Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
S-Meds schreef:
19-11-2018 12:58
dat weet je best
1 van de forummers die ik noemde leeft niet meer dus die heeft sowieso geen nick meer hier dus wie is de andere dan?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 13:03
1 van de forummers die ik noemde leeft niet meer dus die heeft sowieso geen nick meer hier dus wie is de andere dan?
Oh, is Eindeloos dood? Of MarianneDavids? En hoe weet jij dat dan?
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
19-11-2018 12:48
Jij vindt iemand die het niet erg vindt dat vluchtelingen verdrinken of er grappen over maakt niet extreem rechts? En nee, ik ga geen nicks noemen, geen zin in een ban.
Nee niet perse. Extreem rechts zijn houdt wel wat meer in dan tegen een vrijwel eindeloze stroom van migranten zijn, of kiezen voor je eigen welvaart boven die van een ander. En het staat ook niet gelijk aan harde/smakeloze grappen maken.
.
impala schreef:
19-11-2018 13:05
Nee niet perse. Extreem rechts zijn houdt wel wat meer in dan tegen een vrijwel eindeloze stroom van migranten zijn, of kiezen voor je eigen welvaart boven die van een ander. En het staat ook niet gelijk aan harde/smakeloze grappen maken.
Die betreffende forummer schreef dat ze die vluchtelingen eigenhandig van hun bootjes zou schieten want dat ze een schietvergunning had. Dat gaat wel wat verder dan tegen een eindeloze stroom vluchtelingen zijn. Het was bovendien ook geen grap.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
19-11-2018 13:06
Die betreffende forummer schreef dat ze die vluchtelingen eigenhandig van hun bootjes zou schieten want dat ze een schietvergunning had. Dat gaat wel wat verder dan tegen een eindeloze stroom vluchtelingen zijn. Het was bovendien ook geen grap.
Daar heeft ze ook een permaban voor gehad toch dacht ik?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 13:06
Dat is niet het voorbeeld dat Doornroosje noemde en waar ik op reageerde.
.
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 13:09
Daar heeft ze ook een permaban voor gehad toch dacht ik?
Dat weet ik echt niet. Zou kunnen.
Am Yisrael Chai!
Rosabella1 schreef:
Wat ontzettend raar om dat hier zo neer te zetten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
S-Meds schreef:
19-11-2018 12:54
Wat?
En dan hier ook nog kwasie onnozel roepen dat je nog nooit extreemrechts hebt gelezen maar wel extreemlinks? Hou toch op.
Je hebt mensen die op de rechtspool staan, net zoals dat voor iemand die op de Noordpool staat ieder ander Zuidelijker staat. Voor degene die op de rechtspool staat is al het andere links of extreem links. Andersom heb je trouwens ook, er is ook een linkspool. Het rechtspoolgebied is op veel fora echter wat drukker dan het linkspoolgebied.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
impala schreef:
Tegen vluchtelingen zijn is niet persé extreem rechts. Vluchtelingen ontmenselijken door ze met dieren te vergelijken of denigrerend als dobbernegers of iets dergelijks te omschrijven is echter wel extreem rechts.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Nouschi schreef:
19-11-2018 13:13
Wat ontzettend raar om dat hier zo neer te zetten.
Want? Er wordt hier gesuggereerd dat die beide forummers hier gewoon nog onder een andere nick forummen.
Ik zeg dat dat van de ene onmogelijk is want die leeft niet meer.
Wat is daar raar aan?
fashionvictim schreef:
19-11-2018 13:09
Dat weet ik echt niet. Zou kunnen.
Weet ik ook niet zeker meer hoor maar ik dacht van wel.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 12:52
Vanochtend noemde iemand dat siegheil en stinkhoer geroep van die hooligans nog "een warm welkom" waar ze wel "sympathie voor had".

Ze zal ongetwijfeld van zichzelf vinden dat ze niet extreem rechts is en ik denk zelfs dat ze dat helemaal niet eens meent maar gewoon haar toetsenbord een domme duw geeft, maar ze schrijft het wel. En als je mensen vervolgens gewoon beoordeelt en veroordeelt op basis van hetgeen ze ZELF uitkramen, dan wordt er gestaft en moord en brand geschreeuwd.

Als je niet als neonazi sympathisant over wil komen, moet je simpelweg niet schrijven dat je wel sympathie voor ze hebt.
Je hebt mij ook in het neonazi kamp geduwd maar ik heb werkelijk nooit iets uit die eerste zin geschreven. Laatstaan dat ik sympathie heb voor mensen die dat doen. Ik zou zoiets mijn strot/toetsenbord niet eens uitkrijgen. Dat was toch echt een heel andere forumster. Ik bleef juist in het midden omdat ik elke vorm van verbaal en fysiek geweld verafschuw tijdens dit soort zaken vanuit welke kant dan ook. Maar omdat ik niet voor en niet tegen piet ben was dat al voldoende om het neonazi label opgeplakt te krijgen van je. Ook wat overdreven.... Kan dat je een paar berichten van forummers door elkaar hebt gehaald hoor. Maar als je op mij doelt in bovenstaand dan heb je echt de verkeerde voor je. Ik haakte vandaag pas aan nadat bovenstaand al door heel iemand geschreven was
Ik hoop in iedergeval dat die pro zwarte piet groep/ hooligans, flinke straffen krijgen (gisteren in Eindhoven).
Orangetree schreef:
19-11-2018 13:21
Je hebt mij ook in het neonazi kamp geduwd maar ik heb werkelijk nooit iets uit die eerste zin geschreven. Laatstaan dat ik sympathie heb voor mensen die dat doen. Ik zou zoiets mijn strot/toetsenbord niet eens uitkrijgen. Dat was toch echt een heel andere forumster. Ik bleef juist in het midden omdat ik elke vorm van verbaal en fysiek geweld verafschuw tijdens dit soort zaken vanuit welke kant dan ook. Maar omdat ik niet voor en niet tegen piet ben was dat al voldoende om het neonazi label opgeplakt te krijgen van je. Ook wat overdreven.... Kan dat je een paar berichten van forummers door elkaar hebt gehaald hoor. Maar als je op mij doelt in bovenstaand dan heb je echt de verkeerde voor je. Ik haakte vandaag pas aan nadat bovenstaand al door heel iemand geschreven was
Ik doelde niet op jou.
Am Yisrael Chai!
impala schreef:
Er is wel een groot verschil tussen tegen een stroom van migranten zijn en het leuk vinden dat vluchtelingen verdrinken of suggereren dat ze maar doodgeschoten zouden moeten worden. Dat is geen grap.
Life is short. Eat dessert first.
Rosabella1 schreef:
Als je zulke innige contacten hebt dat je dit weet dan hoef je die vraag toch niet te stellen?
oudebaas schreef:
19-11-2018 13:16
Tegen vluchtelingen zijn is niet persé extreem rechts. Vluchtelingen ontmenselijken door ze met dieren te vergelijken of denigrerend als dobbernegers of iets dergelijks te omschrijven is echter wel extreem rechts.
Extreem links en rechts associeer ik met de bereidheid geweld te gebruiken. Mensen met dieren vergelijken vind ik op het randje, maar ik kan me nog voorstellen dat je die vergelijking soms gebruikt. Er zijn zowel extreem rechtse als extreem linkse types als sommige migranten (ik denk aan de stavenmeppers in Calais) die zich gedragen als hersenloze en niet-humane dieren ja.

De dobberneger vind eigenlijk niet meer dan een smakeloze woordgrap.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:26
5.32% gewijzigd
.
oudebaas schreef:
19-11-2018 13:14
Je hebt mensen die op de rechtspool staan, net zoals dat voor iemand die op de Noordpool staat ieder ander Zuidelijker staat. Voor degene die op de rechtspool staat is al het andere links of extreem links. Andersom heb je trouwens ook, er is ook een linkspool. Het rechtspoolgebied is op veel fora echter wat drukker dan het linkspoolgebied.
Het rechtspoolgebied is ook echt wel wat extremer.
Het komt hier regelmatig voor dat mensen met extreem rechtse ideeën iedereen met gematigd linkse ideeën tot extreem links willen promoveren om voor zichzelf te kunnen bewijzen dat hun eigen ideeën toch echt niet zo extreem zijn.

En dat het bijvoorbeeld helemaal niet zo extreem is om te zeggen dat je wilt dat vluchtelingen verdrinken zolang je er maar niet bij zegt dat je ze zelf wilt afknallen, of dat alle Antillianen verkrachters zijn zolang je je maar verschuilt achter een flutonderzoekje.

Ik heb hier ook nog nooit een 'links' figuur hier geld zien inzamelen om antifa's uit de bak te houden, of 'begrip zien hebben' voor gewelddadige protesten om andersdenkenden de mond te snoeren. In de rechtsere hoek komt dat met grote regelmaat voor.
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 13:18
Want? Er wordt hier gesuggereerd dat die beide forummers hier gewoon nog onder een andere nick forummen.
Ik zeg dat dat van de ene onmogelijk is want die leeft niet meer.
Wat is daar raar aan?
Tussen neus en lippen door even vertellen dat iemand dood is die hier heel lang heeft gepost vind ik raar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
DuchessMeganMarkle schreef:
19-11-2018 13:22
Ik hoop in iedergeval dat die pro zwarte piet groep/ hooligans, flinke straffen krijgen (gisteren in Eindhoven).
Natuurlijk. Althans, dat mag je toch wel verwachten. Dat kregen de blokkeerfriezen toch ook? En dan vind ik dat van gisteren nog wel wat erger.
Nouschi schreef:
19-11-2018 13:24
Tussen neus en lippen door even vertellen dat iemand dood is die hier heel lang heeft gepost vind ik raar.
Ach schei toch uit,iedereen hier was godsblij toen ze eindelijk een permaban kreeg dus zo hard zal het wel niet aankomen.
Overdrijven is ook een vak.
impala schreef:
extreemrechts gaat over radicale opvattingen over de samenleving, racistisch, autocratisch, tegen democratisch, geweld is toegestaan
extreemlinks gaat over radicale opvattingen over de samenleving, communistisch, activistisch, geweld is toegestaan
Snarky schreef:
19-11-2018 13:24
Het rechtspoolgebied is ook echt wel wat extremer.
Het komt hier regelmatig voor dat mensen met extreem rechtse ideeën iedereen met gematigd linkse ideeën tot extreem links willen promoveren om voor zichzelf te kunnen bewijzen dat hun eigen ideeën toch echt niet zo extreem zijn.

En dat het bijvoorbeeld helemaal niet zo extreem is om te zeggen dat je wilt dat vluchtelingen verdrinken zolang je er maar niet bij zegt dat je ze zelf wilt afknallen, of dat alle Antillianen verkrachters zijn zolang je je maar verschuilt achter een flutonderzoekje.

Ik heb hier ook nog nooit een 'links' figuur hier geld zien inzamelen om antifa's uit de bak te houden, of 'begrip zien hebben' voor gewelddadige protesten om andersdenkenden de mond te snoeren. In de rechtsere hoek komt dat met grote regelmaat voor.
Inzamelingsacties voor extreem rechts op dit forum? Met grote regelmaat ook nog eens? Grotere onzin heb ik hier zelden gelezen.
Begrip voor geweld tegen de tegenpartij zie ik bij zowel 'links' als 'rechts'. Ik ben opnieuw de antifa / pegida topics in herinnering.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:30
2.55% gewijzigd
.
Orangetree schreef:
19-11-2018 13:25
Natuurlijk. Althans, dat mag je toch wel verwachten. Dat kregen de blokkeerfriezen toch ook? En dan vind ik dat van gisteren nog wel wat erger.
Ik vind ZP echt een racistisch tintje hebben nu. Zaterdag liepen er gewoon Neo-Nazis mee verkleed als blackface. Wie verpest nou het sinterklaasfeest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven