Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 19 november 2018 om 22:10
*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 21:59![]()
In blije verwachting
Maar gewoon, Ik hoop op een spoedige positieve reactie van uw kant, en kom mijn brief graag in een persoonlijk gesprek aan u toelichten. Zoiets. Dat is toch niet teveel gevraagd? En best hip. Het begint met Ik. Dat schijnt modern te zijn![]()
"Niet doen!
Je sollicitatiebrief eindigen met de hoop dat men reageert.
“Ik hoop dat mijn brief u aanleiding geeft om mij uit te nodigen.”
“In afwachting van uw antwoord”
Hopen en afwachten drukken twijfel uit. Sluit je sollicitatiebrief krachtig af. Je hebt er immers alle vertrouwen in dat jouw kwaliteiten aansluiten bij de eisen?"
Bron: CV-Voorbeeld
nouschi wijzigde dit bericht op 19-11-2018 22:11
0.48% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 19 november 2018 om 22:14
Dan klinkt alleen ‘groeten’ eigenlijk best neutraal.Nouschi schreef: ↑19-11-2018 22:10"Niet doen!
Je sollicitatiebrief eindigen met de hoop dat men reageert.
“Ik hoop dat mijn brief u aanleiding geeft om mij uit te nodigen.”
“In afwachting van uw antwoord”
Hopen en afwachten drukken twijfel uit. Sluit je sollicitatiebrief krachtig af. Je hebt er immers alle vertrouwen in dat jouw kwaliteiten aansluiten bij de eisen?"
Bron: CV-Voorbeeld

Toch vind ik het wat te kort door de bocht..
maandag 19 november 2018 om 22:16
Nou moi hè, tot gauw. Dan babbelen we bij met een bakkie.
Let op de waardering voor de streektaal, de zelfverzekerdheid, het nonchalante terugkeren van de b alsof het een gedicht is, met een vleugje retrohip bij 'babbelen' en het vertrouwde en kneuterige bij 'bakkie'.
Wow. Ik zou mezelf uitnodigen.
Let op de waardering voor de streektaal, de zelfverzekerdheid, het nonchalante terugkeren van de b alsof het een gedicht is, met een vleugje retrohip bij 'babbelen' en het vertrouwde en kneuterige bij 'bakkie'.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

maandag 19 november 2018 om 22:17
maandag 19 november 2018 om 22:18
"Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Uiteraard ben ik geheel bereid het een en ander in een gesprek te verduidelijken.”
“Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.”
Tip: kun je jouw “ik” -slotzin nog herschrijven naar een zin met de lezer als onderwerp? Vaak werkt dat nog positiever: “ik stel jou centraal”, maar óók: “de actie ligt nu bij jou”.
“Heeft u naar aanleiding van deze brief nog vragen, dan mag u mij gerust even bellen.”
In het reclamevak zweert men bij een duidelijke “call-to-action” in de slotzin. In het kort komt dat er neer dat je aangeeft: “als jij dit doet, dan doe ik dat”
“Als u contact met mij opneemt, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te lichten in een oriënterend gesprek.”
“Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivaties voor het werken bij uw bedrijf? Neemt u dan contact op, dan kom ik graag eens kennismaken. “
“Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.”
Tip: kun je jouw “ik” -slotzin nog herschrijven naar een zin met de lezer als onderwerp? Vaak werkt dat nog positiever: “ik stel jou centraal”, maar óók: “de actie ligt nu bij jou”.
“Heeft u naar aanleiding van deze brief nog vragen, dan mag u mij gerust even bellen.”
In het reclamevak zweert men bij een duidelijke “call-to-action” in de slotzin. In het kort komt dat er neer dat je aangeeft: “als jij dit doet, dan doe ik dat”
“Als u contact met mij opneemt, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te lichten in een oriënterend gesprek.”
“Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivaties voor het werken bij uw bedrijf? Neemt u dan contact op, dan kom ik graag eens kennismaken. “
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 19 november 2018 om 22:18
We hebben wel een gaatje voor nog een sollicitant! Hoe ben je met haiku’s?feow schreef: ↑19-11-2018 22:16Nou moi hè, tot gauw. Dan babbelen we bij met een bakkie.
maandag 19 november 2018 om 22:22
Maar wat voor een geleuter staat er dan in een sollicitatiebrief zonder hobbies en leuke weetjes die toch meer dan een A 4 is????? Tenzij het cv ook meer dan een A 4 is. Aan opleidingen. Maar ik vermoed dat dat wel mee/tegen valt. En dat het aantal job wissels veel plaats nodig heeft.*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 22:17![]()
Hobbies en persoonlijke leuke weetjes zijn allemaal weggelaten. Dan valt de gatenkaas in de c.v. misschien wat minder op.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 19 november 2018 om 22:23
*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 22:18We hebben wel een gaatje voor nog een sollicitant! Hoe ben je met haiku’s?

maandag 19 november 2018 om 22:23
Dit. Helemaal.Nouschi schreef: ↑19-11-2018 22:18"Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Uiteraard ben ik geheel bereid het een en ander in een gesprek te verduidelijken.”
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 19 november 2018 om 22:27
Wat is een haiku?*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 22:18We hebben wel een gaatje voor nog een sollicitant! Hoe ben je met haiku’s?
Ik wil wel maar weet niet hoe!
Vind het maar gedoe...
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

maandag 19 november 2018 om 23:01
Veel tekst en uitleg over de huidige baan waar het blijkbaar heel leuk is. Je vraagt je bijna af waarom die man daar weg wil. Goede vraag voor het gesprek ookOudblond schreef: ↑19-11-2018 22:22Maar wat voor een geleuter staat er dan in een sollicitatiebrief zonder hobbies en leuke weetjes die toch meer dan een A 4 is????? Tenzij het cv ook meer dan een A 4 is. Aan opleidingen. Maar ik vermoed dat dat wel mee/tegen valt. En dat het aantal job wissels veel plaats nodig heeft.

@nouschi:

Ik ga ze uitprinten en aan mijn baas geven. Voor het geval hij weer sollicitanten uitnodigt in een vlaag van verstandsverbijstering...

maandag 19 november 2018 om 23:21
Het ligt er ook aan waar je iemand voor wil aannemen natuurlijk. Een brief in correct Nederlands opstellen wordt gezien als een weerspiegeling van iemands algemene (communicatieve) vaardigheden, maar dat is natuurlijk maar beperkt waar.
Correct Nederlands is uiteindelijk natuurlijk volslagen onbelangrijk als je het vergelijkt met sociale en vakinhoudelijk vaardigheden.
Correct Nederlands is uiteindelijk natuurlijk volslagen onbelangrijk als je het vergelijkt met sociale en vakinhoudelijk vaardigheden.

maandag 19 november 2018 om 23:22
Ik ga toch echt eerst letten op spel- en stijlfouten.shifty schreef: ↑19-11-2018 23:21Het ligt er ook aan waar je iemand voor wil aannemen natuurlijk. Een brief in correct Nederlands opstellen wordt gezien als een weerspiegeling van iemands algemene (communicatieve) vaardigheden, maar dat is natuurlijk maar beperkt waar.

maandag 19 november 2018 om 23:25
Het gaat niet eens over correct Nederlands kunnen schrijven. Maar dat je een datum boven je brief zet. Bijvoorbeeld.shifty schreef: ↑19-11-2018 23:21Het ligt er ook aan waar je iemand voor wil aannemen natuurlijk. Een brief in correct Nederlands opstellen wordt gezien als een weerspiegeling van iemands algemene (communicatieve) vaardigheden, maar dat is natuurlijk maar beperkt waar.