Te fel licht
dinsdag 20 november 2018 om 09:49
Hoi allemaal
Sinds kort heb ik een hanglamp met kap boven mijn eettafel. Deze hangt op 75cm boven de tafel en er zit een lamp in van 40watt. Als ik aan tafel zit irriteer ik me echter aan het felle licht. Ben er wat gevoelig voor want anderen zeggen dit niet te hebben.
Nu mijn vraag; hoe los ik dit op?
Ik heb een aantal jaar geleden bij de ikea geloof ik iets gezien wat je over de lightbulb heen moet doen, beetje melkkleurig plastic. Daardoor is het licht dan niet zo fel. Kan het nu echter nergens vinden op de site. Hebben jullie enig idee hoe dit heet en waar ik het kan vinden?
Sinds kort heb ik een hanglamp met kap boven mijn eettafel. Deze hangt op 75cm boven de tafel en er zit een lamp in van 40watt. Als ik aan tafel zit irriteer ik me echter aan het felle licht. Ben er wat gevoelig voor want anderen zeggen dit niet te hebben.
Nu mijn vraag; hoe los ik dit op?
Ik heb een aantal jaar geleden bij de ikea geloof ik iets gezien wat je over de lightbulb heen moet doen, beetje melkkleurig plastic. Daardoor is het licht dan niet zo fel. Kan het nu echter nergens vinden op de site. Hebben jullie enig idee hoe dit heet en waar ik het kan vinden?
dinsdag 20 november 2018 om 10:00
Zeker. Ik doe het zelf ook. Paar lampen hier in huis met vloeibare make-up
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
dinsdag 20 november 2018 om 10:05
dinsdag 20 november 2018 om 10:07
dinsdag 20 november 2018 om 10:08
dinsdag 20 november 2018 om 10:35
Je kunt ook een dimmer installeren. Dan moet je wel opletten wat voor dimmer je nodig hebt voor de soort lamp en dat je er een dimbare lamp in doet. Dan kun je zelf bepalen hoe fel hij is. Handig als je bijvoorbeeld onder de lamp werkt of leest en je hem veel minder fel wil hebben als je niet aan tafel zit maar wel leuk sfeerlicht wil.
Verder kun je ook nog bepalen hoe warm het licht is, bij led-lampen uitgedrukt in kelvin. Voor warm sfeerlicht koop ik bijvoorbeeld tussen de 2700 en 3000 kelvin.
Verder kun je ook nog bepalen hoe warm het licht is, bij led-lampen uitgedrukt in kelvin. Voor warm sfeerlicht koop ik bijvoorbeeld tussen de 2700 en 3000 kelvin.
dinsdag 20 november 2018 om 13:16
Ikea heeft een een lampen serie die je in allerlei kleuren kan instellen en ook nog kan dimmen.
Deze heet tradfri.
Ik vind ze heel fijn.
Ik ben erg gevoelig voor licht en met deze lampen kan ik het helemaal naar wens instellen, en tevens ook per situatie ( sfeer of juist goed zicht nodig hebben) Het is even een investering maar ik vind het het enorm waard.
Deze heet tradfri.
Ik vind ze heel fijn.
Ik ben erg gevoelig voor licht en met deze lampen kan ik het helemaal naar wens instellen, en tevens ook per situatie ( sfeer of juist goed zicht nodig hebben) Het is even een investering maar ik vind het het enorm waard.
dinsdag 20 november 2018 om 20:55
Dat is IKEA's versie van de Philips Hue, inderdaad heel handig.consuelabananahammok schreef: ↑20-11-2018 13:16Ikea heeft een een lampen serie die je in allerlei kleuren kan instellen en ook nog kan dimmen.
Deze heet tradfri.
Ik vind ze heel fijn.
dinsdag 20 november 2018 om 21:51
Bij de action heb je voor nog geen 4€ een peertje dat je in kan stellen in verschillende kleuren en helderheid. Dit werkt heel handig met een app op je telefoon, via bluetooth. Zo hebben wij meerdere lampen in huis hangen en staan. Ideaal!
anoniem_375659 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 21:57
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
0.83% gewijzigd