Badkamer schoonmaken?

12-11-2018 23:11 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn badkamer is eigenlijk heel vies.
Soms doe ik een poging om het schoon te krijgen, maar het blijft vies. Dat is ook de reden waarom ik het bijna nooit schoonmaak.
De glazenwand zit vol met kalk. De douchebak zit vol met vieze gele/oranje vlekken.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het schooner krijg.
Hoe kan ik dit schooner krijgen?
Ben al druk bezig geweest met azijn.
Heb mij eerst gericht op de douchebak. Die is nu al een stuk opgeknapt :cheer2:
Het moet nog een paar keer. Ben al bij met dit resultaat.
Maar vind de bak droogmaken ook heel vervelend. Komt dat het een antislip bak is, met bobbels zeg maar (hoe noem je dat?). Dat krijg ik nooit goed droog. Iemand een idee hoe ik dat beter droog kan krijgen?
MarindaH schreef:
13-11-2018 08:43
Daarom doe ik het in m'n nakie voor ik ga douchen :lightbulb:

Ik vind het ook de grootste k-klus die er is. Maar we gebruiken hier standaard een wisser voor de douchewand en de tegels, en dat scheelt echt.
Ja, ik doe ook in mijn ondergoed of pyjama voor het douchen. Maar ik baal er dan altijd van dat je je vers schoongemaakte badkamer meteen weer gebruikt, haha!
Badkamer- en Tegelreiniger - Telescoopsteel van een bekend merk Leifheit.
Spons is uitwasbaar (niet droger).
Extra spons voor als de andere gewassen moet worden.
De steel kan extra lang uitschuifbaar als je tegels hebt tot aan het plafond.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
De kranen en wastafels doe ik met een spuitbus met ontkalker. Niet alle merken zijn goed overigens. Het merk Anti-Cal vond ik niks en een merk van de BigBazar was prima. Niet dat ze dat spul nog hebben maar ik heb vijf flessen gehamsterd voordat ze het vervingen door een ander merk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je alleen schoonmaakspul erop spuit en het daarna weer afspoelt dan wordt een badkamer nooit schoon, nee. Je moet uiteraard ook daadwerkelijk schoonmaken. Met schoonmaakgereedschap dus. Dus boenen met een borstel of met een spons of schuurspons. Van alleen een beetje lafjes spuiten wordt niks schoon.
Am Yisrael Chai!
Ik heb inderdaad twee borstels die alleen voor de badkamer zijn. Daar schrob ik de tegelmuren en kranen mee. Het zijn wel zachte borstels natuurlijk.
Hannie85 schreef:
12-11-2018 23:24
Of hg schimmel vocht en weerplekkenspray :cheer2:
Daar zit chloor in ;-D
Schoonmaakazijn voor de glazen douchewand volgens mijn schoonmaakster.
Ik gebruik voor de voegen altijd een oude tandenborstel met cif werkt heel goed.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:22
Als je alleen schoonmaakspul erop spuit en het daarna weer afspoelt dan wordt een badkamer nooit schoon, nee. Je moet uiteraard ook daadwerkelijk schoonmaken. Met schoonmaakgereedschap dus. Dus boenen met een borstel of met een spons of schuurspons. Van alleen een beetje lafjes spuiten wordt niks schoon.
Ik spuit alles in met badkamer reiniger , kranen en douchewand met antikal, laten intrekken daarna met natte spons afnemen naspoelen en nadrogen
Vloer eerst stofzuigen daarna dweilen
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:22
Klopt lang niet altijd. Kalk is iets dat echt chemisch opgelost moet worden. Dan heeft het weinig zin om te boenen.

Mocht het water ter plaatse erg hard zijn, dan kan het best de moeite zijn om een eigen waterontharder te installeren. Daarmee gaat het wassen ook beter.

Wellicht kan het ook wel boeiend zijn om een interieurverzorger (m/v) in te huren.
Ik maak na elke keer douchen de douche grondig droog met een wisser en een handdoek (inclusief douchebodem, loopt bij mij door naar de rest van de badkamer, is geen douchebak dus gewoon tegels) sinds ik door heb dat dit me 90% van het schoonmaakwerk bespaart. Echt dikke tip!

Voor het schoonmaken van de douche, buitenkant wc, vloer, tegels en wasbak gebruik ik schoonmaakazijn met een microvezeldoekje, ongeveer 1 deel azijn op 1 deel water. Werkt prima voor mij. Voor de binnenkant van de wc gebruik ik dikbleek en soms HG wc reiniger voor hardnekkige watervlekken. Meng NOOIT schoonmaak azijn (zeer zuur) met bleek (zeer basisch) of andere zure schoonmaakmiddelen met basisch schoonmaakmiddelen, daar kun je heftige reacties van krijgen!
Ja dat doe ik ook, droog maken. Dan hoef je eigenlijk nooit meer echt schoon te maken. Helaas krijg ik mijn vriend maar niet getraind om dat ook te doen (tips zijn welkom!) . Dus af en toe moet ik toch nog echt poetsen.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 22:37
0.45% gewijzigd
.
impala schreef:
19-11-2018 21:39
Ja dat die ik ook, droog maken. Dan hoef je eigenlijk nooit meer echt schoon te maken. Helaas krijg ik mijn vriend maar niet getraind om dat ook te doen (tips zijn welkom!) . Dus af en toe moet ik toch nog echt poetsen.
Hem voortaan de badkamer schoon laten maken. Dan wil hij wel hoor.

Wij maken de douchehoek en de wastafels na gebruik ook direct droog, dat scheelt echt enorm in het schoonmaken. Onze badkamer is uit de jaren '90 maar ziet er nog steeds schoon en netjes uit. (Met dank aan de vorige bewoners die de badkamer goed bijgehouden hebben.)
Ja, inderdaad de wastafel ook! Echt een life saver hoor als je daar een gewoonte van maakt.
biekoe schreef:
12-11-2018 23:13
Schoonmaakazijn! Alles flink inzetten en lang laten inwerken (echt uren) daarna afspoelen en nadrogen. Eventueel de week erop herhalen.
Doe je dat met pure azijn?
En om te voorkomen dat je glazen douchewand snel vies wordt door kalk: insmeren met autowax. Ideaal. Dan glijdt het water er zo vanaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven