Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 19:09
Dan is het ontdekken van het geneesmiddel de prestatie, niet het krijgen van veel geld.

Geld kan een beloning zijn voor prestatie, maar hoeft niet.
En geld krijgen is sowieso geen prestatie.

Vind ik.
Eens. En zat mensen krijgen/ graaien heel veel geld en presteren in mijn ogen bar weinig.

De wereld is helaas alles behalve 'eerlijk' mbt geld verdienen/krijgen/ graaien.
doornroosje9 schreef:
13-11-2018 18:15
Ik ging van het voorbeeld van FV uit. Dus en dure kleding en auto met chauffeur en en en...

Dure schoenen hoeven idd niet altijd uiterlijk vertoon te zijn.
Het was gewoon zo'n soort trui.

Afbeelding

Ik weet toevallig dat deze trui 500 euro kost, maar voor iemand die niks om mode geeft is het gewoon een zwarte trui. Niks opzichtigs aan.

Mark Rutte draagt bijvoorbeeld ook vrijwel altijd kleding die bij elkaar > 1000 euro kost. En hij zal zich ongetwijfeld ook vaak met chauffeur verplaatsen. Vind je hem ook een voorbeeld van uiterlijk vertoon?
Am Yisrael Chai!
En de reden waarom ik bij een van de vrouwen zag dat wat ze aanhad toch wel richting mijn jaarsalaris ging was omdat ze o.a. deze armband (en nog een paar andere gouden slavenarmbanden) om had en omdat ik wederom weet wat deze armband kost.

Afbeelding

En dat zag er ongeveer zo uit, dus ook al niet opzichtig, vind ik in ieder geval:

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
13-11-2018 18:11
Nee, ik zou gewoon zelf in mijn auto rijden. :proud:
De meeste mensen die een chauffeur hebben, hebben die omdat ze heel veel uren werken en dan in de auto gewoon door kunnen werken.
Am Yisrael Chai!
Ah een Cartiertje.
En dit alles is belangrijk omdat?
Head* schreef:
13-11-2018 18:45
Volgens mij heeft Roosje een Maybachje.

Maybach heb ik moeten googelen. En ik heb toch liever mijn eigen Fiat500.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 19:16
Het was gewoon zo'n soort trui.

Afbeelding

Ik weet toevallig dat deze trui 500 euro kost, maar voor iemand die niks om mode geeft is het gewoon een zwarte trui. Niks opzichtigs aan.

Mark Rutte draagt bijvoorbeeld ook vrijwel altijd kleding die bij elkaar > 1000 euro kost. En hij zal zich ongetwijfeld ook vaak met chauffeur verplaatsen. Vind je hem ook een voorbeeld van uiterlijk vertoon?
Ja dat vind ik zeker. Want er is maar één reden om 500 euro uit te geven aan een 'gewone' zwarte trui. Namelijk andere dat mensen wéten dat die trui of die armband exclusief en duur zijn. Het is een soort codetaal.
Chauffeur vind ik logisch voor mensen in dergelijke functies.
.
the_Wicked_Witch schreef:
13-11-2018 20:01
En dit alles is belangrijk omdat?

En dat inderdaad.
Pipistrello schreef:
13-11-2018 20:07
Maybach heb ik moeten googelen. En ik heb toch liever mijn eigen Fiat500.

Ik liep ooit hier door de stad toen ik een wel hele grote mercedes zag. Toen ik wat beter keek zag ik dat het een Maybach was. Daar had ik wel van gehoord, maar nog nooit een van gezien. Echt een chique joekel. En achter het stuur zat een dikke zwetende man met een hawai shirt. :proud:
Ook al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
impala schreef:
Ja dat vind ik zeker. Want er is maar één reden om 500 euro uit te geven aan een 'gewone' zwarte trui. Namelijk andere dat mensen wéten dat die trui of die armband exclusief en duur zijn. Het is een soort codetaal.
Ik kan me ook voorstellen dat je in sommige kringen uit de toon valt met een horloge van de action.
Ik heb zelf een tijdje in die kringen wat rondgedwarreld en het was gewoon niet efficiënt, eerst dat gedoe over hoe 'apart' ik wel niet was.
Het is gewoon minder afleidend om je in het 'uniform' (ik ben er nog steeds niet achter waar of hoe omdat ik er echt heel idioot uitzie in bepaalde outfits en op hakken) te hijsen.
Plus dat het heel efficiënt kan zijn om een capsule wardrobe te hebben. Zo'n trui zal niet te zweterig zijn en goed lang vallen bijvoorbeeld, zodat Rutte zich geen zorgen hoeft te maken over een bouwvakkers decolleté.
Het is gewoon praktisch om een aantal altijd goed sieraden en kledingstukken te hebben denk ik, en dan koop je dus een paar van dat soort truien ipv een h&m met kans op pillen.
impala schreef:

Nee hoor, ik heb een familielid die dit soort spullen koopt, maar doet er ook vervolgens rustig tien jaar mee. Zijn kinderen doen het dan weer wél om mee te pochen.
Star² schreef:
13-11-2018 20:21
Nee hoor, ik heb een familielid die dit soort spullen koopt, maar doet er ook vervolgens rustig tien jaar mee. Zijn kinderen doen het dan weer wél om mee te pochen.
Precies. Als ik zin heb in een trui van €500 dan doe ik omdat ik dat wil. Niks geen codetaal. Ben toch geen puber.
yasmijn schreef:
13-11-2018 20:30
Precies. Als ik zin heb in een trui van €500 dan doe ik omdat ik dat wil. Niks geen codetaal. Ben toch geen puber.

Niks geen :cry:
Star² schreef:
13-11-2018 20:31
Niks geen :cry:
:hyper:
Het-groepje schreef:
13-11-2018 18:25
dat klopt vind ik toch niet helemaal. Ik heb het 'talent' dat ik redelijk moeiteloos met heel ingewikkelde mensen kan werken.
Altijd personeelstekort, groot verloop van nieuw personeel want mensen gaan letterlijk huilend naar huis.
Ik verdien wel ok maar als je ziet hoeveel geld ik de maatschappij bespaar en hoe weinig mensen dit kunnen klopt deze redenering echt niet.
Als die besparing idd alleen jou aan te rekenen valt dan zou ik me gaan afvragen wat ik zou kunnen ontwikkelen zodat het werken met deze doelgroep voor anderen ook makkelijker of efficienter oid wordt. Zorgen dat niet iedereen huilend wegloopt. Dan heb je iets unieks en kun je er wel meer geld mee verdienen.

Ik werk ook met een moeilijke doelgroep en ben daar ook best goed in, maar zo uniek ben ik niet en zoveel verantwoordelijkheid draag ik niet (daar ben ik niet "hoog" genoeg voor gelukkig) dus dat ik geen 10k per maand verdien snap ik wel. Hoe belangrijk mijn werk ook is.
Wat een gek idee dat het om te pochen zou zijn. Je leeft gewoon naar je inkomen, denk ik. En als je 10.000 euro per maand te besteden hebt, ga je natuurlijk niet moeilijk doen in de H&M waar je duizend rekken moet doorspitten om 1 zwarte trui te vinden. Dan loop je gewoon die ene boetiek in waar de kleding in de etalage je van aanstaat, ga je op een stoel zitten en zeg je "doe maar een zwarte trui en een grijze broek". En als die dan een beetje leuk zitten dan neem je ze. Ongeacht wat ze kosten.
Am Yisrael Chai!
Mijn ervaring is dat de mensen die pochen (of dat proberen) de net-niet groep is. Net niet genoeg voor een Rolex/Audi whatever, wel kopen. Op vakantie naar plaatsen waar geen klap aan is maar die ergens nog bekend staan als duur, terwijl geen zichzelf respecterende rijkaard daar meer naar toe gaat. Elke zaterdag naar de golfbaan. En elke maand weer op het nippertje rondkomen etc etc.
FV, dit gaat niet voor iedereen met een stevig maandinkomen op. Ik ken er genoeg die meer dan 10K per maand verdienen, maar weinig om kleding geven en daar zo min mogelijk aan uitgeven. Ik denk, maar dat is meer mijn omgeving, dat ze juist veel geld hebben doordat er weinig aan luxe als kleding wordt uitgegeven.
Cafetiere, dat is mijn ervaring ook. Het is vooral heel duur doen. Ondanks dat ze een best maandinkomen hebben, gaat al het geld op aan tripjes naar Ibiza, nieuwe auto's en kleding waarvan altijd even en passant het merk wordt genoemd.

Alhoewel Rolex wel een stevig ordinair merk is. :)
Cafetière schreef:
13-11-2018 21:10
Mijn ervaring is dat de mensen die pochen (of dat proberen) de net-niet groep is. Net niet genoeg voor een Rolex/Audi whatever, wel kopen. Op vakantie naar plaatsen waar geen klap aan is maar die ergens nog bekend staan als duur, terwijl geen zichzelf respecterende rijkaard daar meer naar toe gaat. Elke zaterdag naar de golfbaan. En elke maand weer op het nippertje rondkomen etc etc.

Behalve dan die gasten uit de Emiraten die elk jaar London onveilig maken:

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... rcars.html
*Toos* schreef:
13-11-2018 21:12
Cafetiere, dat is mijn ervaring ook. Het is vooral heel duur doen. Ondanks dat ze een best maandinkomen hebben, gaat al het geld op aan tripjes naar Ibiza, nieuwe auto's en kleding waarvan altijd even en passant het merk wordt genoemd.

Alhoewel Rolex wel een stevig ordinair merk is. :)
klopt maar het ordinaire past er juist wel bij. Saint Tropez is ook ordinair maar ze gaan er wel heen want ja "saint tropez he". Versace vind ik over het algemeen ook vreselijk ordinair. Dan denk ik ook: dat trek je alleen aan om te laten zien dat je Versace kunt betalen.
Star² schreef:
13-11-2018 21:14
Behalve dan die gasten uit de Emiraten die elk jaar London onveilig maken:

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... rcars.html
:rofl: Ik zou zoiets ook wel doen als ik opeens stinkend rijk werd. Gewoon omdat het kan
*Toos* schreef:
13-11-2018 21:10
FV, dit gaat niet voor iedereen met een stevig maandinkomen op. Ik ken er genoeg die meer dan 10K per maand verdienen, maar weinig om kleding geven en daar zo min mogelijk aan uitgeven. Ik denk, maar dat is meer mijn omgeving, dat ze juist veel geld hebben doordat er weinig aan luxe als kleding wordt uitgegeven.
Nogmaals, dit waren geen mensen die aan het pochen waren maar gewoon mensen die met heel hard werken heel veel geld verdienen. Denk aan types als de eigenaars van Coolblue of influencers als Noor de Groot.
Die waren het niet, maar het waren mensen met een soortgelijk profiel.
Am Yisrael Chai!
En het was verder niet zo belangrijk, ik reageerde gewoon op het gesprek over influencers. Ik vond de influencers die ik toen ontmoette vooral heel erg leuk, ondernemend, creatief en slim.

Ik denk dat het nu een hele leuke tijd is om jong en ondernemend te zijn. Ik kan daar wel jaloers op zijn, op de mogelijkheden die twintigers van nu hebben.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven