Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 19 november 2018 om 11:06
dan is er weer een inzameling van de helden op sokken die ook wel willen maar niet durvenAbundance-of-Freedom schreef: ↑19-11-2018 11:02Totdat ze met samengeknepen knieën en knikkende billen in de rechtbank zitten.
maandag 19 november 2018 om 11:08
ja mijn analyse waarom het forum leeglooptSnarky schreef: ↑19-11-2018 10:56Ik ben bang dat het niet ingewikkelder is dan dit.
Het zou alleen slim zijn van Sanoma om eens te kijken naar hoeveel neutraal klikvee die GeenStijl-trollen inmiddels hebben weggejaagd. Het is hier akelig rustig, vergeleken met een paar jaar geleden. Al dragen Kiki en haar vagina natuurlijk ook het een en ander bij aan de leegloop.
1. de ongelofelijke slechte functionaliteit
2. de vagina van kiki
3. extreemrechts geneuzel op geenstijl en inadekwaat modereren
maandag 19 november 2018 om 11:13
fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 10:25Ik heb wel meegeschreven, en wel omdat ik vind dat de keiharde leugens die steeds over die dappere actievoerders worden verspreid op zijn minst moeten worden weersproken. Al leest maar 1 iemand dat KOZP helemaal niet als terreurorganisatie wordt gezien.
Tuurlijk is dat het uitgangspunt. Maar
1. veel mensen zijn niet te overtuigen, die willen helemaal niet overtuigd worden van jouw gelijk, dus de poging is zinloos
2. sommige forummers zetten een val op waar je steeds inloopt.
Zelf kom ik hier voor m'n lol en de actueelpijler vergalt die alleen maar, dus waarom daar meeschrijven? Ik zou mezelf dat eens afvragen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
maandag 19 november 2018 om 11:16
Ik denk eerder dat het andersom is. Mij is ook al vaak genoeg anoniem een ban aangenaaid op actueel door stiekeme extreem linkse losers.oudebaas schreef: ↑19-11-2018 10:48Heel simpel, Sanoma wil veel clicks genereren. Dat levert meer knikkers op dan alle papieren bladen. En ja, internet wordt nu eenmaal meer bevolkt door allerlei schimmige extreem rechtse losers die in de echte wereld onzichtbaar zijn of te erg stinken. Dus digitaal worden deze, veelal bange en anonieme, luitjes een beetje beschermd.
maandag 19 november 2018 om 11:17
Toch zou ik wel graag eens echt een goede discussie voeren met mensen met allemaal verschillende meningen over onderwerpen als racisme, seksisme, vrijheid van meningsuiting en andere belangrijke thema's zonder dat er direct gepolariseerd word, mensen van alles verweten word, de emoties door het dak gaan enzovoort. Het escaleert binnen no time steeds. Terwijl als we een beetje respect voor elkaar kunnen opbrengen, het met elkaar oneens mogen zijn zonder dat het direct agressief word dan zou dat denk ik best een mooi gesprek kunnen zijn. Maar wellicht moet ik dat dan niet op viva willen zoeken..
maandag 19 november 2018 om 11:19
Ik vind dat jullie echt de plank totaal misslaan. Ik ben niet eens rechts (stemde altijd SP!) maar werd hier door 'het groepje' (Niet de forumster, maar iemand uit het groepje eromheen, waar ik fv ook toe reken) doodleuk weggezet als extreem rechts of Stormfront kandidaat.oudebaas schreef: ↑19-11-2018 10:56Die hooligans zijn maar het topje van de ijsberg, er zijn er velen die nooit uit de kast komen. Bedenk dat PVV en FvD samen op 30 zetels in de peilingen staan. Dat is iets minder dan 20% van de kiesgerechtigden. Wellicht heeft Nederland altijd al 15-20% rancuneus en racistisch volk gehad. Nu komt het een beetje naar boven. De 80% leeft in de echte wereld, de 20% manifesteert zich vooral anoniem en online.
Waanzin ten top.
Het is wat mij betreft ook precies wat breder in de maatschappij gaande is. Een deel denkt zoals jullie, en denkt dat alle mensen die tegen globalisering zijn, tegen een groot EU rijk onder Duits gezag, tegen de toename van islam invloed, voor Brexit en Trump gewoon losers, tokkies, laagopgeleid, etc etc. zijn.
De realiteit is anders, dat blijkt wel uit de uitslagen van de referenda.
Dat veel mensen hun mening nog niet altijd volop delen, heeft te maken met het feit dat er nog steeds veel macht zit (overheid) bij de oude PvdA figuren. Ondanks dat ze electoraal zijn weggevaagd door de nieuwe tijd, bezetten ze nog veel functies waarin ze mensen met een mening kunnen afstraffen. Denk ook aan het flauwe adverteerderbellen en druk uitoefenen op theaters om ongewenste meningen te onderdrukken. Dat komt altijd van 1 kant.
Ik werd hier ook voor de meest vage en belachelijke redenen gestaft. Laatst werd ik ronduit uitgescholden door een zekere 'K'. Toen ik daar op reageerde (niet eens echt gemeen) had ik direct al spijt want ik wist dat het een opzetje was om mij uit te lokken. En jahoor, opeens weer een ban wegens 'op de man'. Leden van 'het groepje' speculeerde al dat ik snel van het forum zou verdwijnen.
Ik heb daarop zelf ook even gedacht aan het zoveel mogelijk staffen van posts die op of naast het randje zijn vanuit 'het groepje'. Terwijl ik dat nooit doe, want elke mening is waardevol en zeker de mening van andersdenkenden. Maar kennelijk zijn er anderen die wel dezelfde botte bijl hebben opgepakt. Helemaal onbegrijpelijk vind ik dat niet.
maandag 19 november 2018 om 11:44
Als je overduidelijk racistische uitspraken doet, dan kun je dat verwachten.redbulletje schreef: ↑19-11-2018 11:16Ik denk eerder dat het andersom is. Mij is ook al vaak genoeg anoniem een ban aangenaaid op actueel door stiekeme extreem linkse losers.
...
maandag 19 november 2018 om 11:55
Ach ja er is nu eenmaal een clubje activisten hier die geen enkele andere mening dan de extreemlinkse mening wenst te lezen.redbulletje schreef: ↑19-11-2018 11:16Ik denk eerder dat het andersom is. Mij is ook al vaak genoeg anoniem een ban aangenaaid op actueel door stiekeme extreem linkse losers.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
maandag 19 november 2018 om 11:58
Ik wil die hele discussie niet hierheen slepen maar ik word er onderhand een beetje moe van dat bepaalde forummers de meest racistische onwaarheden verspreiden en zelfs links erbij zetten (waar het tegenovergestelde in staat) en daarmee denken dat ze dat ze een goede “discussie” aan het voeren zijn. Ik zie jou als 1 van die fake news verpreidende forummers. Daarom vind ik het jammer dat ik gisteren niet de kans kreeg om oa jouw walgelijke claim over antillianen te weerleggen omdat het topic precies op dat moment werd verwijderd. Ik blijf erbij dat het onmogelijk is om een normale discussie zonder escalatie te voeren wanneer 1 van de partijen zulke taktieken gebruikt.MarkSD schreef: ↑19-11-2018 11:19Ik vind dat jullie echt de plank totaal misslaan. Ik ben niet eens rechts (stemde altijd SP!) maar werd hier door 'het groepje' (Niet de forumster, maar iemand uit het groepje eromheen, waar ik fv ook toe reken) doodleuk weggezet als extreem rechts of Stormfront kandidaat.
Waanzin ten top.
Het is wat mij betreft ook precies wat breder in de maatschappij gaande is. Een deel denkt zoals jullie, en denkt dat alle mensen die tegen globalisering zijn, tegen een groot EU rijk onder Duits gezag, tegen de toename van islam invloed, voor Brexit en Trump gewoon losers, tokkies, laagopgeleid, etc etc. zijn.
Dat veel mensen hun mening nog niet altijd volop delen, heeft te maken met het feit dat er nog steeds veel macht zit (overheid) bij de oude PvdA figuren. Ondanks dat ze electoraal zijn weggevaagd door de nieuwe tijd, bezetten ze nog veel functies waarin ze mensen met een mening kunnen afstraffen. Denk ook aan het flauwe adverteerderbellen en druk uitoefenen op theaters om ongewenste meningen te onderdrukken. Dat komt altijd van 1 kant.
Ik werd hier ook voor de meest vage en belachelijke redenen gestaft. Laatst werd ik ronduit uitgescholden door een zekere 'K'. Toen ik daar op reageerde (niet eens echt gemeen) had ik direct al spijt want ik wist dat het een opzetje was om mij uit te lokken. En jahoor, opeens weer een ban wegens 'op de man'. Leden van 'het groepje' speculeerde al dat ik snel van het forum zou verdwijnen.
Ik heb daarop zelf ook even gedacht aan het zoveel mogelijk staffen van posts die op of naast het randje zijn vanuit 'het groepje'. Terwijl ik dat nooit doe, want elke mening is waardevol en zeker de mening van andersdenkenden. Maar kennelijk zijn er anderen die wel dezelfde botte bijl hebben opgepakt. Helemaal onbegrijpelijk vind ik dat niet.
Maar goed, ik bewaar dat even voor een ander moment.
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 12:00
2.71% gewijzigd
maandag 19 november 2018 om 12:00
Helemaal mee eens.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑19-11-2018 11:58Ik wil die hele discussie niet hierheen slepen maar ik word er onderhand een beetje moe van dat bepaalde forummers de meest racistische onwaarheden verspreiden en zelfs links erbij zetten (waar het tegenovergestelde in staat) en daarmee denken dat ze dat ze een goede “discussie” aan het voeren zijn. Ik zie jou als 1 van die fake news verpreidende forummers. Daarom vind ik het jammer dat ik gisteren niet de kans kreeg om oa jouw walgelijke claim over antillianen te weerleggen omdat het topic precies op dat moment werd verwijderd.
...
maandag 19 november 2018 om 12:07
Inderdaad. En als je een racist aanspreekt op overduidelijk racisme hoor je bij een 'clubje linkse activisten'. Koekoek.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑19-11-2018 11:58Ik wil die hele discussie niet hierheen slepen maar ik word er onderhand een beetje moe van dat bepaalde forummers de meest racistische onwaarheden verspreiden en zelfs links erbij zetten (waar het tegenovergestelde in staat) en daarmee denken dat ze dat ze een goede “discussie” aan het voeren zijn. Ik zie jou als 1 van die fake news verpreidende forummers. Daarom vind ik het jammer dat ik gisteren niet de kans kreeg om oa jouw walgelijke claim over antillianen te weerleggen omdat het topic precies op dat moment werd verwijderd. Ik blijf erbij dat het onmogelijk is om een normale discussie zonder escalatie te voeren wanneer 1 van de partijen zulke taktieken gebruikt.
maandag 19 november 2018 om 12:10
Da's ook precies waarom ik in zulk soort topics probeer om mensen op de feiten te wijzen. Niet alleen hier, maar ook elders op het wereldwijde web. Voor velen gaat het niet om de discussie met anderen, maar om de discussie met een fictieve groep. Een groep die alleen in hun hoofd bestaat en tot stand is gekomen door slechte informatie, vooroordelen en gegeneraliseer. Of je nou voor of tegen bent, baseer je op feiten, vorm een mening, luister naar elkaar.fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 10:25Ik heb wel meegeschreven, en wel omdat ik vind dat de keiharde leugens die steeds over die dappere actievoerders worden verspreid op zijn minst moeten worden weersproken. Al leest maar 1 iemand dat KOZP helemaal niet als terreurorganisatie wordt gezien.
Doodziek word ik ook van mensen die misbruik maken van goedgelovigen en de boel moedwillig opjutten door het verspreiden van hoaxes. Zoals dat Zwarte Piet in een paar grote steden mag blijven als een bepaald Facebookbericht tigduizend keer wordt gedeeld. Of, afgelopen zaterdag, ook op Facebook, de regelrechte leugen dat anti-Piet-demonstranten tijdens een intocht een burgemeester hadden getrapt - waarin dus weer aanleiding werd gezien om flink tekeer te gaan tegen de denkbeeldige vijand.
maandag 19 november 2018 om 12:12
Doe dat. Zolang jij de waarheid en feiten gaat weerspreken die ook door de overheid wordt gepubliceerd, ga ik met je in discussie. Want racisme gillen om problemen onbesproken te laten, is niet ok.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑19-11-2018 11:58Ik wil die hele discussie niet hierheen slepen maar ik word er onderhand een beetje moe van dat bepaalde forummers de meest racistische onwaarheden verspreiden en zelfs links erbij zetten (waar het tegenovergestelde in staat) en daarmee denken dat ze dat ze een goede “discussie” aan het voeren zijn. Ik zie jou als 1 van die fake news verpreidende forummers. Daarom vind ik het jammer dat ik gisteren niet de kans kreeg om oa jouw walgelijke claim over antillianen te weerleggen omdat het topic precies op dat moment werd verwijderd. Ik blijf erbij dat het onmogelijk is om een normale discussie zonder escalatie te voeren wanneer 1 van de partijen zulke taktieken gebruikt.
Dit zijn ruwe data, waarschuwt onderzoeker Roel Jennissen van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). In 2007 deed Jennissen, als eerste, hier gedetailleerd onderzoek naar. Zijn conclusie: niet-westerse allochtonen plegen relatief vaker zedenmisdrijven dan autochtonen. De uitschieters zijn mensen van Antilliaanse komaf, die 6,5 keer vaker een zedendelict plegen, gevolgd door mensen uit de sub-Sahara Afrika (6 keer) en Arabische landen (5 keer). Jennissen: „Die groepen bestaan uit relatief jonge mensen. Corrigeer je de data voor leeftijd en geslacht, dan neemt de oververtegenwoordiging af, maar verdwijnt ze niet.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/16/re ... 50-a792838
maandag 19 november 2018 om 12:16
Kennelijk voel jij je aangesproken door mij. Ik had jou echter niet in mijn hoofd zitten toen ik aan de 15-20% rancuneuzen dacht. Wel sommige andere forummers, maar ik moet zeggen dat ook zij wel meevallen vergeleken bij wat je op andere fora, reaguurderpanelen, facebook en twitter tegenkomt.MarkSD schreef: ↑19-11-2018 11:19Ik vind dat jullie echt de plank totaal misslaan. Ik ben niet eens rechts (stemde altijd SP!) maar werd hier door 'het groepje' (Niet de forumster, maar iemand uit het groepje eromheen, waar ik fv ook toe reken) doodleuk weggezet als extreem rechts of Stormfront kandidaat.
Waanzin ten top.
Er is een groot verschil tussen anti EU zijn, tegen globalisme zijn en pro Piet zijn en gewoon racistisch zijn. Wel zie je op bijvoorbeeld EU kritische facebookgroepen enorm veel reacties die wél echt racistisch zijn en die niet of nauwelijks tegenspraak krijgen.Het is wat mij betreft ook precies wat breder in de maatschappij gaande is. Een deel denkt zoals jullie, en denkt dat alle mensen die tegen globalisering zijn, tegen een groot EU rijk onder Duits gezag, tegen de toename van islam invloed, voor Brexit en Trump gewoon losers, tokkies, laagopgeleid, etc etc. zijn.
(Overigens is antiglobalisme vooral een linkse aangelegenheid want tegen vrij verkeer van goederen en diensten en eeen mondiale vrije markt)
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 19 november 2018 om 12:19
Wat een onzin.oudebaas schreef: ↑19-11-2018 12:16Kennelijk voel jij je aangesproken door mij. Ik had jou echter niet in mijn hoofd zitten toen ik aan de 15-20% rancuneuzen dacht. Wel sommige andere forummers, maar ik moet zeggen dat ook zij wel meevallen vergeleken bij wat je op andere fora, reaguurderpanelen, facebook en twitter tegenkomt.
Er is een groot verschil tussen anti EU zijn, tegen globalisme zijn en pro Piet zijn en gewoon racistisch zijn. Wel zie je op bijvoorbeeld EU kritische facebookgroepen enorm veel reacties die wél echt racistisch zijn en die niet of nauwelijks tegenspraak krijgen.
(Overigens is antiglobalisme vooral een linkse aangelegenheid want tegen vrij verkeer van goederen en diensten en eeen mondiale vrije markt)
Voor zover de wereld uberhaupt (nog) in te delen is in links en rechts. Niet dus. In mijn ogen.
.
maandag 19 november 2018 om 12:26
Dit zijn toch echt antiglobalisten. En ze zijn niet rechts
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 19 november 2018 om 12:26
oudebaas schreef: ↑19-11-2018 10:56Die hooligans zijn maar het topje van de ijsberg, er zijn er velen die nooit uit de kast komen. Bedenk dat PVV en FvD samen op 30 zetels in de peilingen staan. Dat is iets minder dan 20% van de kiesgerechtigden. Wellicht heeft Nederland altijd al 15-20% rancuneus en racistisch volk gehad. Nu komt het een beetje naar boven. De 80% leeft in de echte wereld, de 20% manifesteert zich vooral anoniem en online.
Nee joh. Dat zou betekenen dat bijna iedereen hier rancuneus, racistisch en rechts zou zijn. Want online is het volgens jou vooral die 20%. Daar geloof ik geen ene jota van.
maandag 19 november 2018 om 12:30
Nee, dat is jouw gevolgtrekking. Dit zijn mensen die protesteren tegen globalisme de G20 top aangrijpen om érgens tegen te demonstreren.
Dat is juist groot deel van het probleem. Iemand heeft een mening op een bepaald vlak (globalisering, of piet, Sylvana, whatever) en wordt dan ook maar direct allerlei ándere meningen toebedeeld.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 12:33
6.47% gewijzigd
.
maandag 19 november 2018 om 12:36
er is geen onderzoek gedaan naar causaliteit he? dat maakt het zeer wankelMarkSD schreef: ↑19-11-2018 12:12Doe dat. Zolang jij de waarheid en feiten gaat weerspreken die ook door de overheid wordt gepubliceerd, ga ik met je in discussie. Want racisme gillen om problemen onbesproken te laten, is niet ok.
Dit zijn ruwe data, waarschuwt onderzoeker Roel Jennissen van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). In 2007 deed Jennissen, als eerste, hier gedetailleerd onderzoek naar. Zijn conclusie: niet-westerse allochtonen plegen relatief vaker zedenmisdrijven dan autochtonen. De uitschieters zijn mensen van Antilliaanse komaf, die 6,5 keer vaker een zedendelict plegen, gevolgd door mensen uit de sub-Sahara Afrika (6 keer) en Arabische landen (5 keer). Jennissen: „Die groepen bestaan uit relatief jonge mensen. Corrigeer je de data voor leeftijd en geslacht, dan neemt de oververtegenwoordiging af, maar verdwijnt ze niet.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/16/re ... 50-a792838
maandag 19 november 2018 om 12:37
extreemlinks heb ik hier nog nooit gelezen. extreemrechts welRosabella1 schreef: ↑19-11-2018 11:55Ach ja er is nu eenmaal een clubje activisten hier die geen enkele andere mening dan de extreemlinkse mening wenst te lezen.
maandag 19 november 2018 om 12:38
nu zie dat ik dat soort berichten gelukkig alleen gedeeld worden door bejaarde tantes, die verder geen FB-vrienden hebbenyette schreef: ↑19-11-2018 12:10
Doodziek word ik ook van mensen die misbruik maken van goedgelovigen en de boel moedwillig opjutten door het verspreiden van hoaxes. Zoals dat Zwarte Piet in een paar grote steden mag blijven als een bepaald Facebookbericht tigduizend keer wordt gedeeld. Of, afgelopen zaterdag, ook op Facebook, de regelrechte leugen dat anti-Piet-demonstranten tijdens een intocht een burgemeester hadden getrapt - waarin dus weer aanleiding werd gezien om flink tekeer te gaan tegen de denkbeeldige vijand.