Ergernissen in de supermarkt deel 3
zondag 18 november 2018 om 21:58
aaaanne schreef: ↑18-11-2018 21:56Ik had een keer iets nodig van het bovenste schap, terwijl dat ook nog bijna leeg was. Achteraan kon ik het zien staan als ik op mijn tenen stond. Zoiets als WC papier, dat altijd erg hoog staat en waarbij het vak ook volgeduwd wordt.
Toen heb ik mijn kleuter als grijparm gebruikt: uitgelegd wat ze moest pakken, op mijn hoofd gezet en voorover tegen het vak gaan leunen.. Zij half op het bovenste vak en heeft de boodschap gepakt![]()
Even vragen aan een langer iemand was te moeilijk?
zondag 18 november 2018 om 23:13
Ja, het moest echt een verdraaid lang iemand zijn dan en die zijn schaars
maandag 19 november 2018 om 06:38
Ik was van de week wat boodschappen vergeten, dus ging even vlug door de winkel terwijl man en dreumes in de auto wachtten. Ik had 5 of 6 producten en geluk want 2 lege kassa’s, dus ik leg mijn spullen achter op de band en terwijl ik het laatste product wegleg en mandje stapel word ik gewoon voorbij gelopen door 2 mannen met allebei 1 blikje bier die dat doodleuk voor de band bij de caissière zetten. Ik laat mensen met 1 product eigenlijk altijd voor, maar ik ben nogal hormonaal (zwanger) en het voelde zo lullig dat ze me zo voorbij liepen zonder mijn aanwezigheid te erkennen dat ik zei: zijn jullie helemaal gek geworden?! Ga lekker naar de kassa hiernaast, daar staat niemand, maar je gaat dus mooi niet zo voorkruipen!!
Ze spraken geen Nederlands
en vonden het overduidelijk belachelijk maar taaiden toch af naar de andere kassa nadat ik nog een keer nee zei.
Ze spraken geen Nederlands
maandag 19 november 2018 om 06:52
Nope, ik was daar laatst en een jongen haalt er een broodje uit, laat het op de grond vallen en liet het in die goot liggen. Ik durf niet te stellen dat de bakkerijmedewerkers die broodjes weggooien.
maandag 19 november 2018 om 08:54
dianaf schreef: ↑04-11-2018 20:16Het was mij al eerder opgevallen, maar waarom hangen mensen altijd op die winkelwagentjes. Ik duw zo'n ding vooruit met mijn handen op die stang. Ik zie (met name veel vrouwen) daar op leunen met de onderarmen en zich meer vasthouden aan dat kinderzitje.
Iemand die dat ook doet en mij kan uitleggen waarom? Of valt dit in dezelfde categorie als die mensen die naast hun wagentje lopen?
Ik doe dat soms als ik erge last van mijn rug heb, dan is rechtop staan/lopen vaak vrij pijnlijk.
Ik probeer het wel te vermijden want lichte smetvrees en veel fantasie, als ik zou durven droeg ik in het openbaar altijd wegwerphandschoenen
Soit, uitgaande dat vrouwen vaker hoge hakken dragen, dus vaker een zere rug hebben, zou dat kunnen verklaren waarom vooral vrouwen zo lopen te leunen op een winkelwagentje.
maandag 19 november 2018 om 08:58
MonicaG schreef: ↑19-11-2018 08:54Ik doe dat soms als ik erge last van mijn rug heb, dan is rechtop staan/lopen vaak vrij pijnlijk.
Ik probeer het wel te vermijden want lichte smetvrees en veel fantasie, als ik zou durven droeg ik in het openbaar altijd wegwerphandschoenen![]()
Soit, uitgaande dat vrouwen vaker hoge hakken dragen, dus vaker een zere rug hebben, zou dat kunnen verklaren waarom vooral vrouwen zo lopen te leunen op een winkelwagentje.
Hm... goede theorie. Het zijn eigenlijk wel altijd oude vrouwen. Ik vind het er altijd zo armoedig uit zien...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 19 november 2018 om 09:07
Ja ik vind het ook niet echt een elegant zicht, schaam me er ook altijd een beetje voor.
Maar ik doe mijn boodschappen altijd na mijn werkdag en dan heb ik al 8 uur representatief lopen wezen, dan is het echt wel "op".
Maar als ik het bij andere mensen zie vind ik het inderdaad ook wel armoedig eruit zien, zeker in de winter: met een dikke jas en een sjaal op het hoofd, doet me een beetje denken aan Oostbloktoestanden van vroeger.
Hmz, ik heb echt te veel fantasie
maandag 19 november 2018 om 09:12
MonicaG schreef: ↑19-11-2018 09:07Ja ik vind het ook niet echt een elegant zicht, schaam me er ook altijd een beetje voor.
Maar ik doe mijn boodschappen altijd na mijn werkdag en dan heb ik al 8 uur representatief lopen wezen, dan is het echt wel "op".
Maar als ik het bij andere mensen zie vind ik het inderdaad ook wel armoedig eruit zien, zeker in de winter: met een dikke jas en een sjaal op het hoofd, doet me een beetje denken aan Oostbloktoestanden van vroeger.
Hmz, ik heb echt te veel fantasie![]()
Haha... na 8 uur is de koek wel op ja. Niet dat ik er altijd elegant bij loop in de supermarkt. Ik zat mij nu wel te bedenken; het zijn vaak oudere vrouwen, dus die hebben vast een versleten rug van al die jaren het huishouden doen en zo. Op de knieën dweilen, zware spullen verplaatsen. Dan ga je toch anders naar zoiets kijken en hup een irritatie minder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 19 november 2018 om 10:45
Er was beloofd dat je door de zelfscan niet meer in de rij hoefde te staan. Daar is een handscanner voor ontwikkeld, dan scan je meteen de producten voordat je ze in je karretje legt en hoef je bij de zelfscan kassa alleen nog maar je pasje te scannen en af te rekenen. Dat scheelde tot voor kort inderdaad ellenlang in de rij staan.
Sinds kort zijn er namelijk mensen (vooral jongeren) die pas gaan scannen bij de scankassa (omdat ze geen handscanner gebruiken) en dat uitgebreid doen. Na het afrekenen moeten ze dan ook nog eens uitgebreid (de scankassa bezet houdend) hun boodschappen in een linnen tasje proppen- die natuurlijk niet open wil en waar het allemaal eigenlijk net niet in past- met als gevolg dat ik met mijn al gescande spullen alsnog lang in de rij moet staan
Sinds kort zijn er namelijk mensen (vooral jongeren) die pas gaan scannen bij de scankassa (omdat ze geen handscanner gebruiken) en dat uitgebreid doen. Na het afrekenen moeten ze dan ook nog eens uitgebreid (de scankassa bezet houdend) hun boodschappen in een linnen tasje proppen- die natuurlijk niet open wil en waar het allemaal eigenlijk net niet in past- met als gevolg dat ik met mijn al gescande spullen alsnog lang in de rij moet staan
donderdag 6 december 2018 om 21:55
donderdag 6 december 2018 om 22:06
Bij de ah lagen ze hier nog volop, ook ander sinterklaasgoed, maar zonder enige korting.ingelke_kepringelke schreef: ↑06-12-2018 21:55Up
Mijn ergernisje: dat er op de dag na Sinterklaas geen chocoladeletters meer te krijgen zijn in de winkel.
Had me zo verheugd op een ‘1+1 gratis actie’ van luxe chocolade letters.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 7 december 2018 om 07:01
Dit is mij de laatste tijd ook opgevallen. Maar bij onze AH zijn het voornamelijk wat ouderen. Snappen die het concept van de zelfscan niet ofzo? Dan kun je toch net zo goed bij de kassa afrekenen als je die handscanner niet gebruikt?Theamuts schreef: ↑19-11-2018 10:45Er was beloofd dat je door de zelfscan niet meer in de rij hoefde te staan. Daar is een handscanner voor ontwikkeld, dan scan je meteen de producten voordat je ze in je karretje legt en hoef je bij de zelfscan kassa alleen nog maar je pasje te scannen en af te rekenen. Dat scheelde tot voor kort inderdaad ellenlang in de rij staan.
Sinds kort zijn er namelijk mensen (vooral jongeren) die pas gaan scannen bij de scankassa (omdat ze geen handscanner gebruiken) en dat uitgebreid doen. Na het afrekenen moeten ze dan ook nog eens uitgebreid (de scankassa bezet houdend) hun boodschappen in een linnen tasje proppen- die natuurlijk niet open wil en waar het allemaal eigenlijk net niet in past- met als gevolg dat ik met mijn al gescande spullen alsnog lang in de rij moet staan![]()
vrijdag 7 december 2018 om 08:13
Ja irritant is dat.Doubletree20 schreef: ↑07-12-2018 07:01Dit is mij de laatste tijd ook opgevallen. Maar bij onze AH zijn het voornamelijk wat ouderen. Snappen die het concept van de zelfscan niet ofzo? Dan kun je toch net zo goed bij de kassa afrekenen als je die handscanner niet gebruikt?
Het is volgens mij bedoeld voor mensen met maar een paar dingetjes. Die handscanner is lastig als je een mandje hebt namelijk.
Maar hele karren alsnog scannen is gewoon stom.
vrijdag 7 december 2018 om 19:42
In mijn supermarkt is een snelkassa voor mensen die minder dan 1o producten hebben. Zie daar toch regelmatig mensen in de rij staan met zeker 20 producten, maar die vinden dan dat ze ook recht hebben op de snelkassa omdat ze geen karretje, maar een mandje hebben... Heel soms is er een kassamedewerker die hen daarop wijst, en dan zijn ze vaak heel beledigd...SombraOnline schreef: ↑07-12-2018 08:49Ik heb altijd een mandje en vind het juist niet lastig. Product scannen, en in het mandje. Of gelijk in m’n tas. Hoef ik bij de kassa niet meer in te pakken, tenzij ik een controle krijg natuurlijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 7 december 2018 om 19:55
Ik was 6 december om 08:00 bij de Aldi, nog heel veel sinterklaasspul én voor de helft!ingelke_kepringelke schreef: ↑06-12-2018 21:55Up
Mijn ergernisje: dat er op de dag na Sinterklaas geen chocoladeletters meer te krijgen zijn in de winkel.
vrijdag 7 december 2018 om 20:05
Logisch dat het voor jou niet lastig is.SombraOnline schreef: ↑07-12-2018 08:49Ik heb altijd een mandje en vind het juist niet lastig. Product scannen, en in het mandje. Of gelijk in m’n tas. Hoef ik bij de kassa niet meer in te pakken, tenzij ik een controle krijg natuurlijk.
Vandaag had ik het weer: ik had weer keurig van tevoren met de handscanner gescand en liep naar de scan kassa om even snel af te rekenen. Bij werkelijk iedere scan kassa stond iemand die op z'n dooie gemakkie de producten één voor één bij het apparaat stond te scannen.
De volgende keer ga ik maar weer gewoon in de rij bij de kassa staan, de cassieres kunnen tenminste wel op een hoog tempo de boodschappen scannen.
vrijdag 7 december 2018 om 20:14
Lidl nog een hele boel... maar wel zonder korting.ingelke_kepringelke schreef: ↑06-12-2018 21:55Up
Heb toch maar mooi een flink zakkers kikkers en muizen ingeslagen.
vrijdag 7 december 2018 om 20:24
Argh, daar kan ik me dus echt aan ergeren. Ik zou mensen er serieus op aan gaan spreken.Theamuts schreef: ↑07-12-2018 20:05Logisch dat het voor jou niet lastig is.
Vandaag had ik het weer: ik had weer keurig van tevoren met de handscanner gescand en liep naar de scan kassa om even snel af te rekenen. Bij werkelijk iedere scan kassa stond iemand die op z'n dooie gemakkie de producten één voor één bij het apparaat stond te scannen.
De volgende keer ga ik maar weer gewoon in de rij bij de kassa staan, de cassieres kunnen tenminste wel op een hoog tempo de boodschappen scannen.
¡Apagando las luces!
vrijdag 7 december 2018 om 20:26
Het ergste was, dat toen ik eenmaal aan de beurt was, ik ook nog controle kreegSombraOnline schreef: ↑07-12-2018 20:24Argh, daar kan ik me dus echt aan ergeren. Ik zou mensen er serieus op aan gaan spreken.
zaterdag 8 december 2018 om 14:51
Theamuts schreef: ↑07-12-2018 20:05Logisch dat het voor jou niet lastig is.
Oh je bedoelt bij de onbemande scankassa van de AH?
Ik snapte het al niet, maar dat komt omdat ik altijd bij de Jumbo ben, waar bij de scankassa ook gewoon een medewerker staat. Daar kun je dus niet aan de kassa zelf gaan scannen, want dan sturen ze je door naar een gewone kassa.
zaterdag 8 december 2018 om 15:58
ingelke_kepringelke schreef: ↑06-12-2018 21:55Up
Bij mijn AH is dat meestal pas en week later, ze halen eerst alles weg en dan plaatsen ze het alsnog in kortingsbakken.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 9 december 2018 om 09:03
Huh? Voor die handscanner heb je toch juist een andere betaalautomaat? Dat scannen op het eind is toch juist handig ipv met die handscanner rond te lopen?-Darkside- schreef: ↑07-12-2018 08:13Ja irritant is dat.
Het is volgens mij bedoeld voor mensen met maar een paar dingetjes. Die handscanner is lastig als je een mandje hebt namelijk.
Maar hele karren alsnog scannen is gewoon stom.