Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:08
Ik vind het overigens altijd wat sneu en jaloers aandoen om net te doen alsof veel geld verdienen geen reet voorstelt. In de regel verdienen mensen pas veel als ze of iets unieks kunnen of als ze extreem goed zijn in wat ze doen.
Dat mag jij vinden hoor.
Ik vind veel geld verdienen inderdaad niet zeggen dat je wat bereikt heb. Ik ken veel te veel mensen die uitzonderlijk en uniek werk doen zonder er veel geld voor te krijgen en te willen.

Geld is noodzakelijk om van te leven en meer dan mijn huur en mijn brood hoef ik er niet mee te doen.
Mensen die geld geel belangrijk vinden moeten dat vooral lekker blijven vinden :) Ik heb andere waarden.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 17:12
Dat mag jij vinden hoor.
Ik vind veel geld verdienen inderdaad niet zeggen dat je wat bereikt heb. Ik ken veel te veel mensen die uitzonderlijk en uniek werk doen zonder er veel geld voor te krijgen en te willen.

Geld is noodzakelijk om van te leven en meer dan mijn huur en mijn brood hoef ik er niet mee te doen.
Mensen die geld geel belangrijk vinden moeten dat vooral lekker blijven vinden :) Ik heb andere waarden.
Als ze er weinig geld voor krijgen dan zal hun werk ook niet zo uitzonderlijk of uniek zijn. Of niet van maatschappelijk belang zijn.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:19
Als ze er weinig geld voor krijgen dan zal hun werk ook niet zo uitzonderlijk of uniek zijn. Of niet van maatschappelijk belang zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Want ach, wat leraren en verpleegsters en verzorgenden in een verpleegtehuis doen is niet zo van maatschappelijk belang.
Head* schreef:
13-11-2018 17:30
Je hebt helemaal gelijk. Want ach, wat leraren en verpleegsters en verzorgenden in een verpleegtehuis doen is niet zo van maatschappelijk belang.
Het is in ieder geval niet uniek of uitzonderlijk. En zij die in dergelijke vakgebieden wél uitzonderlijk of uniek zijn, krijgen ook, precies zoals ik zei, uitzonderlijk betaald. En zo is mijn stelling dus weer bevestigd dat een heel hoog inkomen over het algemeen ook betekent dat je heel erg goed of heel erg uniek of heel erg belangrijk bent. Een hartchirurg verdient niet voor niks tig keer meer dan de schoonmaakster.
Am Yisrael Chai!
Dus dure kleding krijgen betekent dat je wat bereikt hebt? Wat nu als ze alleen spullen krijgen? Hebben ze enig idee dat dergelijke roem vergankelijk is?
Ik zou waarschijnlijk totaal geen idee hebben gehad wat hun kleding en accessoires waard waren. Wat zegt dat over mij? (ja dat ik een muts van middelbare leeftijd ben waarschijnlijk, maar qua inkomen en iets bereikt hebben bedoel ik dan he)

Ik heb echt helemaal niks met uiterlijk vertoon.
Marana-- schreef:
13-11-2018 17:37
Dus dure kleding krijgen betekent dat je wat bereikt hebt? Wat nu als ze alleen spullen krijgen? Hebben ze enig idee dat dergelijke roem vergankelijk is?
Ik zou waarschijnlijk totaal geen idee hebben gehad wat hun kleding en accessoires waard waren. Wat zegt dat over mij? (ja dat ik een muts van middelbare leeftijd ben waarschijnlijk, maar qua inkomen en iets bereikt hebben bedoel ik dan he)

Ik heb echt helemaal niks met uiterlijk vertoon.
Nogmaals, ze hadden die kleding niet gekregen. Ze kwamen gewoon in hun eigen normale kleding met hun eigen auto's naar een afspraak met o.a. mij. En het viel me daarbij op dat ze ondanks hun jonge leeftijd het soort kleding en accessoires droegen e auto's rijden die een aantal andere aanwezigen ook droegen maar die minstens 2 keer zo oud waren en van het kaliber Quote 500 zijn.

Toen dacht ik wel even "jemig, ik doe iets fout in mijn leven als sloeber in dit gezelschap".
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:19
Wat een raar naief beeld. Was het maar zo'n feest op de wereld.
En als je tonnen of miljoenen per jaar verdient is in een auto van een ton rijden of schoenen van 700 euro dragen niet per se uiterlijk vertoon natuurlijk, maar gewoon passend bij je inkomen. Dat bedoelde ik dan ook.
Am Yisrael Chai!
Lucifer2018 schreef:
13-11-2018 17:42
Wat een raar naief beeld. Was het maar zo'n feest op de wereld.
Noem mij dan eens een uitzonderlijk of uniek beroep of talent dat ook nog eens van maatschappelijk belang is waar je niks mee verdient? Ik kan er echt geen een bedenken namelijk.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 13-11-2018 17:43
1.59% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:42
En als je tonnen of miljoenen per jaar verdient is in een auto van een ton rijden of schoenen van 700 euro dragen niet per se uiterlijk vertoon natuurlijk, maar gewoon passend bij je inkomen. Dat bedoelde ik dan ook.

Tja, in mijn regio is dat heel anders. En dat vind ik best fijn, geloof ik.
Head* schreef:
13-11-2018 17:30

Dat zegt ze toch niet? Ze zegt dat ze niet uniek zijn. Influencers zijn dat ook haast al niet meer.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:34
Het is in ieder geval niet uniek of uitzonderlijk. En zij die in dergelijke vakgebieden wél uitzonderlijk of uniek zijn, krijgen ook, precies zoals ik zei, uitzonderlijk betaald. En zo is mijn stelling dus weer bevestigd dat een heel hoog inkomen over het algemeen ook betekent dat je heel erg goed of heel erg uniek of heel erg belangrijk bent. Een hartchirurg verdient niet voor niks tig keer meer dan de schoonmaakster.
Jij beweert dat mensen die werk doen van maatschappelijk belang een heel hoog inkomen moeten hebben. Daar haak ik op in. Niet op uniek of uitzonderlijk. Dus jouw stelling wordt door mijn opmerking helemaal niet bevestigd.
En hartchirurg is noch uitzonderlijk, noch uniek.
Marana-- schreef:
13-11-2018 17:43
Tja, in mijn regio is dat heel anders. En dat vind ik best fijn, geloof ik.
Wat heeft dat nu weer met regio te maken? Een van de aanwezigen was een ondernemer (>500FTE) uit de provincie die aan kwam rijden in een dikke bak met chauffeur. Maar dat lijkt me ook vrij logisch op dat niveau.
Am Yisrael Chai!
Head* schreef:
13-11-2018 17:45
Jij beweert dat mensen die werk doen van maatschappelijk belang een heel hoog inkomen moeten hebben. Daar haak ik op in. Niet op uniek of uitzonderlijk. Dus jouw stelling wordt door mijn opmerking helemaal niet bevestigd.
Nee, beter lezen.

Ik zei dit:

Ik vind het overigens altijd wat sneu en jaloers aandoen om net te doen alsof veel geld verdienen geen reet voorstelt. In de regel verdienen mensen pas veel als ze of iets unieks kunnen of als ze extreem goed zijn in wat ze doen.

Toen zei Nemain dat ze heel veel mensen kende voor wie dat gold maar die niet veel verdienen en toen zei ik:

Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Wat heeft dat nu weer met regio te maken? Een van de aanwezigen was een ondernemer (>500FTE) uit de provincie die aan kwam rijden in een dikke bak met chauffeur. Maar dat lijkt me ook vrij logisch op dat niveau.

Ik gaf gewoon even aan dat (ver) buiten de randstad schoenen van 700 euro en een auto met chauffeur, ook voor mensen die veel verdienen, niet zo normaal zijn, en wel worden geschaard onder uiterlijk vertoon. En dat ik er niet zo op zou reageren als jij, zo onder de indruk en mezelf afvragend wat ik fout zou hebben gedaan.
Head* schreef:
Vergeleken met een verpleegkundige is een hartchirurg wel degelijk uitzonderlijker. Er zijn namelijk beduidend meer mensen die de opleiding verpleegkundige met succes kunnen afronden dan dat er mensen de opleiding hartchirurg kunnen afronden. Daarom krijgt de laatste ook meer betaald dan de eerste.
Am Yisrael Chai!
Marana-- schreef:
13-11-2018 17:49
Ik gaf gewoon even aan dat (ver) buiten de randstad schoenen van 700 euro en een auto met chauffeur, ook voor mensen die veel verdienen, niet zo normaal zijn, en wel worden geschaard onder uiterlijk vertoon. En dat ik er niet zo op zou reageren als jij, zo onder de indruk en mezelf afvragend wat ik fout zou hebben gedaan.
Zucht. Ik was niet onder de indruk en het was een grapje. Ik was in die meeting niet meer of minder belangrijk dan de andere aanwezigen en zat daar uiteraard vanwege mijn eigen expertise. En het was heel erg leuk. Ik was alleen samen met mijn partner absoluut de minst verdienende in het gezelschap. Aangezien we tegelijkertijd ongeveer de oudsten waren moesten we achteraf lachen dat we duidelijk het verkeerde beroep hadden gekozen.
Am Yisrael Chai!
Marana-- schreef:
Hoe weet je nu dat de mensen die jij tegen komt geen schoenen van 700 euro aanhebben? Je zegt net dat je die niet herkent. Het waren gewoon zwarte loafers hoor, die kan je ook bij Scapino kopen maar ik herkende het merk. En weet vrij zeker dat jij in mijn plaats het merk niet herkend zou hebben omdat je naar eigen zeggen daar niet mee bezig bent. Er stond geen logo of iets op, het waren gewoon onopvallend zwarte leren schoenen.
Am Yisrael Chai!
Marana-- schreef:
Eens.

Ik zou nooit schoenen van 700 euro of een auto met chauffeur willen bijvoorbeeld. Ik geef totaal niet om uiterlijk vertoon.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
13-11-2018 17:54
Eens.

Ik zou nooit schoenen van 700 euro of een auto met chauffeur willen bijvoorbeeld. Ik geef totaal niet om uiterlijk vertoon.

Waarom is iets direct uiterlijk vertoon als het duur is? Als ik die schoenen nou mooi vind en kan het betalen, waarom zou ik dat dan niet willen?
doornroosje9 schreef:
13-11-2018 17:54
Eens.

Jij gaat gezellig met het ov, als je een paar miljoen op de bank hebt, ipv een taxi of auto met chauffeur?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:48
Nee, beter lezen.

Ik zei dit:

Toen zei Nemain dat ze heel veel mensen kende voor wie dat gold maar die niet veel verdienen en toen zei ik:

Ik kan prima lezen, dank je. Ik reageerde op jouw opmerking "Of niet van maatschappelijk belang zijn".

Maar goed, ik heb geen behoefte aan een welles nietes discussie. Ik denk dat wat jij en en ik belangrijk vinden of de moeite waard, heel anders is, en dat kan en mag.
Star² schreef:
13-11-2018 17:56
Waarom is iets direct uiterlijk vertoon als het duur is? Als ik die schoenen nou mooi vind en kan het betalen, waarom zou ik dat dan niet willen?
Vraag ik me ook vaak af.
Nouschi schreef:
13-11-2018 18:01
Jij gaat gezellig met het ov, als je een paar miljoen op de bank hebt, ipv een taxi of auto met chauffeur?
Ik ken ze ja.
Star² schreef:
13-11-2018 17:56
Als het de graadmeter is om te laten zien dat je wat bereikt heb dan is het imo gewoon uiterlijk vertoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven