Maar dit vind ik echt hysterisch.
Nothing happens for a reason
Het weekend na sinterklaas halen we altijd de kerstboom. Ik heb daar eerlijk gezegd niet zoveel mee, maar man en kinderen vinden het prachtig..! Lichtjes buiten doen we nooit.

Ik heb al wel de afgelopen twee weken wat meer kaarsjes en (nieuwe) kandelaars neergezet. Dat vind ik dan wel weer heel leuk en gezellig!
Gatinmijnsok schreef:
11-11-2018 09:23
Zijn er meer mensen die net als ik ook blij worden van het opruimen van de kerstspullen? Ik vind het het echt leuk om alles te versieren en hou van de lichtjes, maar de boel weer opruimen vind ik ook heerlijk. Alles weer gewoon en op naar het voorjaar!
Ja ik. Op 1 januari ruim ik alles op, de week erna alles een grote beurt. Vind de feestdagen leuk, maar ben t na 3 weken eten en drinken ook wel zat.,
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
11-11-2018 11:13
Ja ik. Op 1 januari ruim ik alles op, de week erna alles een grote beurt. Vind de feestdagen leuk, maar ben t na 3 weken eten en drinken ook wel zat.,
Me too. Left over oliebollen, kerstboom eruit, en 2 januari weer over tot de orde van de dag. Hèhè.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Afbeelding
Dubbel
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
23/11. Dan is het Black Friday (dag na Thanksgiving). De Amerikanen zetten dan ook massaal hun kerstboom.

Als iedereen hier de Amerikanen mag volgen door Halloween te vieren, mag ik ook hun voorbeeld volgen mbt de kerstdecoratie. :proud:

Voor de vorm maak ik de dag ervoor (dus op Thanksgiving) ook kalkoen klaar. :facepalm: Lapjes welteverstaan. Geen hele vogel met stuffing.

Wij vieren geen Sinterklaas owv gebrek aan kleine kinderen in de familie. Dus ik zou niet weten waarom ik daar rekening mee moet houden.
Manlief heeft gisteren de eerste buitenkerstboom al gespot, dus TO is niet de eerste.

Ik overweeg om de kerstboom dit jaar helemaal niet op te zetten. We hebben het druk, moeten alledrie de dagen voor kerst werken en áls we al met mensen afspreken in deze tijd, dan gaan we naar een stad, kerstmarkt of restaurant, dus het is alleen voor onszelf en voor de katten, die het totaal niet boeit.

Dus ik denk dat het hier een grote schaal met kerstballen wordt, een lading kaarsjes en klaar.

Wel vorige week met Lon even naar de kerstafdeling van intratuin geweest en ze vond dat het tijd werd voor zo´n mooie gebundelde lampjes in de boom. Totdat ze de prijs zag... Dus als ik een weekje voor kerst tijd heb en ze hebben goed afgeprijsd ga ik daar nog even over nadenken.
Maar voor de rest? Kerstboom = ruimtegebrek en het kost me meer tijd om het uit te halen en weer op te ruimen dan dat ik er daadwerkelijk naar kan kijken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
juliet64 schreef:
11-11-2018 11:02
Het wordt steeds gekker. Een lichtgevend hert met slee dinges nú al buiten zetten, seriously? Dat er tegenwoordig niet meer gewacht wordt tot na 5 december, daar ben ik nu wel aan gewend. Maar dit vind ik echt hysterisch.
+ 3.987.235

Sowieso een lichtgevend hert met slee... Yuck, echt zó lelijk.

Jammer dat die trend zich voortzet met hysterische kerstverlichting buiten, van zoiets als dit gaan mijn haren echt recht overeind staan
Afbeelding

Ingetogen verlichting buiten vind ik altijd wel erg mooi (al doe ik zelf helemaal niet aan kerstverlichting buiten), hier word ik wel blij van
Afbeelding
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
juliet64 schreef:
11-11-2018 11:02
En waarom precies moeten mensen die niet aan sinterklaas doen, wachten?
Calamitycat schreef:
11-11-2018 12:23
+ 3.987.235

Jammer dat die trend zich voortzet met hysterische kerstverlichting buiten, van zoiets als dit gaan mijn haren echt recht overeind staan
Afbeelding

Ingetogen verlichting buiten vind ik altijd wel erg mooi (al doe ik zelf helemaal niet aan kerstverlichting buiten), hier word ik wel blij van
Afbeelding
Ach, op zich mag iedereen het lekker zelf weten en het is vaak een hoop werk, dat doe je niet voor een weekje. Tuincentra die er écht wat van maken beginnen daarmee ook al in augustus, dat is natuurlijk niet voor niks en er is genoeg te krijgen dat niet alleen geschikt is voor de kerstdagen. Los van de kerstballen, waarvan er bij ons elk jaar wel een paar sneuvelen, koop ik doorgaans alleen de dingen die het hele jaar door kunnen blijven staan, binnen of buiten.

Maar gevoelsmatig is het voor mij nog láng geen kerst. Het zonnetje schijnt en het is 14 graden buiten. Ik krijg daar nog echt geen sint- of kerstgevoel van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Calamitycat schreef:
11-11-2018 12:23
+ 3.987.235

Afbeelding

Afbeelding

Dat bovenste vind ik echt afschuwelijk! :sick:
Het onderste vind ik wel mooi.

Ik zie echt maar heel weinig mooie buitenverlichting aan huizen, vaak is het een grote bonte kermis met van die rare figuren.
Terwijl het wel heel mooi kan als je het gewoon simpel houdd in een kleur. Wij doen dat ook zo langs de dakgoot en gevel zoals op het onderste plaatje ongeveer en dan 2 kransen aan de poort.
Ik ook niet Ceylon, er bloeit zelfs nog van alles in mijn tuin ook daardoor heb ik gewoon nog helemaal geen zin om überhaupt maar aan kerst te denken.
En natuurlijk mag iedereen het lekker zelf weten hoe hysterisch men wil doen met verlichting, ik heb er verder ook geen last van hoor :)
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
retrostar schreef:
11-11-2018 10:00
Neem je iets wat katproof is bijvoorbeeld een houten boom tegen de muur met lichtjes die er van achteren al ingestoken zijn.

Ik bedoel: die zaag je uit een plaat, verven en klaar.
Of hang een kerstboom op z'n kop aan het plafond, dat zag ik vorig jaar ergens :proud:
pipootje schreef:
11-11-2018 12:24
En waarom precies moeten mensen die niet aan sinterklaas doen, wachten?
Van mij moet je niks. Maar ik merk dat de kerst"voorpret" steeds eerder begint.
Persoonlijk vind ik een week of 2 van te voren wel genoeg, maar oké.
Ik doe zelf ook niet aan Sinterklaas, trouwens.
Nothing happens for a reason
Ik haat de donkere dagen en wat mij betreft kunnen er geen lampjes en verlichte rendieren in blitse kleuren op de daken van de huizen genoeg zijn. Mag wat mij betreft al in oktober. En dan t/m februari of zo. :lol:

Voor mijn werk fiets ik altijd door een wijk waar ze ook behoorlijk uitpakken, en waar ze ook houden van lekker veel hysterische versiering en kitsch. Ik krijg daar echt een opkikkertje van wanneer ik daar 's ochtends in alle vroegte met mijn ochtendhumeur en winterdip doorheen fiets.

Zelf heb ik ieder jaar alleen een (échte) kerstboom die prachtig staat te stralen met alleen decoratie in mijn favoriete kleur.
Die komt er meestal in de week na Sinterklaas. Ik heb er altijd wel veel moeite mee om hem af te tuigen, want ik vind het zo gezellig en sfeervol. Meestal blijft ie na Nieuwjaar dan ook nog een weekje staan.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Heb helemaal niks met Sinterklaas (alleen de kruidnootjes ;-D ) en hou mij dus ook echt niet aan de 'na 5 december grens'.

Leuk dat je al lekker bezig bent geweest Loesiepoesie! Ik heb nooit lampjes buiten, maar wel binnen voor het keukenraam. Vooral nu het vroeg donker wordt is voor mij het startsignaal van de versiering en kaarsjes en lampjes. Meestal zet ik de kerstboom en de versiering rond het laatste weekend van november op, ligt er een beetje aan hoe deze valt.

Ik heb wel een kitten van een paar maanden rondsprinten, dus ik moet goed opletten wat veilig is om neer te zetten. In ieder geval geen Kerstster dit jaar! Ik ga even kijken of ik mijn nepboom op kan zetten of voor dit jaar toch een alternatief zoek. En dan niet mijn glazen ballen en ornamenten erin, maar wat plastic ballen/houten spulletjes ofzo. Die heb ik nu ook al, maar moet dan wel wat bijkopen.

Deze week was ik een kast aan het opruimen en kwam daar wel een kerstkussentje tegen, die ligt nu dus al op de bank Afbeelding
"I love not Man the less, but Nature more..."
Week voor de Kerst en dat heeft niets met de Sint te maken (daar doen we niet aan).
Altijd het weekend na sinterklaas! Dus dat zal dit jaar op 8 of 9 december zijn, dan kopen we (op mijn aandringen :proud:) de kerstboom bij het tuincentrum en wordt alle versiering gelijk van zolder gehaald.
Ik ga het toch wat eerder dan 5 december doen. Ik zit voor onbepaalde tijd thuis, dus vind het eigenlijk wel fijn om mijn gedachten te verzetten.
Serengeti schreef:
11-11-2018 13:23

Zelf heb ik ieder jaar alleen een (échte) kerstboom die prachtig staat te stralen met alleen decoratie in mijn favoriete kleur.
Die komt er meestal in de week na Sinterklaas. Ik heb er altijd wel veel moeite mee om hem af te tuigen, want ik vind het zo gezellig en sfeervol. Meestal blijft ie na Nieuwjaar dan ook nog een weekje staan.
Eigenlijk hoor je hem op te zetten op kerstavond en te laten staan tot Maria Lichtmis. Dat is komend jaar op 2 februari. Dus ik zou zo zeggen; laat lekker staan ;-D
CC, die onderste foto met lichtjes langs de daklijst, dat vind ik mooi. Zo doen wij het ook al een aantal jaren. In de punt van het dak sinds vorig jaar ook een ster. Jongste zoon houdt van hysterisch gedoe en stelde vorig jaar een pinguinglijbaan voor op een kant van het dak. Dat doet ie maar lekker als hij op zichzelf woont...

Verder komt de kerstboom pas na Sinterklaas en gaat ie op 2 januari weer weg. Ik heb ook nog wat eigen geknutselde versiering, en dat kan al vanaf december. Vorig jaar raamversiering gehaakt in de vorm van ijskristallen/sneeuwvlokken, die zijn niet zo ‘kerstig’.

Ik houd wel erg van kaarsen, maar die brand ik eigenlijk het hele jaar door wel. Het een beetje knus en gezellig maken ben ik wel voor in, maar ik wil geen kerstmannen/Amerikaanse toestanden.
Ceylon schreef:
11-11-2018 13:55
Eigenlijk hoor je hem op te zetten op kerstavond en te laten staan tot Maria Lichtmis. Dat is komend jaar op 2 februari. Dus ik zou zo zeggen; laat lekker staan ;-D

Ik woon dan op de bible belt, maar ik heb nog nooit gehoord van Maria Lichtmis. :?:
Vermoedelijk het weekend na sinterklaas.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven