Mijn man

19-11-2018 21:16 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
kan soms best en grote mond hebben en ontzettend bot en onverschillig zijn. Ik heb hem al vaker gezegd dat hij daar nog eens problemen mee krijgt en nu hebben we denk ik zo'n probleem.

Er zijn wat voorvallen geweest met een buurman, geen ernstige dingen maar wel situaties waarin m'n man het beter met een normaal gesprek op had kunnen lossen dan door z'n grote mond open te trekken. Nu vonden we vorige week opeens pontificaal op de voordeurmat een grote hondendrol. Gezien de ligging van ons huis is het zeer onwaarschijnlijk dat de hoop daar is neergelegd door een loslopende hond met hoge nood dus ik vermoed dat er opzet in het spel is en de betreffende buurman is de enige in de buurt met een hond die een dergelijk formaat kan produceren. De beste man staat in de buurt niet zo goed bekend en mijn man heeft hem vlak voor we de hoop vonden ergens op aangesproken dus waarschijnlijk is het een soort van wraakactie.

Ik kan er zo van balen. Trek niet altijd meteen je grote muil open, je ziet wat er van komt, maar man vindt dat ik doordraaf en me niet druk moet maken. Wat vinden jullie?
Er is een verschil tussen iemand aanspreken op bepaald gedrag en helemaal los op iemand gaan. Bedenk hoe jezelf zou reageren als je buurman niet doet aan fatsoenlijke gesprekken maar meteen in de aanval gaat.Een hondendrol is ook een onfatsoenlijk antwoord maar ik zou toch nog een gesprek met je partner aangaan. Niet zozeer vanwege het geintje met de buurman maar dat er meerdere vormen van communicatie zijn die minder escalerend werken want is dit een eenmalig iets of gaat dit door of gaatje man nu de kattenbak uitstorten op de stoep van de buurman.Je mond open trekken is één ding maar grof en dominant worden werkt zelden en je moet wel naast elkaar blijven wonen.
Hasse88 schreef:
20-11-2018 11:40
ik Ik zou dit naast me neerleggen en er geen aandacht aan besteden
:rofl:
Ik zou het oppakken en naast de buurman neerleggen.
Schep pakken en die drol bij de buurman in de tuin deponeren.
Potplant schreef:
20-11-2018 13:59
en stel nou, dat de buurman het niet gedaan heeft???
Ik zou mijn man (het zou mijn man uberhaupt niet zijn!) als de sodemieter een gewoon gesprek laten voeren met de buurman. Niks over die drol zeggen, maar puur een "joh ik ben vorige keer echt verschrikkelijk over de scheef gegaan en dat is niet netjes van mij. Het liefst zou ik een gewone vriendelijke burenrelatie hebben met jou/jullie. Ik zal op mijn gedrag letten!"

De-escaleer het hele gebeuren.
blijkt het gewoon een kwajongensstreek te zijn geweest.
ouwewijsneus schreef:
20-11-2018 14:33
blijkt het gewoon een kwajongensstreek te zijn geweest.
truth or dare, van buurtpubers
Nou nou..

Met zo een vrouw heb je geen vijanden meer nodig. Waarom steun je je vent niet? Hij komt toch enkel voor zichzelf op en dan krijgt hij dit gezeik.
Man is iemand die nogal op z'n strepen kan staan. Bijv. in het verkeer zou hij nog liever schade rijden dan toch maar ff stoppen voor iemand die geen voorrang verleent want: ik heb voorrang dus ik neem die voorrang.
itsuptoyou schreef:
20-11-2018 19:28
Man is iemand die nogal op z'n strepen kan staan. Bijv. in het verkeer zou hij nog liever schade rijden dan toch maar ff stoppen voor iemand die geen voorrang verleent want: ik heb voorrang dus ik neem die voorrang.
Dat je hebt gekozen voor zo een man... :facepalm:
Maar verder is het een schatje hoor. Hij draagt me op handen, gaat door het vuur voor me en dat is tegenwoordig helemaal niet zo vanzelfsprekend getuige sommige verhalen hier.
itsuptoyou schreef:
20-11-2018 19:30
Maar verder is het een schatje hoor. Hij draagt me op handen, gaat door het vuur voor me en dat is tegenwoordig helemaal niet zo vanzelfsprekend getuige sommige verhalen hier.
Mijn man draagt me op handen en dat zonder ruzie met de buren, overvliegende drollen en dat ik me kapot schaam voor hem.
E
itsuptoyou schreef:

Okay, helder.
Maar wat nog onduidelijk is, is hoe je man zich precies heeft gedragen tegenover de buurman.
Vriendelijk doch assertief?
Of ruzie-zoekend en verbaal agressief?

Vertel...
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Niet agressief maar hij is verbaal nogal sterk en als hij onrecht ruikt kan hij nogal fel uit de hoek komen.
itsuptoyou schreef:
20-11-2018 20:30
Niet agressief maar hij is verbaal nogal sterk en als hij onrecht ruikt kan hij nogal fel uit de hoek komen.
Van 'verbaal sterk' zijn, krijg je geen ruzie met de buurman.
Ruzie krijg je van schreeuwen en onredelijkheid
Ik heb niet gezegd dat we ruzie hebben met buurman, denk alleen dat hij het niet pikt dan man hem op een bepaald voorval heeft aangesproken.
s-a-r-kast schreef:
20-11-2018 14:18
Ik zou mijn man (het zou mijn man uberhaupt niet zijn!) als de sodemieter een gewoon gesprek laten voeren met de buurman. Niks over die drol zeggen, maar puur een "joh ik ben vorige keer echt verschrikkelijk over de scheef gegaan en dat is niet netjes van mij. Het liefst zou ik een gewone vriendelijke burenrelatie hebben met jou/jullie. Ik zal op mijn gedrag letten!"

De-escaleer het hele gebeuren.
Lijkt me de beste oplossing!
itsuptoyou schreef:
Vreselijk. Een leven vol ellende met zo'n vent...
Potplant schreef:
20-11-2018 13:59
Haha en dan schept die 'm weer op en zo kunnen ze drollen estafette doen😂
itsuptoyou schreef:
Dat is echt een hele nare eigenschap. Iedereen kan een keer een foutje maken of wat onhandigs doen; met gemiddeld 500 mensen en 250 auto’s per vierkante kilometer is het wel handig om met een beetje souplesse en vergevingsgezindheid door het leven te manouevreren.
itsuptoyou schreef:
19-11-2018 21:50
Nee, mijn man heeft hem ergens op aangesproken, denk dat ie dat niet pikt. Het kon op zich ook echt niet wat die buurman gedaan had maar m'n man is nogal tegen hem tekeer gegaan en dan denk ik, had dat nou niet gedaan. Ik ben nogal een schijterd op dat gebied, hou liever m'n mond dan dat ik ergens iets van zeg. Bang voor situaties zoals nu.

AHA!
Such fun!1
itsuptoyou schreef:
20-11-2018 20:42
Ik heb niet gezegd dat we ruzie hebben met buurman, denk alleen dat hij het niet pikt dan man hem op een bepaald voorval heeft aangesproken.

Ik denk dat jij man verbaal sterk moet aanspreken dat zijn manier van communiceren jouw woongenot negatief beïnvloedt.
Pikt jouw man het wel van anderen als zij hém op dezelfde manier aanspreken als hij bij anderen doet?
Of is het alleen uitdelen en niet incasseren?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
MarindaH schreef:
20-11-2018 22:22
AHA!
:rofl:
Heeft jouw man die buurman aangesproken over zijn hond. Of heeft jouw man de buurman over iets anders aangesproken en is die drol gewoon een makkelijke revanche.
Trouwens, iedereen reageert hier al direct mee tegen jouw man, maar die andere kan ook in fout zijn.
Ik zou gewoon niet reageren op deze kinderachtige pesterijen dan houdt het van zelf op

ik denk dat jou man opnieuw opgevoed moet worden
Nee geintje

Het enigste wat je kunt doen is een serieus gesprek met je man aan knopen , sommige mannen zijn wat vuriger van zichzelf , Beste even tot 10 tellen.

Je kunt je man ook helpen op zo'n moment kalm te blijven ook dit kun je samen bespreken. Ik zei altijd tegen mijn ex partner 'laat het' 'we gaan' 'dit heeft geen zin' en dat hielp.

Mocht je geen zin hebben om hem hier bij te helpen of om dit opnieuw te bespreken zet je man op mindfulness :hihi: :swear:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven