Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 13 november 2018 om 22:43
fashionvictim schreef: ↑13-11-2018 22:39Nou, dat zegt mij dat jij dit hele jaar nog geen krant gelezen hebt of journaal gezien hebt en dat vind ik best schokkend.
Want dát was het nieuws van het jaar wat zeker in mijn geheugen gegrift zou moeten staan? Laten we maar aannemen dat we verschillende interesses hebben.
dinsdag 13 november 2018 om 22:44
Die FILA is veel goedkoper zo te zien?DuchessMeganMarkle schreef: ↑13-11-2018 22:38Wat dacht je van de jongeren wat ze dragen. Ik heb de eerste Canada Goose, Woolrich, Parajumper jassen al gespot. Balenciaga is van vorig jaar die FILA sneakers is weer terug van weggeweest.
dinsdag 13 november 2018 om 22:47
Ik vind vooral dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij of zij doet. Als je dusdanig verdient dat je al dat dure spul kunt betalen, doe dat dan lekker. Als je dat niet kan, maar er zuinig voor leeft en het dan toch koopt na sparen, doe dat dan ook lekker. Als je jezelf in de schulden werkt om de indruk te wekken dat je geld hebt, ook lekker doen. Poch er mee of niet, ook eigen keuze.
Iemand die status ontleent aan geld of spullen, is niet iemand waar ik het mee zou kunnen vinden (denk ik, wie weet word ik nog eens verrast), maar dat stukje materialisme ontbreekt gewoon bij mij.
En ja, ik hou van leuke kleding en van make-up en sieraden en andere dingen die niet essentieel zijn, waar ik geld aan uit geef.
Voor mij is het stukje status ontlenen aan, wat mij stoort, of het je beter voelen dan een ander. Kinderen die niet met kinderen mogen spelen omdat de ouders niet van de juiste klasse zijn ofzo, of kinderen die gepest worden omdat ze een shirt van de wibra aanhebben ipv merkkleding. Volwassenen die beoordeeld worden op hun net niet lekker passende, vale kleding terwijl je geen idee hebt hoe het komt dat iemand er zo bij loopt (van: interesseert me geen drol tot echt geen geld hebben en alles wat er tussen ligt). Ik hou er niet van.
Iemand die status ontleent aan geld of spullen, is niet iemand waar ik het mee zou kunnen vinden (denk ik, wie weet word ik nog eens verrast), maar dat stukje materialisme ontbreekt gewoon bij mij.
En ja, ik hou van leuke kleding en van make-up en sieraden en andere dingen die niet essentieel zijn, waar ik geld aan uit geef.
Voor mij is het stukje status ontlenen aan, wat mij stoort, of het je beter voelen dan een ander. Kinderen die niet met kinderen mogen spelen omdat de ouders niet van de juiste klasse zijn ofzo, of kinderen die gepest worden omdat ze een shirt van de wibra aanhebben ipv merkkleding. Volwassenen die beoordeeld worden op hun net niet lekker passende, vale kleding terwijl je geen idee hebt hoe het komt dat iemand er zo bij loopt (van: interesseert me geen drol tot echt geen geld hebben en alles wat er tussen ligt). Ik hou er niet van.
dinsdag 13 november 2018 om 22:47
fashionvictim schreef: ↑13-11-2018 22:38Nee, de vrouw had gewoon Gucci loafers aan. Heel klassiek. Deze:
![]()
Ik vind ze ongelofelijk lelijk.
dinsdag 13 november 2018 om 22:48
Amaqanda schreef: ↑13-11-2018 22:47Ik vind vooral dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij of zij doet. Als je dusdanig verdient dat je al dat dure spul kunt betalen, doe dat dan lekker. Als je dat niet kan, maar er zuinig voor leeft en het dan toch koopt na sparen, doe dat dan ook lekker. Als je jezelf in de schulden werkt om de indruk te wekken dat je geld hebt, ook lekker doen. Poch er mee of niet, ook eigen keuze.
Dit dus.
dinsdag 13 november 2018 om 22:49
Eens.Amaqanda schreef: ↑13-11-2018 22:47Ik vind vooral dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij of zij doet. Als je dusdanig verdient dat je al dat dure spul kunt betalen, doe dat dan lekker. Als je dat niet kan, maar er zuinig voor leeft en het dan toch koopt na sparen, doe dat dan ook lekker. Als je jezelf in de schulden werkt om de indruk te wekken dat je geld hebt, ook lekker doen. Poch er mee of niet, ook eigen keuze.
dinsdag 13 november 2018 om 22:50
Het was niet het nieuws van het jaar, maar het is dit jaar zeker onmogelijk om dat gemist te hebben als je gewoon op regelmatige basis het nieuws volgt. Meghan is dit jaar echt tientallen malen het openingsitem van het journaal of het voorpaginanieuws van de krant geweest. Als je haar nog nooit gezien hebt dan heb je echt nooit het nieuws gevolgd, dat kan niet anders. Al interesseert royalty nieuws je geen hol, het was dit jaar echt onmogelijk om haar te missen.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 13 november 2018 om 22:51
Amaqanda schreef: ↑13-11-2018 22:47Ik vind vooral dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij of zij doet. Als je dusdanig verdient dat je al dat dure spul kunt betalen, doe dat dan lekker. Als je dat niet kan, maar er zuinig voor leeft en het dan toch koopt na sparen, doe dat dan ook lekker. Als je jezelf in de schulden werkt om de indruk te wekken dat je geld hebt, ook lekker doen. Poch er mee of niet, ook eigen keuze.
Exact
dinsdag 13 november 2018 om 22:52
ik zei toch ook niet dat ze mooi waren. Ik zei alleen dat ze duur waren maar dat ik ze herkende. Ik vind ze vooral heel erg oubollig en old school. Ik had dergelijke schoenen zonder hak al in de jaren zeventig als klein meisje. College schoenen heette dat vroeger.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 13 november 2018 om 22:53
Maar daar ging het niet over. Het gesprek ging over influencers en ik zei dat ik bij een groep influencers van in de twintig me echt een beetje een sukkeltje voelde. Niet meer, niet minder.Amaqanda schreef: ↑13-11-2018 22:47Ik vind vooral dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij of zij doet. Als je dusdanig verdient dat je al dat dure spul kunt betalen, doe dat dan lekker. Als je dat niet kan, maar er zuinig voor leeft en het dan toch koopt na sparen, doe dat dan ook lekker. Als je jezelf in de schulden werkt om de indruk te wekken dat je geld hebt, ook lekker doen. Poch er mee of niet, ook eigen keuze.
Anderen maken daar een heel gek verhaal van.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 13 november 2018 om 22:54
Om nog maar niet te spreken van wat ze slopen aan kleding tijdens het spelen. Mijn kind had een klasgenootje met een witte Gaastra jas (5 jaar). Of de juf hem maar even uit de zandbak en de plassen wilde houden want daar kon die jas niet tegen
dinsdag 13 november 2018 om 22:57
fashionvictim schreef: ↑13-11-2018 22:52ik zei toch ook niet dat ze mooi waren. Ik zei alleen dat ze duur waren maar dat ik ze herkende. Ik vind ze vooral heel erg oubollig en old school. Ik had dergelijke schoenen zonder hak al in de jaren zeventig als klein meisje. College schoenen heette dat vroeger.
Ja, die hadden mijn klasgenoten (dwz, de kakkers) ook. Je was of kak óf alternatief. Mijn moeder probeerde iedere keer mij die collegedingen aan te smeren
dinsdag 13 november 2018 om 22:59
Pff, dit is ook altijd zo'n onzin op dit forum. Mijn kinderen dragen ook merkkleding en die krijg ik gewoon met een halve zandbak in hun romper en zakken en verfvlekken in hun nek terug. Dat was namelijk precies mijn punt, dat je leeft naar je inkomen. Ik kan midrange merkkleding betalen dus dragen mijn kinderen midprice merkkleding. Ze mogen daar net zo mee omgaan als armere kinderen met Zeemankleding omgaan en rijkere kinderen met Gucci kleding omgaan.the_Wicked_Witch schreef: ↑13-11-2018 22:54Om nog maar niet te spreken van wat ze slopen aan kleding tijdens het spelen. Mijn kind had een klasgenootje met een witte Gaastra jas (5 jaar). Of de juf hem maar even uit de zandbak en de plassen wilde houden want daar kon die jas niet tegen![]()
Am Yisrael Chai!
dinsdag 13 november 2018 om 22:59
fashionvictim schreef: ↑13-11-2018 22:50Het was niet het nieuws van het jaar, maar het is dit jaar zeker onmogelijk om dat gemist te hebben als je gewoon op regelmatige basis het nieuws volgt. Meghan is dit jaar echt tientallen malen het openingsitem van het journaal of het voorpaginanieuws van de krant geweest. Als je haar nog nooit gezien hebt dan heb je echt nooit het nieuws gevolgd, dat kan niet anders. Al interesseert royalty nieuws je geen hol, het was dit jaar echt onmogelijk om haar te missen.
Het is heel makkelijk om nieuws niet te onthouden als het je geen hol interesseert. Dan heb je het niet gemist en dat wil ook niet zeggen dat je geen nieuws kijkt en dat wil ook niet zeggen dat je geen algemene ontwikkeling hebt. Dat wil gewoon zeggen dat het je geen hol interesseert en het dus niet de moeite waard vindt om te onthouden.
Nieuws wordt gebracht met een algemene sensatiewaarde en daar hoort royalty-nieuws ook bij. Maar mijn interesse ligt meer op het gebied van economische ontwikkelingen, internationale ontwikkelingen, technologische ontwikkelingen, sociale ontwikkelingen en gebeurtenissen die aangrijpend, interessant of van invloed zijn. Noem me gerust eenzijdig maar royalty nieuws blijft niet echt hangen nee.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 23:01
0.08% gewijzigd
dinsdag 13 november 2018 om 23:00
Dat vind ik ook altijd grappig ja. Hier van de week een kindje wat bij het ophalen het gras/modder speelstuk op schoolplein op wilde rennen en moeder: pietje, doe dat maar niet, met je dure schoenen, worden ze helemaal vies (groep 3).the_Wicked_Witch schreef: ↑13-11-2018 22:54Om nog maar niet te spreken van wat ze slopen aan kleding tijdens het spelen. Mijn kind had een klasgenootje met een witte Gaastra jas (5 jaar). Of de juf hem maar even uit de zandbak en de plassen wilde houden want daar kon die jas niet tegen![]()
dinsdag 13 november 2018 om 23:00
Neuh, je zei dat als je veel geld verdient je pas echt wat bereikt heb.fashionvictim schreef: ↑13-11-2018 22:53Maar daar ging het niet over. Het gesprek ging over influencers en ik zei dat ik bij een groep influencers van in de twintig me echt een beetje een sukkeltje voelde. Niet meer, niet minder.
Anderen maken daar een heel gek verhaal van.
Deze discussie over kleding vind ik dan weer vermakelijk.
Of over bekende mensen. Ik weet geen namen van bekenden, het interesseert me namelijk niet.
Al zie ik ze 790x per week voorbij komen.
dinsdag 13 november 2018 om 23:02
fashionvictim schreef: ↑13-11-2018 22:59Pff, dit is ook altijd zo'n onzin op dit forum. Mijn kinderen dragen ook merkkleding en die krijg ik gewoon met een halve zandbak in hun romper en zakken en verfvlekken in hun nek terug. Dat was namelijk precies mijn punt, dat je leeft naar je inkomen. Ik kan midrange merkkleding betalen dus dragen mijn kinderen midprice merkkleding. Ze mogen daar net zo mee omgaan als armere kinderen met Zeemankleding omgaan en rijkere kinderen met Gucci kleding omgaan.
Al hul je ze in Gucci. Mijn punt was inderdaad dat je met kinderen niet moet zeiken als het dan stuk gaat of vies wordt. Vind je dat wel een punt dan moet je daar niet de juf (of de nanny) voor verantwoordelijk maken.
dinsdag 13 november 2018 om 23:05
Niet waar. Ik zei dat het nogal sneu en jaloers overkomt als je doet alsof veel geld verdienen geen reet voorstelt omdat de meeste mensen die veel geld verdienen dat namelijk verdienen omdat ze uitzonderlijk of uniek of erg goed in wat ze doen zijn.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 13 november 2018 om 23:06
En er zijn wat een mensen die daar over zeiken.the_Wicked_Witch schreef: ↑13-11-2018 23:02Al hul je ze in Gucci. Mijn punt was inderdaad dat je met kinderen niet moet zeiken als het dan stuk gaat of vies wordt. Vind je dat wel een punt dan moet je daar niet de juf (of de nanny) voor verantwoordelijk maken.
dinsdag 13 november 2018 om 23:06
Dat deed dan ook niemand, zeiken. Ja, de armoedeverheerlijkers.the_Wicked_Witch schreef: ↑13-11-2018 23:02Al hul je ze in Gucci. Mijn punt was inderdaad dat je met kinderen niet moet zeiken als het dan stuk gaat of vies wordt. Vind je dat wel een punt dan moet je daar niet de juf (of de nanny) voor verantwoordelijk maken.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 13 november 2018 om 23:07
the_Wicked_Witch schreef: ↑13-11-2018 22:39Heeft pejeka je ontvoerd? Post dan een ongebruikelijke smiley, dan komen we je redden![]()