Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
jeetje Angela dat is even schrikken, maar gelukkig was je er op tijd bij en hielpen de medicijnen, je kleine moet nog wel even flink groeien voordat hij eruit mag over een paar weken.

Ik kreeg vorige week mijn kraampakket, dacht ja leuk een pakket maar ja zaten alleen maar grote maandverbanden in, enz niet echt een leuke doos dus.

Had trouwens een paar dagen geleden echt een verstopping, en toen ik na een half uur wc klaar was bleek er bloed bij te zitten, een gesprongen ader, auw... Dus ik heb besloten om elke dag goed te bewegen schijnt te helpen tegen aambeien (wat een vies woord trouwens he)

De kleine beweegt nog steeds heel erg goed, heerlijk hoor!!

Ik ben nu 28,5 week dus het laatste trimester is ingegaan.
Hallo allemaal, fijne zondag!

angela wat eng, al vroege weeen. Fijn dat het meteen over ging met medicatie.

Over het kraampakket. Moet je dat ergens halen/bestellen?

Nesteldrang in de zin van poetsen heb ik ook nog niet (helaas dus niet alles schoon hier), maar ik wil wel alles voor babykamer op tijd weten/aanschaffen etc.

Peetje, goed dat je feestje gezellig was. Slim om toch maar je man terug te laten rijden.

Hallo allemaal,

Ik herken het ook wel hoor Dagje en Roro, als je even niet online geweest bent, is er al zooooveel bijgeschreven, dat het soms lastig is om bij te benen en overal op te reageren. Maar gewoon weer inhaken op dit moment :-) Ik ben ook eventjes niet online geweest, gewoon druk met werk, 's avonds wat moe, en ook best wel in de weer met de babykamer en/of spulletjes. Grappig Roro, dat je dan ineens de drang krijgt om van alles te kopen as iemand anders je erop wijst dat je nog niet zo veel geregeld hebt hahaha. Heel herkenbaar.Ik kreeg gisteren ineens zo'n aandrang toen ik mij bedacht dat ik nog maar 8 weken hoef te werken en dan al verlof heb!!! (6 weken van te voren)... Ik ben gisteren dus maar eens even met de babyuitzetlijst van de Hema door wat winkels gaan struinen en heb allerlei dingetjes gekocht, van een luieremmer tot navelbandjes en hydrofiele luiers en washandjes. Heb van de meeste dingen geen flauw idee waarvoor ik het gebruiken moet (hydrofiele luiers bijvoorbeeld), maar goed. En natuurlijk nog wat leuke kleertjes gekocht, heel zoet t-shirtje en zacht joggingbroekje. Ik smelt echt helemaal wanneer ik die kleine kleertjes zie...zucht...

Angela, wat vreselijk schrikken zeg, die weeen. Komt dat door drukte en wat je al zei te weinig gedronken? Doe maar lekker rustig aan als het even kan. Las toevallig gisteren hoe het in andere landen geregeld is met het bevallingsverlof. In de USA kreeg men dus helemaal een onbetaald verlof. En zo nog wat landen. Nederland en Belgie kwamen er wel aardig goed uit. Ben helaas de rest alweer vergeten...geheugen als een zeef..

Haha ahhhh, arme Ka_30, dat is ook niet leuk, zo'n saai kraampakket. Het klinkt inderdaad zo gezellig "kraampakket" met natuurlijk functionele dingen, maar ook leuke dingen. Word je in plaats daarvan meteen even met de neus op de harde feiten gedrukt, maandverbanden en andere ellende..

Fijn dat het kindje goed groeit Indian! En dat je de prednison gaat afbouwen, joepieeee!

Mijn kindje groeit ook goed, zegt de verloskundige. Ben er afgelopen vrijdag weer geweest. Bloeddruk in orde, weer 2 kilo aangekomen (elke afspraak precies 2 kilo). Weeg nu 71 kilo, heb nog nooit zoveel gewogen, begon mijn zwangerschap met 63 kg. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomt. Verder was de hoogte van mijn baarmoeder niet veel veranderd met vorige keer, maar dacht ze dat hij nu gewoon meer gevuld was. Als ze niet zou weten dat ik 25 bijna 26 weken zwanger zou zijn, zou ze (op basis van wat ze voelde) denken dat ik 24 a 25 weken zwanger zou zijn. Maar ze vertelde dat rond deze tijd zich ook een beetje de genetische verschillen beginnen aan te kondigen, als in: of je een 6 ponder gaat baren of een 9 ponder. Voor mij waarschijnlijk geen 9 ponder dus hahaha. Hartje geluisterd, en tja, dan sta je binnen 10 minuten alweer buiten....Vind het meestal niet heel erg leuk, zo'n afspraak met de verloskundige (behalve dan het hartje luisteren)...

Fijn dat het met je dochtertje goed gaat Fleurtjefee, spannend dinsdag de uitslag, nog eventjes afwachten...

Nou fijne dag nog allemaal, misschien tot strakkies, ik ga even schoonmaken :-)
Dat is idd erg schattig FleurtjeFee.

En volgens mij is alles aanschaffen enzo ook nesteldrang.

De beurs viel wat tegen, voor mij dan. Heel veel echte babykleding, en ja die heb ik al 3 dozen vol.

Wel een rek gekocht voor de maxi-cosi voor achter op de fiets.

22april, klinkt al erg dichtbij. Ach 10mei ook, en als ik het geregeld krijg kom ik de laatste keer werken op 4mei.

Peetje, dat kraampakket kan zo wel een keer komen. We schelen maar een week met FleurtjeFee. Maar ik denk dat het nog 3weken duurt voordat we het krijgen.

Ik heb 24mrt al wel intake gesprek met het kraambureau.

Fijn dat het feestje toch nog gezellig was.

Wij hadden ook genoten. Of ik dan, want Yuma ging meteen lekker spelen (binnenspeeltuin) en dan geniet ik vol op als hij zich vermaakt.

Herfst, dat krijg je of thuis gestuurd, of je krijgt een bon om het af te halen.

Bij prenatal dacht ik, maar dan moet je je wel aangemeld hebben daarvoor.

Ik heb hem van Etos al heel lang in huis, begin jan al. Van kruidvat mag ik hem over 1,5 week halen.

Alles wat ik niet gebruik geef ik aan de kraamhulp mee, en die geeft het ergens af, dat het naar het buitenland gaat waar vrouwen zeg maar, zo op het zand moeten bevallen.

Bosbes, die luiers zijn om je kindje af te drogen. En wij legde er 1 in bed schuin opgevouwen, daar lag hij met zijn hoofdje op, en als hij dan spuugde, hoefde we niet altijd het hele bed te verschonen. (en veel wassen die hydrofielen luiers, dan nemen ze beter vocht op!!!)

Navelverbandjes hier nooit gehaald of gebruikt.

Nog meer vragen??? (niet dat ik alles weet, maar samen met zijn alle hier komen we er wel uit.)

Dat kraamverband hier ook nooit gebruikt, vond dat vies en neit fijn, die dikke prop in mijn onderbroek. Heb dus maandverband gebruikt of van tena lady die dunnen inleggers. (had ook geen golven bloed na de bevalling, dus dat scheelt misschien ook wel.

Fleurtjefee, alvast veel succes dinsdag bij de uitslag.

Het kraampakket is toch van de zorgverzekeraar?

Voor de eventuele thuisbevalling en voor de kraamtijd. Want die heb ik binnen. (= moet ik ophalen bijTNT! Was niet thuis.)

En over bevallingen gesproken...

Waar gaat dit bij jullie plaatsvinden? Thuis/Ziekenhuis? En waarom.

Ik twijfel. ( whát else is new..)

Vriend zegt: zeker weten zh.

Maar thuis lijkt me ook zo bijzonder....
@Fleurtjefee, ik zou graag thuis bevallen! Volgens verlsokundige kan dat ook gewoon (zoals 't er nu uitziet). Behalve natuurlijk als ze in een stuit ligt oid. Hoop heel erg dat ik thuis mag bevallen. Waar ben jij van je eerste bevallen dan?

Kraampakket is inderdaad van je zorgverzekeraar, toch dames? Begin nu ineens zelf te twijfelen

Ik ga naar mijn werk! Fijne dag allemaal...
Ben even offline geweest, qua reacties dan. Heb wel zoveel mogelijk meegelezen. Ben een hele tijd ziek geweest en had geen puf en energie om te reageren. Begin nu weer wat op te knappen. Gelukkig maar. Ik ben eigenlijk nooit ziek. Het is ook echt niets voor mij.

Fleurtjefee hoop dat de uitslag van EEG positief voor jullie is, duim voor jullie.

Angela, dat is schrikken zeg. Jullie meisje moet nog wel even blijven zitten hoor. Maar goed rust nemen.

Kraampakket is inderdaad van de zorgverzekeraar, ik zal 'm deze week even gaan ophalen.

Geen lekkages hier, bij vorige zwangerschap ook niet gehad.

Ik probeer tot 2 weken voor de uitgerekende datum door te werken, als alles goed gaat. (ivm eigen salon)

Zal vanmiddag even de dozen tevoorschijn halen om te kijken of ik nog iets extras moet aanschaffen. En de commode al weer een beetje gaan inrichten. Helaas kan ik nog steeds niet iets met het babykamertje gaan doen. Heb wel weer een klein beetje hoop gekregen dat de verbouwing begin mei zal gaan beginnen. Het zal zo'n 2,5 week gaan duren. Dus dan is het nog net klaar voor de bevalling. En kan het babykamertje toch nog op tijd ingericht worden. En ja de salon moet dan na de bevalling ingericht worden.

Ik zou heel graag weer thuis willen bevallen, is me goed bevallen de vorige keer. (wat een zin, haha) En hopen dat het dit keer ook weer zo mag verlopen.

Fijne dag allemaal...
Wat heb je dan voor een salon Til, bij salon denk ik aan een schoonheidssalon, klopt dat?

Ja, het kraampakket is van de zorgverzekeraar. Ik kreeg dat de vorige keer opgestuurd toen ik een maand of 7 zwanger was. Er zaten idd van die grote kraamverbanden in, celstofmatjes (groot en wat kleiner) en een matje voor op het matras. Verder zat er nog een pakketje met haarlotion, olie, badschuim en shampoo in. Volgens mij was dat het.

De "leuke" pakketten heb ik ook nog niet. Van kruidvat mag ik hem na 27 maart halen, dus binnenkort. Van de prénatal krijg ik volgens mij een mailtje, ik dacht dat dat ook rond een maand of 7 was. Van de etos heb ik niet aangevraagd. Is dat een beetje een leuk pakket? Ik dacht dat er dan na de bevalling zo'n vrouw langs wil (moet?) komen om je allerlei dingen "aan te smeren" en daar heb ik niet zo'n zin in. Maar als er nou allemaal leuke dingen in zitten, ga ik hem misschien alsnog aanvragen en poeier ik die vrouw gewoon af (kan ik helemaal niet, maar goed)

Lekkages heb ik ook niet. De vorige keer ook niet gehad.

In principe wil ik thuisbevallen. Mocht het toch nodig zijn dat ik naar het ziekenhuis moet, vind ik dat ook geen probleem. Vorige keer ben ik ook thuis begonnen en uiteindelijk in het ziekenhuis beland omdat ze in het vruchtwater gepoept had. Toen was ik ook blij dat ik in het ziekenhuis was, want uiteindelijk is ze met de vacuümpomp gehaald.

Maar ik ga ervan uit dat de weg nu gebaand is en dat het nu wat soepeler gaat.

Die hydrofiele luiers zijn idd om het kindje af te drogen. Gewone handdoeken zijn te hard. Ik gebruikte ze ook om onder het hoofdje te leggen, net als Indian. Ik heb best wel veel hydrofiele luiers en droog Femke er nog steeds mee af (ze is nu bijna 20 maanden).

groetjes!

ohja, van de zorgverzekeraar. (echt blond, haha) Had het verward met die cadeau dozen.

Wij gaan voor het ZH. Moet ook ivm medische indactie! Maar anders gingen wij ook voor het ZH.

Fijn Til, dat je weer wat aan het opknappen bent.

Ik hoop voor je meid, dat alles volgens plan gat verlopen en dat het klaar is voor je bevalling. En idd je salon moet dan mar even wachten, werken doe je dan toch neit. Hoeveel weken na je bevalling ga je weer werken? Er is voor zelfstandigen toch ook iets van een uitkering? Weet even neit hoe het heet, maar dacht dat dat iets nieuws was dat zelfstandigen ook iets betaald kregen als ze zw zijn. Misschien geen 16weken, maar toch....

Yes, bedrijfsarts belde net, mag tot aan het verlof 2u per week blijven werken. Hij zei dat het niet uitmaakte of ik een uurtje meer of minder zou werken. Ben er erg blij mee.

Met de CU gaat het ook nog steeds goed!!

Deze week drukke week, zoon is zondag jarig, vieren we zaterdag. En vrijdag komt zijn nichtje van 4jaar 1 nachtje logeren. Gezellig (en druk)

Peetje, nee ik vond deze keer het pakket van de etos tegenvallen. En er wil dan idd zo´n vrouw langskomen. Bij Yuma ben ik er in getrapt, heb wel 2 leuke dingen besteld toen. (een serie boeken om te lezen-prentenboek en een `huis` met allemaal doe dingen. Alleen is Yuma nog niet zo´n knutsel freak, dus nog niet gebruikt. Maar dat komt wel, zit veel in voor als ze naar school gaan, qua leren en doe dingen dan)

Maar deze keer hoeft zij ook niet langs te komen. Geen zin in!

Wij hebben de hydrofiele luiers ook heel lang gebruikt, en nu nog af en toe. Voordeel van gebruikte is dat ze erg goed afdrogen. (ik had ze van een vriendin gekregen, dus ze waren lekker soepel en droogde goed af. Vond de kraamhulp erg prettig zei ze)
Ja dat klopt Peetje, ik heb een schoonheids/pedicuresalon aan huis.

Indian, er is inderdaad een soort van uitkering voor zelfstandigen en ook voor 16 weken, alleen voor mij is dat niet echt rendabel. Kan beter wat langer doorwerken en goed rusten tussen de middag als Björn ook slaapt en wil na 8 weken wel weer wat klantjes gaan doen. Als alles goed gaat verlopen, je weet ook niet wat voor kindje het is en hoe de borstvoeding gaat lopen, enz. enz. Heb wel het geluk dat de zomervakantie begint als ik weer wil beginnen. Dus super druk is het dan ook weer niet,kan ik weer rustig aan beginnen. En mijn salon is net anderhalf jaar open, heb een leuke klantenkring opgebouwd en wil dat ook wel houden. Dus als ik dan niet al te lang uit de running ben, blijven ze ook komen en gaan ze niet naar een ander.

We moeten maar zien hoe het gaat verlopen en de klanten weten er allemaal van. En krijg ook alleen maar positieve reacties. Altijd leuk om te horen.

Ik heb het pakket van Etos ook al in huis, viel inderdaad tegen. Vorige keer is bij mij ook een vrouw langsgeweest, maar dat hoef ik echt deze keer niet. Van prenatal kreeg ik trouwens vorige week een ophaalbericht, zat bij de wij magazine in. Ik weet eigenlijk niet meer of ik die van Kruidvat heb aangevraagd, weet nog wel dat die de vorige keer enorm tegenviel, zat meer foldermateriaal in dan echt bruikbare dingen.

Vraagje Indian, is jouw zoontje al zinnelijk? En hoe heb jij dat aangepakt? Björn begint het enorm aan te geven dat ie wat gaat doen(mammmmmaaaaa, BAH!), maar wil met geen mogelijkheid op te potje. Drama...

Hebben misschien anderen nog tips en ideeen?

Ik maak er nu maar niet te veel drama van, ik wil niet dat ie bang wordt. Hij stond vanochtend te gillen onder de douche, en ja hoor daar lag al een grote behoefte. hahaha, kon niet zo snel het potje vinden.

Nou ja maar rustig afwachten.
Hey dames!

Fleurtjefee, spannend hoor, nog twee dagen tot de uitslag. Na alle commotie heeft ze nergens last meer van gehad?

Angela, dat was vast enorm schrikken zeg, tjongejonge. Wel voorzichtig met jezelf doen hoor!

Het weekend is voorbij he dames, jammer he? Zit lekker in het zonnetje achter glas te tikken, en het bevalt me prima, maar buiten is lekkerder . Wij hebben een weekendje Duitsland gedaan, een vriend van mij is daar aan het promoveren op de universiteit, en hij was jarig. Dus met een clubje vrienden daarnaartoe. Wij wel in een hotelletje in de buurt, de rest op matrasjes. Maar dat zag ik mezelf echt niet meer doen. De jaccuzzi in het hotel daarentegen beviel uitstekend .

Verder hier de gordijnen besteld (lime met fuchsia bloemetjes van de HEMA), de latex gekocht (een stukje muur wordt fuchsia). Mijn moeder heeft druk hydrofiele luiers gewassen en gestreken die ze van een collega had gekregen.

De dame in mijn buik was van het weekend even heel rustig, ik zal blij zijn als ze gewoon weer superactief wordt, vind ik toch een stuk fijner...

Til, ja voor je klanten is het fijn als ze snel weer bij jou terecht kunnen. En idd ook belangrijk voor jou, om je klantenkring te behouden.

Til, ja Yuma is zindelijk sinds december. (toen 2jaar en 8mnd)

Alleen voerdag, 'snachts nog net. Dit kan ik ook niet van hem vragen omdat hij net voordat hij naar bed gaat nog een volle fles melk krijgt.

Yuma wilde al heel lang (lees maand of 4 a 5) af en toe op de wc zitten. Nou prima, luier uit, hij op de wc, doet natuurlijk niks, dus luier weer aan. klaar, verder spelen.

En tegen de sinterklaastijd aan, zei hij: mama ik ga op de wc plassen. Prima kerel, dus luier uit, hij plaste op de wc. Enorm beloond met een cadeautje, want zwarte piet had toevallig ook gezien dat jij op de wc plaste. Nou hij vond het geweldig. Afgesproken da hij een sticker kreeg als het nog een keer zou lukken. Dus de cars stickers tevoorschijn gehaald, en een papiertje op de wc geplakt. En elke keer als hij plaste op de wc (ongeacht of zijn luier/broek ook nat was) kreeg hij een sticker. Na 2dagen durfde ik zijn luier wel uit te laten. Yuma enorm trots! Had wel de eerste 2 weken het potje in de woonkamer staan, mocht hij zeggen dat hij moest plassen dat hij evt dan ook op het potje mocht. Sinds hij geen luier meer aan had, ook niet gedaan als we ergens heen gingen. (nam in het begin wel 2 of 3 setjes droge kleding mee) Man had liever da we hem dan wel een luier aan deden, maar ik vond dat hij best kon laten zien en proberen om het zo ook te doen. En hij voelde zich enorm trots als hij ook in de auto droog bleef. De eerste 2 weken wel 's middags met het dutje nog een luier aan gedaan, daarna deze ook weg gelaten. Nu doen we alleen nog 's middags een luier aan als we gezwommen hebben. (als we dat niet vergetn zoals vandaag) Want dan is zijn bed vaak wel nat. (veel water binnen gekregen denk ik dan)

Tips, tja vooral niet dwingen, enorm belonen (ook veel verbaal, hoeft niet altijd of perse met cadeautjes of stickers) als het wel goed gaat. niet straffen als het niet goed gaat. En ook gewoon wachten, wachten, wachten tot je kindje eraan toe is. Bij de een is dat eerder dan bij de ander.

Over het algemeen worden ze overdag zindelijk tussen de 2,5 en de 4 jaar. Sommige zijn wel wat vroeger en andere zijn wat later. Maar de meeste dus tussen de 2,5 en de 4.

Roro, hier is de kleine ook al 2 weken rustig. Voel hem nog wel, maar duidelijk minder dan de weken ervoor. Hoop ook dat de kleine snel weer druk wordt. (naast dat ik dat erg fijn en gezellig vind, ook wel een goed gevoel dat het allemaal goed gaat)

Leuke gordijnen (denk ik). Succes met schilderen!

FleurtjeFee, succes morgen!

Bedankt Indian voor je verhaal. Björn is ook nog maar net 1,5 maand 2 jaar. Maar hij geeft het gewoon heel duidelijk aan. Ik wil eigenlijk ook gewoon afwachten totdat ie echt zelf zegt dat ie wil plassen op toilet. Maar heb zo'n leuke schoonmoeder die constant zit te verkondigen dat zij haar 2 zoons al met 1,5 jaar zindelijk had. En ik weet ook wel dat ik me niet door haar moet beinvloeden, maar ja zwanger hè? En ik geloof ook bijna niet dat ze met 1,5 jaar al droog waren, als ik de opvoeding zie en hoe ze met haar kleinkinderen omgaat. (erg hè om zo te denken) Het is soms echt een zootje ongeregeld.

Ik laat Björn het gewoon maar zelf bepalen wanneer hij er aan toe is, dat puschen gaat helemaal tegen mijn principes in.

Til, ja ouders, schoonouders en soms ook andere mensen, fijn als ze tips geven., lastig als ze aandringen etc.

En ze kan zich ook vegrissen natuurlijk, het is voor haar al lang geleden, en ze kan wel 1,5 zeggen, maar bedoelt misschien 2,5.

Als hij het zegt of aangeeft gewoon vragen of hij op de wc/potje wil. Wil hij niet, jammer wil hij wel, gewoon doen. En er komt vanzelf een keer resultaat.

Plas zindelijk was hier in 2 dagen en 2 a 3 dagen erna ook ontlasting. (meestal duurt ontlasting nog wel wat langer, heb dus geluk gehad)

Hoop dat je iets hebt gehad aan mijn verhaal, en er zijn hier meer mama's met kindjes dus die hebben misschien ook nog wel tips en ideeen. Elk kindje is anders, en elk kindje doet het op zijn eigen manier.

Lekker zelf doen zoals je zelf schrijft. Goed bezig meid!!

Goedenavond allemaal.

Even een vraagje, kun je dus ook leuke zwangerschapspakketten aanvragen? Bij Prenatal, Kruidvat etc? Heb me daar eigenlijk nog nooit in verdiept. Maar zou er inderdaad niet veel zin in hebben om er thuis iemand voor moeten te ontvangen.

Bedankt voor jullie antwoorden, wat hydrofiele luiers betreft, ik vroeg me al af wat ik ermee moest (want was toch echt van plan om wegwerpluiers te gaan gebruiken)...Maar goed, dat woord "luiers" is in dit geval dus beetje verwarrend. Ze hadden het beter hydrofiele handdoeken kunnen noemen

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent Til. Lijkt me erg leuk, een eigen salon aan huis, in elk geval prettig dat je het wel zelf kunt indelen ja. Tussen de middag wat meer rusten etc.

Fijn dat het goed gaat met de CU Indian!! Zondag Yuma jarig, gezellig...

Ik ga even relaxen nu, drukke dag gehad op mijn werk...pfff..
even niet online geweest ivm brainstorm weekend werk afgelopen weekend,

Maar nu weer alles bijgelezen

ANgela: Jeetje wat schrikken....althans dat kan ik me zo voorstellen.

IK moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat we de 26 weken voorbij zijn (althans de meesten), want dan is de overlevingskans van zo'n kleintje redellijk, mocht het nu geboren worden. MAargoed het allerbeste is natuurlijk toch gewoon laten zitten tot min 37 weken....

Til: Wat irritant dat schoonmoeder dat loopt te roepen. Ieder kind is er nu eenmaal anders in... Yara is net een maandje 2 en wij hebben het potje nu standaard in de badkamer staan. Ze wil er af en toe op, maar dan met kleren aan. We pushen ook absoluut niet. Ook al zegt ze dat ze erop wil en als we er dan zijn, dat ze dan niet wil..OK Prima!

Gisteren wel even met blote kontje erop en toen deed ze heel veel moeite en ineens kwam daar een dikke vette scheet. Zij helemaal trots YAYA POEP!!! hahahahaha

Ze wil ook wel graag op de grote wc, maar ik zeg dan altijd dat dat de grote mensen wc is en dat we speciaal voor Yara een klein potje hebben...Maar ik begrijp dat jij Yuma gewoon op de grote wc hebt gezet Indian??

Leuk dat we ook in dat soort dingen van elkaar kunnen leren!!

Indian: Fijn hoor dat het afbouwen goed gaat. EN zou idd fijn zijn als je het vocht ook snel kwijt zou zijn.

Nesteldrang?? Geen last van haha Helaas...

Op zich wil ik wel de kleertjes alvast wassen enz, maarja dat is nog helemaal niet handig....dus tja verder alles behalve nesteldrang.

De vroige keer ook niet gehad...Nijnvriend vond dat uiteraard errug jammer,,,

AFgelopen week was best redelijke week en afgelopen weekend ging het ook best goed en nu is het een kwestie van niet overdrijven...en dat is dan weleens moeilijk....

Maar ik doe mijn best!

Morgen weer naar VK

Nou fijne avond allemaal!
Goedemorgen allemaal...

Ben gister een beetje te fanatiek aan de schoonmaak geweest, gelijk weer harde buiken. Vandaag maar wat rustig houden.

Heeft er iemand ook last van rusteloze benen? Bij mij is elke avond weer raak tot vervelends toe. Bij de vorige zwangerschap ook enorm last van gehad. Gebruik nu een creme elke avond en heb er gelijk geen last meer van.

Fijne dag allemaal...
Bosbes, ze worden ook als luiers gebruikt! Als je geen wegwerp wilt gebruiken, gebruiken ze dus deze doeken.

Ja Nijn, ook omdat je niet altijd het potje mee naar toe kunt slepen. We hebben een bril verkleiner gebruikt. Maar nu wil Yuma regelmatig zonder bril verkleiner. Ook prima!

Zo deden wij het ook met de wc en het potje, als hij wil, prima gaan we erheen, wil hij niet meer als we er zijn. Ook prima!

Beetje verwarrend voor Yara als ze dadelijk wel zindelijk is en ze moet naar de wc en er is geen potje. Ze "mag" dan niet op de wc want die is voor grote mensen, vertel je haar. (bedoel het niet verkeerd hoor Nijn!!)

Succes bij de VK Nijn!

Til, fijn dat de creme helpt. Wel soms last van gespannen kuiten, moet dan echt opletten dat ze niet vast schieten. (of hoe noem je dat ook al weer, grrrr dat geheugen)

Vanmorgen gewerkt, ging redelijk. Nog 7x nu. Wel erg hoor dat ik aftel, terwijl ik niet eens veel werk.

Fijne dag allemaal, ga genieten van het mooie weer met Yuma. (die vast niet van plan is om te gaan slapen)

Wat zijn we ver gezakt!

Heb eigenlijk niet veel nieuws: ben lekker aan het uitrusten :-)

Indian: als het maar 7 keer is mag je toch best aftellen? Lekker toch!
Hallo,

Ik vind ook wel dat je af mag tellen hoor Indian. Ik moet nog 9 weken... Maar...morgen is alweer m'n laatste dag van deze week, dus dat schiet alweer op. Ik werk de ene week twee dagen en de week erop drie. Best lekker, zo'n 2-daagse werkweek.

Van rusteloze benen heb ik ook wel eens last. Maar eigenlijk alleen 's avonds in de auto. Hoewel, ook wel eens thuis.

Wat voor crème smeer je dan?

Kramp in m'n kuiten heb ik gelukkig niet meer zo vaak als een maand geleden, toen was het bijna iedere nacht raak. Afgelopen vrijdag voor het laatst, en dat was meteen ook erg heftig. Meestal zorgt P. dan dat de kramp overgaat, heel lief zo midden in de nacht.

Maar nu kan ik het vaak nog net tegenhouden, gelukkig.

Nesteldrang: ik begin wel te bedenken wat ik nog allemaal moet doen voordat de baby komt. Meestal doe ik dat dan 's nachts, als ik wakker word. We zijn nu met Femke's kamer bezig en daar waren een aantal dingen niet goed van dus moeten opnieuw besteld worden. Daar is het wachten nu op. Dan nog gordijnen, toch ws één muur schilderen.

En dan wil ik ook weer wat kleertjes gaan uitzoeken en nog wat nieuws kopen. En eigenlijk wil ik daar zo langzamerhand wel eens mee beginnen.

Ik "zie" ook steeds meer stof liggen, ook "opeens" allemaal spinnewebben in de hoekjes enzo, dus volgens mij begint het te komen, haha.

Angela, hoe gaat het met jou?

Die baby van mij is echt een druktemaker. Ik voel hem/haar constant bewegen. Vandaag zat ik te bedenken dat ie misschien nu wel vaker de hik heeft. Wel gezellig hoor, maar als dit betekent dat hij/zij straks ook zo druk is buiten de buik.... dan belooft dat wat....

kom alleen even zwaaien, fijne avond en alvast welterusten.

Tot morgen!
Hallo Allen!

Goed nieuws!! De E.E.G was helemaal goed. Kinderarts was tevreden. Ze hoeft geen medicijnen mits het niet wéér gebeurd.

Volgens k.a kan een kind een epileptische aanval krijgen. Álle kemerken had ze ook. Toch was er niets te zien op de E.E.G.

Ik vond dat wel apart. Maar dat kon dus.

Nou prima. Het was goed!! Erg blij mee!! Vertrouwen komt ook langzaamaan terug.

Vandaag lekker vrij dagje! Zálig!! Naar de kapper geweest. Leuk shirt gekocht en schoenen. En ook nog es parfum.

Moet soms hé. Beetje verwennen.

Op de terugweg genoten van een lekker ijsje. Heb onwijs zin in de lente. Die temp moet nu eens omhoog!

Heb gisteren een topic geopend over dat vriend dus naar het buitenland gaat als ik 35 weken zwanger ben!

Ik ben nogal wisselvallig qua gevoel/verstand....Is het nu verstandig? Of juist totaal niet? Of kan het 'best wel..?'

Afijn. Beslissing is al wel genomen....vooral door vriend.

Hij píekert er niet over om thuis te blijven. 1 maand van te voren kan hij best naar die oefening in Dubai(!) zegt hij. Het kindje komt heus niet.

Mmm, nee dat gevoel heb ik ook niet. Maar GEVOEL zegt natuurlijk niets.

Wat vinden jullie? Jullie persoonlijke mening dan hé.

Gewoon benieuwd.
OOhhh wat fijn dat alles goed is Fleurtjefee, wat een opluchting zeg. Nu inderdaad even langzaam het vertrouwen terugkrijgen, dat alles goed is en dat het waarschijnlijk niet nogmaals gebeurt. Fijn zo! Tja, over je man en zijn reis, ik zou het zelf persoonlijk ook niet zo leuk vinden, maar als hij het heel graag zou willen (of het moet vanwege zijn werk) dan is er eigenlijk weinig tegenin te brengen. Zoals je al zegt, de kans dat jij rond die tijd bevalt is niet heel erg groot (bij een verder goed verlopen zwangerschap), dus ik denk dat ik het daar wel mee zou kunnen doen

Peetje, ik moet na deze week ook nog 7 weken werken, ben echt aan het aftellen. Ik werk 34 uur per week, en dat begint zo langzamerhand best wel een beetje zwaar te worden...soms...mag niet klagen hoor. Maar heb erg veel zin in verlof!!

Over werk gesproken, ik moet gaan!!!!

Doeieeeeieie
Hehe, de smileys zijn eindelijk weg, dus kan weer wat typen .

FleurtjeFee, wat ontzettend fijn dat de EEG goed was! Over je dilemma: ik heb eigenlijk hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting. Mijn man moet voor een cursus naar Nederland als ik 35 weken zwanger ben (duurt een week en wij wonen in Dubai). We hebben besloten dat hij gewoon gaat, mits ik me op dat moment nog goed voel. Ook hebben we een back-up geregeld die, mocht er wat gebeuren, kan bijspringen. En verder kan hij altijd in geval van nood het eerste vliegtuig terug nemen, maar daar gaan we niet van uit!

Verder eerst even bijlezen... Prettige dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven