Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
lilalinda schreef:
19-11-2018 12:36
er is geen onderzoek gedaan naar causaliteit he? dat maakt het zeer wankel
Hoezo speelt causaliteit, dat sowieso vrijwel nooit aan te tonen is, hier een rol? Een sterke correlatie legt op zich al bloot dat beide fenomenen samengaan.
.
S-Meds schreef:
19-11-2018 12:37
extreemlinks heb ik hier nog nooit gelezen. extreemrechts wel
Ik wel. In de antifa vs pegida topics. Maar die zijn er nu even niet.
.
S-Meds schreef:
Extreemrechts heb ik hier nog nooit gelezen,extreemlinks wel.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
S-Meds schreef:
Joh, als je boos wordt om de reacties die Sylvana Simons krijgt, vindt dat mensen die demonstreren tegen ZP een punt hebben, omdat het wel degelijk racisme is (zeker gezien de reacties van pro) dan ben je extreem links. het is gewoon een makkelijke stijlfiguur.
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 12:44
Jij vindt iemand die het niet erg vindt dat vluchtelingen verdrinken of er grappen over maakt niet extreem rechts? En nee, ik ga geen nicks noemen, geen zin in een ban.
Life is short. Eat dessert first.
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 11:55
Ach ja er is nu eenmaal een clubje activisten hier die geen enkele andere mening dan de extreemlinkse mening wenst te lezen.
Ik doe weleens mee om in een relatief veilige omgeving eens te peilen WAAROM mensen anders denken.
Ik vond bijv een eyeopener dat mensen zelf zo'n plezier hebben gehad met het sintfeest dat gelijk over racisme beginnen extreem beledigend overkomt.
Ik had dat suf genoeg niet kunnen bedenken, ik dacht dat het wel duidelijk was. Gelukkig voor veel mensen dus niet.
Nam bij mij ook veel wantrouwen weg.
Net als het 'randstad wil de baas 'spelen' idee. Wist ik ook echt niet.
Nu voelt het niet veilig meer dus ik heb er weinig zin meer in zo.
@MarkSD

Voor de goede orde: ik zie in de quote van iemand dat jij mij noemt als iemand die in een groepje zou zitten dat jou staft:

Ik heb jou al sinds de Harvey Weinsteindiscussie onder de negeer dus lees je nooit en staf dus ook niet.

Ik vind het wel heel vervelend en een voorbeeld van die onfrisse discussietechnieken waar het toevallig net over gaat dat jij mij noemt, want ik heb dus al ruim een jaar niet meer op je gereageerd.
Am Yisrael Chai!
Rosabella1 schreef:
kom eens met bewijzen. Ik heb het nog nooit gelezen

Extreemrechts vertaalt zich hier in
- uitspraken over neerknallen van vluchtelingen
- herhaaldelijk racistische uitspraken
- knippen en plakken uit extreemrechtse blogs en websites etc.
MarkSD schreef:
19-11-2018 12:12
Doe dat. Zolang jij de waarheid en feiten gaat weerspreken die ook door de overheid wordt gepubliceerd, ga ik met je in discussie. Want racisme gillen om problemen onbesproken te laten, is niet ok.

Dit zijn ruwe data, waarschuwt onderzoeker Roel Jennissen van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). In 2007 deed Jennissen, als eerste, hier gedetailleerd onderzoek naar. Zijn conclusie: niet-westerse allochtonen plegen relatief vaker zedenmisdrijven dan autochtonen. De uitschieters zijn mensen van Antilliaanse komaf, die 6,5 keer vaker een zedendelict plegen, gevolgd door mensen uit de sub-Sahara Afrika (6 keer) en Arabische landen (5 keer). Jennissen: „Die groepen bestaan uit relatief jonge mensen. Corrigeer je de data voor leeftijd en geslacht, dan neemt de oververtegenwoordiging af, maar verdwijnt ze niet.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/16/re ... 50-a792838
Het probleem wat ik heb is dat jouw intenties tot op de bot onzuiver zijn. Je bent heel erg gevaarlijk bezig. Los van het feit dat in datzelfde artikel staat dat autochtonen bij kindermisbruik juist oververtegenwoordigd zijn en jij dat doelbewust negeert omdat het niet in jouw straatje past snap ik niet waarom je gisteren plots uit het niets zoiets over antillianen midden in het topic gedropt hebt? :sarcastic:
De forummer op wie je reageerde was ook helemaal verontwaard waarom je opeens antillianen erbij haalde laat staan zedenmisdrijven terwijl zij iets schreef over surinamers (ken je het verschil?) én in heel ander context.

Dus Marksd, wat zijn precies jouw bedoelingen? Wil je over de issues op een normale manier discussiëren of ben je in elk topic uit op het demoniseren van bepaalde groepen desnoods door middel van leugens en vedraaide feiten, zelfs wanneer het niets met het onderwerp te maken heeft?
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 12:53
0.44% gewijzigd
Rosabella1 schreef:
Misschien weet je niet wat extreemlinks is
doornroosje9 schreef:
19-11-2018 12:48
Jij vindt iemand die het niet erg vindt dat vluchtelingen verdrinken of er grappen over maakt niet extreem rechts? En nee, ik ga geen nicks noemen, geen zin in een ban.
O die nicks mag je volgens mij best noemen hoor die forummers zijn al heel lang niet meer op het forum.
MarianneDavids en Eindeloos zo dan doe ik het wel.
Wie zijn er nog meer extreemrechts dan?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
Vanochtend noemde iemand dat siegheil en stinkhoer geroep van die hooligans nog "een warm welkom" waar ze wel "sympathie voor had".

Ze zal ongetwijfeld van zichzelf vinden dat ze niet extreem rechts is en ik denk zelfs dat ze dat helemaal niet eens meent maar gewoon haar toetsenbord een domme duw geeft, maar ze schrijft het wel. En als je mensen vervolgens gewoon beoordeelt en veroordeelt op basis van hetgeen ze ZELF uitkramen, dan wordt er gestaft en moord en brand geschreeuwd.

Als je niet als neonazi sympathisant over wil komen, moet je simpelweg niet schrijven dat je wel sympathie voor ze hebt.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
19-11-2018 12:48
kom eens met bewijzen. Ik heb het nog nooit gelezen

Extreemrechts vertaalt zich hier in
- uitspraken over neerknallen van vluchtelingen
- herhaaldelijk racistische uitspraken
- knippen en plakken uit extreemrechtse blogs en websites etc.
En dat allemaal onder het mom van "vrije meningsuiting".
fashionvictim schreef:
19-11-2018 12:52
Vanochtend noemde iemand dat siegheil en stinkhoer geroep van die hooligans nog "een warm welkom" waar ze wel "sympathie voor had".

Ze zal ongetwijfeld van zichzelf vinden dat ze niet extreem rechts is en ik denk zelfs dat ze dat helemaal niet eens meent maar gewoon haar toetsenbord een domme duw geeft, maar ze schrijft het wel. En als je mensen vervolgens gewoon beoordeelt en veroordeelt op basis van hetgeen ze ZELF uitkramen, dan wordt er gestaft en moord en brand geschreeuwd.

Als je niet als neonazi sympathisant over wil komen, moet je simpelweg niet schrijven dat je wel sympathie voor ze hebt.
Wat?
En dan hier ook nog kwasie onnozel roepen dat je nog nooit extreemrechts hebt gelezen maar wel extreemlinks? Hou toch op.
Rosabella1 schreef:
O die nicks mag je volgens mij best noemen hoor die forummers zijn al heel lang niet meer op het forum.
die forummers zijn gewoon onder ons met hun zoveelste nieuwe nick. Denk je dat we dom zijn?
fashionvictim schreef:

Stond dat in dat topic wat nu weg is over de intocht?
Dat heb ik niet allemaal kunnen lezen toen ik wilde bijlezen kreeg ik een melding dat ik geen toegang tot de pijler had.
S-Meds schreef:
19-11-2018 12:50
Misschien weet je niet wat extreemlinks is
Vertel eens wat is extreemlinks dan?
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 12:55
Dat heb ik niet allemaal kunnen lezen toen ik wilde bijlezen kreeg ik een melding dat ik geen toegang tot de pijler had.
en? wat vind jezelf van dergelijke uitspraken? is dat extreemrechts of gewoon oeps slip of the tongue
Rosabella1 schreef:
Maar je schrijft net dat je nog nooit extreemrechts hier gelezen hebt? Die twee iig zeker wel en er zijn zeker nog anderen.
Life is short. Eat dessert first.
S-Meds schreef:
die forummers zijn gewoon onder ons met hun zoveelste nieuwe nick. Denk je dat we dom zijn?
Welke nicks zijn dat dan?
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 12:56
Vertel eens wat is extreemlinks dan?
Je draait het om. jij stelt dat het hier extreemlinksen zitten, dus dan heb je een idee over wat extreemlinks is. Dus vertel maar eens en laat eens zien waar dat plaatsvindt
dubbel
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 12:58
93.60% gewijzigd
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 12:57
Welke nicks zijn dat dan?
dat weet je best
Rosabella1 schreef:
Ja, dat stond in dat topic en dan ook nog van iemand van wie je dat echt niet zou verwachten. Ik althans niet. Maar die woont kennelijk in die buurt en die was heel boos dat KOZP van alles kwam opdringen dus ze was wel blij met " het warme welkom dat Jeffrey Afryie van "ons" gekregen had" en hopelijk bleef ie voortaan weg.
En in de post erna schreef ze dat ze sympathie voor die hooligans had en dat het net een grote familie was.

Mede vanwege dat "[ze hebben] een warm welkom van ons gekregen" vroeg ik haar zelfs of zij soms zelf ook op dat filmpje stond, want dat suggereer je een beetje met een dergelijke formulering.

Maar als je dan vervolgens betreffende forummer in je hoofd in kamp neonazi-lover categoriseert dan is het forum te klein. Ook al schrijft ze dat goddorie zelf.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
19-11-2018 12:58
Je draait het om. jij stelt dat het hier extreemlinksen zitten, dus dan heb je een idee over wat extreemlinks is. Dus vertel maar eens en laat eens zien waar dat plaatsvindt
Jij stelt dat ik misschien niet weet wat extreemlinks is en dat jij dat kennelijk wel weet dus vertel me eerst maar eens wat extreemlinks is dan toets ik mijn idee van extreemlinks daaraan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven